PrinsesseJulie1

BUDGET

60 posts in this topic

Du kan tage et kig her og se 3 forskellige budgetter for at få inspiration til om du mon har tænkt på alt :)

Held og lykke :)

Hej Ki.

Det ene budget er et bryllup til over 200.000kr. og man har afsat 1500kr. til en DJ - al ære og respekt, men det er jo dybt urealistisk og misvisende. Er det ikke en kende uprof. at dette er offentliggjort som et vejledende budget? :)

1300kr. på musik til itunes er realistisk nok. 4000kr. til musik kan også lade sig gøre, så de er jo fine :)

Nu står der jo at det er brude man har spurgt og dermed faktiske budgetter men man kunne nok godt have valgt nogle som var mere almindelige (dvs. udtryk for en almindelig fremherskende opfattelse af hvad ting koster og hvordan man prioriterer). Udover at der er poster som musik, tjenere, ørestikkere, drikkepenge m.v. man falder over, så giver de viste budgetter det indtryk at et bryllup og en bryllupsfest ikke kan holdes for under 98.200 DKK. Vi har flere bryllupskunder som har et budget på 30-60.000 kr. uden at det på nogen måde betyder at der er gået på kompromis.

Jeg mener faktisk ikke man kan bruge disse budgetter til noget overhovedet i økonomisk henseende for på det punkt er de direkte misvisende. Men som det også bliver sagt ovenfor kan budgetterne være fine som en oversigt og inspirationskilde.

Lige præcis, Bent.

Man kunne godt have været mere selektiv i de budgetter man valgte at offentliggøre som "vejledende" :)

Jeg synes ikke der er noget galt med de budgetter, det er jo helt almindelige folks valg omkring de ting, som de har købt. budgetterne skal ikke ses som det eneste rigtige svar men som en inspiration og så selvfølgelig en vejledende pris. Og vi har ikke skrevet nogen steder, at man ikke kan holde et bryllup for 30-40.000 kr. men vi ved, at gennemsnitsbrylluppet ligger højere, derfor har vi taget de lidt dyrere med. Men hvis nogen vil vise mig deres budget til 30.000 så vil jeg gerne tage det med også :)

Jeg har rettet det punkt med de 1.500 til DJ da det var en vennetjeneste, så det fremgår nu, for jo ellers får du ikke den ydelse til 1.500 kr.

0

Annonce ♥

Vi bliver 75 personer og holder ikke reception, vores budget lyder på omkring 170.000 inklusiv bryllupsrejse. De store poster er budgetteret således:

Lokation: 7.200

Middag og servering: 35.000

Drikkevarer: 7.000

Fotograf: 8.500

DJ: 5.000

Ringe: 6.900

Bryllupskage: 5.500

DIY og dekoration: 10.000

Blomster: 5.000

Bruden tøj/sko/lingeri: 16.000

Brudgommen tøj: 8.000

Bryllupsrejse: 52.000

Derudover er der en masse småting, som ikke er relevante for andre, men tænker de store poster kan være nyttige til at danne et indtryk :)

Edited by Amaliedb
0

vi har 150.000 til bryllup og 100.000 til bryllupsrejse.

Vores budget ser ud, som på billedet:

post-64426-0-63550400-1455641266_thumb.j

Følgende er vennetjenester:

DJ til festen

Receptionslokalet skal vi ikke betale noget for

Make up sparer jeg måske helt på (min søster fra US er udd. Make up artist og frisør, så hun kan gøre det og vil gerne)

Blomster til festen laver vi selv

Bryllupskage laver jeg selv og der bliver kun købt materialer for 2.650 (leje af stativ er 350) så er der kage til dem der kommer først ;-)

Drikkevarer til receptionen bliver købt i Tyskland

Snacks til receptionen bliver små pindemadder, også hjemmelavet

Kuvertprisen er på 899 for voksne og 522 for børn. Totalt bliver vi 65

0

Annonce ♥

attachicon.gifBryllupsbudget.JPG

DJ til festen

Make up sparer jeg måske helt på (min søster fra US er udd. Make up artist og frisør, så hun kan gøre det og vil gerne)

Bryllupskage laver jeg selv og der bliver kun købt materialer for 2.650 (leje af stativ er 350) så er der kage til dem der kommer først ;-)

Er fotografen også noget vennetjeneste?

Lyder som en super lækker pris :)

0

attachicon.gifBryllupsbudget.JPG

DJ til festen

Er fotografen også noget vennetjeneste?

Lyder som en super lækker pris :)

nej, det skulle jeg selvfølgelig have noteret. De 1500 kroner der står nu, er depositum vi har betalt. Så vi skal betale de fulde 16.000 :)

Det er MartinogLouise.dk der er vores fotografer, for en hel dag

0

Annonce ♥

Hejsa

Er der nogen som har lyst til at vise deres bryllups budget ? Vi er selv igang med at udarbejde et budget og det ville være rart at have lidt ar sammenligne med.

Tak på forhånd

Mvh julie

Mit budget har jeg sat til 30.000 kr, indtil videre så ser det ud til at holde trit. Og vi skal ikke selv stå for noget rigtig.

0

Hejsa

Er der nogen som har lyst til at vise deres bryllups budget ? Vi er selv igang med at udarbejde et budget og det ville være rart at have lidt ar sammenligne med.

Tak på forhånd

Mvh julie

Mit budget har jeg sat til 30.000 kr, indtil videre så ser det ud til at holde trit. Og vi skal ikke selv stå for noget rigtig.

Hvor mange gæster dækker jeres budget? :)

0

Annonce ♥

Hejsa

Tak på forhånd

Mvh julie

Det dækker ca. 30 gæster, og det er med alt inkl.

Velkomstdrink, forret hovedret, dessert, kaffe, natmad. Bryllupskage, kjole, ringe. :)

0

Hejsa

Tak på forhånd

Mvh julie

Velkomstdrink, forret hovedret, dessert, kaffe, natmad. Bryllupskage, kjole, ringe. :)

Kunne du ikke specificere det lidt mere, hvor skal I holde festen, hvor stor en post var kjolen, kagen og ringene? Det kunne være meget sjovt at se, hvordan I holder jeres budget på et så relativt lavt niveau. Og hvad med fotograf og musik er det ikke noget I skal have?

0

Hejsa

Tak på forhånd

Mvh julie

Kunne du ikke specificere det lidt mere, hvor skal I holde festen, hvor stor en post var kjolen, kagen og ringene? Det kunne være meget sjovt at se, hvordan I holder jeres budget på et så relativt lavt niveau. Og hvad med fotograf og musik er det ikke noget I skal have?

Jeg er også nysgerrig. Men det er udelukkende positivt ment - netop fordi jeg selv har haft oplevelsen af, at alting bliver dyrere når man kommer til at sige 'bryllup' :)

0

Jeg er også nysgerrig. Men det er udelukkende positivt ment - netop fordi jeg selv har haft oplevelsen af, at alting bliver dyrere når man kommer til at sige 'bryllup' :)

Den "floskel" har jeg så aldrig forstået helt. Jo det er sjældent man oplever 30 og 40 års fødselsdagsfester afholdt på mere mondæne feststeder med hele pakken. Der taler vi ofte forsamlingshuse lejede lokaler og catering (eller selvproduceret mad) men det samme oplever man til nogle bryllupsfester og det bliver ikke dyrere af at det er et bryllup. Det samme gælder når vi taler musik (i hvertfald for vores vedkommende) hvorimod fotografer er mindre sammenlignelige fordi der sjældent bruges fotografer til andet end bryllupsfester (og evt. konfirmationer).

Det er bestemt ikke umuligt at holde bryllupsfester til et budget på 25-40.000 DKK hvis man har adgang til billige lokaliteter, ikke stiller krav om brudekjoler/tøj til > 10.000 kr. og det er også derfor jeg undrede mig lidt over de 3 eksempler som Ki nævnte ovenfor. Ved flere af de bryllupsfester vi er ude til taler vi om par med et budget i det prisleje og jeg har det selv sådan, at selvom alle bryllupsfester er udfordring så gælder det i særdeleshed disse når man ved at musikken fylder meget i det samlede budget. Det er et et tegn på at brudeparrene har prioriteret meget højt og det forpligter. .:) Men når vi taler budgetter skal man også kigge på hvad der indgår og hvad der indgår. Det er klart at et bryllupsbudget vil fylde meget hvis der indgår poster som bryllupsrejse, og andre poster som ikke relaterer sig direkte til selve vielsen og dagen. Mange vælger ikke at tage på bryllupsrejse eller udskyde den til senere. Tit handler det om økonomi, husplaner m.v. men det handler også om at mange godt vil fordøje indtrykkene fra festen og dagen inden.

0

Annonce ♥

Den "floskel" har jeg så aldrig forstået helt.

Jeg oplevede flere steder at forespørge på en sommerfest, men da arrangørerne fandt ud af at der var tale om en bryllupsfest, var det straks de dyrere pakker, der blev præsenteret. Og hvis man netop vil 'det ekstra' som fotograf, musik, bryllupskage osv. så løber det jo automatisk opad med udgifterne :)

0

Hold da fast. Det er grove løjer medmindre det blot er udtryk for at de mener at "de dyrere pakker" passer bedre til bryllupsfester. Nu spiller vi jo ikke kun bryllupsfester men også andre private fester og i særdeleshed firmafester. Der kan privatfesterne omkostningsmæssigt sammenlignes med bryllupsfesterne bortset fra at bryllupskager og til dels fotografer er noget som hører bryllupsfesterne til. Men firmafesterne er ofte kendetegnet ved større selskaber (100-600 personer) og det er ikke altid at middagen består af 3-4 retter. Ofte er middagen noget som er overstået på 1-2 timer. De betaler derfor angiveligt lavere kuvertpriser. Til gengæld er vores pris højere da det tit er større opstillinger og gearløsninger vi skal ud i, end ved en typisk bryllupsfest.

0

Der er muligt at holde brullup for ordentlige penge :)

Bare rolig !

Skriver lige op hvordan og hvorledes så det er mere overskueligt

Budget: 47.000

Kirke:Frederiksborg Slotskirke

Fest sted: skansedal restaurant i Hillerød

Maden + drikke:Tyskland og nem og lækker mad(kød som kommer på tilbud,broccoli salat, pasta salat, alm. Salat brød osv.

Musik: anlæg :)

Fotograf: en dygtig fotograf som også fotograferedes det billede vi har på profilen, han skal ha 1.500 kr for halvanden time med 10 billeder og redigering :) han hedder Jan lykke :) find ham på facebook hvis det er :)

Transport: lidt usikkert endnu men noget lækkert :b

Ringe er købt: hos chanti.dk

Brudekjole købt hos lilly.dk for 7.500kr med skørt,sko,kjole og bolero :)

Bryllupsfyrværkeri er arrangeret

Bryllupskage: kender en konditor som sørger for der ikke er sparet på noget , andet end prisen ;)

Store buketter til bordet: kender en blomsterbinder som gør det billigt

Osv.osv.osv :) og vi blir 61 mennesker :) så frygt ej !

0

Exactly - Det kan godt lade sig gøre, hvis man som sagt har adgang til billige lokaliteter (det skal jo med til sammenhængen at Skansedal ikke er en egentlig restaurant men lokaler) men havde I nu skullet holde det i København City havde den del været vanskelig (og så er løsningen selvfølgelig at flytte det ud af byen) :) Det har utroligt meget at sige hvor i landet man holder festen. En ting er at tilgangen til gode (og billige) lokaliteter er bedre ude i "provinserne". En anden ting er at kuvertpriserne på pakkeløsningerne typisk er lavere. I jeres budget ligger der så også meget arbejde, herunder mad, men også der kan man gøre meget med venner og bekendtes hjælp. Det er meget sjovt at I har en post der hedder fyrværkeri. Det ser man faktisk ikke så tit mere i modsætning til 4-5 år siden. :)

0

Annonce ♥

Exactly - Det kan godt lade sig gøre, hvis man som sagt har adgang til billige lokaliteter (det skal jo med til sammenhængen at Skansedal ikke er en egentlig restaurant men lokaler) men havde I nu skullet holde det i København City havde den del været vanskelig (og så er løsningen selvfølgelig at flytte det ud af byen) :) Det har utroligt meget at sige hvor i landet man holder festen. En ting er at tilgangen til gode (og billige) lokaliteter er bedre ude i "provinserne". En anden ting er at kuvertpriserne på pakkeløsningerne typisk er lavere. I jeres budget ligger der så også meget arbejde, herunder mad, men også der kan man gøre meget med venner og bekendtes hjælp. Det er meget sjovt at I har en post der hedder fyrværkeri. Det ser man faktisk ikke så tit mere i modsætning til 4-5 år siden. :)

Nu er skansedal alligevel et meget stort lokale til 100 mennesker og der er køkken og alle de forskellige ting(bestik osv.) og vi bagsædet trods alt 11.000kr for en weekend så vil ikke sige det er billigt bare fordi det er i hillerød , hillerød er næsten dyre end København nogle steder. :)

Men vi laver selv maden og som jeg skrev i indlægget var at vi sørger for at det er billigt og nemt men lækkert :) og vi får hjælp af mor,svigermor,mormor og søster :)

Og vi ville nemlig gerne ha lidt mere og hvad er mere festligt og smukt end fyrværkeri og vores bryllup blir i forvejen meget smukt så det ville være den rette "afslutning" ( der er stadig fest efter ) :)

0

Kommer og arbejder selv meget Hillerød og der er vi fuldstændig enige. Netop derfor er det også utroligt at man kan leje lokaliteter i den størrelse i det prisleje for jeg vil mene at det er billigt (men selvfølgelig fylder det i et budget). Hvis man finder noget tilsvarende i København så er det en dags leje .:)

0

Kommer og arbejder selv meget Hillerød og der er vi fuldstændig enige. Netop derfor er det også utroligt at man kan leje lokaliteter i den størrelse i det prisleje for jeg vil mene at det er billigt (men selvfølgelig fylder det i et budget). Hvis man finder noget tilsvarende i København så er det en dags leje .:)

Lige præcis :) det er også min mors gamle arbejde, og dengang betalte man 2.500kr , så prisen er steget gevaldigt :(

0

Det handler nok også om at der er så meget "run" på Hillerød pt. som udbygges meget. Overvejer faktisk også selv at flytte min konsulentvirksomhed derop. Ikke mindst fordi der snart åbner en Burger King :)

0

Vi har valgt et bryllup, hvor vi stort set intet skal lave selv, da jeg er knap 7 måneder henne på bryllupsdagen. Desuden vil vi ikke giftes i kirke eller på rådhus, og det kostede lidt i lokaleleje at finde et passende sted til selve vielsen. Vi havde startet med at sjusse os frem til at 100.000 kr måtte være mere end rigeligt for 80 personer, da jeg ikke ville have en kæmpe prinsessekjole eller holde fest på et slot, men da det hele holdes i Kbh blev alt lidt dyrere end forventet - især fordi vi er kæmpe foodies og derfor ikke ville gå på kompromis med mad og vin. Vi har dog fået vores drømmebryllup, og jeg glæder mig et lille barn til dagen :)

Brudekjole (Vintage): 7500 kr

Syerske: 4000 kr

Slør (købt brugt): 600 kr

Undertøj: 400 kr

Make-up og hårpynt: 600 kr

Tøj til manden: 6000 kr

Brudebuket + blomster til fest: 2000 kr

Vielsesringe (min er speciallavet): 7300 kr

Vielsen (Nationalmuseet): 7000 kr

Fotograf: 1000 kr

Kanalrundfart 1 time - reception og transport fra vielse til fest: 2400 kr

Drikkelse og snacks på kanalrundfart: 1500 kr

Fest (middag/vin/fri bar): ca. 92.000 kr

Musik/DJ: 5000 kr

Bryllupskage: 2500 kr

Bobler til kagen: 2500 kr

Invitationer/bordkort/servietter: 1100 kr

I alt: Ca. 145.000 kr

For alligevel at spare lidt her og der har vi valgt nogle billigere løsninger de steder hvor vi kan få hjælp af venner eller familie. Bryllupsbillederne tages af en virkelig dygtig ven, og i løbet af aftenen tager min onkel billeder (bedre amatør fotograf). Min bedste veninde har nogle fantastiske vintagesko jeg må låne, og hun skal sætte mit hår og hjælpe med at lægge makeup (jeg er ikke til det helt store). Bryllupskagen laves af en bekendt, der er super dygtig - og jeg laver selv sukkerblomsterne på forhånd (kunne have lavet kagen selv, men ville ikke stresse over det). Mine smykker er en halskæde, der er et arvestykke fra min kærestes oldemor, og øreringe min 30 års gave fra min kæreste. Det eneste jeg føler vi har sparet væk er fyrværkeri - min kæreste har altid drømt om det på sin bryllupsdag, men det var en af de ting vi desværre måtte droppe hvis vi også ville have en bryllupsrejse.

0