liljen1987

Drikkelse - budget

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nej, det vil jeg bestemt ikke mene, at det er. Eller dvs. så skal du i hvert fald have fat i noget meget billig vin.

Tænker at den bedste måde at regne ud, hvad det vil koste, er at estimere, hvor mange flasker, du skal have og så gange op med den pris, du vil give pr flaske vin.

Jeg har afsat 2000 til champagne til omkring 40 gæster, da jeg har tænkt, at vi skal bruge 6-7 flasker til ca. 280 kroner pr flaske.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer jo helt an på hvor du køber ind også..

En måde at få det til at række længere er at købe papvin, og så servere de i karafler på bordene :)

Man siger 0,5 flaske vin per person til et bryllup, og det er uden sodavand, øl osv. så du skal nok regne med en 20-23 flasker vin, og så kan du jo overveje prisen per flaske :)

Vi regner med ca 4.000 for drikkevarer til ca 200 mennesker til reception, og det bliver en god blanding af øl, vand, somersby, asti og hvidvin, men vi regner også kun med 1-2 genstande per person. Hvis det kan sætte tingene lidt i perspektiv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror desværre heller ikke det er helt nok.
Vi har regnet med ca ½ flake vin til hver af både rød og hvid.
- men det kommer jo også an på om ens venner og familie drikker mest vin, øl eller sodavand.
min far og svigerfar siger at man skal ca regne med 4 øl og 4 sodavand pr. person +- hvis man har børn med. så tror det er lidt det vi går efter.
men det er piv svært med det drikkelse!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MissF: Ja, ok.. Kan godt se, at der er lidt forskellig på hvilken prisklasse man går efter. :) Der bliver "bare" stille og roligt og ikke noget stor og pragende. Regner med asti til omkring 40 kr. flaske og rød og hvidvin enten i papdunke eller i flasker til 40-50kr flasken. :biggrin:

RiivaB og Karina O: tak for jeres svar, det satte tingene lidt i perspektiv.

Har regnet lidt på det igen og sætter budgettet op til 3000kr. så burde det være realistisk. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror 2000 kr vil være for lidt, men igen det er også hvad man gør det til, man kan jo være heldig at få nogle gode vine på tilbud og ikke mindst asti kan man som regel få på tilbud når Studenterne springer ud, ved ikke hvornår jeres dato er ,ellers må man ha lidt is i maven og gå på jagt :wink:

Vi har selv brugt omkring 2000 kr på rød, hvid og dessertvin, men det er også et valg vi har prioriteret, og det er noget vi får igennem vores kok, så det er et perfekt match til vores menu. Der udover så er der jo sodavand,øl , cider osv som vi vælger at kører til Tyskland efter og vores velkomstdrink, som også er en asti ( fra Kvickly) der koster normalt omkring 60-65 kr flasken, men der regner vi med at vente til de kommer på tilbud og sparer lidt der.

Vi bliver ca 80 personer til vores reception og 50 til festen, og vi har et budget på ca. 10.000 kr på drikkevarer. Her er det igen et prioriterings valg for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det er lidt synd hvis man vælger for billig vin, det skal vel være til at drikke :-)

jeg vil tro man kan få en rimelig falske til 50-60 kr. du skal nok regne med 25 flasker, der skåles jo meget til et bryllup... herefter 3-4 genstande pr person, damerne drikke nok mere sodavand end mændene

hvordan med noget til kaffen, har i husket det ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det er lidt synd hvis man vælger for billig vin, det skal vel være til at drikke :-)

jeg vil tro man kan få en rimelig falske til 50-60 kr. du skal nok regne med 25 flasker, der skåles jo meget til et bryllup... herefter 3-4 genstande pr person, damerne drikke nok mere sodavand end mændene

hvordan med noget til kaffen, har i husket det ?

Regner med 20-25 flasker rød og 10 flasker hvid til som sagt omkring 40-50 kr. flasken + 15 flasker asti. Derudover sodavand og øl. Likør og andet spiritus, har vi fra en tidligere fest, så dette skal ikke medregne i budgettet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi blev gift d 8/8 i år, var vi ca 52 pers. Der blev drukket 24 flasker hvidvin, 24 flasker rødvin, øl er jeg lidt i tvivl om, men men det var imellem 6-9 ks, mokai 2 ks, og sodavand kan jeg ikke huske. Til velkomst fik vi Le Grotte og der gik ca 6 flasker. Vejret var godt og varmt, så tror også det hjalp på folks tørst haha.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et spørgsmål er 850 kr pr kuvert ikke rimelig nok eller har i sat mere af til det?

Jeg har lige prøvet at regne på vores budget - jeg fik det til ca. 350,- pr. kuvert. Det dækker over kage, forret, hovedret, dessert, snacks og natmad samt verdi til velkomstdrinks og dessert, rødvin, hvidvin, øl, sodavand, cider og spiritus til sidst på aftenen.

Jeg blev helt overrasket over, at det var så lavt!

Grunden til, at det er så lavt skyldes sikkert, at vi selv laver kagen (cheesecake), forretten samt desserten, og så køber vi drikkevarer i Tyskland. Hovedretten skal vi have fra et cateringfirma til omkring 150 kroner pr. person, så det bliver den største post. Vi bliver 38 gæster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer