Lisim

Når ens far er død...

8 posts in this topic

Hej piger,

Min far døde for 10 år siden, så jeg ville lige høre hvad andre har gjort, når de ikke havde nogen far til at følge dem op ad kirkegulvet på deres bryllup. Jeg svinger lidt imellem at gå selv eller lade min mor følge mig op - men kan/må man det?

Jeg har ingen bror eller anden mandligt familiemedlem som jeg kunne forestille mig gøre det.

0

Annonce ♥

du kan sagens lade din mor følge dig op, det er der andre der også har gjort når de ikke har deres far, ellers har man fundet en anden mandlig person der står bruden nær.

0

Kan huske da mine forældre blev gift for 25 år siden... Der gik de op ad kirkegulvet sammen og min bror og jeg foran dem. Min morfar levede ikke længere og hun havde heller ikke andre oplagte muligheder. Derudover synes hun ikke at hun skulle 'gives væk' til en mand hun havde været sammen med i 10 år og havde 2 børn sammen med😉

0

Jeg synes man kan lige hvad man har lyst til. Om det er at gå selv, sammen med sin kommende, eller blive fulgt op af en mor eller hvemsomhelst anden der betyder noget. Det vigtigste er at det er hvad man selv har det bedst med.

0

Annonce ♥

Ork ja, du kan sagtens blive fulgt op af din mor :) Det er ikke noget særsyn. Min mor blev i 1965 (jeps, guldbryllup i år) fulgt op af min mormor, så det kan du sagtens :)

En ting er i hvert fald sikkert: Der er ingen kirkelige regler for det :)

0

Super, tak piger :) Jeg tror jeg vælger at lade min mor følge mig op så. Det er umiddelbart det der føles mest rigtigt, når nu min far ikke er der til at gøre det.

0

Jeg snakkede med min bror om det og han sagde at hvis mor ville følge mig var det hende som gjorde det, ,men hun synes så at min bror skal følge mig op

0

Min far døde for 9 år siden, men jeg har heldigvis en bror jeg ser meget opp til som gjerne vil følge meg. Hvis jeg ikke hadde hatt ham, hadde jeg dog spurt min mor om å følge meg, så jeg synes ikke det er en dum ide :)

0

Annonce ♥