Pup and Pony

Pup and Pony 04.03.17 - Opdatering på kjole på side 7 og 8

189 indlæg i dette emne

Så blev der syet lidt mere på brudekjolen (så vi behøver ikke at holde et nudist bryllup).

 

Jeg har fået syet corsagen, som danner hele fundamentet af kjolen.

Den er med en skjult snørreryg (der kommer knapper på ydersiden) og med stivere hele vejen rundt.

 

Når jeg syer corsager og korsetter bruger jeg altid stivere af metal. De er både tungere og dyrere, men de er meget stærke og kan ikke knække eller bøje som dem af plastik. Det kunne godt umiddelbart lyde som, dem af metal er mere ubehagelige, men de er rimelig bøjelige og følger og støtter kroppen.

 

 

Corsage konstruktion.jpg

Corsage snørreryg.jpg

Corsage ryg.jpg

Corsage under.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lidt billeder af den på :)

Under afstand.jpg

Under tæt.jpg

 

 

På dette billede har jeg syet en prøve af den silke overdel, som skal uden på corsagen.

Jeg har tegnet sømmene/snittene op med en sort tusch, for bedre at se hvordan de ligger.

 

Efter afprøvningen har jeg flyttet lidt på nogle af dem lidt, for at få en bedre balance, og tilrettet mit mønster.

pink skørt.jpg

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter mønstret var til rettet, tog jeg en dyb indånding og klippede delene ud i silken.

Det er altid lidt nervepirrende når man sætter saksen til et dyrt stykke stof, men med en rolig hånd går det hele.

 

Da alle delene var klippet ud, klippede jeg også alle delene ud i vlies og strøg det på. Vlies delene klipper man uden sømrum, så at sømmene ikke bliver for tykke når de bliver syet sammen.

 

Der efter begyndte jeg, at sy delene sammen. Det gik vildt godt, jeg havde ellers frygtet det lidt, for det er ret vanskeligt, at sy buer sammen, især i en silke dushesse. Ikke fordi stoffet giver glider, men fordi den er overraskende usmidig og man kan se alle fejl på lang afstand.

 

Det næste der skal ske er så, at den skal syes uden på corsagen, og derefter vil den forhåbentlig ligge sig fint og glat uden for mange bølgende sømme og buler.

 

Jeg elsker denne slags præcisionsarbejde, for det er så fedt når det lykkes :thumbsupsmileyanim:

Silke klip.jpg

Silke lille.jpg

Silke for.jpg

Redigeret af Pup and Pony
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne vi endelig få "booket" en vielse ved Skanderborg Kommune, de laver deres plan over vielser i weekenden én gang om året (i december måned), og det er ikke muligt at reservere dagen før planen er lavet. Så først her 3 måneder før vores bryllup, kunne vi få endelig besked om vi kunne få den dag, hvilket vi heldigvis kunne! 

 

Vi skal  vies d. 04.03.16 kl. 14:00 af Frank W. Damgaard (aka. Frank Megebody) og vi glæder os helt vildt! Det er jo lige om lidt, kun 80 dage <3

 

Nu hvor vi endelig havde fået klokkeslettet, kunne vi få printet invitationerne og få dem delt ud, så de første blev afleveret i weekenden :)

kort med låge åben.jpg

kort åben blomst.jpg

kort åben.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med kun 41 dage til vores bryllup (!!!), må jeg hellere få lidt gang i planlægningstråden igen.

 

Vi har fået lavet en masse administrative ting, bestilt maden, booket klipninger/farve, vipper, booket vielsen osv.

 

Først i januar tog vi til Aarhus og fik købt tøj til Martin og da der var udsalg vi vi købt en masse lækre ting til omkring 4000,-

Han skal have et blåt jakkesæt på fra SAND, lyseblå Ralph Lauren skjorte, cognac farvede Oxford sko i læder, og en blå vest i uld. Derudover skal han have sit DW ur på og et håndsyet læderbælte på, begge med cognac farvet læder.

Hans butterfly har jeg syet af en silkerest fra min brudekjole, som jeg har farvet. 

 

 

Butter bundet.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også haft gang i nogle DIY´s.

 

Til festlige lejligheder fortrækker jeg helt klart stofservietter, så jeg bestilte noget stof hjem fra england, Martin klippede firkanterne ud og jeg har kantet dem.

 

Først ville jeg have båndet noget bånd rundt om servietten og menukortet, men jeg valgte at lade være, da båndet bare vil ende med at ligge og rode på bordet. Det er ikke arbejdet (og pengene) værd, når det kun ser godt ud i to minutter :)

menu.jpg

serviet.jpg

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er selvfølgelig også sket en hel del med kjolen.

Den er ikke færdig endnu (alle er vildt stressede på mine vegne), men der er mange delemner som er færdige og jeg mangler hovedsageligt at dekorere den.

 

Jeg vil gerne dele prosessen med Jer, men det er lidt svært at tage billeder af, især fordi jeg arbejder på den alene og ikke har nogen til at tage billederne for mig.

Nedenfor er der dog et par billeder af nogle af detaljerne. Der skal syes en hel del perler oven på blonden, som jeg nok skal dele nogle flere billeder af senere 

 

Manchet med slåede knapper.

manchet tæt.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så imponeret over dine evner. 

De ville være utroligt handy at have når man som jeg er kræsen og ikke kan få hvad jeg gerne vil have. 

 

Jeg pønser lidt på at gøre dig tricket efter med skoene. Men de små ting inde i blomsterne , støvdragere eller hvad de hedder, hvor har du fremtryllet dem? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan lægge en kjole op på rigtig mange måder, alt efter hvilken effekt man gerne vil have.

 

Jeg har valgt at bruge 10cm bredt hestehårsbånd (nu bliver det oftest lavet af polyester). Det giver noget ekstra strut i bunden på et skørt og når man laver en ball gown som jeg, undgår man, at al volumen "punkterer" i bunden, man får istedet en klokkeform. 

Jeg har prøvet at lave en lille illustration af forskellen :wink:

 

 

Man ser det oftest brugt i haute couture kjoler, hvor det bliver håndsyet i, men jeg har dog gjort det på maskine, det bliver usynligt under 6 lag tyl :wink: 

 

 

 

Jeg er forresten ved at være SÅ træt af at sy i tyl. Underskørtet har jeg brugt 30 m alm. tyl til og brude tyl udenpå skørtet har jeg bruge 18 meter af :blink:

oplæg tæt.jpg

skørter.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Filipai said:

Jeg er så imponeret over dine evner. 

De ville være utroligt handy at have når man som jeg er kræsen og ikke kan få hvad jeg gerne vil have. 

 

Jeg pønser lidt på at gøre dig tricket efter med skoene. Men de små ting inde i blomsterne , støvdragere eller hvad de hedder, hvor har du fremtryllet dem? 

Tak, det er dejligt at kunne inspirere lidt :) Hvor er det fedt, at du har modet til, at gå igang med at lave dem selv. Det er ikke så svært, det tager bare tid og det er fedt at have noget helt unikt som ingen andre har :thumbsupsmileyanim:

 

Støvdragerne kan man finde forskellige steder på nettet fx. Etsy og Aliexpess, hvor jeg har købt mine. De er billigere på Aliexpress, men da de sender fra Kina kan der godt gå et par måneder før de kommer til DK. Hvis det er noget du snart vil igang med, så find en europæisk leverandør på Etsy og køb dem der - de er ikke dyre.

 

På engelsk hedder støvdragerne "stamens" og generelt kan man finde dem, hvis man søger på "millinery supplies". De findes i rigtig mange farver og med et lidt forskelligt udseende. 

 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Pup and Pony said:

Man kan lægge en kjole op på rigtig mange måder, alt efter hvilken effekt man gerne vil have.

 

Jeg har valgt at bruge 10cm bredt hestehårsbånd (nu bliver det oftest lavet af polyester). Det giver noget ekstra strut i bunden på et skørt og når man laver en ball gown som jeg, undgår man, at al volumen "punkterer" i bunden, man får istedet en klokkeform. 

Jeg har prøvet at lave en lille illustration af forskellen :wink:

 

 

Man ser det oftest brugt i haute couture kjoler, hvor det bliver håndsyet i, men jeg har dog gjort det på maskine, det bliver usynligt under 6 lag tyl :wink: 

 

 

 

Jeg er forresten ved at være SÅ træt af at sy i tyl. Underskørtet har jeg brugt 30 m alm. tyl til og brude tyl udenpå skørtet har jeg bruge 18 meter af :blink:

oplæg tæt.jpg

skørter.jpg

 

Wow, du er virkelig utrolig! Glæder mig til at se kjolen når den er færdig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Pup and Pony said:

Tak, det er dejligt at kunne inspirere lidt :) Hvor er det fedt, at du har modet til, at gå igang med at lave dem selv. Det er ikke så svært, det tager bare tid og det er fedt at have noget helt unikt som ingen andre har :thumbsupsmileyanim:

 

Støvdragerne kan man finde forskellige steder på nettet fx. Etsy og Aliexpess, hvor jeg har købt mine. De er billigere på Aliexpress, men da de sender fra Kina kan der godt gå et par måneder før de kommer til DK. Hvis det er noget du snart vil igang med, så find en europæisk leverandør på Etsy og køb dem der - de er ikke dyre.

 

På engelsk hedder støvdragerne "stamens" og generelt kan man finde dem, hvis man søger på "millinery supplies". De findes i rigtig mange farver og med et lidt forskelligt udseende. 

 

 

Tusinde tak, det må jeg få bestilt hjem. Brylluppet er først i september, så der er tid :)

lige nu er jeg ude i at forsøge med både bælte, sko og eventuelt også et hairpiece. Jeg er lige pt i Thailand, og der er flere store butikker hvor de ikke sælger andet end forskellige blonder og appliques. Desværre har jeg ikke kunne opstøve nogle silkeblomster overhovedet, så bliver nok nødt til at give mig i kast der også. Så hvis du på et tidspunkt, efter brylluppet selvfølgelig , orker at lave en guide til hvordan du har lavet blomsterne til de fine brudepige bælter vil jeg være taknemlig. Det er ikke nemt at finde tilbehør når man ikke vil have store chunky sten på, men mere er til blonder og blomster. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Filipai said:

 

Tusinde tak, det må jeg få bestilt hjem. Brylluppet er først i september, så der er tid :)

lige nu er jeg ude i at forsøge med både bælte, sko og eventuelt også et hairpiece. Jeg er lige pt i Thailand, og der er flere store butikker hvor de ikke sælger andet end forskellige blonder og appliques. Desværre har jeg ikke kunne opstøve nogle silkeblomster overhovedet, så bliver nok nødt til at give mig i kast der også. Så hvis du på et tidspunkt, efter brylluppet selvfølgelig , orker at lave en guide til hvordan du har lavet blomsterne til de fine brudepige bælter vil jeg være taknemlig. Det er ikke nemt at finde tilbehør når man ikke vil have store chunky sten på, men mere er til blonder og blomster. 

Åh, jeg elsker den slags forretninger!

 

Jeg vil gerne lave en guide til et par forskellige blomster efter brylluppet.

Noget af det værktøj jeg bruger er lavet specielt til blomster fremstilling (og er ret dyrt), men mon ikke jeg kan finde nogle alternativer, så man kan få et lignende resultat :)

 

Silkeblomster er lidt "avancerede" at lave, men alle kan lære det og derudover er der rigtig mange fine blomster man kan lave ved at klippe og sy lidt :wink:  

 

Jeg skal lægge noget op i april engang. 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvor er du kommet langt og kjolen ser så smuk ud på dig allerede - selv med de sorte streger! LOL  Det sidder bare så godt på dig..... Jeg er sikker på at din forlovede bliver rørt når du kommer ind i kirken med den kjole på! 

 

Glææææder mig til at se den endelig resultat!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke være den eneste, der bare sidder og venter på...... billeder! Mere, mere, mere! :thumbsupsmileyanim: Det er simpelthen så overmega-kreativt, det du laver, og jeg nyder virkelig at læse med. Glæder mig til at se kjolen. Er sikker på den bliver fantastisk! ... Kan nu godt forstå, du er ved at køre død i al den tyl. Så er det godt, det snart er overstået.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 2/2/2017 at 5:52 PM, enkenoguniformen said:

Jeg kan ikke være den eneste, der bare sidder og venter på...... billeder! Mere, mere, mere! :thumbsupsmileyanim: Det er simpelthen så overmega-kreativt, det du laver, og jeg nyder virkelig at læse med. Glæder mig til at se kjolen. Er sikker på den bliver fantastisk! ... Kan nu godt forstå, du er ved at køre død i al den tyl. Så er det godt, det snart er overstået.

 

Nope - jeg venter også spææændt på flere billeder! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pu ha, det er længe siden jeg har været herinde! Skammer mig helt over, at have forsømt BK så længe :blush: Jeg har fået lavet en hel masse ting, men jeg må indrømme jeg ikke har fået taget billeder af det hele, men jeg skal nok dele nogle billeder af de færdige resultater,

 

Nu er der efterhånden en uges tid til, at jeg bliver fru. Lyk, så jeg kan godt mærke, at presset stiger. Vi har fået styr på alt det administrative, bryllupsrejsen, håret og jeg har haft min PA. Min mors kjole er færdig og det er min selvfølgelig også blevet <3

 

Jeg har ikke et billede af mig selv i den, hvor den er helt færdig (jeg har tilføjet mere blonde, silkeblomster og glimmer), men jeg må hellere få delt nogle nogle af de billeder som jeg har :wink:

 

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter satinskørtet var blevet lagt op, begyndte endnu et "tyl mareridt" med 18 meter brudetyl. Jeg har syet 5 lag tyl uden på skørtet og rynket det til i taljen.

Oprindeligt skulle der kun have været 3 lag, men det gav ikke det helt rigtige look, så jeg tilføjede et mere.

 

På billeder prøver jeg underdelen af kjolen udenpå underskørtet. Man kan ikke se det hele, men jeg synes alligevel man får en ide om silhuetten og volumen. 

 

Jeg har også fået syet de blå hjerter i skørtet og de vender sådan at når jeg vipper skørtet op, så vender de "rigtigt". Det ene er ikke syet helt fast, for det skal mine nærmeste gøre på dagen + der skal syes en mønt med ind i kjolen. Den skal godt nok traditionelt være i skoen, men nu kommer den i kjolen i stedet :)

 

skørt fra siden.jpg

blå hjerter.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer