frk_norgaard

Stjernekastere til brudevalsen?

15 posts in this topic

Jeg har set en del smukke billeder af brudeparet omringet af gæster med stjernekastere. Det ser simpelthen så romantisk ud. 

Men hvornår gør man det? Tænker selv lidt det kunne være smukt til brudevalsen. Men så kan gæsterne jo ikke klappe? Kommer det til at 'mangle'? Og så er jeg lidt nervøs for vores og gæsternes tøj? Brænder gnisterne mon huller i tøjet? 

Er der nogle der har haft/har oplevet stjernekastere til et bryllup - hvordan fungerede det?

0

Annonce ♥

Jeg er også fascineret af stjernekastere, vi overvejer en af følgende myligheder: 1. at give gæsterne en EFTER brudevalsen og få taget et udendørsbillede inden selve dansen bryder løs.

2. At give alle en inden brudevalsen og få folk til at lave en 'allé', som vi går igennem op til brudevalsen.

Dog er jeg nervøs for om det skaber for meget opbrud i festen... derfor er det en 'tænker' :)

Mvh Stine. 

0

Jeg både elsker og hader stjernekastere :) De er såååååå fine og det er hyggeligt men... Jeg har fået ødelagt flere bluser af dem :( Så jeg ville være tilbageholdende med at have dem i nærheden af min brudekjole.

0

8 hours ago, FrøkenPedersen said:

Jeg både elsker og hader stjernekastere :) De er såååååå fine og det er hyggeligt men... Jeg har fået ødelagt flere bluser af dem :( Så jeg ville være tilbageholdende med at have dem i nærheden af min brudekjole.

Ja, den har jeg også overvejet... :td:

0

Annonce ♥

On 21/9/2017 at 5:18 AM, enkenoguniformen said:

Jeg er også fascineret af stjernekastere, vi overvejer en af følgende myligheder: 1. at give gæsterne en EFTER brudevalsen og få taget et udendørsbillede inden selve dansen bryder løs.

2. At give alle en inden brudevalsen og få folk til at lave en 'allé', som vi går igennem op til brudevalsen.

Dog er jeg nervøs for om det skaber for meget opbrud i festen... derfor er det en 'tænker' :)

Mvh Stine. 

Det lyder som nogle gode ideer, men ja jeg kan virkelig godt følge tanken med om det bliver for opbrudt.

Det er bare så fiiiint

0

10 hours ago, frk_norgaard said:

Det lyder som nogle gode ideer, men ja jeg kan virkelig godt følge tanken med om det bliver for opbrudt.

Det er bare så fiiiint

Ja, og det ser bare så flot ud på billeder! Vi må finde på et eller andet snedigt! :)

0

Nu ved jeg ikke om i har tænkt jer at blive til festen er slut eller "stikke af" som man gjorde tidligere :) Men hvis i tager afsted kunne det være en mulighed at gæsterne fik stjernekastere til når i tager afsted? :)

0

Annonce ♥

17 minutes ago, FrøkenPedersen said:

Nu ved jeg ikke om i har tænkt jer at blive til festen er slut eller "stikke af" som man gjorde tidligere :) Men hvis i tager afsted kunne det være en mulighed at gæsterne fik stjernekastere til når i tager afsted? :)

Vi skal da ha det hele med :thumbsupsmileyanim: Så satser stærkt på vi bliver der som nogle af de allersidste. Vi (og mange af gæsterne) skal også sove på kroen... Ellers en rigtig god ide! :D

0

On ‎21‎-‎09‎-‎2017 at 5:18 AM, enkenoguniformen said:

Mvh Stine. 

Jeg vil fraråde at man bruger stjernekastere under brudevalsen af de årsager som andre har nævnt ovenfor. Det kan helt sikkert gå i starten af brudevalsen men folk "går" jo ind mod brudeparret undervejs og der kan det nemt gå galt. Og det samme iøvrigt hvis der bruges ris under brudevalsen. Det er direkte livsfarligt :)

Derimod kan Stines mulighed 2 - som jeg har indsat ovenfor - godt fungere forudsat at det ikke er noget med at tidsplanen er forsinket og man derfor er ude i at få samlet folk til brudevals på no time :)

Det kan mulighed 2 sådan set også godt. Man oplever jo også nogle gange at der skal være fyrværkeri eller serveres bryllupskage efterfølgende men indrømmet det er ikke en DJ/musikers livret fordi brudevalsen så ikke bliver startskuddet. Jeg vil ikke være nervøs for det med opbrud for festen skal såmænd nok fortsætte bagefter. Det bliver bare nemt mere "turbolent" hvis der er for mange afbrydelser. Natmad kræver ikke egentligt ophold men det gør det hvis der skal serveres bryllupskage m.v. (hvor de fleste i dag gudskelov tager den inden). Der kunne man jo også tage mulighed 2 men gøre det inden brudevalsen.  

0

4 hours ago, diskobil said:

Jeg vil fraråde at man bruger stjernekastere under brudevalsen af de årsager som andre har nævnt ovenfor. Det kan helt sikkert gå i starten af brudevalsen men folk "går" jo ind mod brudeparret undervejs og der kan det nemt gå galt. Og det samme iøvrigt hvis der bruges ris under brudevalsen. Det er direkte livsfarligt :)

Derimod kan Stines mulighed 2 - som jeg har indsat ovenfor - godt fungere forudsat at det ikke er noget med at tidsplanen er forsinket og man derfor er ude i at få samlet folk til brudevals på no time :)

Det kan mulighed 2 sådan set også godt. Man oplever jo også nogle gange at der skal være fyrværkeri eller serveres bryllupskage efterfølgende men indrømmet det er ikke en DJ/musikers livret fordi brudevalsen så ikke bliver startskuddet. Jeg vil ikke være nervøs for det med opbrud for festen skal såmænd nok fortsætte bagefter. Det bliver bare nemt mere "turbolent" hvis der er for mange afbrydelser. Natmad kræver ikke egentligt ophold men det gør det hvis der skal serveres bryllupskage m.v. (hvor de fleste i dag gudskelov tager den inden). Der kunne man jo også tage mulighed 2 men gøre det inden brudevalsen.  

Tak for de gode input, det giver da lige lidt at tænke over! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg fandt nogle stjernekastere jeg havde liggende. Helt alm 'korte' stjernekastere. De brænder i ca 45 sek. 

Hvor lang er en brudevals nomaltvis? Kan det ikke lade sig gøre at de er brændt ud, inden gæsterne kommer helt tæt på brudeparret? 

0

Brudevalsen varer ca. 2,5 minut (kan variere alt efter hvilken udgave man bruger) men allerede efter 1 minut begynder folk at gå ind mod brudeparret (af samme årsag bør "knækket" i de alternative brudevalse altid komme indenfor første minut) :) i  DJ kredse går snakken af og til faktisk på hvorvidt man bør spille brudevalsen til ende eller ej (hvad jeg og flere så altid gør). Derfor er det lidt risky business. Dertil kommer at folk allerede fra start står meget tæt samlet da der ofte ikke er meget plads.  

0