Hellebd

Bryllupskage

11 posts in this topic

Nu nærmer den store dag sig, og det har stadig ikke lykkes mig at finde en til at bage vores kage. Suk suk, det er noget af en jungle at finde rundt i. Vi skal giftes d. 13 august i Roskilde, og har planer om at servere kagen til receptionen, så vi skal bruge en kage til lige omkring 75 mennesker. Vi går mere op i smagen end udseende (har fundet en bryllupskage med asti mousse, hindbær mousse, en vanilie bund og to chokolade bunde - den lyder jo vildt lækker). Er der nogen der kender til en amatørbager der eventuelt kunne være interesseret i sådan et projekt? Med den ret høje proppris vores feststed sætter pr. kuvert har vi simpelthen ikke råd til at betale de gængse 50 kr. + som de fleste steder tager for bryllupskager, og der er ikke mulighed for at bestille kagen gennem feststedet.

0

Annonce ♥

Kunne man tænke lidt mere alternativt? Høre hvad det vil koste at få lavet én stor kage med flot overtræk i stedet for en i flere etager eller sådan noget, så prisen kommer ned ?

Vi endte med at købe bryllupskage fra en "rigtig" konditor, fordi når det kom til stykket så lå priserne hos amatørbagerne på næsten samme niveau og så var vi ikke forsikret hvis der skete noget med kagen/gæsterne eller i tvivl om kvaliteten af råvarer osv. 

Kender I nogen i en kantine på arbejdspladser eller sådan noget der kunne være gode til at bage og vil gøre det?

Håber I finder ud af noget. Alternativt kunne du selv bage 75-80 muffins og fryse dem ned, og måske få nogen til at bruge tid på at lave smuk glasurpynt og snirkler i chokolade til dagen?

0

Vi er sådan set ligeglade med om det i lag eller en stor :) Det er sådan set kun smagen vi er interesseret i, dog vil jeg sige at cupcakes ikke vil fungere for os. Jeg forsøger at finde priser fra professionelle, men mange har ikke priser nogle steder, men kræver et opkald/møde med bageren, og det tager sin tid. Det var derfor jeg tænkte at der måske var nogen herinde der kendte et sted eller nogen :) Jeg har læst nogle gamle poster herinde fra, hvor folk snakker om Føtex og Kvickly bageren, men det er alligevel et par år siden, og meget kan nå at ske i kvalitet og pris.

0

7 hours ago, Hellebd said:

Vi er sådan set ligeglade med om det i lag eller en stor :) Det er sådan set kun smagen vi er interesseret i, dog vil jeg sige at cupcakes ikke vil fungere for os. Jeg forsøger at finde priser fra professionelle, men mange har ikke priser nogle steder, men kræver et opkald/møde med bageren, og det tager sin tid. Det var derfor jeg tænkte at der måske var nogen herinde der kendte et sted eller nogen :) Jeg har læst nogle gamle poster herinde fra, hvor folk snakker om Føtex og Kvickly bageren, men det er alligevel et par år siden, og meget kan nå at ske i kvalitet og pris.

jeg ved at der stadig er folk der bestiller bryllupskage fra både kvickly, føtex og bilka, hvor de har været fuldt ud tilfredse

0

Annonce ♥

Jeg har også hørt om folk der evt får lavet en mindre, pyntet kage der kan skæres på billeder osv., hvor resten af kagen er ligesom en stor pladekage og skæres ud til gæsterne. Det skulle være noget billigere at gøre på den måde. 

Jeg tror Føtex og Kvickly også kan levere fine kager, men har ikke selv erfaringer med det. 

0

Jeg var til bryllup sidste år i april. Kagen var fra føtex/bilka, og den var virkelig lækker. Syntes at forstå på brudeparret, at prisen var god :)

0

Du kan sikkert få Bilka til at lave en stor firkantet jordbær tærte eller 2 .. de er jo festlige at se på i slig selv og behøver ikke noget yderligere pynt 

0

270509-1.jpgdenne er fra bilka

Edited by denmodne
0

Annonce ♥

Vi regner med at skulle have jordbærtærter fra Føtex til vores reception. 

0

Super, tak for erfaringerne og billederne :) Tror jeg forsøger at snakke med Føtex eller Bilka og ser hvad de har at sige til det :)

0

Prøv at spørge i bagegrupperne på Facebook (fx Bageglad - der er jeg selv medlem) de tager tit bestillinger da flere lever af det ved siden af deres daglige arbejde, og de er KNALD dygtige :) Jeg ville gerne hjælpe dig, men skal selv lave min egen den dag :D

0