Pup and Pony

Pup and Pony 04.03.17 - Opdatering på kjole på side 7 og 8

189 indlæg i dette emne

On 12. september 2016 at 8:06 AM, Pup and Pony said:

Monogrammet har jeg tegnet i Adobe Illustrator, printet det ud i den størrelse vi skulle bruge, skåret det ud i bogbinderplast, klistret det på forklæderne og duppet tekstil maling på. Så lod jeg det tørre lidt, pillede bogbinderplasten af og voila så var der monogram på forklæderne :) Så skulle det bare stryges og så kan det tåle vask. 

Lyskæderne jeg har brugt er med små dioder, så de er lige brede over det hele hvilket gjorde det hele meget lettere, da de bare skulle trykkes igennem hullet og ikke skilles af. Jeg har markeret hvor lyset skulle være, forsigtigt presset en tynd pensel igennem flamingoen (en strikkepind kunne også bruges) og bare skubbet dioden igennem, så spidsen med lyset stak ud. Bag på har jeg givet ledningen en klat lim så dioden blev hvor den skulle være :lol:

Så længe man er forsigtig så flamingoen ikke knækker, så går det meget let :thumbsupsmileyanim:

Mange tak for svar.

Forklæderne lyder til at være til noget jeg også ville kunne lave :lol:

Jeg tror jeg sætter manden til at lave skiltene, han er håndværker så mon ikke det er lige noget for ham at fikse :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så mine sko endelig kommet hjem fra ASOS!

Jeg ville gerne have nogle med noget højde, men da min kommende mand ikke er mere end 12cm højere end mig, har jeg valgt nogen med en 7cm hæl. Hælen er også noget bredere end jeg normalt ville vælge, men jeg må indrømme at jeg er ret vild dem og så bliver jeg også lidt mere "terrængående". 

De er en meget lys blush og planen er at dekorere dem med de blonder, krystaller og blomster som også skal på kjolen. Skoens overflade er rom ruskind, så det burde ikke være noget problem at få pynten på.

Jeg har ikke råd til et par Louboutin eller Badgly Mischka, så jeg må selv igang og se om jeg kan lave et par luksus sko for den nette sum af 279,- 

sko 1.jpg

sko 2.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har endelig fået lavet mit brudeslør. Det er helt enkelt, ca. 2m langt og er lavet af et enkelt lag blød ivory tyl.

Mange bruger metal kamme da de er lidt mere robuste, men jeg har brugt en i plastik da de sidder bedre i mit glatte og fine hår.

På bagsiden har jeg syet blonde på, det er ikke synligt når jeg har det på, men det er en pæn finish. Tyllen har kostet mig 40,- og en pose med 20 plastik kamme fra Kina omkring 35,-, så det kan godt svare sig at lave sit slør selv og man kan jo dekorere det som man har lyst til :)

Slør igang.jpg

Slør blonde.jpg

Slør færdig.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilken bedre måde er der at fejre lønningsdag på, end at købe sig en mink stola :floejt:

Jeg har længe ønsket mig én, men med brylluppet har jeg en "lovlig" grund til at købe en. Forhåbentlig skal vi vies udenfor, så jeg den skal holde mine bare skuldre varme. 

Jeg har længe haft kig på flere på Etsy.com, men igår aftes fandt jeg den helt rigtige! Den er stor,  lækker lys brun og fra 50érne.

Detaljerne ser fantastiske ud og jeg er helt vild med den måde den indrammer ansigtet på. Minkhalerne i bunden kan knappes af og det overvejer jeg måske at gøre, det må jeg se på når jeg får den hjem fra England.

PS. den har kostet mig 1218,- inkl. fragt fra England, så det var en virkelig god pris!

Der var også mange andre flotte pelse til fornuftige priser hvis nogen skulle være interesserede - Etsy sælgeren hedder VikkiGilesVintage

Mink 1.jpg

Mink 2.jpg

Mink 3.jpg

Mink 4.jpg

Mink 5.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som nævnt tidligere. så købte jeg min vielsesring for et par måneder siden ved en lokal gulsmed.

Martin vidste ikke helt hvad han ville have, men han vidste at han ville have den lavet ved Ege Art.

Jeg kontaktede Jørgen (ejeren af Ege Art) og vi aftalte, at vi skulle komme forbi og snakke om det onsdag d. 7 september.

Der var lidt forvirring om hvornår tidspunktet, men vi fandt ud af det og bestilt en ring.

Jørgen var meget god til at guide os (Martin er håndværker så ringen skal kunne tåle lidt slid) og Martin besluttede sig meget hurtigt for et design lignende noget på Ege Arts hjemmeside. Det blev besluttet at ringen skulle være i 14 karat guld (jeg havde et børne guldarmbånd som vi bla. brugte) og med en bark lignende overflade, så den fik et super råt og maskulint udtryk. Jeg er helt vild med kontrasten mellem hans "grove" ring og min meget smalle og feminine <3

Møder med Jørgen foregår i hans private bolig, stemningen er afslappet og han er meget lige til. Det var en meget positiv oplevelse.

Ca. 14 dage senere skrev Jørgen at ringen var færdig og at vi kunne hente den. Vi skulle ud og rejse, så vi aftalte at hente den når vi kom hjem igen, fredag d. 30 september.

Vi var selvfølgelig meget spændte på resultatet og vi må sige, at alle vores forventninger blev indfriet! 

Ringen var præcist som vi havde aftalt og den passede perfekt! Jørgens håndværk er sublimt og det er helt utroligt at man kan få så høj kvalitet til så få penge.

For at gøre det hele endnu bedre, så er ringen meget smukt indpakket. Indeni den sorte papirspose var der en kraftig sort pap æske med guldtryk på og inden i den en lækker sort ringæske med plads til 2 ringe. Nogen vil måske sige, at det indpakningen ikke betyder noget, men for mig så tilføjer det noget ekstra, at en ring er lækkert præsenteret. Til sammenligning kom min ring til næsten 7000,- i en lille plastik æske (som hurtigt gik i stykker) fra en "almindelig" guldsmed. Min ring har allernådigst fået lov til at flytte ind til Martins ring :wink:

Vi kan ikke andet, end at give Ege Art vores varmeste anbefalinger <3

PS. Jeg har lokket Jørgen til at lave et sølvvedhæng til min mor og jeg kan næsten ikke vente til det er færdigt!

Ring åben.jpg

Ring lukket.jpg

0

Del dette indlæg

Så fik jeg pløjet mig igennem din planlægningstråd, og hold da op et arbejde og engagement, du og Martin har lagt i det so far. Jeg er vild med det :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville ønske, at mine hænder var skruet sådan på :) Jeg følger med fremover :wink:

Og nå ja, stort tillyke med det forestående bryllup!

0

Del dette indlæg

On 4/10/2016 at 11:10 AM, LineThomsen86 said:

Så fik jeg pløjet mig igennem din planlægningstråd, og hold da op et arbejde og engagement, du og Martin har lagt i det so far. Jeg er vild med det :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville ønske, at mine hænder var skruet sådan på :) Jeg følger med fremover :wink:

Og nå ja, stort tillyke med det forestående bryllup!

Hej Line

Det er jeg virkelig glad for at høre, for jeg er ret selvkritisk :wink: men samtidig elsker jeg at lave ting selv.

Jeg følger også med på sidelinjen i din tråd, er forresten vild med de kjoler du har kig på :loveshower:  

Tak for lykønskningen og i lige måde <3

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

22 hours ago, Pup and Pony said:

Hej Line

Det er jeg virkelig glad for at høre, for jeg er ret selvkritisk :wink: men samtidig elsker jeg at lave ting selv.

Jeg følger også med på sidelinjen i din tråd, er forresten vild med de kjoler du har kig på :loveshower:  

Tak for lykønskningen og i lige måde <3

Det er også godt at have selvkritik på sådan et område. Det skulle jo nødigt ligne et "børnehaveprojekt" - og jeg skal love for, at dit arbejde både velovervejet og veludført!

Jeg ser virkelig den røde tråd!

Ihhh, tak! Nu har jeg jo valgt, og det er utroligt hvor sikker man bliver, når man finder DEN RIGTIGE! Jeg kan ellers godt være lidt vægelsindet.

Har du hele tiden haft din vision om drømmekjolen på plads? Godt man ikke er overtroisk med sådan et projekt (et sting i kjolen= en tåre i ægteskabet - med mindre I går efter glædestårer :wink:) Men jeg er vild med din tegning! WAUW altså :a1221:

0

Del dette indlæg

16 minutes ago, LineThomsen86 said:

Det er også godt at have selvkritik på sådan et område. Det skulle jo nødigt ligne et "børnehaveprojekt" - og jeg skal love for, at dit arbejde både velovervejet og veludført!

Jeg ser virkelig den røde tråd!

Ihhh, tak! Nu har jeg jo valgt, og det er utroligt hvor sikker man bliver, når man finder DEN RIGTIGE! Jeg kan ellers godt være lidt vægelsindet.

Har du hele tiden haft din vision om drømmekjolen på plads? Godt man ikke er overtroisk med sådan et projekt (et sting i kjolen= en tåre i ægteskabet - med mindre I går efter glædestårer :wink:) Men jeg er vild med din tegning! WAUW altså :a1221:

Det er super dejligt at høre!

Nåh ja, det blev den første kjole du forelskede dig i ikke? Er vild med havfrue kjoler og det var egentlig også det jeg altid har forstillet mig selv i, når jeg har tænkt bryllup (selvom jeg nu ender i en større kjole) :wink:

Jeg troede det ville blive vildt svært, at vælge hvad jeg ville sy og at jeg skulle tegne flere hundrede kjoler, men da jeg satte mig ned for at tegne nogle skitser, var den der bare lige med det samme. Jeg har kun tegnet én kjole og det bliver den jeg laver :loveshower: Det var så at sige kærlighed ved første blik <3

Jeg er faktisk lidt overtroisk, men i skrædderverdenen siger man, at man kan ophæve "spådommen" ved ikke selv at tage det sidste sting :wink: Så jeg har fået en af min afdøde og elskede morfars blå poloer, som jeg klipper et hjerte ud af og dekorerer lidt. Det hjerte skal så syes på inde i kjolen af kvinderne som betyder mest i mit liv (et par veninder, min moster, mormor og min mor). Jeg har aftalt at min mor tager det sidste sting, så det bliver noget helt særligt <3 Så har jeg også noget gammelt og noget blåt :thumbsupsmileyanim:

Nu skal jeg bare lige være helt færdig med svigermors og min mors kjole, men der er heldigvis ikke langt igen. Så kan jeg endelig virkelig koncentrere mig om min egen kjole og jeg er heldigvis snart færdig med at sy det dumme underskørt :wink:

0

Del dette indlæg

I weekenden fik jeg endelig syet min svigermors tøj til brylluppet færdig.

Hun er plus size og gangbesværet, så hun har generelt lidt svært ved, at få tøj som sidder som det skal.

Vi har prioriteret komfort, så det hele med undtagelse af blonden er lavet af jersey og har masser af stretch, så det er dejlig behageligt at have på. Både nederdelen og blusen har ekstra længde bag på, men når hun har det på, ser sømmen helt lige ud, da hun får foroverbøjet. 

Min svigermor har selv bestemt designet og farverne er valgt, så de matcher et uld/silke sjal Martin gav hende i fødselsdag for et par år siden.

Farverne snyder på billederne snyder lidt, nederdelen og blonden er bordeaux og stoffet under blonden er en lidt brændt orange. 

top.jpg

med underdel.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej men altså.

Jeg er ny herinde på bryllupsklar, og har lige snuset lidt rundt, og faldt over din tråd. Hvor er det dog nogle helt fantastiske ting du laver! Det er utroligt flot og gennemført. 

Og dine sko er jeg også blevet en smule forelskede i, hvordan er de i kvaliteten? Og er det noget du har et link til. Har prøvet at kigge rundt på asos, men de er ikke lige til at finde. 

Glæder mig til forsat at følge dig.

0

Del dette indlæg

On 12/10/2016 at 11:34 AM, enkenoguniformen said:

Hvor er du altså bare god! Glæder mig til billeder af svigermor i tøjet... Synes simpelthen det er SÅ overskudsagtigt, det du laver! <3

Tak skal du have <3

Vi skal besøge dem om en uges tid, så ser lige om jeg kan få lov til at nuppe et par billeder :wink: Ellers så kommer der ihvertfald billeder fra brylluppet.

Jeg har måtte udsætte en del andre ting, så der kunne blive tid til at sy til vores mødre, men jeg er glad for at jeg gjorde det :) 

0

Del dette indlæg

12 hours ago, Filipai said:

Ej men altså.

Jeg er ny herinde på bryllupsklar, og har lige snuset lidt rundt, og faldt over din tråd. Hvor er det dog nogle helt fantastiske ting du laver! Det er utroligt flot og gennemført. 

Og dine sko er jeg også blevet en smule forelskede i, hvordan er de i kvaliteten? Og er det noget du har et link til. Har prøvet at kigge rundt på asos, men de er ikke lige til at finde. 

Glæder mig til forsat at følge dig.

Mange tak og velkommen til <3 

Det er så mange gode ideer at finde herinde og det er fedt, at vi kan blive inspireret af hinanden :)

Kvaliteten er faktisk overraskende god, især til prisen. Jeg synes også de er ret behagelige at have på, mange sko kan godt blive lidt for smalle til min brede str. 40 :wink: 

Her er et link til skoene:

http://www.asos.com/asos/asos-speaker-pointed-heels/prd/6296960?iid=6296960

De fåes i sort, due grå, mørk rød og en blush/nude som mine er. Du skal bare søge på "ASOS SPEAKER Pointed Heels".

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

On ‎06‎-‎10‎-‎2016 at 2:53 PM, Pup and Pony said:

Det er super dejligt at høre!

Nåh ja, det blev den første kjole du forelskede dig i ikke? Er vild med havfrue kjoler og det var egentlig også det jeg altid har forstillet mig selv i, når jeg har tænkt bryllup (selvom jeg nu ender i en større kjole) :wink:

Jeg troede det ville blive vildt svært, at vælge hvad jeg ville sy og at jeg skulle tegne flere hundrede kjoler, men da jeg satte mig ned for at tegne nogle skitser, var den der bare lige med det samme. Jeg har kun tegnet én kjole og det bliver den jeg laver :loveshower: Det var så at sige kærlighed ved første blik <3

Jeg er faktisk lidt overtroisk, men i skrædderverdenen siger man, at man kan ophæve "spådommen" ved ikke selv at tage det sidste sting :wink: Så jeg har fået en af min afdøde og elskede morfars blå poloer, som jeg klipper et hjerte ud af og dekorerer lidt. Det hjerte skal så syes på inde i kjolen af kvinderne som betyder mest i mit liv (et par veninder, min moster, mormor og min mor). Jeg har aftalt at min mor tager det sidste sting, så det bliver noget helt særligt <3 Så har jeg også noget gammelt og noget blåt :thumbsupsmileyanim:

Nu skal jeg bare lige være helt færdig med svigermors og min mors kjole, men der er heldigvis ikke langt igen. Så kan jeg endelig virkelig koncentrere mig om min egen kjole og jeg er heldigvis snart færdig med at sy det dumme underskørt :wink:

Jo det var den første jeg forelskede mig i, og når man først er ramt, er der bare ikke meget at gøre :a1221: Jeg går ud fra, at det må være den samme følelse du sad med, da du kun    tegnede den ene. Jeg glæder mig vanvittigt til at se den!!! Men med de materialer du bruger, ender det vel heller ikke med at blive en billig-billig kjole i sidste ende - eller hvordan? Det lyder som rene luksusmaterialer!

Okay, jamen så er du jo på den sikre side i forhold til overtroen :thumbsupsmileyanim:Det lyder som en helt fantastisk idé med det hjerte i kjolen. Skal det så gøres på dagen?

Svigermors tøj endte da med at blive rigtig fint! Er hun ikke selv begejstret? :cheerleader3:

Og hvor er dine bordkort i øvrigt flotte!!!

0

Del dette indlæg

On 20/10/2016 at 7:24 AM, LineThomsen86 said:

Jo det var den første jeg forelskede mig i, og når man først er ramt, er der bare ikke meget at gøre :a1221: Jeg går ud fra, at det må være den samme følelse du sad med, da du kun    tegnede den ene. Jeg glæder mig vanvittigt til at se den!!! Men med de materialer du bruger, ender det vel heller ikke med at blive en billig-billig kjole i sidste ende - eller hvordan? Det lyder som rene luksusmaterialer!

Okay, jamen så er du jo på den sikre side i forhold til overtroen :thumbsupsmileyanim:Det lyder som en helt fantastisk idé med det hjerte i kjolen. Skal det så gøres på dagen?

Svigermors tøj endte da med at blive rigtig fint! Er hun ikke selv begejstret? :cheerleader3:

Og hvor er dine bordkort i øvrigt flotte!!!

Jo, jeg havde det på helt samme måde, man ved bare når man har fundet det helt rigtige <3 

Du har ret i, at min kjole ikke bliver specielt billig, for jeg må indrømme, at jeg er noget af en materiale snob (man er vel lidt miljøskadet) :floejt: Jeg regner med at alle materialerne løber op i en 6000,-, så den er nok lidt billigere end gennemsnits kjolen, men til gengæld kommer det nok til at tage et par hundrede timer at lave den, fordi der er så meget håndsyning og småt detalje arbejde. Så hvis jeg skulle ligge en timeløn oven i materiale prisen, ville beløbet være noget helt andet, så det er godt at den er til mig selv :) Det er ikke så ofte man får muligheden for, at arbejder på så store projekter, så jeg har besluttet at give den hele armen :thumbsupsmileyanim:

Først var planen at pigerne skulle sy hjertet i på dagen, men fordi jeg gerne vil have lidt ro omkring mig inden vielsen, så tænker jeg vi kan gøre det i forbindelse med min polterabend. Jeg har fået datoen for min PA, fordi flere af pigerne bor langt væk og skal overnatte ved mig :) Jeg er nok ikke helt færdig med kjolen til den tid, så min mor kan tage det sidste sting før jeg hopper i den på bryllupsdagen. Så kan vi også få et ekstra særligt mor/datter øjeblik.

Jeg var på besøg ved svigerforældrene her i weekenden, så vi fik afleveret tøjet. Hun blev virkelig glad og vi blev begge to lidt rørte. Jeg fik nuppet et hurtigt billede af hende, men belysningen var lidt dårligt, så jeg må indrømme at det ser noget kedeligt og flat ud på billedet. 

Når vi er blevet gift og har fået taget nogle ordentlige billeder, skal jeg nok dele et billede hvor det virkelig kommer til sin ret :biggrin:

Svigermor.jpg

0

Del dette indlæg

Vores lille (gæste)bog med lykønskninger og gode råd til de nygifte er også blevet færdig!

Vi har købt en lille scrapbook i Tiger til 30,-, malet vores monogram lidt rustikt udenpå med guldfarvet akrylmaling og sat sider i med dobbelt klæbende tape.

Siderne har jeg lavet i Adobe Illustrator og printet ud på det papir som vi bruger til std, invitationer, bordkort mv.

Det er en super nem, billig og personlig måde at lave en lille gæstebog på. Teksten kan man jo lave i Word og der er mange skabeloner på nettet, som man kan bruge til inspiration :biggrin: Jeg har også set flere af den type bøger herinde :thumbsupsmileyanim:

front.jpg

opslået.jpg

0

Del dette indlæg

Så fik jeg taget et ryk mere her i weekenden og fik lavet en hel masse.

Det første jeg fik lavet var lyseblå sløjfer af fløjlsbånd med crinkle effekt. 

To af dem syede jeg på bagpå mine strømper og de andre skal påsyes det lingerie jeg skal have på.

Det er en lille ting, men en fin detalje synes jeg selv :wink:

fløjl bånd.jpg

syet sløjfe.jpg

alle sløjfer.jpg

enkelt sløjfe på strømpe.jpg

0

Del dette indlæg

Så fik jeg syet noget mere på mit underskørt, så nu er det næsten helt færdigt! Der skal fjernes lidt tråde, tilføjes bøjlestropper og så skal foret lægges op.

Jeg har forsøgt at lave en lidt ombre effekt, så de øverste lag er ivory, de næste pastel lyserøde, så gammelrosa og til sidst bordeaux <3 Jeg ville gerne inkorporere noget farve og jeg tænkte, at mit skørt var et oplagt valg. Farverne matcher selvfølgelig vores farve tema, man er vel lidt neurotisk   :floejt:

PS. tag Jer ikke af mine blege mave :wink:

skørt front tæt.jpg

skørt i farver.jpg

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer