KommendeFru

Reception - skal/skal ikke

12 posts in this topic

Hej piger!

 

min kæreste har netop friet og vi er så småt gået igang med planlægningen! For at finde det rigtige sted har vi prøvet at lave en gæsteliste! Hold da op hvor vil vi hver især gerne have mange med! Det er rigtig svært at skære fra for vi vil egentlig gerne se alle, men samtidig er der ikke råd til at alle skal med til fest!

 

Hvad synes I om reception hvor der serveres kage og lidt at drikke hvorefter de 20-25 mennesker der ikke skal med til festen fordufter til en bestemt tid? Det drejer sig bla om kollegaer, gamle venner og folk vi ikke ser så tit mere! 

Vi skal jo skære et sted og disse folk skæres fra selve festen, men måske der var en løsning?! 

 

Hvad synes I? Vi er i tvivl! 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at lave en norsk vri på det hele, da jeg egentlig kommer fra Norge. (Skal giftes med en dansker i Danmark).
Vi holder ikke reception, men vi har inviteret en del studievenner m.fl. til fest om aftnen efter middagen. De er altså inviteret til at komme kl. 20:00 når middagen er overstået.
Når de ankommer planlægger vi at servere bryllupskage + et stort norsk kagebord også bliver der dans og hygge udover aftnen. Vi føler det er en god løsning da vi får lidt mere tid sammen med dem, og lidt mere fest over det hele. I stedet for at man kun lige når at sige hej og farvel til en reception.
Dem der først er inviteret til om aftnen er selvfølgelig kun dem der også bor i området så de kan bare tage hjem mellem vielse og fest hvis det er :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er en glimrende ide som der er rigtig mange der bruger. Vil skyde på at det gælder ca 70% af de bryllupsfester vi er ude til og der taler vi både "receptioner" hvor det kun er festdeltagerne der er med og "eksterne" receptioner som det I er ude i. Den største udfordring er at få sagt farvel til de gæster som ikke skal med til festen om aftenen, hvis receptionen holdes på samme sted som selve festen. Der kan det være en god ide - om muligt - at I selv tager med fra start og så tager ud og bliver fotograferet senere. Derved får man en naturlig afslutning på receptionen i forhold til receptionsgæsterne. Derudover bør I have en løsning 2 i baghånden. Hvis det som her i weekenden er - for - varmt holder man det ude men i tilfælde af regnvejr skal man have mulighed for at kunne flytte det indendørs. 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vi havde samme problemstilling som jer, for hvis alle skulle med ville vi blive over 100 personer, og det hold budgettet bare ikke til, så derfor har vi valgt at holde reception efter vielsen hvor der bliver serveret bryllupskage og lidt andet godt :thumbsupsmileyanim:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt ambivalent med receptioner, på mig virker det som om man gerne vil have en gave, men gæsten kan ikke komme med til den rigtige fest... nok mig der er gammel daws  :tunge:

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har fravalgt reception og bliver viet om eftermiddagen på feststedet, hvor gæsterne bliver hængende og alle er med til festen. Vi har så til gengæld skåret lidt ned på gæstelisten, så der er tale om et overskueligt antal :)

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er også den måde mange af dem der holder "reception" gør det på. Man kan jo kalde det lige hvad man vil. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi holdt reception hvor alle der havde lyst var inviteret og det fungerede super godt...

vi brugte ret meget krudt på receptionen da flere var taget helt fra Bornholm eller Jylland kun for at komme i kirke og til receptionen og det var dejligt at de bagefter synes at de også rigtigt havde været med til brylluppet...

vi havde absolut ingen forventninger til gaver fra receptionsgæsterne, det var ikke derfor de var inviteret 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Camilla_krøier said:

Vi holdt reception hvor alle der havde lyst var inviteret og det fungerede super godt...

vi brugte ret meget krudt på receptionen da flere var taget helt fra Bornholm eller Jylland kun for at komme i kirke og til receptionen og det var dejligt at de bagefter synes at de også rigtigt havde været med til brylluppet...

vi havde absolut ingen forventninger til gaver fra receptionsgæsterne, det var ikke derfor de var inviteret 

Lige præcis også sådan vi har det med det 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi holder reception, men forventer ingen gaver fra de som er inviteret til kirke og reception. Skulle vi have alle med til festen ville vi være omkring de 100 og det har vi simpelthen ikke råd til - derfor har vi valgt at dem vi gerne vil se den dag, men som er lidt længere ude inviteres til kirke og reception, hvor vi serverer kage, pølsehorn og frugtfade

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har gjort det samme - og vi skal endda ikke være så mange :-) Vi bliver 30 til festen men omkring 45 i kirken. Men de 15 er kun inviteret til kirke og reception. Receptionen er så til kl 17 - og festen starter kl 18

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi bliver omkirng 75 til vielse og fest. De eneste ekstra, vi har inviteret, som ikke kommer til fest og naboerne på vejen. De må gerne kigge over til vielse og reception. Det er alligevel i haven :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥