Pup and Pony

Pup and Pony 04.03.17 - Opdatering på kjole på side 7 og 8

189 indlæg i dette emne

Og nu hvor skørtet var så godt som færdigt, kunne jeg få tilpasset min kjolegrundform og konstrueret skørtet.

 

Skørtet er det der hedder en fuld cirkel, så der er masser af vidde og den falder i store bløde folder. Der er så meget volume i underdelen, at jeg valgt at nøjes med et lille slæb på omkring 30cm, så jeg stadig kan bevæge mig nogenlunde frit :wink:

 

Sweet heart udskæringen fik jeg også til rettet. Jeg har en ret stor skålstørrelse og til hverdag undgår jeg dybe udskæringer, men da jeg mener at en brud gerne må være lidt sexet, har jeg lavet den lidt udringet :c166:

staut skørt.jpg

brudekjole udskæring.jpg

staut skørt side.jpg

Redigeret af Pup and Pony
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kom der styr på håret (eller det kommer der ihvertfald)!

 

Jeg har de sidste par år arbejdet på, at gå fra farvet mørkebrunt, til min naturlige gyldne mørk blonde.

 

Halvdelen af mit hår er nu min naturlige hårfarve, mens mine spidser er en gylden blond ombre. Det var jeg egentlig tilfreds nok med, men jeg vil gerne have et endnu mere naturligt blond look, så jeg har booket en tid til at få lavet en blond balayage ved Düwald i Kolding.

Det var en lidt svær beslutning fordi det koster en arm og et ben, men de er bare så vanvittigt dygtige og jeg ved at jeg får drømme håret. 

 

Samme dag, skal jeg også have lavet eye lash extensions, så jeg kan tude løs på bryllupsdagen :wink: Jeg glæder mig helt vildt til at få bambi øjne.

 

På bryllupsdagen har jeg booket Nanna Bendix fra Tilst til at komme og sætte mit hår. Jeg er vild med hendes æstetik og jeg er sikker på hun kan lave den prinsesse-faret-vild-i-skoven frisure som jeg drømmer om. Mit hår er MEGET glat, så jeg glæder mig til prøve opsætningen og til at se om vi kan få de bløde krøller til at holde :wink:     

 

Jeg drømmer om en frisure som er en kombination af billederne nedenfor, bare i en blond udgave <3

 

 

h 1.jpg

h2.jpg

h 3.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået lavet mit "something blue" og jeg må indrømme, at det var ret føles ladet.

 

Min elskede morfar døde for 14år siden, men jeg tænker ofte på ham og savner ham.

Jeg siger så en dag til min mor, at jeg ville ønske, at jeg havde noget af hans som jeg kunne have på på min bryllupsdag. Det nævnte min mor for min mormor og hun har gemt 3 af hans ting, som ved et fantastisk tilfælde alle sammen var blå <3 (det ser meget lilla ud på billederne, men de er en lys denim blå).

 

Jeg fik et tyndt halstørklæde, et par sokker og hans elskede sixpence. Halstørklædet og hans hat kunne jeg simpelthen ikke klippe i stykker, så jeg besluttede at bruge det øverste af den ene strømpe for der var ingen striber på.

 

Jeg strøg vlies på bagsiden, klippede 2 hjerter ud og kantede dem, den ene med tekstillim og den anden med broderigarn.

 

Det feminine hjerte har fået min brudeblonde på, swarovski krystaller og de samme små paillet blomster som jeg har lavet til min brudekjole.

 

Det maskuline hjerte er som sagt kantet med en lidt grov kant af broderigarn og i midten er der en mørke blå hestesko lavet af swarovski krystaller. Min morfar var sømand i en stor del af hans liv og han havde en tatovering af en heste sko på armen som min mormors navn stod i. Så jeg har altid forbundet hestesko med ham.

 

Disse hjerter skal mine nærmeste (kvinder) sy i min brude kjole. De bliver placeret i bunden af mit skørt på indersiden. På den måde kan han alligevel gå med mig ned af "alteret" <3:(  

 

s k.jpg

h 2 f.jpg

h b.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 11/11/2016 at 10:55 PM, Dkchelle said:

Hvor er de fine, og en smuk tanke! 

 

(Sjovt at de ser så lilla ud på billederne) 

Tak skat du have :happy:

 

Jeg tror det er lyset på mit arbejdsbord, det har et lidt gult skær.

Det er nok bedst at tage billeder i dagslys. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er der lavet kuverter!

 

Vi har været så smarte, at vælge et format på vores invitationer, som ikke passer ned i nogen kuverter.

Derfor har vi været nød til selv at printe, klippe og lime vores kuverter, men så kunne vi også få dem lige som vi ville.

 

De er lavet af genbrugspapir og inden i har vi limet "foer" i med vores monogram på :) 

kuvert.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I weekenden kom vi endelig i Ikea og fik købt bloklys, gæstehåndklæder og vigtigst af alt en ramme til vores hjerte "gæstebog".

 

Jeg har bestilt en masse fine små træ hjerter fra Kina (til omkring 30,-) og 3 af dem har jeg malet og skrevet på med hvid maling.

Alle vores gæster skal skrive deres navn eller en lille hilsen på hvert deres hjerte, som vi så efter brylluppet sætter i rammen.

 

Jeg faldt første gang over Ideen på Pinterest, men jeg har også set det herinde. Vi er vilde med dette alternativ til den traditionelle gæstebog og man kan jo lave den i et utal af variationer :wink:

Hjerte gæstebog.jpg

 

Staffeliet er købt i Søstrene Grene og fordi jeg synes det var lidt kedeligt, har jeg beklædt det med guld glimmer papir.

 

Den samlede pris for alle materialerne var lige under 150,-.

 

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Dkchelle said:

Hvor er det fedt! Både konvoluterne og gæstebogen - det ser virkelig prof ud! :)

 

Hvordan har du sat glimmer papiret på? 

Er der plads til hjerterne ind i rammen?

Jeg har limet papiret på med en limpistol (jeg har brugt meget lidt lim) og klippet papiret til hen ad vejen. Man kunne alternativt bruge en skole lim som bliver klar når den tørrer og guld glimmer. Først lim og glimmer og når det så er tørt, et lag lim mere for at holde på glimmeret. Jeg valgte at bruge papir, fordi jeg havde noget liggende og så gik det hurtigt, men jeg tror det andet er en mere holdbar løsning (selvom jeg ikke har prøvet det).

 

Det er plads til alle hjerterne (ca.60 stk i forskellige størrelser), da de fylder et areal svarende til et A4 ark når de ligger flat. Hjerterne har en "højde" på 2mm, så kan lige præcis være imellem glasset og bagbeklædningen :happy: 

 

Det hele var både nemt og billigt at lave, hvis du har lyst til at lave din egen version :wink: 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er der snart kun 3 måneder til brylluppet, så nu skal det gå stærkt.

Denne weekend har også været dejlig produktiv.

 

Vi skal have to blomsterpiger på forholdsvis 9 og 10 år. Det var ikke noget vi oprindeligt ville have haft, men begge piger var helt syge efter at blive det, så Martin og jeg tænkte "hvorfor ikke?".

 

Der er dog det problem, at pigerne bor i hver sin ende af landet, så der er ikke nogen mulighed for, at de kan købe en kjole sammen.

Vi har så besluttet, at hver pige bare vælger sin egen kjole (i enten lyserød, rød, lilla eller ivory) og så får de ens bælter på og hver deres kurv med konfetti.  

 

Alle silkeblomsterne er håndlavede og jeg har også selv indfarvet silken, i de nuancer jeg gerne ville have. Det tager i og for sig ikke så lang tid, at lave selve blomsterne, men det tager hundrede år at farve og stive stoffet inden man kan klippe bladene ud - tålmodighed er en dyd!

blomster konstruktion.jpg

blade.jpg

blomster dele.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også langt om længe fået dekoreret mine brudesko <3

 

Blonden er den samme som der skal på min kjole og de små silke blomster har jeg lavet af organze, velour og en satin duchesse.

Grunden til man bruger silke og ikke fx polyester er, at det værktøj man arbejder med er meget varmt og kunst materialer vil simpelthen smelte. Silke er et "skrøbeligt" materiale, men hvis man arbejder lidt hurtigt (så silken ikke brænder) er den meget nem at arbejde med og holder formen rigtigt flot efter man har afstivet det.

 

De små krystaller er fra swarovski, jeg foretrækker at bruge dem, da de er 100% ens og de skinner ekstra meget, da de er lavet af glas. 

Man kan også godt få nogen af en god kvalitet i plastik, men i denne anledning vil jeg gerne bruge det bedste :wink: 

 

Et lille billede under prosessen. Se nedenfor for det færdige resultat.

blomster klip.jpg

Redigeret af Pup and Pony
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du altså vild!

Du er jo en kæmpe krea-bombe, og du laver alt sindssygt flot! Jeg er død-misunderlig på dine evner!

Jeg glæder mig virkelig til at se, hvad du kommer op med næste gang :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 22/11/2016 at 8:36 PM, Dkchelle said:

Wow, hvor er det smukt! Både skoene og bæltene! Det er helt vildt hvor proff det ser ud :) 

 

glæder mig til at se det endelig resultat! 

Det var en dejlig kompliment at få :thumbsupsmileyanim: 

 

Ikke fordi man ikke må kunne se, at tingene er hjemmelavede, men finish er bare virkelig vigtigt for mig (sommetider lidt for meget) :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, LineThomsen86 said:

Hvor er du altså vild!

Du er jo en kæmpe krea-bombe, og du laver alt sindssygt flot! Jeg er død-misunderlig på dine evner!

Jeg glæder mig virkelig til at se, hvad du kommer op med næste gang :cheerleader3:

Ih, tusinde tak :blush: bliver helt forlegen, men glad :)

 

Jeg elsker at lave al mulig forskelligt håndarbejde, men jeg har sommetider lidt svært ved at tage mig sammen til hverdag. Vores bryllup har virkelig givet mig et spark bag i og jeg nyder alle projekterne og at dele dem med Jer herinde :loveshower: 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer