Annewq

J&A 3.10.15 - Beretning!

98 posts in this topic

Så går det løs!

Nu har jeg snart fuldt med på sidelinjen herinde, siden min kæreste friede til nytår. Jeg har simpelthen fået så mange gode ideer, og nu tænker jeg, at det er tid til min egen beretning/planlægning. Jeg vil lige se, om jeg overhovedet kan finde ud af at lave en planlægningstråd, før jeg skriver en hel roman, så dette er bare en prøve :)

A. Edited by Annewq
0

Annonce ♥

Endnu en oktober brud :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: - Glæder mig til at følge din tråd, håber du knækker koden, ellers må du spørge. Jeg fattede heller ingenting i starten, og der hjalp MUS84 mig med at finde ud af det hele :)

0

Succes!

Det kunne jeg så godt finde ud af :wink:

Den Store Bryllupsplanlægning har været i gang siden nytår. Min kæreste og jeg har været sammen i snart 3 år, så jeg havde set frieriet komme, og vi havde da også snakket lidt om det, da vi begyndte at se vennerne blive gift. Jeg har aldrig haft den store prinsessedrøm, og jeg har heller ikke haft en fastlagt plan for, hvordan mit bryllup skulle være. Men jeg må nok sige, at min planlægningsgen er kommet på overarbejde! Jeg er godt nok overrasket over, hvor meget det bryllup faktisk fylder for mig og hvor meget tid, man kan bruge på at tænke over det. Vi har nogle ting, som vi gerne vil overraske vores gæster med, så derfor er det lidt svært at dele tankerne og ideerne med andre end os selv, så det vil jeg nok bruge denne tråd til. Og er man på gæstelisten til brylluppet og læser med, så skal man stoppe straks :wink:

0

Endnu en oktober brud :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: - Glæder mig til at følge din tråd, håber du knækker koden, ellers må du spørge. Jeg fattede heller ingenting i starten, og der hjalp MUS84 mig med at finde ud af det hele :)

Ja, det er bare en fantastisk måned! Vi havde faktisk også d. 10 til at starte med, men så kunne vi ikke få lov at holde festen der, hvor vi gerne ville, så vi tog d. 3 i stedet. (Det viste sig faktisk, at det par, der havde booket vores sted d. 10, senere sprang fra..Træls..) Jeg prøver mig frem, og ellers lader det til, at folk er virkelig søde til at hjælpe :biggrin:

0

Annonce ♥

Forhistorien

Min kæreste og jeg har faktisk kendt hinanden en del år. Vi har gået på seminarie sammen, dog med et par års mellemrum, vi har arbejdet på samme skole og vi har kendt nogle af de samme mennesker. Vi har dog aldrig lagt mærke til hinanden og slet ikke romantisk på nogen måde. Min kæreste kan huske mig fra en julefrokost engang, men jeg kan desværre dårligt huske ham... Så i sommeren '12 var det åbenbart vores tid. Vi var begge single, og vi begyndte en slags flirt over Facebook kombineret med skriverier på dating.dk. Det førte til en masse hyggelige stunder, hvor vi sås alene eller sammen med andre. Det stod faktisk på gennem et par måneder. Det var som om, at alle omkring os havde regnet ud, hvordan det ville ende, men vi var godt nok lidt langsomme i optrækket. Men i oktober 2012 fik vi endelig taget skridtet, og det har jeg da bestemt heller ikke fortrudt siden :-)
Et år efter, faktisk også i oktober, flyttede min kæreste ind i min lejlighed. Meget bogstaveligt, da jeg tog en uge på ferie og overlod hele flytningen til ham ;-) det fungerede helt fint for mig!
Og her til nytår kom frieriet så. Og der var absolut ingen tvivl om mit svar! Og det har der faktisk aldrig været.

Nu står vi så med 3 måneder til brylluppet. Det kommer tættere på, og jeg glæder mig helt vildt!
0

Uhhhh tillykke med det forestående bryllup - og hvor er det dejligt med endnu en oktoberbrud! Nu er der dig den 3., Tulle den 10. og mig den 17. :cheerleader3: Glæder mig til at følge med herinde - jeg har det ligesom dig; har aldrig rigtig tænkt over hvordan jeg egentlig ville have mit bryllup, men nu hvor det er her, så er der pludseligt sååå mange ting!

0

Annonce ♥

Uhhhh tillykke med det forestående bryllup - og hvor er det dejligt med endnu en oktoberbrud! Nu er der dig den 3., Tulle den 10. og mig den 17. :cheerleader3: Glæder mig til at følge med herinde - jeg har det ligesom dig; har aldrig rigtig tænkt over hvordan jeg egentlig ville have mit bryllup, men nu hvor det er her, så er der pludseligt sååå mange ting!

Og tillykke til dig også!! Ja, det er helt vildt! Der er så mange ting, der skal tages beslutninger om. Og jeg er lidt overrasket over, at jeg rent faktisk går lidt op i, om nuancen på servietterne nu også passer til bordløberen... Det havde jeg aldrig troet om mig selv :-D

0

Gæstelisten

Noget af det første, min kæreste og jeg begyndte at tale om efter frieriet, var gæstelisten og hvilke type fest, vi gerne ville have.

Jeg gik rigtig meget op i, at vi ikke skulle pligt-invitere nogen. Hvis vi ikke ville invitere dem til en fødselsdag, så skulle de heller ikke med til vores bryllup! Det er selvfølgelig også lidt nemmere for mig at sige, da jeg har en meget lille familie. Jeg har ingen bedsteforældre, jeg har ikke haft kontakt med min far de sidste 3 år, da han er alkoholiker og min mor har ingen søskende. Det har mere været en udfordring for min kæreste. Han har været bange for at såre sin far ved ikke at invitere hans søskende og mor med. Jeg har ladet det være helt op til ham selv, men jeg har også gjort det klart, at jeg synes, det er mærkeligt at invitere nogen til et bryllup, som man aldrig snakker med. Jeg har f.eks. aldrig mødt hans farmor..

Vi endte med at invitere vores forældre, søskende og min kærestes kusiner. Resten af gæstelisten er rigtig gode venner, og vi er endt på lige omkring 30 med os. Det er en gæsteliste, som vi har det rigtig godt med, og den er fyldt med mennesker, som vi omgiver os med til daglig, og som vi faktisk rigtig gerne vil være sammen med. Ingen på den liste er der af pligt!

Så har vi til gengæld inviteret min kærestes farmor og mine fastre med til reception i stedet, for de skal have en mulighed for at dele dagen med os.

Jeg føler, at vi har fundet den rigtige løsning for os. Og det er vel også det vigtigste :)

0

Bryllupsrejse

Min kæreste og jeg elsker at rejse! Derfor står bryllupsrejsen også meget højt på vores liste. Vi var helt sikre på, at vi ville noget helt specialt. Vi har tidligere lavet en liste over rejseønsker, og der stod safari højt på listen. Som alt andet krævede det rigtig meget arbejde at finde rundt i junglen (!) af selskaber og tilbud. For hvad var det lige, vi gerne ville? Vores valg er faldet på Tanzania Tours. Det er et lille selskab, der arrangerer privat safari, hvor man har sin egen bil og guide, og hvor man helt selv kan bestemme, hvor mange dage, man vil være de forskellige steder, og hvornår man gerne vil afsted. De har fået nogle fantastiske anmeldelser, så det er jeg ret tryg ved. Vi skal være afsted i 13 dage, og vi tager afsted mandagen efter brylluppet. Noget kan man takke lærernes nye arbejdstidsaftale for, og det er, at man nu kan afholde 6. ferieuge :-) Vi starter med safari i Tanzania og så 6 dage på Zanzibar til ren afslapning i bryllupssuite og alt muligt! Det bliver helt vidunderligt. Prisen er også derefter. Det har gjort lidt ondt på mig, da jeg er lidt en nærigrøv, men vi skal af med 60.000. Det billigste vi ellers kunne finde ligger på omkring 40.000, men min kæreste fik overbevist mig om, at en bryllupsrejse kun er noget man gør en gang, så derfor kan vi lige så godt gøre det ordentligt!

I morgen tager vi på vores sidste rejse som ugifte. Turen går til Belgien og Holland, og vi skal være væk den næste uge. Så må vi se, hvor mange pakker Postdanmark kan nå at samle til os i mellemtiden :-) Vi er nok kommet til at bestille en del ;-)

Edited by Annewq
0

Annonce ♥

Hvad skal vi hedde?

Min kæreste og jeg har næsten samme efternavn; Christiansen og Christensen. Det har altid skabt lidt forvirring, når vi har rejst sammen, da folk ofte tror, at en af os har skrevete forkert :-) Vi fik også en kommentar fra damen i receptionen på det hotel i Amsterdam, vi sidder på nu. Det førte til en snak om vores kommende bryllup, og det førte til en opgradering til et bedre værelse. Det kan man jo ikke klage over ;-)
Vi har haft diskuteret det med efternavnet meget. Vi vil have noget fælles. Vi vil kunne se, at vi er blevet gift. Men ingen af os ville af med navnet, og Christensen-Christiansen var bare fjollet :-D Vores efternavne har vi til fælles med begge vores forældre, men vores mellemnavne kun er til den ene forældre. Det er derfor, de betyder noget. Jeg lagde dilemmaet frem for mine veninder, og de kom faktisk med den løsning, vi har valgt; vi skal begge smide efternavnet og kun bruge vores mellemnavne: Bang Julin. Og jeg må sige, at ideen er blevet bedre og bedre. I forbindelse med invitationerne har vi set det på skrift, og det virker altså bare. Så heldigvis er vi begge blevet glade for vores kompromis :-)
0

Hvad skal vi hedde?

Min kæreste og jeg har næsten samme efternavn; Christiansen og Christensen. Det har altid skabt lidt forvirring, når vi har rejst sammen, da folk ofte tror, at en af os har skrevete forkert :-) Vi fik også en kommentar fra damen i receptionen på det hotel i Amsterdam, vi sidder på nu. Det førte til en snak om vores kommende bryllup, og det førte til en opgradering til et bedre værelse. Det kan man jo ikke klage over ;-)

Vi har haft diskuteret det med efternavnet meget. Vi vil have noget fælles. Vi vil kunne se, at vi er blevet gift. Men ingen af os ville af med navnet, og Christensen-Christiansen var bare fjollet :-D Vores efternavne har vi til fælles med begge vores forældre, men vores mellemnavne kun er til den ene forældre. Det er derfor, de betyder noget. Jeg lagde dilemmaet frem for mine veninder, og de kom faktisk med den løsning, vi har valgt; vi skal begge smide efternavnet og kun bruge vores mellemnavne: Bang Julin. Og jeg må sige, at ideen er blevet bedre og bedre. I forbindelse med invitationerne har vi set det på skrift, og det virker altså bare. Så heldigvis er vi begge blevet glade for vores kompromis :-)

Uhh de navnebeslutninger er sjældent nemme!! Jeg synes dog det er en skøn løsning I har fundet. De to navne lyder rigtig fine sammen og synes også Bang Julin lyder bedre og ser bedre ud end Julin Bang. Fedt at det kunne løse sig på den måde :biggrin: Så er det bare om at vænne sig både til tanken og den nye underskrift :lol:

0

Synes det lyder rigtig flot:)

Skægt det gør vi også:) vores -sen navne er ikke ens men det er fjollet med to;)

Mange tak :-) Nogle -sen navne ville godt kunne virke sammen, men ikke for os i vores tilfælde. Det var godt fundet på at mine veninder ;-)

Hvad skal vi hedde?

Uhh de navnebeslutninger er sjældent nemme!! Jeg synes dog det er en skøn løsning I har fundet. De to navne lyder rigtig fine sammen og synes også Bang Julin lyder bedre og ser bedre ud end Julin Bang. Fedt at det kunne løse sig på den måde :biggrin: Så er det bare om at vænne sig både til tanken og den nye underskrift :lol:
Nej, der er faktisk ret svært! Men det er selvfølgelig også en stor del af ens liv, og man bruger det jo ret tit, må man sige ;-) Vi var også helt sikre på rækkefølgen, for det ligger bare bedre i munden.. Edited by Annewq
0

Annonce ♥

Custommade Adidassko

Så er vores bryllupssko kommet hjem, og vi er vilde med dem!
Ideen var egentlig bare, at vi skulle have ganske "almindelige" sko på. Nogle pæne skole til kæresten og nogle fine falde til mig. Min kæreste er nemlig ikke så høj, og jeg kan simpelthen ikke gå i høje sko. Jeg havde faktisk allerede fundet noget fine blondesko, der var perfekte til formålet. På en eller anden måde kom vi dog til at snakke kondisko i stedet. Min kæreste har tidligere designet sko fra Adidas, og de har altid været flotte, så det satte vi os for at gøre til vores bryllup! Så bliver det også lidt sjovt og uformelt. Heldigvis kunne vores nye, korte efternavn lige være på siden ;-) På billedet viser min kæreste sine frem. Mine er helt magen til, bare lidt mindre :-) Så har jeg også klaret det blå, jeg skal have på ;-)

post-78220-0-60191200-1437127366_thumb.j

Edited by Annewq
1

Annonce ♥

Invitationer

Vi har en tradition herhjemme med at lave julekort til venner og familie med rigtig grimme og sjove billeder af os selv. Derfor var der også lidt høje forventninger til vores bryllupsinvitationer. Og vi endte med at være rigtig tilfredse med dem. Vi sendte en hel bunke papir ud til vores 25 gæster: invitationen, brev til præsten, ønskeseddel, svarkort og svarkuvert. Forsiden på invitationen var faktisk den bedste. Her havde vi fundet 2 sjove eller fjollede billeder af alle vores gæster og lavet en collage af dem. Dog vil jeg ikke offentligøre mine venners grimme billeder uden tilladelse herinde, så I må nøjes med indholdet i invitationen og bagsiden :-)

post-78220-0-99871000-1437834064_thumb.j

post-78220-0-08861500-1437834091_thumb.j

Edited by Annewq
0