Malene91

Tidsplan/ planer mellem hoved tingene??

6 posts in this topic

Vi skal vies kl 13 og vi har lidt reception osv bagefter og servere aftensmad ved 17 tiden..
det bliver ta selv bord, og desserten er bryllupskagen, så tror ikke spisning fylder så meget som hvis det var 3 retters middag mm.

men hvad laver man efter middag osv?
vi ser gerne folk bliver til fest efterfølgende og slår sig løs.. Men hvad kan man lave ind i mellem??

0

Annonce ♥

Tænk på der måske undervejs er taler, sange, rygepauser, så kan tiden hurtigt strække sig, men 17 er måske også lidt tidligt, efter min mening.
Evt. finde noget underholdning i form af en lokal improteatergruppe der kan komme og lave sjov, eller sådan nogle generel fest-underholdere

0

Hej Malene.

Jeg tænker, at det kommer meget an på, hvilket sted I holder festen, da det sætter mange rammer for hvad man kan eller ej.

Vi holder vores fest på et lejrcenter med masser af grønne områder og strand, så vi tænker følgende omkring selve vielsesdagen:

Morgenmad for de overnattende (fre-lør)/tidligt fremmødte (lørdag), fordeling på værelser, klargøring af de sidste ting + selvfølgelig brud og gom (her opfordrer vi gæsterne til at hygge sig med evt. gåtur i nærområdet eller byen, badetur, spil eller hvad de nu kunne tænke sig, vielse 13.30, puste søbebobler/kaste med ris eller hvad de nu finder på, kongebillede, kørsel til feststed (20 min), reception med bryllupskage, osv.... herefter kører vi til fotografering, så kan gæsterne spise, hyggesnakke og lære hinanden at kende imens (vi sætter 4-5 forskellige udendørsspil + fotohalløj op). Når vi er tilbage fra fotografering, vil vi gå rundt og hyggesludre, indtil middagen kl. ca. 18-18.30. Hefter middag (nok med indslag), kaffe og småkager, brudevals og gang i dansegulvet til folk ikke orker mere.

I skal også beregne at gaveudpakning tager en del tid...det tager vi til brunch om søndagen, da vi hellere vil snakke med vores gæster mens festen er igang... 

Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget :wink:

0

Det kommer jo lidt an på hvad I selv ønsker med festen og dagen :) Spiller selv bryllupsfester mere eller mindre hver weekend fra april til september og her er der selvfølgelig fest og dans efter brudevalsen men ikke kun det. En bryllupsfest er også hyggeligt og socialt samvær, folk der mingler på kryds og tværs mv. og der er ingen der siger at en bryllupsfest først skal slutte efter kl. 2. 

Jeg har enkelte gange været ude for at middagen har været færdig allerede ved 21 tiden men det er ekstremt sjældent det sker. Udover taler og indslag er der altid mange pauser under en bryllupsmiddag og der er som regel altid indslag som varer længere end "planlagt". Så tiden går stærkt. Det vil I i hvert fald opleve  

0

Annonce ♥

On ‎22‎-‎09‎-‎2016 at 6:06 PM, Malene91 said:

det bliver ta selv bord, og desserten er bryllupskagen, så tror ikke spisning fylder så meget som hvis det var 3 retters middag mm.

Helt uden forret?
Jeg har ikke selv erfaring med det, men frontmanden for vores band fortalte os at det som regel tager længere tid hvis man har buffet som hovedret.

0

Det har jeg så og jeg vil vove den påstand at det ikke er korrekt (og at jeg har lidt flere bryllupper på bagen end han og de fleste har) :) Der er faktisk også nogle som siger at det går hurtigere med buffet og det hælder jeg faktisk også til men ingen af delene er rigtigt for det er helt individuelt og meget forskelligt. Men oplever ofte at hovedretten serveres 2-3 gange (når vi taler tallerkenserveret  mad) og også at det er noget som kan tage rigtig lang tid, afhængig af hvor effektive serveringspersonalet er (eller ikke er). Derfor :)

0