Gå til indhold

SPÆNDENDE INDLÆG OM BRYLLUP - SE NEDENSTÅENDE KATEGORIER 

PA - hvorfor?!?

27 besvarelser i dette emne

#21 SpiffN

Monster Bridezilla

• Lykkelig gift
  • 439 besvarelser
  • Vielses dato:28.04.2012
  • Type vielse:Kirke
  • Lokation:København S

Besvaret 18 April 2012 - 03:37

Se besvarelsebrudenOlga, den 17 April 2012 - 07:36, sagde:

Jeg har gjort det klart at jeg ganske enkelt ikke finder det spændende eller i min interesse af skulle på et PA i traditionel forstand, altså klædes ud, drikkes fuld. sælge kys, ro i kajak, faldskærmsudspring, indspille cd og hvad ved jeg.

Jeg er selv med indeover mit eget PA sammen med min søster. Jeg ønskede mig brændende et PA i form af en slags henna-aften hvor alle mine gode veninder kommer med. Det får jeg, og jeg er med ind over det her fordi der er flere veninder der skal komme på tværs af landet, nogle arbejder i weekenderne og fordi at min søster ikke skal stå med det hele selv. Hun bor også i den anden ende af landet end mine veninder. Men for mig bliver det et PA.. ikke i traditionel forstand.. men for mig et PA der er som jeg gerne vil have det og som jeg ved mine veninder vil blive glade for og hvor vi kan hygge os med bollywooddans, lave pakistansk mad osv.. Det er noget vi allesammen kan lide og finder sjovt. Om der så kommer overraskelser ved jeg ikke... men jeg ved at det hverken bliver dildoparty eller strip. Men jeg glæder mig og ved vi får en rigtig dejlig oplevelse sammen. Et PA er for mig også noget med at vi veninder er sammen og hygger os. Og jeg definere ikke et PA udfra at det udelukkende arrangeres uden brudens indvirken.. Men udfra selve det at vi er sammen :)

Det kan jeg sagtens følge dig i.... Må tilstå, at nu har mine venner/familie arrangeret en PA som jeg ikke kendte til for mig - det var super hyggeligt og helt nede på jorden... Herefter troede jeg jo, at jeg ville være "fredet" - men nææææh nej, mine gamle kolleger synes da også de skulle holde en PA for mig - igen, var det en rigtig hyggelig aften og slet ikke alt det der jeg havde frygtet... Har efterfølgende spurgt ind til det - hvor deres svar har været "jamen, vi holder jo PA'en for dig og derfor er det også på dine præmisser".. Hvilket jeg har enorm stor respekt for...!

Du er ikke logget ind på Bryllupsklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM

Bliv GRATIS medlem på Bryllupsklar.dk

få de 10 vigtigste råd omkring dit bryllup - her og nu!

få adgang til alle "must see" step-by-step bryllupsplanlægninger

få adgang til 5 super gode planlægningsværktøjer!

få info om alle de heftige brudekjole tilbud!

#22 Laura K.

Damn - jeg er ved at blive afhængig af forumet

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 108 besvarelser
  • Type vielse:Rådhus/udendørs
  • Lokation:København

Besvaret 18 April 2012 - 05:42

Fedt! :)

#23 SpiffN

Monster Bridezilla

• Lykkelig gift
  • 439 besvarelser

Besvaret 19 April 2012 - 07:49

Se besvarelseLaura K., den 17 April 2012 - 04:49, sagde:

Det var så godt at de fik hevet dig ud til en hyggelig aften.

Jeg må sige at jeg ikke længere er naiv nok til at tro at veninderne altid lytter til bruden - tror desværre ofte at de der planlægger bliver revet lidt med af hvad de selv syntes kunne være super fedt. Men ja, forskellige er vi jo og jeg har da opdaget at jeg har nogle veninder som er til noget helt andet end mig men så må de jo bare se at blive gift ;-)

Men enig - du ved jo også hvilket punkt jeg havde nået i forhold til PA - hvis ikke veninderne respekterer brudens ønsker så skal de bare ikke lave en PA. Det er ikke op til et bryllup man vil have mere stress :-)

Håber du har fået lidt afklaring og at dine veninder vælger at respektere bare nogle af dine ønsker.... Det andet er bare en tand for frustrerende :bearhug:

#24 Laura K.

Damn - jeg er ved at blive afhængig af forumet

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 108 besvarelser
  • Type vielse:Rådhus/udendørs
  • Lokation:København

Besvaret 19 April 2012 - 08:01

tak :-) vi er blevet enige om en dato så nu er der bare lidt småting tilbage som folk vist har lagt låg på. Men jeg glæder mig nu

#25 SpiffN

Monster Bridezilla

• Lykkelig gift
  • 439 besvarelser

Besvaret 19 April 2012 - 08:35

Se besvarelseLaura K., den 19 April 2012 - 08:01, sagde:

tak :-) vi er blevet enige om en dato så nu er der bare lidt småting tilbage som folk vist har lagt låg på. Men jeg glæder mig nu

Det er jeg glad for at høre :thumbsupsmileyanim:

#26 BirgitA

Hvem sagde bryllupstosset? Mig - naaarj!!!!! :)

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 200 besvarelser
  • Vielses dato:16.06.2012
  • Type vielse:kirkebryllup
  • Lokation:Nørre Vosborg

Besvaret 19 April 2012 - 01:24

Hej Tøser!

Det der med polterabends hvor man bliver ydmyget - det tror jeg helt ærligt der er en saga blot. For langt de fleste.

Jeg har været med til 5 polterabends de sidste 5 år, og hver gang i planlægningsfasen har der været konsensus om at man ikke ydmyger eller gør nar eller laver kysseskilte og binder en til en lygtepæl i gågaden osv. det var in at være ovre det med andre ord.

Og jeg har ikke set en polterabend i gågaden foregå på den måde i over 7 år nu....

Måske jeg har skyklapper på!! Men.... jeg vælger at tro på, at langt de fleste bekymringer er ubegrundede.

Min venindes polterabend startede brunch, og med at indspille en cd, tage hende til en fotosession til boudoir pics (hun er lige typen og det var et sikkert hit) og så fælles med mændene om aftenen over en god middag og en bytur. Tror faktisk endda vi bowlede (det kan man ikke på Samsø, hvor de bor)

En anden polterabend var en aktiv dag, i svømmehallen, zumba, brydekamp på pressening med brun sæbe, det var sjovt. Og aftenen sluttede af med middag hos hendes forældre og limbo.

En anden veninde fik først hånd og ansigtsmassage, så fik hun så prinsessetøj på, men hun er musical entusiast, så det var ikke fjernt for hende. Vi skød med bue og pil og lavede øksekast, og vi havde picnic i skoven. Vi lavede også sjove samarbejdsspil i skoven, f.eks. sådan nogle drikkespil, hvor man skulle flytte små shotsglas ved at hive i nogle snore og samarbejde om det. Om aftenen var festen fælles for begge der blev poltet, og der var sådan en hoppeborgs ting opstillet, sådan en med to baner hvor man er bundet fast i en elastik, løber frem og det gælder om at kaste sig længst frem, man bliver selvfølgelig hevet tilbage og dingler rundt - sjovt er det ;-) Vi besøgte også hendes søster og lavede små ikoner til et fælles polterabend veninde billede og drak champagne. HERLIGT!

Det var eksempler på hvad jeg har været med til at arangere og afholde. Så ud over det med at være spændt og usikker på HVORNÅR det bliver er jeg super tryg ved mine veninders påhit.

Besvarelsen er redigeret af BirgitA: 19 April 2012 - 01:26

Held og lykke med dit bryllup

Birgit Albæk

Følg min planlægningstråd

wedding tickers

#27 Felinity

SUPER AKTIVT ÆRES MEDLEM

• Medlem
  • 1666 besvarelser
  • Vielses dato:15.09.2012

Besvaret 20 April 2012 - 06:55

Se besvarelseLaura K., den 19 April 2012 - 08:01, sagde:

Wii, det var godt, dejligt at høre :)

Se besvarelseBirgitA, den 19 April 2012 - 01:24, sagde:

Det der med polterabends hvor man bliver ydmyget - det tror jeg helt ærligt der er en saga blot. For langt de fleste.

Jeg har heller ikke oplevet meget, hvor det gik ud på at ydmyge den kommende brud, men har heller ikke været til nogle PA. Jeg har kun et par enkelte gange stødt på nogle i gadebilledet. Mon ikke det også kommer an på, hvordan man er. Ofte er ens omgangskreds nok lidt lig en selv, og når de kender én godt, så ved de nok også hvad der vil glæde, og hvad der ikke vil glæde :)

Postet billede

Nu med egen planlægningstråd!

Planlægning til vores bryllup :)

Postet billede

Seneste nyt: Piv, jeg har travlt ude i virkeligheden,

så lidt mindre online den kommende tid

#28 SpiffN

Monster Bridezilla

• Lykkelig gift
  • 439 besvarelser

Besvaret 20 April 2012 - 09:03

synes bare stadig, at det typiske billede der møder en på vej ind over Kongens Nytorv og den ende af Strøget - synes altid der er en eller anden brud der er klædt grimt ud, mens veninderne er super stylet - men, hvis bruden synes det er fint, så er det jo okay med mig.. Men ville da være/blive enormt ked af det, hvis jeg fik samme behandling..

I bund grund går det jo ud på, at hygge sig med venner/veninder inden man bliver gift - man behøver jo ikke lave tåbelige ting, bare fordi venner/veninder synes det er morsomt at se bruden blive til grin.. men men men, er nu rigtig glad for at min omgangskreds har respekteret at jeg ikke er til den slags - er underlig nok i min dagligdag - behøver ikke blive klædt ud for at opføre mig fjollet.. Klarer jeg fint alligevel :)

1 medlemmer læser dette emne

0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme medlemmer