Sign in to follow this  
Followers 0
juliekm

HJÆLP til selve vielsen

6 posts in this topic

Min forlovede og jeg har planlagt hele vores bryllup, der løber af stablen d. 02.02.2020. Vi skal giftes på lokation, og stedet er primært valgt ud fra dét. Det har været lidt et vivar ift. at finde ud af hvem vi skulle have fat i i forbindelse med vielsen (vi vil gerne vies borgerligt). Vi fandt endelig frem til det, men de tilbyder ikke vielser om søndagen. Det er UDELUKKET. 

Så nu kan I nok forstå, at stemning er lidt presset. Hvad søren gør vi? Kan vi få en fra en anden kommune ud at vi os? Eller vil vi blive nødt til at blive viet af en præst (der har jeg så bare læst, at lokation skal have en særlig betydning)? Hvad gør vi? Alt er mere eller mindre planlagt, så det vil mildt sagt være en katastrofe, hvis vi ikke kan blive gift på lokation. 

Jeg håber virkelig, at nogen ligger inde med en løsning. 

HJÆLP!

0

Annonce ♥

Prøv at kontakte dem der sidder i byrådet personligt, hvis de invilger i at gøre det om søndagen kan det godt lade sig gøre selvom kontoret har sagt nej. 

Hvis I kender nogen der kender nogen der sidder i byrådet er det nok den bedste vej at gå. 

Så vidt jeg ved kan de kun vie i egen kommune, så det hjælper nok ikke at kontakte en anden kommune, hvis det skal foregå et bestemt sted. 

Edited by Frigga
0

Ellers må I jo blive viet en anden dag og så holde festen søndag:)

Jeg ved godt det er ærgeligt, men man kan jo ikke planlægge andres arbejdstid uden at forhøre dem;) Jeg håber, at der findes en god løsning for jer:)

0

Ved godt det ikke er juridisk gældende men for ceremonien skyld kunne I fx få Livsceremonier ud. De kan lave et vielsesritual, som I ønsker det, men bagefter skal det "godkendes" dvs I bliver altså ikke juridisk gift på selve bryllupsdagen. Men det kunne måske være en mulighed?

0

Annonce ♥

Tak for jeres beskeder :-)

Vi forsøger at kontakte byrådsmedlemmerne fra en ende af (der er heldigvis mange), og tigge på vores grædende knæ. 

0

Jeg krydser fingre for at I finder en venlig sjæl, der vil hjælpe jer :goodluck

0