janej-70

Gavekoordinator

22 indlæg i dette emne

Hej piger, nu må I hjælpe mig. smilie_flagge14.gif

Vi har skrevet i vores invitationer at min mor er gavekoordinator og hendes telefon-nummer, men flere af gæsterne har alligevel i forbindelse med almindelig snak, nævnt at de gerne ville have en ønskeseddel.

Her har vi så sagt at de kan ringe til min mor. Jamen de troede bare at hun skulle have at vide når de havde købt noget pokey.gif

Er det mig der er helt forkert på den, når jeg tror

at når de vil give en gave, ringer de til min mor, som så gennem snak finder ud af i hvilket prisleje der tales og så fortæller hvilke ønsker der matcher.

Eller hvordan foregår det?? help.gif

Jeg tror da at hvis jeg fik en invitation, ville jeg ringe til gavekoordinatoren og fortælle at vi gerne ville give en gave til ca xxx antal kroner. koordinatoren kunne så liste op hvad der var af ønsker i det prisleje, hvorefter jeg vill tage ud og købe det jeg havde lyst til.

Derefter ville jeg kontakte koordinatoren igen, evt. og fortælle at det slet ikke er noget fra listen men en anden ting som jeg ved parret ønskede sig, og så fortælle hvad det er, således at koordinatoren ved at denne gave også kommer. Eller hvis det er en gave fra dere ønskeseddel, så vil det blive streget så der ikke er flere der giver samme gave, det er vel det der er meningen med en koordinator.

Fortæl jeres tanker om gavekoordinator

Knus herfra smile.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal slet ikke have en gavekoordinator... synes det er SÅ upersonligt og krævende, lidt ala vi-SKAL-have-en-gave-og-vi-skal-nok-selv-bestemme-hvad-det-skal-være! (dette er ikke for at støde nogen - vi har alle forskellige meninger)...

Jeg er fuldstændig ligeglad med om vi får 2 eller 4 ens ting - det betyder bare at vores gæster kender os super godt og ved at vi vil blive rigtig glade for netop denne ting - og ja så skal man måske ud og bytte en masse ting, og hvad så??

Vi sender ønskeseddel med invitationen fordi vi er blevet bedt om at gøre det som inspirationskilde, men ellers ville vi ikke have gjort det.

Fik jeg en invitation hvori der stod at gavekoordinatoren har en ønskeseddel, ville jeg gå ud og være kreativ og købe noget andet. Ikke for at være på tværs men for at være personlig. ville aldrig kontakte en gavekoordinator...

Det var bare min mening - omend den er noget hård og kontant og jeg deler den sikkert ikke med ret mange...

0

Del dette indlæg

Vi har også skrevet i invitationerne (ikke sendt ud endnu) at gæster kunne kontakte min mor som gavekoordinator, på samme måde som janej-70 regner jeg med at de henvender sig til min mor og fx får muligheder fra hende og igen kontakter for at sige hvilken gave de har købt!

Det syntes jeg er en rigtig god ide, men nu når du skriver dette vil jeg da lige følge med her, for jeg troede at folk godt forstod det! Men bliver helt i tvivl om vi skal rette det i invitationen til noget mere specifikt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det var en god ide med en koordinator, da det så ligesom er folk frit for.

Men nu ved jeg ikke, om jeg måske skulle have beholdt listen hjemme, og så sende den til dem, der efterspurgte det.

Men jeg bryder mig ikke om tanken med at man sender en ønskeseddel med invitationen, som netop vil indikere at vi ønsker os det og det

- men sådan tænker jeg bare

post-36281-1238758016.gif

Jeg ved godt at mange gør det, og vi overvejede det også.

Men valgte så koordinator løsningen, da mange gerne vil have en liste om ikke andet, så til inspiration af, hvad ønskerne kunne være.

Flere meninger om dette emne er velkomne

post-36281-1238757806.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har også overvejet en gavekordinator, men er gået helt fra idéen igen. Tror at det bliver voldsomt omstændigt hvis 65 gæster skal ringe frem og tilbage til en kordinator ad flere gange.... Tror bare at vi skriver et link til en virtuel ønskeseddel i invitationen.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt min mor som gavekoordinater. Vi sender ønskesedlen med, men har skrevet at de bedes ringe til min mor og aftale nærmere.

Jeg var til bryllup sidste sommer og skal til bryllup her i maj. Til begge har vi fået ønskeseddel og skal ringe til gavekoordinator.

Synes det er bedst sådan....men det er jo smag og behag.

0

Del dette indlæg

Vi har fået gommens søster til at være gavekoordinator. Samtidig lægger vi en ønskeseddel på hjemmesiden. For at mindske koordinatorens arbejder, opretter vi en ønskeseddel - tror det bliver i Imerco. Koordinatoren har fået at vide, at hun umiddelbart ikke får så stor en opgave op til brylluppet, men hendes telefonnummer bliver skrevet på indbydelse mv. og folk bliver også henvist til vores hjemmeside. Der er dog enkelte familiemedlemmer, der ikke bruger internet. Jeg er nemlig også meget i mod at sende ønskeseddel ud med indbydelsen, og med 86 inviterede gæster gider jeg simpelthen ikke eftersende den.

Koordinatorens opgave bliver dog også langt større på dagen, hvor hun skal hjælpe med at holde styr på gaveoppakning, skrive på kort osv.

0

Del dette indlæg

Min søster er vores gavekoordinator. Der er indtil nu ikke været nogle problemer. Gæsterne har kontaktet hende og bedt om ønsker i en bestemt prisleje. Min søster har så sendt en liste med ønsker og bedt dem melde tilbage med hvad de har købt. Flere af gæsterne går vist sammen, så det gør det mere overskueligt.

Det betyder selvfølgelig ikke at folk ikke må købe noget andet eller gå uden om ønskesedlen. Den er ment som inspiration til dem, der ikke ved hvad de skal købe, da de måske ikke ved, hvad vi har i forvejen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster er vores gavekoordinator. Der er indtil nu ikke været nogle problemer. Gæsterne har kontaktet hende og bedt om ønsker i en bestemt prisleje. Min søster har så sendt en liste med ønsker og bedt dem melde tilbage med hvad de har købt. Flere af gæsterne går vist sammen, så det gør det mere overskueligt.

Det betyder selvfølgelig ikke at folk ikke må købe noget andet eller gå uden om ønskesedlen. Den er ment som inspiration til dem, der ikke ved hvad de skal købe, da de måske ikke ved, hvad vi har i forvejen.

Hej

Her er, hvad vi har gjort:

Vi skrev følgende i indbydelsen:

Fra 1/5-2009 vil der ligge en elektronisk

ønskeliste i Imerco.

Supplerende ønskeseddel kan fås hos

Jannes mor (Gitte) og

Peters mor (Edith)

Med den formulering lægger vi op til, at der er forskellige muligheder for ønskeseddel - hvis man vil have det.

Men vores mødre er ikke gavekoordinatorer. De står bare for at sende ønskesedler, så vi ikke skulle bøvle med det. (Vi har 3 børn under 3 år, så vi har nok at se til i forvejen).

Håber vores løsning kan hjælpe jer.

Janne

0

Del dette indlæg

min mor er også gave kordinator... :thumbsupsmileyanim:

vi har gjort det at vores ønskeseddel ligger på vores hjemmeside, så kan folk gå ind og se den i fred og ro vi har skret ca. priser og så har vi skrevet at får vi ikke skal komme til at lægge inde med en masse gaver i ikke kan bruge til noget så skal de ringe til gavekordinatoren og sige hvad de har tænkt sig at købe, da vi ikke hat tid efter vielsen til at bytte gaver, da vi rejser til canada i 14 dage...

vi har også skrevet at hvis man mangler ideer (hun er nemlig rigtig god til at finde på gode gave som man kan bruge ogsåselvom man ikke havde ønsket sig det) eller gene vil være med til at splejse til gave så kan hun kordine det... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt, at rigtig mange vælger at bruge gavekoordinator, men ... ja, vi gør det ikke. Det ER praktisk, helt sikkert. Men jeg synes også det er lidt FOR praktisk. Jeg synes der går lidt for meget ... bytte bytte købmand i den; Du får en invitation, vi får en gave - og sørg lige for, at vi ikke skal bruge tid på at bytte den...

Respekt for jer der vælger at bruge den løsning, men den er ikke for os. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi har valgt at skrive at gaver ikke er nødvendige men altid velkomne.

Det er sjovt så forskelligt man opfatter tingene :respekt:

Personligt syntes jeg at det netop bliver bytte bytte købmand når man sender en ønskeseddel ud med invitationen.

Derfor har vi valgt at få min søster til at være gavekordinator. Har egentlig ikke tænkt så meget over at der skulle kunne opstå problemer. Jeg forventer at folk kontakter hende for at høre hvad vi ønsker os, der ligger i det prisleje de vil give for, eller siger hvis de vil være med til samskudsgaver.

Så er da nok nogle der er overskudsagtige og ringer tilbage og giver besked om hvad de har købt, så hun rigtig kan komme igang med at kordinerer. Men det er bestemt ikke min forventning at gæsterne vil ligge og ringe/skrive frem og tilbage flere gange.

Vi har valgt denne løsning primært fordi vi ikke ville sende ønskeseddel med ud og så for kunne minimere gavebytningen bagefter.

I bund og grund må man jo bare gøre som man føler er rigtigt. Det lyder som om vi alle har tænkt over at det kan virke stødende på nogle gæster hvis de enten skal kontakte en gavekordinator eller får ønskesedlen tilsendt. Men det er jo nu engang kotyme at komme med en gave når man er blevet inviteret til en bryllup. Så jeg syntes at det er lidt sjovt at man danser sådan rundt om den varme grød.

Personligt er jeg da i hvert fald aldrig mødt op til et bryllup uden en gave. (Undtagelsen er selvfølgelig smaskudsfester hvor alle har en ret med. Men selv her ville jeg tage en gave med.)

Bare et pip fra mig.

Malou

0

Del dette indlæg

Uhh, synes også det var svært, at vælge om en ønskeliste skulle med invitationen, men vi valgte at sende den med. Vi var selv til 3 bryllupper sidste år og skulle ringe til en gavekordinator. Det irriterede mig lidt at skulle vente med at få listen fra kordinatoren. Før de 3 bryllupper, synes jeg heller ikke at man skulle sende den med, men i dag kan jeg se det smarte i det. Plus at det er så hyggeligt og fint, at få en ønskeliste der matcher invitationen.

Men vi valgte også at sætte en kordinator på vores liste, som er min veninde. Da vi ønsker os oplevelser og sprogkurser som ikke kan byttes. Synes ikke det er så smart at få to gavekort til det samme sprogkursus...

Men man skal gøre, som man føler det rigtigt. Og i bund og grund synes jeg ikke, at man skal tænke så meget over om det støder folk. Det er vores dag og vi bestemmer. Og man kan jo benytte sig at kordinatoren hvis man vil, eller lade vær´

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt, at rigtig mange vælger at bruge gavekoordinator, men ... ja, vi gør det ikke. Det ER praktisk, helt sikkert. Men jeg synes også det er lidt FOR praktisk. Jeg synes der går lidt for meget ... bytte bytte købmand i den; Du får en invitation, vi får en gave - og sørg lige for, at vi ikke skal bruge tid på at bytte den...

Respekt for jer der vælger at bruge den løsning, men den er ikke for os. :cheerleader3:

Det kan jeg godt følge. Det bluver meget "amerikansk". Omvendt er det de færreste der bagefter vil ud og bytte fire kaffemaskiner. Mit forslag ville være at man lavede en ønskeseddel som alle folk får, hvor folk så opfordres til at kontakte koordinatoren, for at undgå at der skal byttes for meget. Uanset hvilken variant man vælger så har gavekoordinatoren, eller en anden person, en vigtig funktion ved festen i form af at styre hvem man har fået hvad af, i form af en liste, et mærkatsystem o.l.

0

Del dette indlæg

Vi ønsker os nogle ret store ting. vi vil helst have noget at pakke op, og ingen penge, derfor har vi valgt at have min mor som koordinator.

Jeg ved ikke helt hvad folk forestiller sig, men jeg har og har haft samme indstilling til det som janej-70 da vi sendte invitationer ud.

Nogle har spurgt hvad vi ønsker os, og har fået at vide at min mor har sedlen OG at vi helst ikke vil blande os i den nu hvor vi har lagt den i hænderne på hende.

de fleste har kunnet forstå det. MEN min biologiske far ville gerne undgå at snakke med hende, derfor fik han et ønske i det prisleje som han ville give..

Og det viste sig at han ville give for lige præcis det beløb en flagstang koster. Og den havde vi endda glemt da vi skrev ønskesedlen. Hvor fedt er lige dèt??!!

Den kommer i næste uge, og vi glæder os helt vildt, fordi vi så kan flage på bryllupsdagen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke vedlagt en ønskeseddel sammen med invitationen, af samme grund som er nævnt flere gange. MEN efterfølgende har flere af vores gæster været lidt "irriteret" over det - da de jo så alligevel spørger efter den. Vi giver den til dem der spørger, og har skrevet for neden, at min søster koordinerer gaverne og hun kan kontaktes på den og den måde. Så er det selv op til folk, om de vil ringe og fortælle hvad de vil købe/har købt.

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at have en gavekoordinator, så vi også slap for at sende ønskeseddel med invitationerne. Derimod har jeg skrevet i invitationerne, at ønskeseddel kan fåes via vores gavekoordinator XXX

0

Del dette indlæg

Hehe - vil bare lige tilføje at jeg var gavekoordinator for en veninde ved hendes bryllup for et par år siden - jeg fik et eneste opkald fra en af dem som skulle med til brylluppet om hvad de havde tænkt sig at købe til parret - that´s it!

Jeg synes ikke at man kan klandre folk for ikke at vide at de SKAL kontakte en bestemt inden - det er der vist ikke nogle regler om, med mindre at man har sin daglige gang her på bryllupsklar :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg

Vi havde ikke nogen gavekoordinator til vores bryllup og endte med at skulle bytte 8 glas.... Hvis man sørger for at have en ønskeliste med gaver i alle prisklasser og sender den med, så tror jeg altså ikke at bytteriet bliver så stort. Der var i alt ca 65 mennesker til receptionen og 47 til festen kun for familien og de allernærmeste venner, så over 100 gæster har kunnet finde noget uden at der var mange gengangere.

Jeg synes det er fuldstændig overflødigt med en gavekoordinator og er da ligeglad med at skulle bytte gaver efterfølgende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en kollega, der havde oprettet en digital ønskeliste, som gæsterne så kunne gå ind og kigge på, og efterfølgende notere hvad de havde købt.

Det gik også fint et langt stykke af vejen. Parret endte op med at skulle bytte en lampe, som kom dobbelt. Ulempen var at folk havde købt det de nu ville og så var der lige et lille stykke op til beløbsgrænsen. Så rigtigt mange gæster havde suppleret gaverne med 1, 2 eller 3 Isasietter fra Grand Cru (som parret havde ønsket sig) Så det kære brudepar stod efter deres bryllup med tæt på 40 isasietter.

Så selv om man ikke har en desideret gavekoordinator, så kan det sagtens gå fint, når man ser bort fra isasietterne.

0

Del dette indlæg

Ved vores bryllup havde vi oprindeligt ikke gavekoordinator, men en af gæsterne efterspurgte det, så vi satte lige min søsters navn og nummer på hjemmesiden, hvor ønskerne stod. Kun den ene gæst samt to andre valgte at benytte gavekoordinatoren; og vi fik en del ting, der skulle byttes, men det var helt okay - man kan sige, at vi da havde gjort vores for at folk kunne undgå dobbeltgængere, men vi synes faktisk, at det var hyggeligt og gå og bytte i dagene efter...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer