Michellekyhl

Johansen bliver til Badsberg - Nu med begyndende planlægning + billeder

24 posts in this topic

Jeg vil også gerne prøve, at give det et skud - for jeg er allerede halvvejs ved at drive min kære forlovede til vanvid!

Jeg aner ikke, om jeg kan finde ud af at lave sådan en tråd, men here goes!

Om os:

Ham: 33 år, maskinmester

Mig: 26 år, selvstændig kosmetiker

Vi mødtes så eksotisk et sted som i byen! Jeg var fuld, han var fuld - og utroligt genert. Jeg havde en kæreste og han var lige kommet ud af et langt forhold.

Først da min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden, begyndte der at ske noget!

Jeg fik inviteret mig selv med ham ud at gå på Bangsbo-fortet i Frederikshavn, og der var vi så ude i 6-7 timer i silende regn, hvor vi snakkede om alt mellem himmel og jord. Han var stadig forfærdeligt genert, og kunne slet ikke kigge på mig, mens vi talte sammen.

Det var vores første date.. og den var perfekt!

Spol frem til....hvad der føles som 1000 år senere, så blev han endelig min kæreste.

Jeg havde presset ham for at få et svar på, hvad vi var, og da han ikke kunne give mig noget, sagde jeg, at nu var det sidste gang han hørte fra mig.

Så der gik vi...i en måneds tid, uden at ses, skrive eller tale sammen.

ENDELIG, d. 7. april 2014, fik jeg et opkald mens han var ude at sejle - at det ikke var noget ved uden mig, og hvad man gjorde, hvis man havde fortrudt.. og så var lykken jo gjort!

Frieriet:

Nytårsaften 2018, fik jeg ringen.

Han havde planlagt at gøre det i zoologisk have, da vi havde vores første kys dér, men det fik jeg splittet ad, ved at fortælle, at det havde været oplagt, at han ville gøre det på vores 2årsdag, da vi var i zoologisk have for at fejre, og han havde alle elementerne med, fra vores allerførste date i Bangsbo, samt fra vores første gang i zoologisk have.. Så rigtig flot klaret Michelle..

Men nytårsaften, vi var alene, og vi havde lige spist forretten og ryddet væk fra den.

Så spørger han, om vi ikke skal danse, og det synes jeg da, er en glimrende idé.

Han har sat "vores" sang på, og vi står ligeså stille og danser og snakker, og så siger han pludselig "jeg har en ring til dig" og så begynder jeg jo at vræle, og får sagt "ikke en rigtig én, vel?" Så sidder han nede på knæ, og ved ikke om jeg siger ja eller nej, fordi jeg ikke kan sige noget midt i mit vrælen, men jeg nikker og nikker og han spørger så "siger du 'ja' til mig??" - og selvfølgelig gjorde jeg dét!

Det kunne ikke have været mere perfekt!

Selve brylluppet:

Kommer til at foregå i vores egen have i 2019, så vi har heldigvis masser af tid - men vi jeg, er jo allerede gået i gang med at kigge efter alt muligt!

Rød = Mangler        Natur = Besluttet       Grøn = Færdig

Det praktiske:

Budget - Omkring 80.000-100.000, alt efter, hvor meget vi kan få sparet sammen!

Dato - D. 20/7-19
Kirke - Skærum Kirke

Kørsel fra kirke - Sørger mine søstre for

Feststed - Hjemme hos os selv, i vores lade, med et telt i forlængelse

Festtelt mm. - Kommer til at blive fra Aabybro teltudlejning

Gæsteliste - Ca. 58 til festen og 80 til reception

Fotograf - Adam Overgaard

Ønskeliste - Frugttræer, penge til bryllupsrejse, gavekort til restauranter, som gæsterne synes, vi skal prøve, gavekort til plantecenter

Maden - Forret: Fiskebuffet (CL Partyservice)

Hovedret: Pattegris med tilbehør (CL Partyservice)

Dessert: Italiensk is, hjemmelavede cookies, frugt og chokoladefontæne

Natmad: Hotdogs (CL Partyservice)

Ringene - Enkle guldringe

Bryllupskage/Reception - Bryllupskage fra Bageriet Ingeborg: To lyse bunde og en fragilitébund m brombærganache og limefromage imellem, opsmurt med chokolade-creamcheesefrosting 

Minisandwiches med hhv. tunsalat og æggesalat

Pindemadder med tomat, basilikum og mozzarella

Pindemadder med cheddar, parmaskinke og melon

Snackbar med popcorn, nødder, pretzels og andet

"lav-selv" mimosaer

Drikkevarer, fest - Rødvin: ??

Hvidvin: ??

Øl: Dåsebajere

Spiritus: Cognac samt whiskey

Drinks: Tom Collins, Rom og Cola, Irish Coffee,  (Hvis den kan sættes ind her)

Musik - DJ

Det sjove:

Tema - Natur, boheme, sommer

Farver - Natur, hvid, Grøn

Invitationer - DIY (billeder kommer i tråd for sig)

Bordkort - Små gren-stubbe med kort sat i (billeder kommer i en tråd for sig)

Bordpynt - Træstubbe hvor der er vaser med blomster fra bækken samt lys

Bruden:

Kjolen - En fantastisk flot Line Becker-kjole

Hårpynt - Langt slør og et fint blomsterspænde

Frisure - Løs fletning evt. med blomster flettet ind

Sko - Et par hvide ballerinaer - evt hvide converse til senere

Makeup - Klarer jeg selv

Negle - Klarer jeg selv

Hår - Gammel frisørveninde har stillet sig til rådighed

Brudebuket - Sørger den kære mand for

Lingeri - ??

Smykker - Bare min ring og et par øreringe

Gommen

Tøj - ??

Sko - Han vil bare have sine "gamle" på

Knaphulsblomst - Sørger han selv for

Smykker ol. - ??

Sjove idéer

- Lys i gamle syltetøjsglas i træerne og på træstubbe

- Lyskæder i nærmest alle træerne samt buskene ved bækken

- Gammel frynsesofa på terrassen ved bækken, hvor man kan få taget parbilleder

- Bålsted til om aftenen, med popcornstation

- Overdækket dansegulv på gårdspladsen ved siden af baren

- Hjemmelavet bar i carporten

- Forskellige spil, gæsterne kan spille mens vi får taget billeder

Edited by Michellekyhl
0

Annonce ♥

On 11/1/2018 at 9:30 PM, 99banne said:

Stort tillykke, det lyder som et rigtig dejligt frieri.

Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning

Det var i hvert fald det helt perfekte frieri for mig! 

Tænk, at man kan være så lykkelig!

On 12/1/2018 at 10:48 AM, Mikaster said:

Yay!! Tillykke med det hele altså :cheerleader3: Glæder mig til at følge med!

Tuusind mange tak!

Ja, der er jo længe til endnu, men tiden går jo hurtigt ;)

0

Annonce ♥

Første dilemma er opstået!

Jeg har ikke så meget forhold til min "ydre" familie.

Derfor har jeg ikke så stort et behov, for at have dem med til selve festen - gerne receptionen.

Min kære mand, vil rigtig gerne have hele sin familie med.

Kan man tillade sig, at sige at hans tanter, onkler osv. kan komme med til begge dele - men at mine kun er med til reception??
Eller er det svinsk?

0

1 hour ago, Michellekyhl said:

Første dilemma er opstået!

Jeg har ikke så meget forhold til min "ydre" familie.

Derfor har jeg ikke så stort et behov, for at have dem med til selve festen - gerne receptionen.

Min kære mand, vil rigtig gerne have hele sin familie med.

Kan man tillade sig, at sige at hans tanter, onkler osv. kan komme med til begge dele - men at mine kun er med til reception??
Eller er det svinsk?

Må være ærlig og sige, det nok er dårlig stil ja. Man skal selvfølgelig inviterer dem, man ønsker at se til sit bryllup, men jeg tror ikke, den vil blive taget så pænt i mod :rolleyes: Men i skal jo gøre, hvad i føler for.

0

STORT tillykke med det hele :cheerleader3:

Jeg syntes personligt at et bryllup er for dem man gerne vil fejre sin kærlighed med.. 

da jeg blev gift med mine ungers far for 100 år siden havde vi kæmpe bryllup med onkler og tanter og kusiner vi ikke havde set i lang tid - og ærligt vi har stort set ikke set dem siden.. 

så denne gang bliver det dem som vi ser, elsker og som vi vil fejre vores kærlighed med og ikke "af pligt" gæster.. 

Endnu engang tillykke :)

0

Jeg synes I skal invitere dem med, som I gerne vil have med. Hverken flere eller færre. Hvis det betyder at hans onkler er med og dine ikke er, jamen så er det bare sådan det er :) 

Et bryllup er den eneste fest, som jeg synes skal være 100% på parrets præmisser, og hvis det træder folk over tæerne, så må man jo tage den snak med dem som er nødvendig :) 

0

Annonce ♥

Jeg vil så dog sige, at vi faktisk ikke inviterer den ene af min kærestes onkler + kone og børn med, da han ikke rigtig har haft noget med dem at gøre i mange år. Vi har set dem til hans farmor og farfars fødselsdag de sidste 2 år - men eftersom de ellers ingen kontakt har haft, har vi valgt ikke at inviterer dem. Så som de andre siger, skal i selvfølgelig gøre det, i føler mest rigtigt. Men man må jo bare forvente, at det ikke nødvendigvis falder i god jord, hos dem man så udelader til brylluppet:)

0

Vi arbejder ud fra et budget på ca 50.000.... Det er stramt vil jeg sige, men kan sagtens lade sig gøre, man skal bare prioritere hvad der VIRKELIG betyder noget for en på dagen. Jeg tror så godtnok vi kommer til at gå lidt over budgettet så vidt jeg allerede nu kan se, men ja... Bryllupper er skidedyre :blink:

0

Annonce ♥

7 hours ago, little miss phoenix said:

Vi arbejder ud fra et budget på ca 50.000.... Det er stramt vil jeg sige, men kan sagtens lade sig gøre, man skal bare prioritere hvad der VIRKELIG betyder noget for en på dagen. Jeg tror så godtnok vi kommer til at gå lidt over budgettet så vidt jeg allerede nu kan se, men ja... Bryllupper er skidedyre :blink:

Hvad jeg har hørt fra andre steder, så kommer man næsten altid til at gå lidt over budgettet :rolleyes: Vores ligger på 65.000 og prøver virkelig at holde det sådan rimeligt - men lige så snart det hedder noget med bryllup, så koster det bare... Så vi laver en del DIY :lol:

0

Vi er også gået ALL-IN i den beregning :D Det var hvis, der ikke skulle gås på kompromis med NOGET!

Vi vil gerne have band, bar, en fiskerestaurant til at lave forresten, italiensk pizza til natmad fra Chez Michel osv osv osv :lol:
Men vi skærer hårdt ned!

Vi skal i hvert fald have skåret 30.000 af!

Så nedprioriterer vi morgengaver, vielsesringe, meget bliver DIY og sådan :b Og så kan vi spare en del, ved at leje telt, service, stole, borde, duge osv ved samme forretning!
Brudekjolen kan jo evt. også købes, når der er udsalg!

0

Vi har regnet på det med at leje ting... det kan stort set ikke betale sig :) Ikke for os i hvert fald :) Sidste år holdt vi stor fest og med skelen til regnestykket på bryllup vs sidste års fest, så vil vi kunne spare små 5000,- på hele gildet OG have døjen med at skulle stå for alt selv :) Det gider vi simpelthen ikke igen :)

0

Men hvad skulle man ellers gøre, når nu det er et havebryllup :D 

Servicen skal jo komme ét eller andet sted fra.
Men lejen er heldigvis også inkl. opvask, det hjælper jo en del på det - og så skal vi selvfølgelig også have serveringspersonale, til at stå for alt et praktiske den dag.

For os, handler dét at holde det hjemme, ikke om at spare.
Vi bor simpelthen bare i den mest skønne natur, så vi har bare altid haft lyst til at holde festen herhjemme.

Vi vil jo også gerne have bålsted til at lave popcorn ved, en træstub til at slå søm i, dansegulv under en pavillon, lys i alle træerne, ringspil osv..
Det er bare nemmere at få alle sådan nogle små ting, når man holder det hjemme :D 

Edited by Michellekyhl
0

Annonce ♥

Hej Michelle.

Tillykke med det kommende bryllup- jeg kan se, at du inspirationsmæssigt ligger tæt op af de tanker jeg også gør mig om masser af lanterner og lyskæder. Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning :)

Mvh, Stine.

0

Annonce ♥

3 hours ago, enkenoguniformen said:

Hej Michelle.

Tillykke med det kommende bryllup- jeg kan se, at du inspirationsmæssigt ligger tæt op af de tanker jeg også gør mig om masser af lanterner og lyskæder. Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning :)

Mvh, Stine.

Hejhej Stine :D

Mange tak skal du have! Og i lige måde da.

Ja, det virker også til, at det er meget populært lige i øjeblikket!
Men det er simpelthen da også bare så smukt med en masse lys! Jeg elsker det!

Det er så romantisk <3

0

On 16/1/2018 at 8:00 PM, StineEriksen said:

Jeg vil så dog sige, at vi faktisk ikke inviterer den ene af min kærestes onkler + kone og børn med, da han ikke rigtig har haft noget med dem at gøre i mange år. Vi har set dem til hans farmor og farfars fødselsdag de sidste 2 år - men eftersom de ellers ingen kontakt har haft, har vi valgt ikke at inviterer dem. Så som de andre siger, skal i selvfølgelig gøre det, i føler mest rigtigt. Men man må jo bare forvente, at det ikke nødvendigvis falder i god jord, hos dem man så udelader til brylluppet:)

Vi har valgt at gøre det samme til vores bryllup, hvor min moster og hendes kæreste og mine 3 fætter ikke er inviteret overhovedet til brylluppet eftersom jeg ikke har noget forhold til dem, udover når vi ses ved min mormor og morfar som er ca hvert andet år. 

0