Pavia

Domkirke bryllup 16-05-15 <3

34 indlæg i dette emne

Nu tænker jeg at jeg har luret nok herinde :oops:
og vist nok også hellere må prøve at få min egen tråd :wink:

Nå men kan da starte med at fortælle lidt om os:

Min kæreste og jeg har været sammen i snart 3 år, vi har sammen vores datter på snart halvandet år.
Vi mødte hinanden i byen på det diskotek hvor jeg plejede at gå i byen. en aften tabte jeg en strop til min pung, og i bedste eventyrstil fandt han selvfølgelig den, og den blev starten på meget mere end blot en venskab :loveshower:
Der har ikke været et "rigtigt" frieri, vi sad en aften og snakkede (jeg har fra starten sagt at jeg ikke ville giftes) og jokede lidt med det, og pludselig siger min kæreste "så gør vi det altså" og det var ligesom det. Han har dog efterfølgende sagt at han altså gerne vil have lov til at fri "rigtigt"

Lidt facts om vores bryllup:

Dato: 16-05-15
Budget - der er ikke 100 % et budget men omkring de 100.000 ender vi nok med.
Antal gæster 96 inklusiv os selv.
Kirke - Roskilde Domkirke (Booket)
Sted - Egebjerg Forsamlingshus (Booket)

Farvetema:
Sort/hvid og lys lyserød.

Meget af brylluppet bliver DIY da jeg elsker at være kreativ.

Kjolen - (Er fundet)

Menuen - ( Er lavet)

Bryllupskagen - Laver jeg selv sammen med en veninde.

Gave til brudepiger.

Ideer til brudebuket.

Brudepigekjoler.

Redigeret af Pavia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Kjolen

Jeg var ret hurtigt ude og kigge på kjole efter vi fandt ud af at vi skulle giftes, jeg fandt en lille brud butik inde i Roskilde, jeg prøvede en masse kjoler og havde fra start sagt at jeg på ingen måde var til en prinsessekjole, eller kjoler med tyll. Damen i butikken sagde at man altså skulle prøve sådan en kjole, og det gik jeg så med til som den sidste kjole. og det var vist meget heldigt for da jeg fik den på vidste jeg bare at det skulle være den, selvom jeg hader tyll og på ingen måde er en prinsesse pige, så syntes jeg den er SÅ flot. :loveshower:

​

post-74968-0-47409600-1426682836_thumb.j

post-74968-0-07032200-1426682848_thumb.j

post-74968-0-25335300-1426682857_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Menuen:

En af vores bekendte er kok så han står for at lave maden på vores store dag, vi skal have en 4 retters menu, hvor vi både kommer til at have tallerken servering og buffet, menuen består af:

Forret:

Tapas anretning med:

Tortilla tærte med kartofler, peberfrugter og løg med sortfods skinke, semi dried tomat pesto og grillede

artiskokker. Peber salami med oliven.

Rugbrøds Chips med fjerkræ pate og cornichoner. På bordet under middagen står italiensk brød, foccacia

brød oliven tapanade, aoli og oliven olie

Mellemret:

Granatæble sorbet.

Hovedret:

Langtids stegt Dansk oksefilet med provencale sauce.

Italiensk marinerede skinke ydrelår
.
Farseret unghanebryst med abrikoser og persille.

Små stegte kartofler med krydderurter.

Flødekartofler med løg og hvidløg.

Broccolisalat med mild senneps creme, sprød stegt bacon tern og rosiner.

Tomatsalat med agurk, rødløg og mozzarella kugler.

Melonsalat med koriander, chili og springløg.

Dessert:

Rababer mandeltærte. Rababersuppe og rørt vaniljeis.

Natmad :

Flæstestegs sandwich med agurksalat, rådkål spædsalat og mild sennepscreme

0

Del dette indlæg

Tillykke med kjolen. Den er super smuk! Vi er mange herinde som er endt i det stik modsatte af hvad vi havde forestillet os på forhånd :-)

Tusind tak :) ja det har jeg godt læst flere har skrevet, troede bare ikke det ville ske for mig, da jeg på ingen måde normalt er en kjole pige, jeg har det på til større arrangementer men det er mere af pli en noget andet hehe :)

0

Del dette indlæg

Brudepigekjoler :

Jeg skal have 5 brudepiger, Min egen datter og min kærestes datter fra et tidligere forhold.

og så har jeg 3 veninder, alle kjoler er fundet på hjemmesiden Lightinthebox.
De små pigers kjoler ser sådan her ud :

10815952_10205361564019332_1990874734_n.

10836349_10205361564699349_1912926267_n.

Pigerne skal have nogle sorte blomster kurve hvor der skal være hvide og lyserøde rosenblade i :)

De "store" Pigers kjoler ser sådan her ud:
qhixvy1409910761234.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til - og ikke mindst, tillykke med det snarlige bryllup :) Maj, det er jo lige om lidt....weeehhh... *ss*

Supersmuk brudekjole, du bliver da SÅ smuk en brud. Godt du prøvede kjolen - for den sidder godt på dig, synes jeg... Og kjolerne til pigerne (både store og små) er også rigtigt flotte... Jeg har selv 2 piger på 5 og 7 der skal være brudepiger og har også smugkigget på den hjemmeside, hvor du har købt kjolerne... Så måske er det også derfra jeg ender med at købe...

Glæder mig til at følge din tråd de næste par mdr. indtil brylluppe - forøvrigt superlækker menu - yummi...

0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til - og ikke mindst, tillykke med det snarlige bryllup :) Maj, det er jo lige om lidt....weeehhh... *ss*

Supersmuk brudekjole, du bliver da SÅ smuk en brud. Godt du prøvede kjolen - for den sidder godt på dig, synes jeg... Og kjolerne til pigerne (både store og små) er også rigtigt flotte... Jeg har selv 2 piger på 5 og 7 der skal være brudepiger og har også smugkigget på den hjemmeside, hvor du har købt kjolerne... Så måske er det også derfra jeg ender med at købe...

Glæder mig til at følge din tråd de næste par mdr. indtil brylluppe - forøvrigt superlækker menu - yummi...

Tusind tak.. ja og kan næsten ikke vente hehe :)

Årh hvor er du sød :kiss: er sikker på at du også selv bliver en meget smuk brud. Er så glad for at jeg gjorde det :) ej hvor fint, det ser så sødt ud med små brudepiger syntes jeg, de har også mange søde ting inde på den hjemmeside, du skal dog være lidt opmærksom på at tjekke størrelser da de ikke altid er magen til vores :wink:

Tak for det, vi var selv lidt i tvivl efter vi havde bestemt os for den fordi den er lidt anderledes, men nu elsker vi det og glæææder os til at smage :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg

Nye Brudepige kjoler.

Tænkte at jeg hellere måtte prøve at lave lidt videre på min tråd,
syntes bare der sker lidt meget for tiden, så det er svært at nå det hele :)

Nå men
jeg har valgt at lade mine brudepiger være med til at finde deres kjoler og det har efterhånden
snart været lidt af et mindre mareridt med de kjoler,
Endelig var de blevet enige om en kjole, men nu er det så blevet lavet om IGEN IGEN.

og vi er så endt ud med at de nu ser sådan her ud.

11093893_10152865702104472_1258002348_n.

11106438_10152865702704472_1184562194_n.

0

Del dette indlæg

DIY.

Som overskriften jo lyder så ville jeg lige smide lidt billeder op af nogle af de ting jeg render og laver.

Mange af de ting jeg laver er ting som jeg har set andre her inde lave, det har været en kæmpe inspiration at sidde og læse jeres andres tråde. :)
11094756_10206344711117395_1944940280_n.

11116177_10206344712197422_47697885_n.jp

Det er kleneex boxe som jeg har spraymalet
og så kommet glimmer ovenpå de skal stå på borene og være en del af pynten :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores ringe

Jeg har helt glemt at få taget et billede af vores ringe, og nu er de afleveret til forloveren :oops:

Men vi har faktisk haft vores ringe længe, vi fandt hurtigt dem vi gerne ville have.

Vi er begge ret vilde med at gøre tingene anderledes, og nu da vi køre sort/hvid/pink tema til brylluppet

tænkte vi det kunne være fedt at køre den helt ud.

Så vi har fundet de fedeste (syntes vi :loveshower: ) ringe på nettet

Har fundet et billede på nettet af hvordan de ser ud, vi har dog valgt at graveringen sidder inden i i stedet for udenpå som vist på billedet :)

90855c-p.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer