Nberg

Invitationer: Tekst til reception & vielse UDEN fest

6 posts in this topic

Hej, 

Vi planlægger et budget venligt bryllup hvor vi inviterer 70-80 pers til vielse + reception, men derefter kun inviterer 15-20 til spisning om aftenen på en god restaurant. 

Mit problem opstår når jeg skal lave invitationer - fordi hvordan skriver jeg på en pæn og nydelig måde at folk skal gå hjem kl. 18.00 - altså hvordan gør det jeg klart for folk at der ikke er nogen fest? 

Til receptionen bliver der serveret lette tapas anretninger, gode bobler og bryllupskagen bliver skåret for. 

og årsagen til at vi ønsker et bryllup på denne måde, er at vi ikke har lyst til en stor fest med 80 spisende - vi vil hellere bruge pengene andre steder :-) 

Edited by Nberg
0

Annonce ♥

Kommer selvfølgelig an på hvordan stilen i jeres invitationer er,  men egentlig er det vel bare at sætte sluttidspunkt på. 

F. Eks. 

"Da vi skal giftes ville det glæde os at se jer ved vielsen i kirken kl dit, med efterfølgende reception på passende sted(hvor det nu er) frem til kl dat. "

Eller skriv både start og sluttidspunkt på: "Reception kl dit - dat"

Når folk ser at det slutter kl 17.30 eller 18.00 så ved de jo godt at de ikke er inviteret til middag og aftenfest. 

Hvis reception og fest foregår på samme sted er det nok en god ide at sætte sluttidspunktet en halv time før middagen starter så der er tid til at "smide folk ud" - få evt toastmaster til at sige tak for idag hvis I ikke selv har lyst til det. 

Hvis middagen foregår på en anden adresse giver det sig selv at alle bryder op. 

1

Det var en god måde at formulere det på!

Jeg regner med at receptionen foregår et andet sted end festen. 

Lige for at høre dig ad - personligt - hvad ville du tænke om at blive inviteret til sådan et arrangement? ville du som gæst blive skuffet eller er du ok med det? 

0

Personligt ville jeg ikke blive skuffet,  medmindre jeg havde fået en save-the-date. Det er heller ikke sikkert jeg ville vælge alt andet fra for at deltage. Hvilket jeg ville gøre hvis jeg var inviteret til hele festen. 

Altså hvis du deler gæsterne i 2 så er det kun dem der skal med til middagen der skal have std og som du kan forvente reserverer datoen i deres kalender, mens du kan ricikere at dem der kun inviteres til reception kan finde på at prioritere noget andet højere. 

Men alle ved da at det er dyrt at holde bryllupsfest, så mon ikke der vil være forståelse for at kun de nærmeste er inviteret til middag. 

0

Annonce ♥

Jeg synes sagtens I kan dele brylluppet op på den måde. Jeg tror, at jeg ville skrive i invitationen til dem, der ikke er inviteret til festen, at de ikke skal komme med nogen gaver, men at I bare vil være glade, hvis de vil komme og være med til at fejre jer om dagen. At mange så alligevel vælger at komme med en mindre gave er jo en ting, men jeg synes det vil være "pænt" at signalere til de gæster, at I godt ved, at de ikke bliver inviteret til et all-inclusive bryllup og derfor ikke forventer noget fra dem.

Held og lykke med det :) 

0

Jeg kan simpelthen ikke se, at det er noget problem "kun" at invitere til reception. Det er da en meget fin markering af dagen og bruges meget i andre lande. Det er almindeligt med reception og åbent hus til fødselsdage og jubilæer og jeg tror det vil vinde mere og mere indpas ved bryllupper også. Det skal nok blive en rigtig dejlig dag.  

0