DITWIH

W&H <3 Maj 2021 <3

73 indlæg i dette emne

Jeg begynder meget stille og roligt med min planlægnings tråd <3 

Min hjerne er i 20.000 forskellige retninger, men vi har et godt grundlag for hvordan vi gerne vil have tingene skal være. Vi skal blot have sparet op, og fundet ud af en masse småting, og vi har heldigvis god tid til at finde ud af det i, eftersom brylluppet ligger godt 1½ år fra nu 

Så velkommen til :D

Redigeret af DITWIH
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og velkommen til dig også.:balloons:

Vi er kun en lille håndfuld med aktive planlægningstråde, så dejligt med en mere.

Glæder mig til at følge med!

Tusind tanker/retninger er helt ok til at starte med. Når man går et stykke tid og summer over de forskellige ting så skulle det gerne efterhånden komme af sig selv hvad der er vigtigst.. jeg lavede en hel tråd med alle mine tusind tanker - for mig var det en stor hjælp til at komme frem til det vi går efter nu.

0

Del dette indlæg

Ja sådan er det jo typisk med BK :D Er gammel bruger herinde fra, og må jo krybe til korset at dette bliver mit andet bryllup. Det skal dog ikke tage noget af charmen fra det, man lære jo lidt af "første" gang, selvom man ikke regner med at skulle bruge den erfaring senere :)

Men har i den grad brug for at få tømt hjernen løbende. I øjeblikket er jeg dog sygemeldt med stres, så det er mange andre ting der roder rundt i mit hovedet end lige brylluppet (endnu), også fordi der er så god lang tid til :) Men rart at have den her, så når jeg har brug for det at jeg kan smide lidt ind. :) 

0

Del dette indlæg

Lige for at få skrevet de første idéer og tidsplan ned: 

kl 13; Vielse 

kl 14; Vielse slut. Transport til reception

kl 14.30; Alle er ankommet

kl 15; Bryllupskage

kl 15.30; Brudepar køre mod feststed for at få taget billeder på location

kl 16; Resterende gæster køre mod feststed

kl 16.30; Alle er ankommet. Par billeder tages

kl 18; forret kommer på bordet (høns i asparges på ananas ring og bacon)

kl 19.30; Hovedret kommer på bordet (dyrekølle og fjærkræ) 

kl 21; Dessert kommer på bordet (frugtsalat)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 hours ago, Beryl said:

Jeg skal også giftes i foråret 2021 :)

Jeg vil gerne høre om alle dine tanker og ideer omkr4ing brylluppet.

Ja det kan jeg se på din bruger :D 24. april! <3 

Oof jamen jeg/vi har så mange tanker og idéer, men der er rigtig mange ting der fylder i vores liv lige nu og her. Vi er endelig kommet i mål med at få drømmehuset og får skrevet under og fået nøglerne i næste uge <3<3 Det kan jeg slet slet ikke kapere at det virkelig er sket! Så brylluppet er gået lidt i baggrunden pga. af det er så nærtstående :) 

Mine tanker var meget at det gerne måtte være intimt. Jeg har ikke behovet for et kæmpe bryllup hvor alt og alle kommer. Det er fint med den nærmeste familie og venner <3 

Indtil videre er vi på 37 personer (uden os selv taget med) 

Vi har valgt at ved receptionen om eftermiddagen er børn velkomne, men til festen om aftenen er det kun voksne. Min gamle bonus datter på 17 til den tid kommer med om aftenen, med de yngste af mine (og måske vores til den tid) skal ikke være med om aftenen. Der vil blive taget for meget fokus på dem så vi kan nyde aftenen. 

Farve temaet kommer til at være i lavendel/lime grøn. Og vi håber på at kunne blive viet i Silkeborg domkirke, holde receptionen på Scandic i Silkeborg, og selve festen om aftenen på Svostrup Kro. 

Domkirken skal med stor sandsynlighed bookes ret tidligt, nok allerede her et år før når vi når til Maj måned, og Scandic er vi relativ sikker på at kunne få, Svostrup kro vil vi gerne ud og have prøvesmagt deres mad. Lokationen omkring kroen er helt fantastisk ud til Gudenåen og bla. der vi gerne vil have taget billeder på location <3 

Så snart vi er flyttet tror jeg at jeg går amok med forberedelserne xD 

0

Del dette indlæg

8 minutes ago, Frigga said:

Tillykke med huset!

Forståeligt at bryllupsforberedelserne glider i baggrunden.

Ja det har været lidt svært at koncentrere sig om ret meget andet ;) 

Har en lille smule dårlig samvittighed over det hvilket jeg jo slet ikke bør have. Vi har åndssvagt god tid til forberedelse endnu.

Mit første bryllup planlagde jeg på den nette tid á 4 måneder, så med så meget tid denne gang er jeg næsten helt lost fordi jeg ikke er under tidspres xD Hvor underligt det end lyder. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mon ikke også det har noget med den sygemeding at gøre.

Er selv langtidssygemeldt og selvom man kan sige der er tid nok, så er overskudet jo ikke lige som det burde være.

Men med jeres planer om at lade andre stå for det praktiske, så burde det jo kunne lade sig gøre at lave de andre forberedelser lidt af gangen efterhånden som lysten melder sig.

Med stres kunne det måske være en ide at lave en tidsplan for hvornår du gerne vil have ting på plads. Hvis det er skrevet ned får du måske lettere ved at slippe det, så du ikke føler du skal overskue det hele inde i hovedet. Og så kan du måske komme af med den ulogiske dårlige samvittighed.

Jeg kan evt foreslå wedbox planning appen. Den har en liste med to-dos med tidsfrist i forhold til brylluppet. Den kan man bruge som udgangspunkt og selv slette og tilføje punkter til.

(Budgetdelen bruger jeg dog ikke.)

0

Del dette indlæg

9 hours ago, Frigga said:

Mon ikke også det har noget med den sygemeding at gøre.

Er selv langtidssygemeldt og selvom man kan sige der er tid nok, så er overskudet jo ikke lige som det burde være.

Men med jeres planer om at lade andre stå for det praktiske, så burde det jo kunne lade sig gøre at lave de andre forberedelser lidt af gangen efterhånden som lysten melder sig.

Med stres kunne det måske være en ide at lave en tidsplan for hvornår du gerne vil have ting på plads. Hvis det er skrevet ned får du måske lettere ved at slippe det, så du ikke føler du skal overskue det hele inde i hovedet. Og så kan du måske komme af med den ulogiske dårlige samvittighed.

Jeg kan evt foreslå wedbox planning appen. Den har en liste med to-dos med tidsfrist i forhold til brylluppet. Den kan man bruge som udgangspunkt og selv slette og tilføje punkter til.

(Budgetdelen bruger jeg dog ikke.)

Det har da også i den grad noget med sygemeldingen at gøre. Det trækker ligesom alt overskud med sig på vejen :td:

HOLD NU FAST!! Den der wedbox planner er da FANTASTISK! :D Jeg sad og hvinede da jeg ligeså stille kiggede den igennem, for det er bare lige præcis hvad jeg har brug for! Et overskueligt system, hvor faktisk både Mads og jeg kan smide to-do ting ind, ting der skal købes, rette budgettet til, ALT DET DER JAZZ!!! <3<3<3 TUSIND TAK :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

6 hours ago, Beryl said:

Tillykke med drømmehuset :biggrin:

Det er godt du ikke er under tidspres, men det skal nok takles på en helg anden måde end da du kun brugte 4 måneder på planlægningen. 

Det skal det helt sikkert :thumbsupsmileyanim:

Hehe Wedbox planneren siger at der er 70 uger til endnu.. Der er vist god med tid ;) 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wedbox planneren har i den grad hjulpet med at danne overblik og give lidt overskud på forberedelses kontoen! 

Samtidig med vi fik snakket lidt om hvad vores forventninger var. 

Eks er der ingen af os der har et behov for et live band. Vi er begge til musik som bliver spillet, og vil derfor lave en afspilningsliste dels til spisningen (hovedsageligt Jason Mraz! Det er eminent musik han laver!) og så noget mere festglad til bagefter :) Måske leje en jukebox? Nu ser vi. 

Wedbox foto app'en var en anden ting hvor vi blev positivt overraskede - i de her tider med smartphones og jeg skal gi dig ska jeg, er det da super smart! Vi snakkede om at få lavet en plakat med en QR kode både til receptionen og feststedet så gæsterne er opmærksomme på den :) 

Invitationer, bordkort, menukort osv. vil vi gerne lave helt selv. Mads har noget med det danske sprog og det skrevne ord, det er meget vigtigt for ham, så det bliver nok den helt store tidssluger men jeg er klar :D Jeg lavede selv kirkehæfter første gang, og det gør jeg nok også denne gang :floejt:

Jeg glæder mig helt vildt og voldsomt lige nu. Bestilte brudekjole magasinet hjem fra Panayotis (som kom i en alm. kuvert, og med det her våde vejr var den naturligvis blevet lidt våd, sider klistret sammen, ÆVBÆV) MEN det var rart at bladre lidt og få noget inspiration :D 

Umiddelbart er jeg enten på en A-formet kjole, eller en med havfruesnit. Jeg er dog i tvivl om jeg kan bære det. Jeg har noget brede hofter og en gedin' bagdel, men med den rigtige kjole kan man også få begge fremhævet rigtig flot. Jeg har en smal talje, og det er nok den jeg er mest bekymret for forsvinder i en kjole. 

Iiiih altså tøser.. VI SKAL GIIFTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Men ja på budgettet kan jeg godt se at vi enten er nødt til at skære nogle ting fra, eller håbe på at Mads kan få indhentet nogle gode tilbud xD Han kender heldigvis en hel del af de rigtige mennesker i Silkeborg og omegn, så jeg er nu sikker på at det nok skal gå. 

Men eks. bryllupsrejse tænker jeg nærmest med det samme at vi kan slette. Vi kommer ikke ud og rejse, og der er alligevel altid planlagt en uges tur bare os to på hotel i Frederikshavn hver start Sommer :thumbsupsmileyanim: Så må det gøre ud for bryllupsrejsen lidt tid efter ;) 

0

Del dette indlæg

1 hour ago, DITWIH said:

Men ja på budgettet kan jeg godt se at vi enten er nødt til at skære nogle ting fra, eller håbe på at Mads kan få indhentet nogle gode tilbud xD Han kender heldigvis en hel del af de rigtige mennesker i Silkeborg og omegn, så jeg er nu sikker på at det nok skal gå. 

Men eks. bryllupsrejse tænker jeg nærmest med det samme at vi kan slette. Vi kommer ikke ud og rejse, og der er alligevel altid planlagt en uges tur bare os to på hotel i Frederikshavn hver start Sommer :thumbsupsmileyanim: Så må det gøre ud for bryllupsrejsen lidt tid efter ;) 

Er det et bestemt hotel I skal på? Eller er det bare en tilfældighed?

Jeg er på udkig efter et eller andet til en overnatning eller to til mini-bryllupsrejse lige efter. Det jeg havde kig på kan vist ikke bestilles lige efter brylluppet.

Hvor er det i øvrigt dejligt at se du igen er begejstret! :thumbsupsmileyanim:

Vi skriver om wedbox fotoappen allerede i invitationen, så håber vi på at en del allerede har downloadet den når de kommer til festen. Jeg lokker med sneakpeaks af forberedelserne.

0

Del dette indlæg

Wedbox lyder virkelig smart, fantastisk at det kunne hjælpe dig godt igang, det er så rart at få styr på hvad man vil have tol bryluppet. 

3 hours ago, DITWIH said:

Umiddelbart er jeg enten på en A-formet kjole, eller en med havfruesnit. Jeg er dog i tvivl om jeg kan bære det. Jeg har noget brede hofter og en gedin' bagdel, men med den rigtige kjole kan man også få begge fremhævet rigtig flot. Jeg har en smal talje, og det er nok den jeg er mest bekymret for forsvinder i en kjole. 

Iiiih altså tøser.. VI SKAL GIIFTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES :cheerleader3::cheerleader3:

Jeg tror godt du vil kunne bære havfruesnit, jeg synes det er pænt til kvinder med brede hofter og smal talje. A-formet skulle også gerne fremhæve taljen men de skjuler typisk bagdelen noget mere.

Er du til blonder og/eller bling? 

Ja vi skal sku giftes! :loveshower:

Redigeret af Beryl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

11 hours ago, Frigga said:

Er det et bestemt hotel I skal på? Eller er det bare en tilfældighed?

Jeg er på udkig efter et eller andet til en overnatning eller to til mini-bryllupsrejse lige efter. Det jeg havde kig på kan vist ikke bestilles lige efter brylluppet.

Hvor er det i øvrigt dejligt at se du igen er begejstret! :thumbsupsmileyanim:

Vi skriver om wedbox fotoappen allerede i invitationen, så håber vi på at en del allerede har downloadet den når de kommer til festen. Jeg lokker med sneakpeaks af forberedelserne.

Det er altid Scandic i Frederikshavn :) Mads har holdt ferie hos dem de sidste 25 år af sit liv hver sommer. 

Det var da også en mega god idé! :D Man kunne vedlægge et lille visitkort med app'en og en QR kode (eller bare skrive app'ens navn) IIIIH :D 

0

Del dette indlæg

11 hours ago, Beryl said:

Wedbox lyder virkelig smart, fantastisk at det kunne hjælpe dig godt igang, det er så rart at få styr på hvad man vil have tol bryluppet. 

Jeg tror godt du vil kunne bære havfruesnit, jeg synes det er pænt til kvinder med brede hofter og smal talje. A-formet skulle også gerne fremhæve taljen men de skjuler typisk bagdelen noget mere.

Er du til blonder og/eller bling? 

Ja vi skal sku giftes! :loveshower:

Jeg tænker at jeg er mere til blonder end bling. Skal nok helt sikkert prøve en kjole med blonde ærmer, eller blonde/nude effekt på busten... 

Og taaak <3 Glæder mig i al fald helt åndssvagt til at skulle ud og prøve kjoler, selvom det nok først bliver aktuelt om et års tid ;) 

HIHIHIIII <3<3<3 

0

Del dette indlæg

22 hours ago, DITWIH said:

Vi er begge til musik som bliver spillet, og vil derfor lave en afspilningsliste dels til spisningen (hovedsageligt Jason Mraz! Det er eminent musik han laver!)

Du tror ikke det bliver lidt ensformigt hvis I hovedsageligt spiller Jason Mraz. Det du kalder spisningen og som jeg vil kalde middagen, strækker sig jo typisk over 3-5 timer :) Hvis du tager et nummer som I'm Yours (som er hans nok største) som jeg ofte selv bruger til dinnermusik så ligger et nummer som Somewhere over the rainbow (Israel Kamakawiwo) i stort set samme beat og på samme måde kan der nævnes andre.    

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, Beryl said:

Uhhh jeg kan også godt lide blonder

Så skal du virkelig væbne dig med tålmodighed angående kjoleprøvning... men derfor kan man jo godt kigge alligevel :biggrin:

Det kan man i den grad xD Og da helt sikkert prøve en enkel :D 

0

Del dette indlæg

1 hour ago, diskobil said:

Du tror ikke det bliver lidt ensformigt hvis I hovedsageligt spiller Jason Mraz. Det du kalder spisningen og som jeg vil kalde middagen, strækker sig jo typisk over 3-5 timer :) Hvis du tager et nummer som I'm Yours (som er hans nok største) som jeg ofte selv bruger til dinnermusik så ligger et nummer som Somewhere over the rainbow (Israel Kamakawiwo) i stort set samme beat og på samme måde kan der nævnes andre.    

Det kan du have ret i, dog har han 6 albums efterhånden. 

I'm yours er den mest kendte, men han har lavet så meget andet fantastisk godt musik. 

Men man kan blande det med noget Frank Sinatra, og noget i samme stil ^^ Tak for inputtet dog! :D 

0

Del dette indlæg

Et af punkterne i wedplanneren er ægtepagt. 

Som udgangspunkt er det ikke noget nogen af os synes vi havde brug for - hvis det ikke var for Mads' eget firma. 

Det er hans hjertebarn som han har lagt rigtig meget tid og energi i. Jeg selv ville ikke have det godt hvis vi ikke lavede en eller anden form for ægtepagt som gjorde at jeg naturligvis ikke skulle have del i firmaets omsætning ved en evt skilsmisse. 

Samtidig med skal vi også have sikret mig i tilfælde af at Mads dør (og ja omvendt!) 

Mange tunge spørgsmål man også er nødt til at forholde sig til i alt det her. 

Men ja testamente og ægtepagt er del af to-do listen

0

Del dette indlæg

16 hours ago, DITWIH said:

Det kan du have ret i, dog har han 6 albums efterhånden. 

I'm yours er den mest kendte, men han har lavet så meget andet fantastisk godt musik. 

Men man kan blande det med noget Frank Sinatra, og noget i samme stil ^^ Tak for inputtet dog! :D 

også det ja og andet crooner/blød swing musik :) Der er mange muligheder

1

Del dette indlæg

Kirken; 

Mads er født og opvokset i Silkeborg. Han har som sådan ikke den store tilknytning til domkirken i sig selv, men den er så fantastisk smuk at det tog ikke mange minutter for os at blive enige om at det var der vielsen skulle holdes. 

Den ligger for enden af gågaden i Silkeborg, omkring 10 minutter fra receptions stedet i bil, så det er ganske udemærket <3 

dsc_1739_web_Fuldbredde.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer