Eheliw15

Sange til udendørs vielse?

22 posts in this topic

Hej alle,

Som overskriften lyder så er jeg bare død for ideer til hvad slags musik vi kan spille når vi skal vies. Her tænker jeg på "indgangsmusik" og "udgangsmusik".

Vi skal ikke synge noget med gæsterne som man gør i kirken, eller det er i hvert fald planen...

Vi skal vies udendørs, i haven, ved vandet....

Uhh jeg syns det er svært at finde ud af hvad passer til.

Har i nogle gode ideer???

0

Annonce ♥

Uhh.. jeg er lige med her, da jeg også er Idé forladt.. :(

0

Nu er det jo svært at se om du er ude efter mere kirkelige sange eller det skal være mere moderne men hvad det sidste angår tænker jeg umiddelbart A Thousind Years (fås også instrumentalt), John Legend - All of me eller Sam Smith - Stay with me bare for at nævne nogle.

0

Måske der er et eller andet musik, I har stærke følelser i, I begge holder meget af eller som betyder noget specielt?

For S og mig kunne det være "I'll be there for you" - friends themet, som var en sang vi sendte links til hinanden på da vi var langdistancekærester, unge og savnende og forvirrede. Eller det kunne være "Unintended" med Muse, som for os betyder komplet hengivelse. Eller det kunne være Jack Johnson med "Lullaby" fordi S altid sender den til mig, hvis vi en nat ikke skal sove sammen. Jeg synes ikke der er grænser for hvilket musik I kan vælge. Til min søsters konfirmation var det faktisk "I'll be there for you", der blev spillet som postludium på orgel, så selv kirken er hoppet med på popmusikken ;)

0

Annonce ♥

Følger også lige med her :)

0

Nu skal vi godt nok ikke giftes udendørs, men har lidt forhåbninger om, at vi kan overtale præsten til at lade mit band spille ved ind- og udgang. Af en eller anden årsag har vi fået ind i hovedet, at indgangsmelodien skal være Feather theme fra Forrest Gump (så smuk) og vi skal sammen gå ud til The Verve's - Bittersweet Symphony (i en akustist udgave).

0

Bittersweet Symphoni er også et fedt og meget flot nummer som har været lidt overset for min del, indtil jeg fik en forespørgsel på det til en 60 års fødselsdag hvor der ellers primært blev spillet 70'er musik. Da jeg kom hjem skyndte jeg mig fluks at hente den instrumentale udgave som passer fint ind i det øvrige instrumentale repertoire. Jeg ville så nok vælge et udgangsnummer som er mere uptempo men de fleste af de vielser som jeg har været med til har typisk også været udendørs vielser og derved på en måde også mere "frigjorte".

0

Ihh sikke gode ideer I har. tusinde tak.

Lige nu leger vi lidt med tanken om Jack Johnson, fordi vi var til koncert med ham i Roskilde i 2010. Det var om søndagen og vi lå bare og fladede ud på græsset og storhyggede os med tømmermænd.

Ellers er jeg ved at søge youtube tynd for disney instrumentale sange som jeg kan gå op til. Men ved bare at H2B hader den ide.... meen mon ikke jeg kan finde på noget.

Kom gerne med flere bud hvis du sidder med nogen derude :-)

0

Annonce ♥

Bittersweet Symphoni er også et fedt og meget flot nummer som har været lidt overset for min del, indtil jeg fik en forespørgsel på det til en 60 års fødselsdag hvor der ellers primært blev spillet 70'er musik. Da jeg kom hjem skyndte jeg mig fluks at hente den instrumentale udgave som passer fint ind i det øvrige instrumentale repertoire. Jeg ville så nok vælge et udgangsnummer som er mere uptempo men de fleste af de vielser som jeg har været med til har typisk også været udendørs vielser og derved på en måde også mere "frigjorte".

The Verve - Bitter Sweet Symphony - ihh den var jo go. Har en dejlig rytme til os i hvert fald. Gad vide hvad H2B vil sige til den?.....
0

Det var så Sverri der bragte den på banen i denne sammenhæng .:) Personligt syntes jeg ikke at vokalen står mål med selve stilen og kvaliteten i nummeret men hvad. Så er det jo godt at man har den instrumentale udgave for mig at se er flottere.

0

Hov ja - fik lige trykke på den forkerte svar knap :tunge:

0

Ja jeg synes også bare den er perfekt som udgangsnummer... Så håber jeg bare præsten er med på den, for er sikker på at veninderne kunne lave den skønneste udgave af sangen

Den jeg skrev om til indgangen er denne her:

simpelthen så smuk en sang, kan lige forestille mig selv svæve op ad gulvet til den
1

Annonce ♥

Jeg smider så lige et nyt nummer på banen som udover at være meget oppe i tiden er et utroligt flot nummer.

0

Jeg skal lige høre hvordan i gør med musikken så alle kan høre det, og så alle kan høre hvad der bliver sagt under vielsen?

0

De gange jeg har "lavet" vielser har jeg haft et lille aktivt højtaleranlæg med. Jeg mindes ikke på noget tidspunkt at have brugt mikrofon/headset til præst/byrådsmedlem men det kan være nødvendigt hvis det er et større selskab og der er meget udefrakommende støj.

0

Vi har inviteret 90 mennesker så vi er vidst det man kalder et større selvskab.

Vi har nogle venner som spiller i band - så de sætter en højtaler op. Og ellers er vores "præster" gode til at tale højt og tydeligt :-)

Vi har også overvejer "My girl" når jeg skal gå op. Der kan vores ven spille gitar og min lillesøs synge.... måske....

0

Annonce ♥

Jeg synes det er værd at overveje mikrofon til vedkomne der skal forestå vigelsen.... Vores præst havde headset på og det gjorde at selv min halvdøve farfar fik det meste med, plus at han slap for at stå og råbe som nogen har for vane....

0

Hvad med noget special lavet stemningsmusik, fandt en mulighed igennem en komponist. Kentsiig.com

0

Har I en sang der er jeres sang? En sang (eller to) der betyder noget for jer sammen? så ville jeg vælge dem. I min verden behøver det ikke være noget "officielt fint musik" men hvis I kan finde nogle sange der er jeres eller passer på jer så vil jeg mene at det skal være det. Uanset om det er det vildeste tecno eller det værste dansk top :)

0

Iiih jeg glæder mig til at se, hvad du finder ud af ;) :loveshower: Og tror at kagen bliver skøn :wink:

0

Annonce ♥

Vi skal vies udenfor af en præst - og hun har informeret os om at vi skal synge salmer som i kirken.

Minimum 2 stk. så den ene bliver Det er så yndigt at følges ad, og nr. 2 tænker vi stadig over.

Da der ikke er kor til at synge for og orgel for den sags skyld er det vigtigt det er nogen som alle kender :wink:

0

Jeg har i tankerne " Lucky " med colbie caillat og Jason mraz som udgang - maaske fra omkvaedet af :)

0