Fiefich

Band til bryllup - realistisk?

6 posts in this topic

Da vi skal giftes til sommer er vi nu i gang med den helt store planlægning og turen er nået til musikken.

Vores store ønske ville være at få et band til at komme og spille op til dans og fest efter midaggen, og så spare på musikken under middagen.

Vi syntes det skaber en helt anden stemning når et liveband står og giver den gas frem for en DJ, men læser også om skrækeksempler med "billige" bands hvor en DJ måske havde været at foretrække.

Vi budgetterer med ca. 10.000,- til band, helst ikke meget over.

Er det overhovedet realistisk?

Hvad er jeres erfaring, og har i nogen bud så er de meget velkomne.

0

Annonce ♥

Vi har også bestilt band til vores bryllup. De skal spille efter maden, så vi rigtig kan danse. Dem vi har bestilt koster 8000 kr. og er super gode. De spiller både nye og gamle sange.

Så mon ikke at det er muligt at finde et band til jeres budget?

Det er planen at vi skal have en playliste til at spille under maden, men hvad min kommende mand ikke ved er at jeg har bestilt en akustisk duo, som skal spille under noget af maden. Jeg synes det er helt fint med playlisten egentligt, men det var bare sjovt med en overraskelse.

0

Jeg vil også tro at det er muligt.

0

Vi bestilte gennem A Celebration, hvor det ikke nødvendigvis er det samme band man får hver gang. Dem vi fik var dog rigtig gode :)

Vi bestilte gennem dem også en musiker til under maden, det var også rigtig godt, min eneste anke er dog, at vi havde bedt om en pianist, og gerne en der kunne spille noget jazz-agtigt noget. Der dukkede så en guitarist op :rolleyes:

Men han var heldigvis super god! Og passede faktisk perfekt til festen. Selv min Bedstemor, som normalt hader musik synes han var fantastisk! Så fantastisk, at da toastmasteren afbrød ham midt i et nummer, så protesterede hun, og mente han skulle have lov at spille nummeret færdigt :lol:

Jeg mener vi gav 12.000,- for hele pakken. Men at hvis man kun skal have et band ud, så kan de gøre det for 10.000,-

Edited by roselein
0

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvorhenne i landet, festen skal foregå, men vi havde Pendant fra Århus til at komme og fyre den af til vores bryllup. Der var ild i dansegulvet! Min mand læser med de fire dygtige gutter, så vi fik en god pris, men de er bestemt rimelige og sindssygt dygtige! Jeg tror godt, det kan rummes inden for jeres budget. De har en facebook-side. De kan meget varmt anbefales i hvert fald :-)

0

Hej Fiefich

I kan sagtens finde et band indenfor jeres budget. Dog skal man, som du selv skriver, være lidt varsom.

Der er mange amatør bands (og DJ's for den sags skyld) og det kan virkelig ødelægge festen.

Vælg nogle professionelle. Jeres bryllupsdag kommer aldrig igen, og det er surt at få ødelagt sin aften af et dårligt band.

Hvis man har et stramt budget, så er det vigtigste tidspunkt for underholdningen, mellem brudevalsen og klokken 02.00. Det er der festen topper.

Det er altid bedre at købe kvalitet i det tidsrum end at gå efter volume og strække budgettet over mange timer.

De rigtige gode bands koster 12.000kr. når de spiller efter maden og 4.000kr. under middagen. Her der får man professionelle musikere som til hverdag spiller med store navne.

Der er også noget fedt ved at Medinas guitarist stod og spillede til ens bryllup osv. I dette prisleje finder man de bedste bands.

Lige under det finder man bands omkring 10.000kr. Her er musikerne helt fine, men typisk musikere som endnu ikke har løftet sig helt op på det professionelle plan hvor de udelukkende spiller musik. Der er heller ikke altid styr på alt planlægningen, men det er forskelligt fra band til band.

Under 10.000kr. der skal man være meget varsom. Her findes der enormt mange bands som nærmest ikke kan spille. Husk at det er nemt at lave en demo i et studie, hvor man kan spille tingene igen og igen.

Håber du finder et band I bliver glade for.

MVH Oliver

1