JSR

Et alternativ til bruden der ikke vil holde tale?!

17 indlæg i dette emne

Datoen for brylluppet nærmer sig, og de fleste ting er ved at gå i hak, men så er der lige talen!

Jeg kan bare ikke holde taler, ikke engang foran 5-6 mennesker, så det at springe ud i det og give det et forsøg er desværre bare slet ikke en mulighed.

Men hvad gør jeg så?
Jeg vil have et indslag til min kommende mand, og jeg ved han ville blive noget skuffet hvis der slet ikke kommer noget til ham fra mig.

De fleste foreslår jeg skal synge en sang, ja jeg kan synge okay, men jeg er altså ikke Beyonce!
Og igen er det jo noget hvor der er meget fokus på mig, så det ville næsten være det samme som en tale, hvis jeg skulle synge ville jeg alliere mig med en bekendt så rampelyset var delt op.
Jeg ville ønske det kunne fungere, for så ved jeg, jeg ville slå benene væk under min mand, men det er risikabelt, for filmen kan jo knække.:pokey:

!Alle forslag til et alternativ modtages!:cheerleader3:

Min mand er vild med musik, forhindrings baneløb og eventyr, hvis det skulle være en hjælp :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes da klart hvis du synger okay, at du sammen med en anden sanger, skal synge en sang til din mand. :)

Så står du ikke alene, men du står overfor ham og udtrykker dig med en god sang. 

Så kan du jo slutte af kort af, med at fortælle han betyder meget for dig og at du elsker ham  

:) 

Nu ved jeg ikke hvor man kan finde en sanger eller lign. men mon ikke du kan Google dig frem til det :) 

0

Del dette indlæg

13 hours ago, Nannas said:

Jeg synes da klart hvis du synger okay, at du sammen med en anden sanger, skal synge en sang til din mand. :)

Så står du ikke alene, men du står overfor ham og udtrykker dig med en god sang. 

Så kan du jo slutte af kort af, med at fortælle han betyder meget for dig og at du elsker ham  

:) 

Nu ved jeg ikke hvor man kan finde en sanger eller lign. men mon ikke du kan Google dig frem til det :) 

Jeg kender allerede et par stykker der kan synge og spille, så er spørgsmålet om de skal synge en sang for ham (os) eller om jeg skal være med.:)

9 hours ago, madloteilime said:

Hvad med at filme en tale på forhånd og vise den til festen? :-) Så kan du få sagt alt det du vil sige uden at nervøsitet osv. skal ødelægge det..

Jeg havde overvejet at lave en film, men det er desværre ikke muligt at låne noget at vise den på, på feststedet, så jeg ved ikke lige hvordan det skulle blive muligt desværre :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

9 hours ago, madloteilime said:

Hvad med at filme en tale på forhånd og vise den til festen? :-) Så kan du få sagt alt det du vil sige uden at nervøsitet osv. skal ødelægge det..

Jeg spillede et bryllup sidste år hvor bruden havde lavet en video. Den tog udgangspunkt i og startede det sted hvor de havde mødt hinanden første gang og tog så ellers gæsterne (og gommen) rundt på forskellige steder som havde betydning for dem og deres liv sammen. Der var også deltagelse af andre som var tæt knyttet til brudeparret.  

2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du er det faktisk sådan at iflg. gammel tradition skal bruden slet ikke tale.... så det behøver du faktisk ikke..

Jeg har være til flere bryllupper hvor man sidder og krøller tæerne når gom eller brud synger, så hvis du spørger mig , skal du være sikker på det lyder godt...

hvis du ikke syntes du helt kan lade være med at gøre noget, så få skrevet en sang, så kan gæsterne hjælpe dig med at fremføre

1

Del dette indlæg

23 minutes ago, JSR said:

Igen er det tekniske desværre et problem, da det ikke bliver muligt at fremvise, ideen er ellers sød

Det kræver blot en bærbar og projektor. I ovenstående tilfælde ligger jeg faktisk inde med brudens video da jeg lovede at tage projektor og bærbar med. Men kan naturligvis ikke vise den her eller andre steder :)  Men jeg er i øvrigt helt enig med Den Modne. Oplever faktisk af og til bryllupsfester hvor heller ikke gommen holder tale eller noget andet. :) 

0

Del dette indlæg

17 minutes ago, denmodne said:

Du er det faktisk sådan at iflg. gammel tradition skal bruden slet ikke tale.... så det behøver du faktisk ikke..

Jeg har være til flere bryllupper hvor man sidder og krøller tæerne når gom eller brud synger, så hvis du spørger mig , skal du være sikker på det lyder godt...

hvis du ikke syntes du helt kan lade være med at gøre noget, så få skrevet en sang, så kan gæsterne hjælpe dig med at fremføre

Jeg ved godt det ikke er et krav, men jeg ved også det ville betyde meget for gommen, og han ville blive meget skuffet hvis der intet kom noget fra mig til ham.

0

Del dette indlæg

Vi vil prøve at se om vi kan læse løfter i kirken, ellers vil jeg skrive ham et brev han får om morgenen :) 
Men nu vil jeg jo så også gerne holde en tale, og er sikker på jeg nok også er god til det :) Men hellere fortryde at jeg gjorde det, end ikke gjorde det, sådan har jeg det med meget i livet. Hellere gøre det, og så have det ubehageligt i sølle 10 minutter, og så er det overstået, og man kan komme videre. Mange brude siger de slet ikke ænsede resten af rummet da de først kom igang, så var der kun de to i hele rummet.

Eller lav ham et mixed tape med musik der minder dig om ham han kan få i en god morgengave :) Eller hyr en sanger, det kan også være til receptionen eller i kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mange er det grænseoverskridende at holde en tale selvom man er blandt mennesker man kender og holder af. Nogle gange kan det også være sundt at kaste sig ud i og ikke mindst en personlig tilfredsstillelse (ofte beder brudene som skal holde tale om at komme på som nogle af de første så de kan nyde resten af festen). Men man skal ikke gøre noget man ikke selv vil og det kan jeg ikke forestille mig at der er nogle af jeres tilkommende som er uenige i. Som Luffegås også er inde på er der heller ingen som siger at det du laver for ham nødvendigvis er noget som skal komme under selve vielsen eller festen.

0

Del dette indlæg

On ‎21‎-‎03‎-‎2017 at 2:08 PM, JSR said:

Jeg ved godt det ikke er et krav, men jeg ved også det ville betyde meget for gommen, og han ville blive meget skuffet hvis der intet kom noget fra mig til ham.

I øvrigt skal du ikke være nervøs for at tale, gæsterne er alle folk du kender og de ville da aldrig drømme om gøre grin med dig... så træk vejret dybt ned i maven, og kom med din fantastiske tale :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Dengang jeg var til min kusines bryllup havde vi lavet en historie om dengang de mødtes, og så var der forskellige folk der spillede personerne i historien og havde en sætning de skulle sige når deres figurs navn blev nævnt af fortælleren. Den hed Svineprinsessen og popdrengen. Den var et hit! Du kunne jo evt. lave et eventyr som på en eller anden måde fortæller det samme som du ville i en tale. Så er der stadigvæk fokus på dig, men lige så meget på dem der rejser sig :)

0

Del dette indlæg

9 hours ago, Kastberg said:

Dengang jeg var til min kusines bryllup havde vi lavet en historie om dengang de mødtes, og så var der forskellige folk der spillede personerne i historien og havde en sætning de skulle sige når deres figurs navn blev nævnt af fortælleren. Den hed Svineprinsessen og popdrengen. Den var et hit! Du kunne jo evt. lave et eventyr som på en eller anden måde fortæller det samme som du ville i en tale. Så er der stadigvæk fokus på dig, men lige så meget på dem der rejser sig :)

Åh ja, den har jeg også prøvet til et bryllup - den er helt vildt sjov! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer