amandaol

Change of plans :-/

18 posts in this topic

Hej alle i kommende brude.

Jeg skal giftes om præcis et år i dag. Jeg glæder mig så meget og er allerede i fuld gang med planlægningen :loveshower:

Min h2b og jeg havde planlagt at blive viet i kirken kl. 15, og så herefter få taget billeder og så ellers holde brylluppet på et selskabssted fra kl. 18 til 02.

Men nu har jeg bare læst herinde at der er så mange som synes dagen gik alt alt for hurtigt når de først blev gift om eftermiddagen og ikke holdt nogen reception. Så vi har snakket lidt om det og har måske ombestemt os.

Programmet vi tænker i stedet for er:

- Vielse i kirke: kl. 13-14.

- Reception hos h2b's forældre (de bor i nærheden af kirke og feststed): kl. 15-17.

Her vil der være trekantsandwich-pindemader, snacks, øl, champagne og bryllupskage. :metteholm

(Her kører min mand nok fra receptionen kl. 16 for at få sig et hvil fra kl. 16-17, herefter henter han mig til receptionen og vi får taget billeder fra kl. 17-18)

- Fest på restaurant Kalvø i frederikssund: kl. 18-02.

Hvordan synes i den plan lyder? :wink:

Min kommende mand synes det bliver en lang dag for gæsterne der kommer langvejsfra, men jeg tænker at de jo kan smutte lidt før fra receptionen, ligesom min h2b tænker at gøre, og så tjekke ind på vandrehjem hvor de evt. skal overnatte, eller gå en tur i nærheden af feststedet? (der ligger en skøn vikingeskov lige ved siden af feststedet).

Jeg tænker, om det bliver for lang tid for dem at stå op til receptionen fra kl. 15-17? Vi har nemlig ikke mulighed for at skaffe borde og stole så alle kan sidde ned, men vi tænker at hvis det er godt vejr kan folk sidde ned på tæpper i haven, og så sørger vi for nogle have spil som folk kan fornøje sig med, hvis de synes det er for lang tid bare at stå og spise kage osv.

Jeg har kun været til to bryllupper før, og kun det ene havde reception, så jeg ved ikke så meget om hvor lang tid de forskellige ting tager osv., så jeg vil meget gerne høre nogle gode råd eller evt. hvad I har tænkt jer at gøre? :help:

Og til alle jer brude - Stort tillykke med det kommende bryllup :biggrin:

0

Annonce ♥

Det lyder bestemt ikke tosset (og suverænt sted I har valgt. Det går I ikke galt i byen med). Uanset hvad I vælger at gøre vil I helt sikkert efterfølgende stå med en fornemmelse af at dagen gik meget hurtigt. Det kan ikke undgås. Fordi det altid vil føles meget hurtigt når noget man har gået og planlagt nøje over 1-2 år - ja nogle bruger længere tid .:) - er overstået på blot én dag .:)

0

Vi bliver viet i kirke kl 13, feststedet/hotel ligger 5 min fra kirken og efter vielsen er der reception til kl 17. Vi tager bryllupskagen om eftermiddagen.

Vi stikker af ned i hotellets park og får taget billeder og kl 18 er der velkomst.

Vi har valgt en time fra kl 17 til 18 så folk har mulighed for at slappe lidt af eller blive som de har lyst og for at dem der ikke skal med til middagen føler at 80 % af selskabet forsvinder på en gang.

0

Det lyder bestemt ikke tosset (og suverænt sted I har valgt. Det går I ikke galt i byen med). Uanset hvad I vælger at gøre vil I helt sikkert efterfølgende stå med en fornemmelse af at dagen gik meget hurtigt. Det kan ikke undgås. Fordi det altid vil føles meget hurtigt når noget man har gået og planlagt nøje over 1-2 år - ja nogle bruger længere tid . :) - er overstået på blot én dag . :)

Ja, det er nok rigtigt, at det uanset hvad vil føles som om dagen gik meget hurtigt. Men så kan man jo ligeså godt få lidt mere ud af den og holde reception også :)

Og tak for feedback - det er fedt at du har erfaring med stedet, for vi har nemlig kun været der en gang til en 18 års fødselsdag, så vi ved ikke helt hvad vi kan forvente. Så fedt at du tror det bliver godt fordi det er der. Og så er det jo et lækkert sted ift. udsigt osv, så det er da et plus uanset hvad :)

0

Annonce ♥

Vores bryllup skal også slutte kl. 02 - da vi ikke må være der længere grundet støjgener hos naboerne. Og vi har valgt at skulle vies kl. 13 - herefter reception indtil kl. 16:00 hvor vi vil starte middagen ca. 16:30.

Det bliver en smule tidligt, men vi vil gerne strække det så meget som muligt :)

0

vi skal også giftes næste år og skal vies kl 13 og holder derefter reception med bryllupskagen fest og receptionssted ligger 3-5 min fra kirken

0

Det lyder meget som det program vi havde, og det forløb helt fint :) Nogen smuttede dog efter brudevalsen, men sådan tror jeg altid det vil være, uanset hvornår på dagen man starter.

0

Vi havde vielse kl. 14 og reception kl. 15. Ca. kl. 16.15 tog vi fra receptionen for at få taget billeder, men vi kunne godt have brugt mere tid til receptionen. Receptionen sluttede kl. 17, hvorefter der var ankomst til feststed, hvor gæsterne tjekkede ind på deres værelser, og nogle fik slappet lidt af. Ca. kl. 17.45 var der velkomst på feststedet. Middagen skulle have begyndt kl. 18, men blev skubbet til 18.30.

En bryllupsdag er en lang dag, men den går også meget stærkt, så jeg tænker ikke, det gør noget, at jeres vielse ligger en time tidligere end vores :)

0

Annonce ♥

Hvad skal gæsterne få timen mellem kl. 14 og 15 til at gå med? Er det ikke bedre, at receptionen starter lige efter kirken?

0

Hvad skal gæsterne få timen mellem kl. 14 og 15 til at gå med? Er det ikke bedre, at receptionen starter lige efter kirken?

Jo, men det er egentlig også planen. Jeg tænkte bare, at man står ca. en halv time ude foran kirken og kaster med ris osv., og så tager det ca en halv time at køre hen til min h2bs forældre og for at alle lige er der osv., så derfor jeg havde tænkt en time ind som buffer agtig.

Men folk kører jo bare efter kirken hen til receptionen og så bliver der til de ikke gider mere, eller til de tager til feststedet :)

Giver det mere mening så GoldRumble? :huh::biggrin:

0

Jo, men det er egentlig også planen. Jeg tænkte bare, at man står ca. en halv time ude foran kirken og kaster med ris osv., og så tager det ca en halv time at køre hen til min h2bs forældre og for at alle lige er der osv., så derfor jeg havde tænkt en time ind som buffer agtig.

Men folk kører jo bare efter kirken hen til receptionen og så bliver der til de ikke gider mere, eller til de tager til feststedet :)

Tillykke med din tråd og især med det forestående bryllup! Glæder mig til at følge med :)

Jeg får lyst til lige at kommentere på tidsplans-snakken. De fleste vielser tager mellem 30 og 45 minutter. Vi skal vies af en præst, der altid taler meget og længe, og selv hun siger at det kun kommer til at tage 30 minutter - så med en time i jeres plan, tænker jeg at der også er tid til at I får ris og kram og alt sådan noget udenfor kirken. Det lyder som om at vi alle er helt på bølgelængde om at receptionen starter så snart man kommer fra kirke, men måske det vil være godt at præcisere i invitationen med tekst ala "Vielse og efterfølgende reception"eller måske bare skære en halv time af intervallet, så det hedder vielse kl 13, reception kl 14:30.

Mest af alt tænker jeg at det er dem, der skal servere og stille klar til receptionen, der skal vide at gæsterne kan ankomme allerede fra kl 14-14:30tiden, så de ikke tror at de stadig har god tid til at gøre klar i.

- det var måske en ligegyldig kommentar, du fik den alligevel :)

T

0

Vi valgte ikke at holde reception , vi syntes lidt at reception er for dem der ikke er rigtigt inviteret men godt må komme med en gave :tunge:

Vi blev gift kl. 15 og kørte efter vielsen direkte til stedet hvor vi skulle holde festen, vi mødtes med gæsterne til Champagne og snaks , da vi have hilst på alle vores gæster fik vi taget vores bryllups foto men gæsterne hyggede sig.

vi fik en tre rettes menu og den tredje ret var ost, det gjorde at vi så til kaffen fik bryllupskagen..

Vi sendte de sidste gæster i seng kl. 05,30 ... så 14-15 timer er vel mere end man kan forlange at de fleste festaber

Jeg tror uanset hvor lang tid festen vare vil man føle det gik hurtigt .... tillykke i øvrigt :c166:

0

Annonce ♥

Tillykke med din tråd og især med det forestående bryllup! Glæder mig til at følge med :)

Jeg får lyst til lige at kommentere på tidsplans-snakken. De fleste vielser tager mellem 30 og 45 minutter. Vi skal vies af en præst, der altid taler meget og længe, og selv hun siger at det kun kommer til at tage 30 minutter - så med en time i jeres plan, tænker jeg at der også er tid til at I får ris og kram og alt sådan noget udenfor kirken. Det lyder som om at vi alle er helt på bølgelængde om at receptionen starter så snart man kommer fra kirke, men måske det vil være godt at præcisere i invitationen med tekst ala "Vielse og efterfølgende reception"eller måske bare skære en halv time af intervallet, så det hedder vielse kl 13, reception kl 14:30.

Mest af alt tænker jeg at det er dem, der skal servere og stille klar til receptionen, der skal vide at gæsterne kan ankomme allerede fra kl 14-14:30tiden, så de ikke tror at de stadig har god tid til at gøre klar i.

T

Hej, Mange tak :)

Det er virkelig ikke ligegyldig info at de fleste vielser tager 30-45 minutter - jeg gik bare ud fra at alle vielser tog mindst en time, så det ændrer da lidt i planen.

Måske vi skal sige at vi skal giftes kl. 13.30 og så reception fra kl. 14.30 til 17, og herefter en lille pause og så fest på kalvø. Det ville måske være en bedre plan.

Der kommer ikke til at være nogen der skal stå for reception som ikke skal med i kirken, så alt er forberedt inden, og så skal det bare stilles frem efter vi har været i kirken. Men vi har en ret meget nede på jorden familie, så det bliver bare sådan stille og roligt, hvor folk måske hjælper lidt til.

Men tak for de gode råd - dem vil vi helt sikkert tage med i vores overvejelser :loveshower:

0

T

Hej, Mange tak :)

Det er virkelig ikke ligegyldig info at de fleste vielser tager 30-45 minutter - jeg gik bare ud fra at alle vielser tog mindst en time, så det ændrer da lidt i planen.

Måske vi skal sige at vi skal giftes kl. 13.30 og så reception fra kl. 14.30 til 17, og herefter en lille pause og så fest på kalvø. Det ville måske være en bedre plan.

Der kommer ikke til at være nogen der skal stå for reception som ikke skal med i kirken, så alt er forberedt inden, og så skal det bare stilles frem efter vi har været i kirken. Men vi har en ret meget nede på jorden familie, så det bliver bare sådan stille og roligt, hvor folk måske hjælper lidt til.

Men tak for de gode råd - dem vil vi helt sikkert tage med i vores overvejelser :loveshower:

Jeps, det giver mere mening :) Og ganske rigtigt, som Akoesterby skriver, så tager en vielse ca. 30 minutter. Så inkl. hilsen på jer og evt. fotografering i kirken, så er I færdige ved kirken ca. en time efter vielsen :)

0

Jeg spørger altid ind til hvornår folk skal giftes så jeg har en ide om hvornår gæsterne ankommer til feststedet. Ikke at man står og og tager imod dem .:) men det er meget rart at være nogenlunde på plads inden når/hvis det hele foregår mere eller mindre samme sted. I "gamle" dage regnede jeg altid med at gæsterne ankom til feststedet ca. 1,5 time efter vielsens start. Den holder så ikke helt stik for ofte ankommer de første gæster allerede ca. 1 time efter vielsens start hvilket passer meget godt med ovenstående.

0

De korte er hvor præsten ikke kender parret og blot genbruger et eller andet (har jeg været ud for). De lange er, hvor præsten er personlig og engageret og/eller der kommer underholdning udefra.

Hold da op, sikken en fordom at komme med.

0

Annonce ♥

vi blev viet kl 13 og så var der reception og fest 10min gang der fra...kl 5.30 lukkede vi selv festen og dagen var stadig alt alt for kort :-)

0

De korte er hvor præsten ikke kender parret og blot genbruger et eller andet (har jeg været ud for). De lange er, hvor præsten er personlig og engageret og/eller der kommer underholdning udefra.

Hold da op, sikken en fordom at komme med.

Det må du nok sige :blink:

0