Beryl

Eventyrlig hygge

87 posts in this topic

19 hours ago, Ki Schou said:

Hej Beryl, tillykke med din egen planlægningstråd <3

Jeg glæder mig til at følge dig. Det lyder som et sjovt og anderledes bryllup, I skal holde. Jeg synes din kjole er rigtig flot til dig, den står virkelig godt til din hårfarve og sidder flot på dig, når du lige får den lagt op.

Mange tak Ki, det er dejlige ord at læse :biggrin:

0

Annonce ♥

Uha elsker virkelig dine ideer! Det bliver spændende at følge med i! :) Vil også lige sige at godt nok er Kjeldsø pænt, men man skal lige have i baghovedet at man ikke må servere alkohol på stedet. Da vi ledte efter lokaler med overnatning kiggede vi på den, men sorterede den fra da vi gerne ville servere rødvin og portvin. 

Elsker din kjole!

0

Mange tak Kastberg, dejligt at du vil følge med :biggrin:

Vi vil ihvertfald også servere vin så det kan jeg godt se ikke ville fungere.

Ja Frigga det er en god pris, synes dog Skive er lidt for lant væk hvis vi skal hente det selv.

I morgen skal vi ud og kigge på en spejderhytte ved Julsø som vi gerne vil leje, jeg glæder mig virkelig meget :cheerleader3:

Edited by Beryl
0

Annonce ♥

Så blev hytten booked, det er Juulsøgården som vi har hele weekeden den 28-30 maj. :thumbsupsmileyanim:

Hytten har en flot spisesal med murstenvægge, som vil være en god baggrund for den eventyrlig stemning jeg gerne vil skabe. Der er opgså god mulighed for at sidde udenfor og spise på en fin sten teresse, det er fin natur omkring hytten med træer og buske, vi vil gerne ud og se det når alt er sprunget ud også så vi ved hvordan det ser ud når vi holder fest. 

De har rigtig bløde behagelige stole (det synes jeg er vigtig), service til mange mennesker, vinglas, lys, vaser - alt hvad man skal bruge. 

Der er 16 senge og 28 madresser så der er gode muligheder for at familiemedlemmer kan overnatte. 

Udover at alt det praktiske bare er perfekt, så føltes stedet virkelig som os, der er en behagelig stemning.

Vi er nu ved at få beslilt mad, vi har fundet en mand fra Silkeborg som levere helstægt pattegris (Og andet grillet kød) + tilbehør hvilket indebærer salatbar, dressing, brød, flødekarttofler, petitkartofler og pastasalat.

Kæresten er meget mere rolig omkring bryllupsfesten nu hvor vi har styr på feststedet og er ved at få styr på hovedretten. Han er helt klar på at vi skal hygge os en masse med at finde ud af hvordan vi skal dekorerer stedet og i går kiggede han på inspiration til pynt :a1221: 

1

Annonce ♥

On ‎02‎-‎02‎-‎2020 at 1:06 PM, Beryl said:

Så blev hytten booked, det er Juulsøgården som vi har hele weekeden den 28-30 maj. :thumbsupsmileyanim:

Fedt. Selvom ovenstående telt lyder billigt så skal man også lige huske på opvarmning, gulv, ekstra personale m.v. Det vil som hovedregel altid være billigere at leje en hytte o.l. som I har gjort der og at I har den hele weekenden er jo kun et plus. :)   

PS. Et telt på 50 m2 ville også være lige småt nok til 40 personer medmindre de skal sidde som sild i en tønde :)  

0

On 6.3.2020 at 0:33 AM, Charlotte Porsholdt said:

Hej Beryl, :)

Sikke en hyggelig idé du har til dit Bryllup, glæder mig til at følge med. :) 

Bliver så glad i hovedet af at følge med i alle andres planlægning!

Det giver noget vildt godt i forhold til egen planlægning. :thumbsupsmileyanim:

Dejligt at du vil følge med Charlotte :biggrin:

Praktisk set er der ikke sket noget i forold til bryllupsplanlægningen

Men jeg tænke at jeg lige ville dele nogle ideer.

Jeg kunne godt tænke mig at have en elverkrone som denne på hovedet.

il_794xN.1136867171_mzyx.jpg

Jeg vil gerne prøve at lave den selv kronen selv, hvis det ikke lykkedes vil jeg købe fra Ayalga på etsy

Jeg overvejer også om jeg vil have en let kappe på. 

Kæresten skal klædes som en hobbit, stumpe bukser og bare tæer :lol:

hobbitcorefour2.jpg

Hvid skjorte og gul eller grøn vest, noget i stil med vesten ham til venstre har på.

Jeg er spændt på hvor meget mere kærestens tøj kommer til at koste end mit, da en vest for sig selv koster det samme som min kjole.

Vi har en joke kørende med at kæresten i forvejen ligner en hobbit (bortset fra hans højde), men lige for tiden hvor han har ladet hår og skæg gro langt, driller jeg ham med at han mere ligner en trodmald og at vi hellere må anskaffe en troldmadsderagt som alternativ :lol:

En anden ting er at vi synes der skal drikkes vin af goblets

download.jpeg

Jeg kan godt lide dette glas, som jeg har fundet her

0

Annonce ♥

13 hours ago, Beryl said:

Jeg synes det ville være dejligt hvis man ikke skal være fantasy nørd for at nyde festen men jeg vil gerne gå all in æstetisk, så stemning og pynt bliver gennemført :biggrin:

Jamen man behøver da heller ikke være fantasynørd for at sætte pris på lidt fe-magi!

0

Jeg føler efterhånden at det vil være smart for mig at tænke corona i forhold til mit bryllup næste år. 

Det jeg tænker er at have små glaflasker med håndsprit i stående ved hver sideplads, hvor gæsternes navne står på et mærkat bundet om flaskens hals - dermed bruge dem som bordkortholdere. 
Jeg havde en veninde som holdte bachelorfest her i sommers, hvor de havde små spritflasker stående ved hver siddeplads og bad gæsterne spritte hænder hver gang de tog fra tag selv bordet. Jeg oplevede at det fungerede rigtig godt, da der blev sprittet hænder hyppigt når der stod en lille flakse håndsprit lige foran en.

Æstetisk vil jeg gerne have at flaskerne, ligner flasker med trylledrik i, så de passer til temaet. 

Flasker-1.jpg

Jeg fandt disse tre flasker i genbrug i går, håber på at fkunne finde flere. Jeg vil gerne have at flaskerne har forskellige former og farver, så det giver indtrykket af mange forskellige spændene trylledrikke rundt omkring på bordene. 

Hvis det til næste år ikke længere er relevant at spritte så meget af (hvilket jeg tror er usandsynligt) vil jeg putte farverig drikbar væske i flaskerne og stadigvæk lave mærkater som bordkort til at binde om dem. 

0

Annonce ♥

Lige præcis, jeg tror det kan være farligt at forvente at alt bare går i orden næste år, og så skal vi ikke tænke mere på det - det er nok noget vi skal forholde os til mange år fremover. 
Men det lyder også somom at din fest er nem at gøre coronavenlig Frigga.

Jeg synes det er dejligt at du er aktiv herinde, så jeg tænte at jeg lige ville tage mig sammen til at dele noget også. Og jeg er ret begrejstret for min ide med de glasflasker :lol:

0

Jeg kom til at tænke på at der var nogen i een af mine Facebook-bryllupsgrupper der efterlyste farvet sprit. Og hun fik nogle anbefalinger, men da Facebook er Facebook har jeg opgivet at finde det igen. Men mener at Normal var en af anbefalingerne.

Jeg tænkte bare at ideen med farvet håndsprit (forskellige farver) ville være perfekt til dine eleksirflasker... 

Edited by Frigga
0

On 16.10.2020 at 10:50 AM, Frigga said:

Jeg kom til at tænke på at der var nogen i een af mine Facebook-bryllupsgrupper der efterlyste farvet sprit. Og hun fik nogle anbefalinger, men da Facebook er Facebook har jeg opgivet at finde det igen. Men mener at Normal var en af anbefalingerne.

Jeg tænkte bare at ideen med farvet håndsprit (forskellige farver) ville være perfekt til dine eleksirflasker... 

Ja det ville passe helt perfekt med farvet håndsprit :thumbsupsmileyanim:

Jeg må se om jeg kan finde noget

Edited by Beryl
0

Annonce ♥

On 5.11.2020 at 9:25 PM, Landbruden said:

Virkelig flot kjole!

Mange tak, jeg føler mig virkelig heldig at jeg har fundet kjolen. 

Jeg haft det ret hårdt med bryllupsplanlægning her på de seneste. Min oprindelige plan var at lave indbydelser i november og december, hvorefter jeg ville udele de fleste af dem personligt, til et par familie julefrokoster i slutningen af december, og så sende de resterende indbydelser med posten. 

Men familiejulefrokoster blev aflyst og bachelor skrivning fyldte hele december måned for mig, så jeg nedprioriterede at lave indbydelser. 

Pretty much lige efter at jeg havde afleveret bachelor, gik jeg i panik over indbydelser og andet bryllupsforberedelse. Det gik op for mig at der snart kun er fem måneder til festen, og jeg føler ikke jeg har fået klaret særlig meget. Det blev ret overvældene for mig og jeg spekulerede endda på om festen er det værd, det er jo kun mig den betyder noget for.

Heldigvis lykkedes det min dejlige kæreste at give mig mod på bryllupsplanlægning igen, det er rart at tænke på andet end studie.

Der er faktisk meget pynt og bordækning jeg havde planlagt, men jeg kan ikke lide at bruge penge, så jeg havde ikke købt noget :floejt:

Jeg fik taget mig sammen til at bestille bordløber, servietter og nogle guilander. Vil gerne lave nogle guilander selv, men ved ikke om jeg får det gjordt så det er rart at have lidt. 

Vi kiggede også på dug, hvilket jeg var ret usikker på fordi jeg ikke vil have hvid dug, men ved ikke hvilken farve ellers kunne fungere. Min kæreste foreslog bodo rød, min ummiddelbare tanke var at det ikke ville fungere med de andre farver, men kæresten fik mig overbevist om at det måske godt kunne se godt ud. Bodo rød er en af mine ynglingsfarver og vil se godt ud med guld bordløber. Vi købte en bodo dug og laver en prøve bordækning snart. 

bordslopare-guldmonstrat-1.jpg

blomstergirlang-grona-lov-1.jpg

airlaid-fiona.jpg

tekstilduge.jpg

Edited by Beryl
0

Hvis ikke det skulle være hvid eller creme dug, så ville jeg også vælge den bordoux til de grønne glas, sammen med guld og efeu tror jeg det vil være med til at skabe eventyrstemning. Bare du ikke begynder at blande lysegrønne farver som f.eks. limegrøn som nok ikke vil passe med den bordoux.

0

12 hours ago, Frigga said:

Hvis ikke det skulle være hvid eller creme dug, så ville jeg også vælge den bordoux til de grønne glas, sammen med guld og efeu tror jeg det vil være med til at skabe eventyrstemning. Bare du ikke begynder at blande lysegrønne farver som f.eks. limegrøn som nok ikke vil passe med den bordoux.

Ja jeg kan nemlig godt se at den farvekombi kunne være meget eventyrlig. Jeg var også meget betænkelig ved at have lys grøn sammen med bourdoux , tænker du har ret i at så længe jeg ikke går over i en grøn, som er for bleg eller skap så kan det fungere. Lyslilla dropper jeg til at pynte op med da jeg slet ikke synes den passer til rød, vil ellers gerne have lilla med, da det er kærestens ynglingsfarve. 

0

Det er rigtigt du havde også lilla med, og den synes jeg heller ikke vil gå med bordoux. Men lur mig om ikke kæresten er lidt ligeglad med farvevalget (men jeg kender godt følelsen af at man gerne vil "give plads"), måske I kan finde noget andet der viser ham.

Her er det de rigtige øl han glæder sig til, og han er helt med på de skøre indfald, men den store sammenhæng tror jeg ikke han tænker så meget over.

0