DITWIH

W&H <3 Maj 2021 <3

73 posts in this topic

1 hour ago, Beryl said:

Fantastisk smukt feststed! 

Har i besluttet om festen skal holdes der, eller vil i gerne se flere steder før i tager en beslutning?

Altså vi er nok 90% sikre men man skal aldrig sige aldrig :) 

vi går meget efter et klassisk/landligt look, og der må man jo sige at den her spiller. 

samtidig med at vi fik huset i nabobyen, så vi kan praktisk talt spytte hjem efter festen :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Lidt off-topic igen :) 

Både vi og sælger har underskrevet på salget. Nu venter vi blot på at advokat på begge sider er tilfreds, bla. er der noget med en nedgravet olie tank der skal være tilfredsstillende beviser på er fyldt op med sand som lovgivningen siger. Men vores advokat melder at det er yderst sjældent at en handel falder igennem på det grundlag (også fordi hvis de går med anden køber vil de løbe ind i det problem igen) 

Vi planlægger så meget vi nu tør iht. udendørs carport/drivhus/skur hvor det gamle skal rives ned og nyt ansøges om og bygges op. Der er fundet plads til Line, den yngste, i byen. Nu mangler vi kun at få bekræftet fra kommunen at Lærke, den mellemste, kan fortsætte i sit nuværende skoletilbud med taxa kørsel til sommerferien, hvor vi så skal have visiteret hvad hun så skal, og at Sara, den ældste, kan få betalt de sidste par måneder af hendes efterskole ophold af den lokale skole/PPR. 

Og ja selvfølgelig at vi får aftalt en dag for overdragelse af nøgle. Men der er vi nødt til at afvente alle de andre ting ;) 

0

8 hours ago, DITWIH said:

Lidt off-topic igen :) 

Både vi og sælger har underskrevet på salget. Nu venter vi blot på at advokat på begge sider er tilfreds, bla. er der noget med en nedgravet olie tank der skal være tilfredsstillende beviser på er fyldt op med sand som lovgivningen siger. Men vores advokat melder at det er yderst sjældent at en handel falder igennem på det grundlag (også fordi hvis de går med anden køber vil de løbe ind i det problem igen) 

Vi planlægger så meget vi nu tør iht. udendørs carport/drivhus/skur hvor det gamle skal rives ned og nyt ansøges om og bygges op. Der er fundet plads til Line, den yngste, i byen. Nu mangler vi kun at få bekræftet fra kommunen at Lærke, den mellemste, kan fortsætte i sit nuværende skoletilbud med taxa kørsel til sommerferien, hvor vi så skal have visiteret hvad hun så skal, og at Sara, den ældste, kan få betalt de sidste par måneder af hendes efterskole ophold af den lokale skole/PPR. 

Og ja selvfølgelig at vi får aftalt en dag for overdragelse af nøgle. Men der er vi nødt til at afvente alle de andre ting ;) 

Puha, det er jo spændende! Det er med at få alt til at gå op i en højere enhed. Det bliver spændende og høre hvornår det bliver :)

0

9 minutes ago, Kastberg said:

Puha, det er jo spændende! Det er med at få alt til at gå op i en højere enhed. Det bliver spændende og høre hvornår det bliver :)

Kan heller ikke vente med at fortælle nærmere :D

0

Annonce ♥

4 minutes ago, diskobil said:

Fedt med huset :):) og godt at I ikke skulle holde bryllup i lørdags for så havde det da været et waterloo efter hvad jeg kan læse :) Men hatten af for at de gennemførte weekenden alligevel :)  

svostrup.jpg

Ja det er ret vildt derude lige i øjeblikket :o Også nede i Silkeborg midtby! Søen er gået så meget over sine bredder at det er helt uhyggeligt xD

Godt at vi flytter til nordbyen, som er et af de højeste punkter i Jylland. Der kommer næppe oversvømmelser ;) 

0

:):)  Jeg blev også lidt forbavset over hvor meget regn der var røget ned i Nordsjælland lørdag, men havde ikke rigtig bemærket det da jeg spillede på Pubben i Rødovre til kl. 5 om morgenen, tog derefter på lageret og pakkede bil - hvor det ikke regnede meget - og kom i seng kl. 6.30. Vågnede kl. 13.30, gik i bad og kørte derefter til Græsted. Skulle nok ikke have taget den græsplane for der sad bilen fast :) 

0

14 minutes ago, diskobil said:

:):)  Jeg blev også lidt forbavset over hvor meget regn der var røget ned i Nordsjælland lørdag, men havde ikke rigtig bemærket det da jeg spillede på Pubben i Rødovre til kl. 5 om morgenen, tog derefter på lageret og pakkede bil - hvor det ikke regnede meget - og kom i seng kl. 6.30. Vågnede kl. 13.30, gik i bad og kørte derefter til Græsted. Skulle nok ikke have taget den græsplane for der sad bilen fast :) 

Alt det regn er virkelig kommet bag på mange :o 

nu må der gerne snart komme solskin og forår! 

0

Annonce ♥

Der er ikke sket noget længe herinde, men der har også været voldsomt stres på ifm. flytningen (og ja så kom Coronaen bagom og spændte ben for os alle sammen) 

Jeg tænker lige nu holder vi vejret og venter og ser. Vi har ikke booket kirken endnu, selvom det egentligt var planen i den her måned, men vi skal lige have fundet ud af om vi kan nå at få sparet kapital op til brylluppet i det hele taget, eller om vi skal udskyde det med et år. 

Samtidig med kan vi risikere endnu et Corona udbrud næste forår. (y) Nu må vi lige se hvad der sker :) 

0

Tillykke med de nye hus. Er I kommet nogenlunde på plads? Helt på plads plejer jo at tage sin tid...

Mon ikke foråret 2021 vil være nogenlunde tilbage til normal, selv ved fortsat covid. Så kommer det jo ikke som en overraskelse og vi har alle vænnet os til at takle situationen. Formodentlig skal vi stadig holde lidt ekstra afstand og holde høj hygiejne og det tror jeg vi ligeså godt kan indstille os på er vilkårene langt frem i tiden.

0

On 8/5/2020 at 3:28 PM, Frigga said:

Tillykke med de nye hus. Er I kommet nogenlunde på plads? Helt på plads plejer jo at tage sin tid...

Mon ikke foråret 2021 vil være nogenlunde tilbage til normal, selv ved fortsat covid. Så kommer det jo ikke som en overraskelse og vi har alle vænnet os til at takle situationen. Formodentlig skal vi stadig holde lidt ekstra afstand og holde høj hygiejne og det tror jeg vi ligeså godt kan indstille os på er vilkårene langt frem i tiden.

Mja, nogenlunde forklare det vist meget godt xD Vi har fortsat mellem 20-30 flyttekasser (af Mads') som skal tømmes endnu, nogle møbler som skal bygges indvendig før de kan blive tømt osv. 

Derudover har vi en masse udendørs projekter, såsom at rive de to skure ned som står der nu, og lave en ny carport combi løsning med skur og drivhus også. 

Vi er i mellemtiden stødt på et mindre setback iht. brylluppet. 

Åbenbart kan man kun blive viet i Silkeborg domkirke hvis man enten bor i sognet (giver mening) eller har tilknytning til kirken, dvs. enten ens forældre bor i sognet, eller man er blevet døbt eller konfirmeret i kirken. 

Intet af det er gældende for os da vi bor nord for Silkeborg i et andet sogn. 

Dog er der kirken som Mads blev konfirmeret i, som ligger rigtig godt ifm. at komme derfra og til Scandic og videre til Svostrup kro derefter. 

Mariehøj kirke. Den er også rigtig smuk, både udvendig og indvendig. 

Udklip.JPG

0

På min tjekliste i denne måned er ellers at få booket kirke (men den kan jeg vel egentlig godt skyde? Hvor tidligt tænker i at man skal booke kirken??)

og så at få indhentet adresser på alle gæster. Den kan jeg faktisk også godt skyde til i hvert fald efteråret xD der kan nå at flyde meget vand under broen i den tid som ændre på gæstelisten, who knows :) 

0

Annonce ♥

Vi ved fortsat ikke om der reelt bliver bryllup næste år, da økonomien lige nu i hvert fald ikke har plads til det. 

Men med feriepenge som kommer til efteråret, og betalingen for et job Mads har gjort for hans arbejde kommer på et eller andet tidspunkt er der forhåbenligt kapitalen til det dér. 

Derudover blev vi enige om at droppe receptionen før festen om aftenen. Så skal tidsplanen nok generelt rykkes lidt frem iht. hvornår vielsen starter, men det er hvad det er :)

Jeg tror måske også det er meget klogt, for har tænkt lidt efterfølgende, jamen hvem ville vi holde den reception for? Det ville være så dumt at man undervejs kunne konstatere at dem som kom til receptionen var dem som i forvejen var inviteret til festen om aftenen. 

Så det er da i al fald lige 20k af budgettet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

12 minutes ago, Frigga said:

Ja, endelig huske at indrette efter sit behov. Ingen grund til at bruge penge på noget bare fordi andre gør...

Lige præcis :)

Tror aldrig rigtig jeg har været til et bryllup (eller hørt om et) der var sat op som vi tænkte det, men det var hovedsageligt for naboer, gamle naboer, gamle kollegaer osv. skyld. 

På den anden side, er det et behov vi har? Og der var svaret nej :) 

0

On ‎16‎-‎07‎-‎2020 at 8:31 AM, DITWIH said:

Derudover blev vi enige om at droppe receptionen før festen om aftenen. Så skal tidsplanen nok generelt rykkes lidt frem iht. hvornår vielsen starter, men det er hvad det er :)

Jeg tror måske også det er meget klogt, for har tænkt lidt efterfølgende, jamen hvem ville vi holde den reception for? Det ville være så dumt at man undervejs kunne konstatere at dem som kom til receptionen var dem som i forvejen var inviteret til festen om aftenen. 

Så det er da i al fald lige 20k af budgettet :cheerleader3:

Hvorfor er det dumt :) Rigtig mange af de "receptioner" der holdes, er netop kun med deltagelse af folk som også skal med til festen. Tænker faktisk at det er tilfældet for de fleste af dem.

I skal selvfølgelig gøre helt som I vil. Grunden til at folk gør det, er at dagen går lynhurtigt i forvejen, programmet om aftenen er meget presset og mange brudepar skal ud og fotograferes efter vielsen. Hvad skal gæsterne så lave i mellemtiden. Ved at servere bryllupskagen om eftermiddagen giver det mere luft" senere og samtidig får man udnyttet de timer der ligger op til selve middagen.

Det der måske er dumt er at man kalder det en reception men man kan jo kalde ting hvad man vil :) Jeg har også svært ved at se hvordan det skal kunne løbe op i 20K, medmindre det er hvad feststedet skal have for at stå for det, og ja så er det "dumt" :) Der kunne I jo overveje at holde "receptionen" et andet sted. Mange gør det i deres egen eller nogle forældres have.      

0

4 hours ago, diskobil said:

Hvorfor er det dumt :) Rigtig mange af de "receptioner" der holdes, er netop kun med deltagelse af folk som også skal med til festen. Tænker faktisk at det er tilfældet for de fleste af dem.

I skal selvfølgelig gøre helt som I vil. Grunden til at folk gør det, er at dagen går lynhurtigt i forvejen, programmet om aftenen er meget presset og mange brudepar skal ud og fotograferes efter vielsen. Hvad skal gæsterne så lave i mellemtiden. Ved at servere bryllupskagen om eftermiddagen giver det mere luft" senere og samtidig får man udnyttet de timer der ligger op til selve middagen.

Det der måske er dumt er at man kalder det en reception men man kan jo kalde ting hvad man vil :) Jeg har også svært ved at se hvordan det skal kunne løbe op i 20K, medmindre det er hvad feststedet skal have for at stå for det, og ja så er det "dumt" :) Der kunne I jo overveje at holde "receptionen" et andet sted. Mange gør det i deres egen eller nogle forældres have.      

Det er selvfølgelig stadig en god idé i den forstand, det vil jeg godt give dig ret i :) 

Vores tanke var at holde reception ét sted, og have festen et andet. Det er vi gået væk fra. 

Men at have reception først, og så fest senere på samme sted, det kunne man sagtens for at godtgøre det du påpeger :)

0

On 16/7/2020 at 1:00 PM, Frigga said:

Ja, endelig huske at indrette efter sit behov. Ingen grund til at bruge penge på noget bare fordi andre gør...

Lige præcis :)

Tror aldrig rigtig jeg har været til et bryllup (eller hørt om et) der var sat op som vi tænkte det, men det var hovedsageligt for naboer, gamle naboer, gamle kollegaer osv. skyld. 

På den anden side, er det et behov vi har? Og der var svaret nej :)  

0

Annonce ♥

Jeg tror efterhånden at vi er nået til en konklusion af at brylluppet ikke bliver næste år. 

Først og fremmest vil vi gerne have sparet op til det, det er den mest tungtvejende årsag. Som tingene ser ud lige nu kan vi ikke nå det til næste år. 

Dernæst er der masse ting som fortsat stresser og fylder som skal prioriteres fremfor at planlægge et bryllup, herunder huset. 

Og til slut håber vi på meget snart at være gravide, og jeg har ikke den store lyst til at blive gift hverken med stor mave eller med bette baby som skal tages af. Så vil jeg hellere udskyde :) 

0

Just now, Frigga said:

Så vil jeg bare sige held og lykke med det hele, for så bliver det jo nok ikke så meget vi ser dig herinde.

Men næsten alt her i livet handler på den ene eller anden måde om prioriteringer...

Det gør det bare, hele vejen igennem :) 

Og jeg kommer da nok med lidt opdateringer her og der :D 

0