Malouski

Emotion on the ocean

1,808 indlæg i dette emne

Har nu været herinde på bryllupsklar i en måneds tid og er ved at være besat af at læse i forummet, se billeder og blive inspireret af tips fra jer andre.

Så nu opretter jeg min egen tråd - tænker at det vil være en skøn måde at få luftet sine egne tanker og ideer og ikke mindst få input af andre zillaer.

Mathias og jeg mødte hinanden på nettet, hvor vi skrev sammen i to måneder, inden vi mødte hinanden. Vi blev kærester med det samme og efter to år flyttede vi sammen. Sidste år købte vi hus sammen, og jeg begyndte at presse på mht. bryllup for at sikre hinanden for helt ærligt - og romantik til side et øjeblik - så er det sgu noget nemmere at komme ud af et ægteskab end af et huskøb, og hvorfor betale en advokat for at lave et ringbind af forsikringer, når man kan gå på rådhuset gratis. Ja... det sagde jeg dengang. Meget kynisk. Jeg ville aldrig have drømt om, at jeg var en skabsbridezilla.

For en måned siden - og på Mathias' initiativ - lavede vi en 5-årsplan for vores forhold. Og der øverst på listen, 1. prioritet og under enighed stod der "Giftes". Så efter videre snak fastsatte vi en dato (der dog senere blev ændret fordi vi havde lagt den lige oveni nogle venners bryllup, og de var noget videre i planlægningen). Og med computeren på skødet, da jeg var på vej ud på aftenturen med hunden, spurgte han rigtigt, om jeg ville gifte mig med ham. Så nej, nok ikke verdens romantiske frieri og alligevel uforglemmeligt.

Datoen ligger nu bestemt fast: 23. juli 2011 - og save the date-kortene er udsendt :-)

... og jeg har været besat lige siden... jeg bruger TIMER på google!! Billedgoogler kjoler, hår, make-up, parker, vielsestyper, sko, stylister..... AAAAARGH. Nogle gange tænker jeg, at jeg bliver nødt til at lægge det fra mig, for føler mig virkelig skeløjet. Men er drevet af en anden magt, der vil have at jeg finder det helt perfekte. Måske stammer panikken fra noget, jeg skal have indhentet, fordi jeg ikke rigtig har følt bridezillaagtige følelser før "for vi kunne jo bare gå på rådhuset onsdag efter arbejde..." Men no way, no way. Vi skal sgu fejres!! Ja, tak.

Ok. Men ingen af os er medlemmer i folkekirken, hader orgelmusik.. så... BORGERLIG VIELSE.

Det allerførste vi fik styr på, var selve middagen om aftenen, hvor vi har booket et rigtig pænt lokale i hotel for de nærmeste: Forældre, søskende + påhæng og nogle vennepar. Ingen børn. Inkl. os bliver vi 27.

Men men men en større hurdle mht. selve vielsen og en reception for mange ventede. Damn, jeg syntes, det var svært. For hvad gør man, når det ikke må koste så meget, og man alligvel gerne vil se dem, man ikke skal have med til festen om aftenen. Og alligevel, når alt kommer til alt, synes at "rådhuset" lyder ufattelig støvet.

Jeg er en pige, og jeg vil have romantik!

Så vi har booket en restaurantbåd i Københavns Havn i 1½ time, hvor der er plads til 120 mennesker. Min svigermor laver kransekage, så vi skal egentlig "bare" sørge for drikkevarer og lidt andre snacks.

Og: Borgerrepræsentanten, der skal vie os. Er gået i gang med at sende forespørgsler ud. Har indtil videre fået 4 afslag, men er stadig fortrøstningsfuld.

Uanset hvad, om jeg så alligevel er nødt til at gå på rådhuset og så på båden bagefter - så skal jeg nok blive gift med min elskede d. 23. juli - endda i hvid kjole og slør, som jeg præbridezillask havde afskrevet ;-)

Jeg glæder mig fuldstændig vanvittigt. Om det regner, stormer, båden gynger, så kan det kun blive den bedste dag nogensinde.

Redigeret af Malouski
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til dato-søster :)

Vi er ikke så mange der har valgt denne fantastiske dato :thumbsupsmileyanim: men den ligger jo så absolut også lige midt i ferien :)

Jeg kan se at du allerede er blevet bidt af en gal zilla, så det behøver jeg ikke at advare dig om, men du siger endelig til hvis du har nogle spørgsmål omkring det tekniske (og alt andet for den sags skyld) :)

Jeg glæder mig til at følge din planlægning og se hvad du finder på ind til den store dag. Det er altid sjovt at følges med nogen :)

Mvh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaak for velkomst :-)

Tænk at jeg først tilmeldte mig siden pga de praktiske ting som at holde styr på gæster, huskeliste osv., men at jeg bruger langt mere tid på at søge efter tips i div. indlæg ;-)

Vi sendte dette billede ud på en ny fælles mailadresse:

post-45668-1290627525.png

(håber jeg får brugt billedfunktionen korrekt)

Så altså ikke et fysisk kort med posten - det må vente til de egentlige invitationer. Lige her og nu gik vi bare op i, at folk ikke planlagde deres sommerferie lige oveni vores bryllup. Også meget godt - et af venneparrene har nu flyttet deres ferie pga. os.

Har nu fået afslag fra to borgerrepræsentanter mere... IIIIH! Sommerferieperioden gør det vanskeligt... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Det lyder til at være et spændende bryllup du/I er ved at planlægge - det glæder jeg mig til at følge. :)

STD-kortene er rigtig fine, og jeg synes det er en super god idé bare at sende dem på mail og lade de rigtig invitaioner om at blive bragt ud på gammeldags manér!

Jeg krydser fingre for, at I finder en fra borgerrepræsentationen, der vil vie jer. Hvordan er det med borgerlige vielser - skal det være en fra kommunen hvor man bliver viet eller kan man godt hive en ind ude fra? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Det lyder til at være et spændende bryllup du/I er ved at planlægge - det glæder jeg mig til at følge. :)

STD-kortene er rigtig fine, og jeg synes det er en super god idé bare at sende dem på mail og lade de rigtig invitaioner om at blive bragt ud på gammeldags manér!

Jeg krydser fingre for, at I finder en fra borgerrepræsentationen, der vil vie jer. Hvordan er det med borgerlige vielser - skal det være en fra kommunen hvor man bliver viet eller kan man godt hive en ind ude fra? :)

Det skal desværre være indenfor kommunens grænser. Dvs. hvis vi valgte at gøre det i en park i Glostrup, havde vi kun 1 mulighed: Borgmesteren. Og han holder også ferie.

Så udover det i mine øjne totalt romantiske aspekt i at blive viet til bådskvulp og forhåbentlig sommersol er det også praktisk at gøre det i en anden kommune, da København har i de første 50, vi kan spørge. Men hvis de nu alle sammen holder ferie der... er lidt bekymret...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Det lyder til at være et spændende bryllup du/I er ved at planlægge - det glæder jeg mig til at følge. :)

STD-kortene er rigtig fine, og jeg synes det er en super god idé bare at sende dem på mail og lade de rigtig invitaioner om at blive bragt ud på gammeldags manér!

Jeg krydser fingre for, at I finder en fra borgerrepræsentationen, der vil vie jer. Hvordan er det med borgerlige vielser - skal det være en fra kommunen hvor man bliver viet eller kan man godt hive en ind ude fra? :)

Det skal desværre være indenfor kommunens grænser. Dvs. hvis vi valgte at gøre det i en park i Glostrup, havde vi kun 1 mulighed: Borgmesteren. Og han holder også ferie.

Så udover det i mine øjne totalt romantiske aspekt i at blive viet til bådskvulp og forhåbentlig sommersol er det også praktisk at gøre det i en anden kommune, da København har i de første 50, vi kan spørge. Men hvis de nu alle sammen holder ferie der... er lidt bekymret...

Ærgerligt. Ellers kunne jeg måske hjælpe. Men jeg kender desværre ikke nogen, der sidder i Københavns borgerrepræsentaion længere. Men det er bare om at stikke til dem! I mine øjne er det sgu en del af tjansen når man sidder i borgerrepræsentationen eller i et byråd. Men der er selvfølgelig klart nok nogle, som har planlagt ferie der.

Jeg håber virkelig en finder en der er villig til at hjælpe. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til - jeg er lidt nysgerrig, en 5-års plan?

Hehe ja. Sådan lidt a la, hvor er vi på vej hen i vores forhold? Som "skal vi have børn og i så fald hvornår, hvor længe bliver vi boende her, bil osv". Vi aftalte aftenen før, at dagen efter kunne vi snakke om det, og så havde vi dagen til at tænke over ting. Der kom jo ikke noget vildt overraskende frem - det skulle da have undret mig, hvis jeg slet ikke kendte ham ;-) Men det var rart at få noget helt konkret på bordet og en nogenlunde tidsplan.

Weee og så afstedkommer den lille snak et sommerbryllup :-p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Velkommen til - jeg er lidt nysgerrig, en 5-års plan?

Hehe ja. Sådan lidt a la, hvor er vi på vej hen i vores forhold? Som "skal vi have børn og i så fald hvornår, hvor længe bliver vi boende her, bil osv". Vi aftalte aftenen før, at dagen efter kunne vi snakke om det, og så havde vi dagen til at tænke over ting. Der kom jo ikke noget vildt overraskende frem - det skulle da have undret mig, hvis jeg slet ikke kendte ham ;-) Men det var rart at få noget helt konkret på bordet og en nogenlunde tidsplan.

Weee og så afstedkommer den lille snak et sommerbryllup :-p

Syntes jo det er super fedt - det er vigtigt at være klar over hinandens drømme og gøre dem til fælles drømme... :thumbsupsmileyanim: Når det er sagt så må jeg også sige at tidsplaner - f.eks. for børn.. Vores mus kommer ca. 2 år for tidligt (har termin til december) i forhold til vores '5-års-plan' og det er alligevel det helt perfekte tidspunkt:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee!! Er så super hamrende lykkelig. En af borgerrepræsentanterne har sagt ja til at vie os på båden :)

Hun garanterer endda ved at sørge for at en af hendes kolleger kan overtage, hvis hun selv mod forventning bliver forhindret. Sød, sød dame :-D

Ih :-D So happy :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Malouski
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee!! Er så super hamrende lykkelig. En af borgerrepræsentanterne har sagt ja til at vie os på båden :)

Hun garanterer endda ved at sørge for at en af hendes kolleger kan overtage, hvis hun selv mod forventning bliver forhindret. Sød, sød dame :-D

Ih :-D So happy :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det dejligt at høre! :) Jeg tænkte nok det skulle lykkes. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Weee!! Er så super hamrende lykkelig. En af borgerrepræsentanterne har sagt ja til at vie os på båden :)

Hun garanterer endda ved at sørge for at en af hendes kolleger kan overtage, hvis hun selv mod forventning bliver forhindret. Sød, sød dame :-D

Ih :-D So happy :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det dejligt at høre! :) Jeg tænkte nok det skulle lykkes. :)

Haha ja.. man skal bare være vedholdende nok og spamme tilstrækkelig mange:-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Weee!! Er så super hamrende lykkelig. En af borgerrepræsentanterne har sagt ja til at vie os på båden :)

Hun garanterer endda ved at sørge for at en af hendes kolleger kan overtage, hvis hun selv mod forventning bliver forhindret. Sød, sød dame :-D

Ih :-D So happy :thumbsupsmileyanim:

Så fedt for Jer... Selvfølgelig skulle det nok lykkes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Weee!! Er så super hamrende lykkelig. En af borgerrepræsentanterne har sagt ja til at vie os på båden :)

Hun garanterer endda ved at sørge for at en af hendes kolleger kan overtage, hvis hun selv mod forventning bliver forhindret. Sød, sød dame :-D

Ih :-D So happy :thumbsupsmileyanim:

Ej hvor dejligt at der er styr på det, det er trods alt en ret vigtig post... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer