AugustBrud2015

Mad inden reception

11 posts in this topic

Vi skal giftes den 14 august klokken 12.30. Derefter har vi reception fra 15-17. Der er ca. 30-45 minutters kørsel til hvor reception og fest skal holdes.
Vi vil servere kage, småkager, snacks, chokolade, chips til receptionen.

Vi var dog selv til et bryllup for nogle uger siden hvor vielsen var klokken 13, og vi kom til receptionen klokken 15. Der var så slikbuffet og flødeboller. Velkomstdrinken blev først serveret klokken 19.15, og vi havde altså ikke fået andet mad end morgenmad inden da.

Så nu står vi lidt i den situation at vi tænker at der skal være noget mad til gæsterne, så de ikke skal vente til klokken 18.30 med at få mad.

Vi må ikke selv medbringe det på stedet.

Har I nogle ideer til hvad og hvordan vi kan servere?

0

Annonce ♥

En stor kurv med sandwich udenfor kirken :tunge:

1

Jeg synes det er rigtigt godt at I tænker på mad til gæsterne - der er ikke noget værre end at gå rundt og være dødsulten og så blive stangberuset af velkomstdrinken..

Hvad er det tanken at gæsterne skal lave mellem vielsen og receptionen ud over kørsel? Umiddelbart vil de kunne køre fra kirken omkring kl 13:30, og det giver et ret langt mellemrum på omkring en time.

Jeg synes faktisk ikke at madpakker til gæsterne er en helt dårlig idé - fine, brune papirposer med sandwich, frugt, pizzasnegle eller hvad man nu kan finde på, som gæsterne kan spise i bilen eller på en flot udsigtspost, de støder på, på vejen til receptionen :)

Alternativt ville jeg spørge om receptionen kunne starte en time tidligere og eventuelt indeholde lidt fingersandwiches eller håndmadder. Selvom kage ikke er en god og sund frokost, så er det bedre at der er kage end at der kun er slik og flødeboller - så selv med en reception der bare starter en time tidligere synes jeg godt i kan forsvare det.

0

Problemet er at det koster os 75 kroner per person hvis vi skal have sandwiches deroppe, og det løber op i over 6000 kroner ekstra.

Vi skal have taget billeder mellem kirke og reception, og det koster også ekstra i lokaleleje for en ekstra time, så det løber op i alt for meget for os :)

0

Annonce ♥

jeg kan godt lide madpakke ideen som Akoesterby nævner. det var egentlig også lidt det jeg var henne i retning af

0

Men hvis man selv har spist frokost inden 12.30 så orker man jo ikke en madpakke.

12.30 synes jeg alligevel er tilpas sent så gæsterne kan have spist frokost selv inden, jeg ville selv som gæst sørge for at have spist mig selv af inden en vielse kl. 12.30

Og så ville det være ok ikke at få rigtig mad indtil middagen, men jeg kunne måske godt tænke mig et grønt indslag til receptionen i form af frugt eller grøntsagsstænger.

Men det afhænger jo af om dine gæster selv får spist frokost inden de tager afsted.

0

Ki Schou det kommer jo an på hvor langt gæsterne har, vi har været til bryllupper kl. 13 hvor vi havde tre timer kørsel og så er det godt nok en tidlig frokost at tage og stadig længe til kl 18.30

Syntes ideen med en madpakke pose med Eks en pizzasnegle, et æble og evt en juice udleveret ved kirken er genial.

0

Man kan jo stadig smutte indenom en tank og nappe en sandwich, det har jeg da selv gjort på vej til et bryllup i Jylland fra Sjælland. Så bare fordi man skal køre et stykke er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan fylde depoterne undervejs :)

Som gæst bør man vel selv kunne regne den ud også, at hvis man har spist morgenmad kl. 8 så vil man nå at blive ekstraordinær sulten inden vielsen er færdig hvis man ikke sørger for at få noget inden.

0

Annonce ♥

Vi tænker at der kommer til at være noget frugt/grøntsager, og måske noget grissini stænger :)

Det var baseret på det bryllup vi var til for et par uger siden. Der var vi nemlig med offentlig transport, og der var ikke lige noget på vejen, medmindre vi skulle stige af bussen og tage den igen lidt efter, men så ville vi komme for sent til reception.

0

Hurtigt forslag..... Madmuffins, det fedter ikke så meget som sandwich og så meget andet

0

Vi serverer butterdejssnegle sammen med kagen. Men derudover regner vi med at folk selv kan styre deres madbehov da de kender tidsplanen

0