Sign in to follow this  
Followers 0
Albino

Musik under middagen

9 posts in this topic

Vi har et band der kommer og spiller til festen, fra ca. kl 24:00 og 3 timer frem. Derefter må de gæster der stadig er gang i klare sig med en bærbar sluttet til anlægget.
Til middagen har vi valgt ikke at hyre musikant, da vi synes det blev for dyrt.

Vi overvejer lidt at sætte noget stille og roligt musik på musikanlægget under maden. (Fjernbetjening til toastmaster så han kan stoppe musikken).
Vi overvejer også at lade helt være med at have musik under middagen, da vi tænker at det også kan ende med at det blot føjer mere til larmen af de snakkende mennesker. (Min bruds familie kan snakke MEGET)

Er nogen der har noget erfaring de kan dele ud af?
Eventuelt nogle gode forslag.

0

Annonce ♥

Har ikke selv erfaringen, men man kunne jo finde en masse instrumental musik, gerne af kendte numre, og så have det, så er der ikke en stemme i musikken der ligesom overdøver. 

Personligt ville jeg kede mig hvis der ikke er musik til maden, det skal bare være dæmpet. 

0

Vi havde en til at spille stille og roligt paa klaver under maden, og saa havde vi band fra 23.00 til 2.15 hvorefter der var natmad. Vi havde lavet en playliste til efter bandet, men brugte den ikke.

0

Annonce ♥

Faktisk taler folk lavere, hvis der er musik i baggrunden. Derfor bliver der ofte spillet musik i kantinener, på efterskoler, osv, og alle mulige andre steder, hvor man spiser mange sammen.. Så lidt instrumental musik på anlægget er sikkert en god ide!

0

On ‎23‎-‎09‎-‎2016 at 8:04 AM, Luffegås said:

Har ikke selv erfaringen, men man kunne jo finde en masse instrumental musik, gerne af kendte numre, og så have det, så er der ikke en stemme i musikken der ligesom overdøver. 

Personligt ville jeg kede mig hvis der ikke er musik til maden, det skal bare være dæmpet. 

Jeg har erfaringen :) Og vil tillade mig at gå imod strømmen :) Jeg plejer selv at starte op med noget instrumentalt musik fordi folk lige skal finde deres egne ben og dem de sidder sammen med. Men instrumental musik hele vejen igennem bliver nemt meget søvndyssende. Jeg arbejder selv ud fra at musikken godt følge stemningen i selskabet så der er en form for et flow. Jeg kører typisk instrumentalmusik under forretten, klassikere, pop, måske jazz m.v. under hovedretten og mere "blød disco" under desserten. Men det er meget forskelligt for der er ingen fester der er ens. Den største udfordring ved at spille dinnermusik er dog at tilpasse lydniveauet. Det jeg selv gør er at få lyden "op over gæsterne" og at fornemme og afstemme lydniveauet løbende ved at gå ned i lokalet og ud i siderne. På den måde får man også signaleret at det er noget man er opmærksom på og at det er tilladt at sige til hvis nogle syntes det er for højt (og de ældre gæster roser niveauet). Det kan man bare ikke med en jukeboks/computerafviklet musik og man kan heller ikke styre "gain". Dvs. det forhold at nogle numre er indspillet højere end andre og "dominerer mere". Der bør man derfor for sætte lydniveauet ekstra lavt selvom det så betyder at der vil være noget som folk næsten ikke kan høre.  f

2

Skal måske tilføje at I så må se flot på det med musik til de festsange gæsterne måtte komme med for det bliver ikke godt hvis der ikke er styring på.

0

Annonce ♥

Det er vi klar over :)

Vi har også lidt forhåbninger om at der ikke kommer så mange af den slags.

0