Sheshe

Et anderledes bryllup...

17 indlæg i dette emne

... og alligevel som alle andre.

Anderledes fordi vi er to kvinder og der er mange ting vi skal blive enige om. Hvad gør man i kirken? Hvad skal præsten sige? Skal vi holde taler for hinanden? Skal vi have ens kjoler på? Hvordan får man en figur med to kvinder på kagen? Og hvordan bliver man enige når vi begge mener vi selv har de bedste ideer :) ? Og så selvfølgelig den lille detalje, at vi faktisk er blevet hemmeligt gift sidste år, men det ved kun vores to vidner og vores børn :)

Men vi er i fuld gang med at arrangere det helt store bryllup til 20. august. Vi har inviteret lige knapt 100 mennesker, men det skal nu stadig blive et relativt billigt bryllup.

Vi har lokale og kirke og sendt invitationer.

Vi mangler primært mad og musik. Lige nu er vi mest opsatte på en dj. Hvad har I andre gjort og hvad har været godt/skidt?

Tøj har vi på plads. Det er hemmeligt for hinanden hvad vi skal have på. Eller dvs jeg mangler faktisk et underskørt. Min teori er, at det bliver nemmere at gå i alt det stof hvis underskørtet kan holde det lidt væk fra mine ben. Og jeg har lige fået mine sko. De er vildt flotte og vildt høje! Jeg tror jeg bliver nødt til at have et par ekstra sko med, så jeg kan komme i nogle andre, hvis det slet ikke går efter nogle timer. Kan man ikke godt det?

Og tilsidst lige et billede af vores hemmelige bryllup <3

post-79334-0-93170000-1455113254_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

... Hvad gør man i kirken? Hvad skal præsten sige?

Og så selvfølgelig den lille detalje, at vi faktisk er blevet hemmeligt gift sidste år, men det ved kun vores to vidner og vores børn :)

De to første spørgsmål er meget nemme at svare på: 1) Det ved præsten :) 2) Der er et ritual, som præsten bør (skal) holde sig til :)
Og så er der lige den ekstra lille detalje, at I ikke bliver gift igen, men får den kirkelige velsignelse over jeres allerede indgåede ægteskab :)
Men TILLYKKE med den kommende velsignelse :) :) :)
Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Du har ret - vi bliver selvfølgelig ikke gift igen. Men alle vores gæster tror de kommer til et almindeligt bryllup så vi er spændte på, om de opdager at præsten ikke vier os :)

Og præsten ved faktisk ikke hvad hun skal sige. For der er endnu ikke fastlagt et ritual, når det er to kvinder. Ligesom der ikke er nogle "regler" om hvem der gør hvad når det er to kvinder. Vi har vist besluttet at først går min kæreste op med sin far og dernæst kommer jeg med min far. Og så nogle børn og brudepiger mm skal vi også have flettet ind :)

0

Del dette indlæg

Jeg må også lave en liste over de ting vi mangler og de ting vi har fået på plads :) Den bliver nok udvidet i løbet af de næste uger :)

Gæster og bordplan - ok

Kjoler - ok

Lokale - ok

Personale - ok

Salmer

Tøj til børn

Musik

Mad

Borddækning

Brudebuketter

Tilretning af kjole

Planlægning med præst

Negle, hår, makeup

Gæstebog

Overnatning

Drikkevarer evt

Bryllupskage
Reception

Bil til fest
Fotografering
Menukort
Oversigt over siddepladser + bordkort

Redigeret af Sheshe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har ret - vi bliver selvfølgelig ikke gift igen. Men alle vores gæster tror de kommer til et almindeligt bryllup så vi er spændte på, om de opdager at præsten ikke vier os :)

Og præsten ved faktisk ikke hvad hun skal sige. For der er endnu ikke fastlagt et ritual, når det er to kvinder. Ligesom der ikke er nogle "regler" om hvem der gør hvad når det er to kvinder. Vi har vist besluttet at først går min kæreste op med sin far og dernæst kommer jeg med min far. Og så nogle børn og brudepiger mm skal vi også have flettet ind :)

Det er altid det sjove, om folk opdager det :)

Hmm, jo, biskopperne har udarbejdet et ritual, så det bør jeres præst da kunne finde :) Ved en hurtig søgning på www.folkekirken.dk fandt jeg dette: http://www.folkekirken.dk/_Resources/Persistent/0/3/e/8/03e8cf969d1e7b929736c1dd3d570bf6349e36fb/Kirkelig%20velsignelse%20af%20borgerligt%20indg%C3%A5et%20%C3%A6gteskab%20mellem%20to%20af%20samme%20k%C3%B8n.pdf

Hvad med at lade børnene gå mellem jer, så det bliver hustru 1, børn, hustru 2? :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Hmm, jo, biskopperne har udarbejdet et ritual, så det bør jeres præst da kunne finde :) Ved en hurtig søgning på www.folkekirken.dk fandt jeg dette: http://www.folkekirken.dk/_Resources/Persistent/3/9/0/8/390816f192557ddc06bd97fc053e348dfd906cba/Vielse%20af%20to%20af%20samme%20k%C3%B8n.pdf

Hvad med at lade børnene gå mellem jer, så det bliver hustru 1, børn, hustru 2? :)

Men det er jo netop en vielse og ikke en velsignelse. Men altså jeg har aldrig været til en velsignelse så jeg ved ikke hvor anderledes det er. Jeg mødte bare præsten, der gav udtryk for, at hun også lige skulle lidt på ekstra-arbejde, men at hun glædede sig :)

Børn imellem er bestemt en mulighed. Min bedre halvdel vil gerne have en brudepige ud over børnene - men hun skal vel gå med hende så - eller hvad gør man?

Jeg tror ikke jeg vil have nogen brudepiger...

0

Del dette indlæg

Hmm, jo, biskopperne har udarbejdet et ritual, så det bør jeres præst da kunne finde :) Ved en hurtig søgning på www.folkekirken.dk fandt jeg dette: http://www.folkekirken.dk/_Resources/Persistent/3/9/0/8/390816f192557ddc06bd97fc053e348dfd906cba/Vielse%20af%20to%20af%20samme%20k%C3%B8n.pdf

Men det er jo netop en vielse og ikke en velsignelse. Men altså jeg har aldrig været til en velsignelse så jeg ved ikke hvor anderledes det er. Jeg mødte bare præsten, der gav udtryk for, at hun også lige skulle lidt på ekstra-arbejde, men at hun glædede sig :)

Børn imellem er bestemt en mulighed. Min bedre halvdel vil gerne have en brudepige ud over børnene - men hun skal vel gå med hende så - eller hvad gør man?

Jeg tror ikke jeg vil have nogen brudepiger...

Sorry, jeg fik linket til vielsen og ikke til velsignelsen, men jeg har rettet nu :) Det eneste, som i hvert fald ikke er med ved en velsignelse, er det juridiske. Det har I jo allerede svaret på, da I blev gift :) Men du/I kan da sende linket til jeres præst, så har hun et ritual at gå ud fra :)

Jeg ville lade brudepigen følges med børnene, så børnene ikke kommer til at gå for hurtigt eller for langsomt :) Men det er helt op til jer selv )

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Om selve bryllupsfesten er anderledes fordi I er to kvinder vil jeg nok sætte spørgsmålstegn ved efter at have været ude til flere af slagsen. Der kan være lidt joken i forhold til talerrækkefølgen og med hensyn til strømpebånd og bokser shorts (hvis folk overhovedet kender den "tradition"). Men jeg tror gerne at der kan være en masse ting hvor det normalt tages for givet "at det er noget hun tager sig af". Vedr. musikken skal være I velkomne til at indhente et tilbud fra os på en komplet musikløsning fra start til slut. Selvom der også holdes mange bryllupsfester i oktober så kan vi nok godt trylle en god pris frem selvom det er på Fyn, med deraf følgende transport. .:)

0

Del dette indlæg

Først og fremmest; kæmpe stort tillykke! Hvor er I et fint par :)

Hvis det skal være så økonomisk som muligt, ville jeg nok gå efter noget lækker buffet. Tag evt. kontakt til den lokale slagter eller lign. Ofte kan de sammensætte en super lækker menu til en fair pris.

Hvad angår musikken er der mange muligheder. Jeg ville nok prøve at ringe rundt til nogle forskellige udbydere, tage en snak med dem om hvad de kan gøre for jer, og så vælge den udbyder I har den bedste mavefornemmelse med. Da musikken er så stor en del af en fest som den er, er det ekstremt vigtigt at I har den rigtige mavefornemmelse og ikke mindst at dem i vælger forstår hvad I ønsker / at I taler samme sprog :)

0

Del dette indlæg

Diskobil - jeg har faktisk allerede i går skrevet til jer om et tilbud :) Men det er i august og ikke oktober vi holder bryllup :)

Og der er nogle ting med traditioner og typiske mand/kvinde-ting vi skal ændre. Men ellers er det jo ikke anderledes end alle andre. Vi skal være sammen med dem vi holder af og hygge og feste og have det fantastisk :)

Slagter! Det var en god ide. Det må jeg lige få undersøgt :)

Og tusind tak for tillykke :)

0

Del dette indlæg

Stort tillykke med det!

Det lyder som om I er kommet lidt på arbejde med beslutningerne, men det kan jo også være det sjov i bryllupsplanlægningen.

Det bliver spændende at se hvad I kommer op med :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt .:) Arggh jeg kiggede bare på datoen i din profil men så ikke lige i farten at det er datoen hvor I blev gift og i 2015. Jeg tilslutter mig det med slagteren eller et lokalt catering bureau. Ofte kan de lave mere individuelle løsninger og levere mere kvalitet end de gængse landsdækkende cateringfirmaer (ingen navne nævnt) .:)

0

Del dette indlæg

Disko-bil - jeg synes ikke I svarer på min forespørgsel??

Vi er blevet enige om at lave en temmelig anderledes bryllupskage. Jeg kan ikke lide ret meget kage, men kan vildt godt lide romkugler. Fruen kan også godt lide romkugler. Så vi er gået i gang med at undersøge muligheden for en kæmpe romkugle-bryllups-kage forklædt som alm kage. Det skal jo se flot ud. Men indeni skal der bare være romkugle :) Håber det kan lade sig gøre :)

Der er sikkert nogen der bliver slemt skuffede, men det er der ikke noget at gøre ved :D

0

Del dette indlæg

Det kan du tro vi gør - Der er dog lige nogle kabaler der skal gå op da vi ikke går ud rekrutterer DJ's ekstern men kun bruger vores egne folk. Jeg skal nok sørge for at der ligger et svar ret hurtigt .:)

0

Del dette indlæg

Vi er blevet enige om at lave en temmelig anderledes bryllupskage. Jeg kan ikke lide ret meget kage, men kan vildt godt lide romkugler. Fruen kan også godt lide romkugler. Så vi er gået i gang med at undersøge muligheden for en kæmpe romkugle-bryllups-kage forklædt som alm kage. Det skal jo se flot ud. Men indeni skal der bare være romkugle :) Håber det kan lade sig gøre :)

Der er sikkert nogen der bliver slemt skuffede, men det er der ikke noget at gøre ved :D

Ellers kunne det være fedt med et helt tårn af romkugler, ligesom man ser det med muffins og kyskager! :a1221:

post-46930-0-27260100-1455956851_thumb.j

post-46930-0-58839300-1455956861_thumb.j

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

det kan man da sagten:) endten som hele kage i flere lag eller som little miss phoenix skriver så enkelte på en opsats:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer