solskin82

Forslag til snacks til velkomst

17 posts in this topic

Hej søde piger.

Forslag modtages med kyshånd:

Vi skal vies I maj måned, en lørdag kl.15.

Det vil sige at gæsterne vil ankomme til festlokalerne imellem kl. 16 og 16.30.

Vi skal ikke holde reception, men istedet har vi planlagt at gå til bords allerede kl. 17.30.

Der vil derfor være en lille time der skal slåes ihjel inden velkomstdrink og dørene bliver åbnet ind til det store festlokale.....

Når gæsterne begynder at komme sivende, vil personalet servere lidt forfriskninger, I form af et enkelt glas sodavand/hvidvin. Vi er imens ude og blive fotograferet lidt... Når vi ankommer, vil velkomstdrinken blive serveret.

Vi vil gerne have at der er "lidt at pille I", til forfriskningerne. Men hvad? :help:

Det ligger jo ligefor at sætte lidt peanuts og saltstænger frem. For det skal ikke være for tungt, eller for sødt eller for mættende, men istedet bare lige "lidt at pille I", hvis I forstår.

Men jeg kan ikke selv fordrage peanuts og saltstænger, ligesom at det bare er noget man bare "lis'som får alle steder" efterhånden. :floejt:

Så jeg tænkte om der var noget andet man kunne servere? Som enten kan serveres lige fra pakken, eller er noget man kan lave på forhånd, og så fryse ned?

Pindemadder, appetizers og frugtfontaine bliver jo aaaaaaalt for meget, tænker jeg.....

Men hva så? Findes der nogle gode små snacks, eller hvordan? Kom endelig med jeres tanker og ideer :thanks:

0

Annonce ♥

Vi skal have kransekage og frisk frugt.

Til min ene fætters bryllup sidste år var der tappernade, frisk frugt og salt chips,

Til min kusines bryllup for halvandet år siden var der forskellige chips

Til mine svigerforældres bryllup for 4 år siden kan jeg ikke erindre at der var noget - ellers var det noget "fint og fancy" som jeg ikke kan lide og derfor ikke spiste og derfor ikke kan huske ;-)

Til min anden fætters bryllup for 5 år siden var der popcorn- og slush ICE maskine

0

jeg kan godt se hvad du mener.. men jeg tænker... Det er jo altså "kun" en lille time hvor de snakker og hygger lidt inden i kommer. Nu siger du at du ikke selv kan fordrage peanuts og saltstænger, men det er da klart det nemmeste at servere. I vil jo alligevel ikke være der "længe" nok til at nå at spise noget af det... for folk skal lige lykkeønske, sige hej, tage billeder og en masse andet. Jeg mener ikke det er nødvendigt med at sætte noget på bordene, da det kun drejer sig om en lille time før man skal til bords. Og ellers så nøjes med salt chips... personligt ville jeg nok savne noget frugt for det vil forhåbenligt være varmt og så er det dejligt med lidt frugt, men det kan sagtens nøjes med at være et frugtfad med melon, vindruer og evt nogle pærer i både eller noget i den stil.. folk skal jo helst ikke spise sig mætte.

TIl min kusines bryllup forrige år var der 2 timers reception og de havde kun serveret frugt, men det var lækkert for vejret var varmt og folk fik noget kold at drikke og lige lidt frugt til at holde blodsukkeret oppe før vi gik til bords.

0

Saltmandler (same, but different)

Grissini/brødstave med dip

Til vores reception havde vi frugttårne og det var en kæmpe succes (der er dog kun 1-2 steder i hele landet der laver dem)

0

Annonce ♥

Tusind tak for inputs!

Saltmandler, saltchips med tapenade, kunne helt sikkert være et godt bud.

Men frisk frugt syntes jeg også bare kunne være så lækkert!

Jeg har engang serveret til en confirmation hvor vi netop lavede et frugt"tårn".

Det var en høj flamingo-kegle, hvor vi så satte frugt I vandrette mundhapser fast med tandstikker. Der var jordbær, vandmelon, meloner, ananas, vindruer I flere farver, pære osv. Det så vildt godt ud!

Det havde jeg også selv tænkt på.... Gad vide om vi kan få personalet nede I lokalet til at pynte sådan et par kegler hvis vi selv leverer frugten og tandstikkerne og keglerne....

0

Vi havde to tårne.... De er fra Fruit & the City i Lyngby

post-72085-0-89461900-1423127067_thumb.j

0

Tusind tak for inputs!

Jeg har engang serveret til en confirmation hvor vi netop lavede et frugt"tårn".

Det var en høj flamingo-kegle, hvor vi så satte frugt I vandrette mundhapser fast med tandstikker. Der var jordbær, vandmelon, meloner, ananas, vindruer I flere farver, pære osv. Det så vildt godt ud!

Det havde jeg også selv tænkt på.... Gad vide om vi kan få personalet nede I lokalet til at pynte sådan et par kegler hvis vi selv leverer frugten og tandstikkerne og keglerne....

Det er da et forsøg værd at spørge.... :wink:

Synes klart at Fruit and the city´s ser mega lækre ud, men Gomzillaen synes det er for mange penge og at det kan vi nok selv lave

0

Tusind tak for inputs!

Det er da et forsøg værd at spørge.... :wink:

Synes klart at Fruit and the city´s ser mega lækre ud, men Gomzillaen synes det er for mange penge og at det kan vi nok selv lave

Personligt synes jeg de var pengene værd, det hele var super friskt og var udskåret så pænt at det var hele kunsthåndværker i sig selv.... Min svigermor er begyndt at tage en (mindre) frugtbuket med i stedet for blomster når hun kommer på besøg, mega lækkert

0

Annonce ♥

Hej søde piger.

Forslag modtages med kyshånd:

Vi skal vies I maj måned, en lørdag kl.15.

Det vil sige at gæsterne vil ankomme til festlokalerne imellem kl. 16 og 16.30.

Vi skal ikke holde reception, men istedet har vi planlagt at gå til bords allerede kl. 17.30.

Der vil derfor være en lille time der skal slåes ihjel inden velkomstdrink og dørene bliver åbnet ind til det store festlokale.....

Når gæsterne begynder at komme sivende, vil personalet servere lidt forfriskninger, I form af et enkelt glas sodavand/hvidvin. Vi er imens ude og blive fotograferet lidt... Når vi ankommer, vil velkomstdrinken blive serveret.

Vi vil gerne have at der er "lidt at pille I", til forfriskningerne. Men hvad? :help:

Det ligger jo ligefor at sætte lidt peanuts og saltstænger frem. For det skal ikke være for tungt, eller for sødt eller for mættende, men istedet bare lige "lidt at pille I", hvis I forstår.

Men jeg kan ikke selv fordrage peanuts og saltstænger, ligesom at det bare er noget man bare "lis'som får alle steder" efterhånden. :floejt:

Så jeg tænkte om der var noget andet man kunne servere? Som enten kan serveres lige fra pakken, eller er noget man kan lave på forhånd, og så fryse ned?

Pindemadder, appetizers og frugtfontaine bliver jo aaaaaaalt for meget, tænker jeg.....

Men hva så? Findes der nogle gode små snacks, eller hvordan? Kom endelig med jeres tanker og ideer :thanks:

Bud:

Grissini stænger (kan fås i mange smagsvarianter fx hos Mad & Vin og Irma)

Crostini/mini toasts (sprøde italienske mini toasts som bare skal hældes ud af posen)

Pesto

Tapenader

Soltørrede tomater

Oliven

Ost i bidder

Småkager

Wasabi nødder (rigtig gode til øl)

Tørret frugt

Grøntsager i bite size (snack gulerødder, radiser, mini agurker, jordbær/bær, selleri, snack peberfrugt, cherry tomater etc.)

Muffins/mini muffins

Mini kager

Cupcakes

:)

0

Jeg følger med i alle de gode forslag, her kommer :)

Jeg tror umiddelbart vi går for grovchips med dyp, oliven og en eller anden slags krydrede/saltede nødder til vores cocktail hour.

0

Hejsa :)

Dette bliver mit første svar/indlæg på BK! Wow!

Jeg har en ide, som jeg selv tænker at bruge.

Jeg har set det på pinterest, og synes det er super smart.

Ideen går ud på at man finder plastikglas i klar plastik. De er lidt dyrere end de klassiske hvide med riller, men det hele værd.

Man putter så lidt dip i bunden af glasset (ca 1½ cm) fx dild dip, holliday eller hvad man ellers er til. Og så stikker man friske grøntsagsstave ned i . fx agurk, gullerøder, spyd med cherry tomat, bladseleri, asparges. hvad man nu er til.

Du kan nu stille x antal glas frem og hver gæst kan så tage et glas.

Fordelene er mange:

1 ingen fedtede fingre 2 man kan forberede det hele. dip i glassene, skære grøntsager osv. 3 det er sundere 4 det ser dekorativt ud 5 det er nemt i forhold til opvask. 6 hvis man er til frugt i stedet kan man bruge råcreme i bunden.

0

Omg :D Jeg elsker dem <3 Gemmer dem til en anden gang!

0

Annonce ♥

Omg :D Jeg elsker dem <3 Gemmer dem til en anden gang!

De laver virkelig lækre sager....

0

Tusind tak alle sammen for jeres inputs, der er kommet en masse super ideer på bordet. :super:

0

Ideen går ud på at man finder plastikglas i klar plastik. De er lidt dyrere end de klassiske hvide med riller, men det hele værd.

Man putter så lidt dip i bunden af glasset (ca 1½ cm) fx dild dip, holliday eller hvad man ellers er til. Og så stikker man friske grøntsagsstave ned i . fx agurk, gullerøder, spyd med cherry tomat, bladseleri, asparges. hvad man nu er til.

Fordelene er mange:

1 ingen fedtede fingre 2 man kan forberede det hele. dip i glassene, skære grøntsager osv. 3 det er sundere 4 det ser dekorativt ud 5 det er nemt i forhold til opvask. 6 hvis man er til frugt i stedet kan man bruge råcreme i bunden.

Velkommen til ;)

Det billede har jeg også set, og udført! Jeg kan anbefale at man ikke har så høje glas, men derimod kortere stave, så man stadig kan få fat i det der ligger i bunden. Det er virkelig lækkert, hvis man altså kan få fat i al dippen :D

0

Fordelene er mange:

Velkommen til ;)

Det billede har jeg også set, og udført! Jeg kan anbefale at man ikke har så høje glas, men derimod kortere stave, så man stadig kan få fat i det der ligger i bunden. Det er virkelig lækkert, hvis man altså kan få fat i al dippen :D

Har i billeder????
0

Annonce ♥

Fordelene er mange:

Velkommen til ;)

Har i billeder????

Jeg har et billede af hele buffetten, de gemmer sig lidt omme bag ved, men det er i de samme glas, som dem med pastasalat i, og de var alt for høje til det formål

post-64426-0-73273800-1423554080_thumb.j

post-64426-0-25884100-1423554087_thumb.j

Jeg vil anbefale at købe nogen af de der plastik vinglas istedet, det ser lidt mere classy ud :)

0