Fluff

Kan man servere dåseøl/sodavand

32 indlæg i dette emne

Hejsa derude.

Jeg har lige fået en reklame fra en bordershop i Tyskland, sodavand og øl er jo unægteligt billigere end i DK...., men virker det ikke lidt havefest-30-års-fødselsdags-agtigt??

Eller er det kun mig der er sippet??

:huh::bearhug::)-HAHA-:bearhug::bearhug:

:smilie_oster02: til jer alle..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa efter min mening kan du da godt, folk drikker dem da aligevel*S*

Dessuden skal du ikke døje med at aflever flaskerne igen, dåserne skal bare smides ud, vi har da tænks os at servere dåse øl og sodavand.

Mange knus solveig

Redigeret af Solmusen
0

Del dette indlæg

Jeg syntes også det er helt fint med dåser på bordet til et bryllup. Har selv været til et bryllup hvor de havde valgt at tage en tur over grænsen efter drikkevarer og der var ingen der nævnte det med et ord. :drink2:

Så spar de penge og nyd I får råd til noget andet der betyder mere. :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer vel lidt an på hvordan I holder festen.

Da min kæreste fyldte 30, havde vi lejet et forsamlingshus. I det forsamlingshus havde de en køler (lidt som dem til mælk i supermarkeder) og der satte vi al øl, vand og hvidvin på køl, og så kunne folk selv tage.

Vi køber vin, øl og vand der hvor vi holder festen, men skulle vi selv købe ind havde jeg valgt borderen.

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Valget er jo altid op til en selv, meeen nu når du spørger!

Vi har valgt at købe flaske øl og flaske sodavand ("mærkevare") til middagen. jeg syntes personligt at dåserne vil ødelægge det fine bord. Det er mine æstetiske øjne der kigger sådan på det.

Vi laver et drinks bord efter middagen hvor gæsterne selv kan mixe drinks. Der regner vi med at have 1½ liters sodavand.

Til recepitionen i haven før middagen nupper vi dåserne. de skal være i nogle stor murebaljer med masser af is... Så skal gæsterne selv fiske dem op... (0;

Ja det er så hvordan vi gør det.. Cola osv på flaske er tit på tilbyd i Føtex eller bilka.. Så gå efter det. Det gør vi!

HeidiB

:smilie_oster05:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes helt bestemt godt du kan servere dåse øl og vand.

Vi servere det til vores reception herhjemme.....og til middagen, er det jo ike os der skal stå for det, men fest stedet, så der skal vi ikke bekymre os om det.

Men bestemt synes jeg godt du kan det.

Hilsen Mia

0

Del dette indlæg

Satser nu på 1½ liters sodavand.. Det kan godt være det æstetisk ser ud af pommern til (hvilket jeg ellers går meget op i), men økonomisk er det det bedste. Især dem fra Tyskland :)

B*, der gennemsøger reklamerne hver uge for at finde de billigste coca cola light.. Lidt afhængig er man vel altid! :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner også med at køre til tyskland og købe dåser....

De skal så stå på et tag selv bord til drikkevarer, hvor folk så kan tage og hælde dem direkte over på glas - så slipper vi for de grimme dåser på selvbordet, hvor de hurtigt kommer til også at fylde meget.

badutski

0

Del dette indlæg

Hej Fluff!

Jeg vil sige, det kommer helt an på, hvor I skal holde det henne? Men siden du spørger, må I jo have muligheden for selv at stille med drikkelsen. Havde vi skulle have holdt vores bryllup i et forsamlingshus, så var jeg helt 100 kørt over grænsen for at hente drikkelse.....jeg overvejede et kort sekund at lave aftale med Netto eller anden lokal biks, for der er rent faktisk nogen af dem, hvor man kan aflevere det man ikke har brugt, så på den måde kommer man ikke til at stå inde med en masse, der ikke bliver drukket.

Det ville helt klart - tror jeg - have været en fordel for vores vedkommende, for vi ville helt sikkert have fået købt alt for meget, og så er der måske ikke så meget at spare i forhold til at handle lokalt....

Svale

0

Del dette indlæg

Vi (mine forældre) købte 1½ liter sodavand (mærkevarer) i KVICKLY!!

Grund: Vi kunne levere varer tilbage som ikke var taget hul på! Så derfor kunne vi købe rigeligt ind, uden tanke på om vi i virkeligheden havde købt for meget. Vi kunne jo bare levere det hele tilbage. Fik så et rigtig godt tilbud - fordi vi købte så meget. Så det kan sagtens betale sig at gå ned i "den lokale" og snakke lidt med dem om det. Så får man tit varerne til en billigere pris PLUS tilbageleveringsgaranti!

Vi købte også rød/hvidvin i Kvickly - i det hele taget alle drikkevarer undtagen Bailey's og cognac, som vi selv købte på tilbud i Føtex en gang hvor de ikke kostede ret meget.

Vi ville ikke have sparet en DYT ved at køre over grænsen efter drikkevarer - og havde stået med en DEL 1½ liter sodavandsflasker efter festen, som vi aldrig ville få drukket. Så det var GULD værd at købe tingene i Kvickly. Vil tro at en Netto eller anden form for discount-kæde også ville være klar på sådan en aftale...

Men vi skulle også holde festen i GRENAA - og der er et par kilometer til grænsen. Som OGSÅ skal lægges ovenpå prisen til drikkevarerne.

- - -

Men for at svare på dit egentlige spørgsmål, så kan du SAGTENS bruge dåser til jeres fest! Hvis du er lidt træt af at have dåserne på bordet, kan du få toastmaster til at sige at gæsterne skal hælde over i glas med det samme, men jeg ville nu ikke se det som et problem.

Vi havde lavet en "drikkebuffet", hvor alle drikkevarer stod - både vin og vand. Og gæsterne skulle så gå derop og hente et glas hver gang de ville have noget at drikke. Det virkede i første del af festen - men efterhånden tog gæsterne flasker med ned til bordene. Og det gik FINT! Jeg havde ingen problemer med det, og festen var vidunderlig alligevel ;o)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Valget er jo altid op til en selv, meeen nu når du spørger!

Vi har valgt at købe flaske øl og flaske sodavand ("mærkevare") til middagen. jeg syntes personligt at dåserne vil ødelægge det fine bord. Det er mine æstetiske øjne der kigger sådan på det.

Vi laver et drinks bord efter middagen hvor gæsterne selv kan mixe drinks. Der regner vi med at have 1½ liters sodavand.

Til recepitionen i haven før middagen nupper vi dåserne. de skal være i nogle stor murebaljer med masser af is... Så skal gæsterne selv fiske dem op... (0;

Ja det er så hvordan vi gør det.. Cola osv på flaske er tit på tilbyd i Føtex eller bilka.. Så gå efter det. Det gør vi!

HeidiB

:smilie_oster05:

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa

Er meget enig med heidi i, at til selve middagen ville jeg holde mig til vin og flasker, da jeg synes det ser pænere ud, men til reception om eftermiddagen og til drink senere på aftenen ville jeg sagtens kunne finde på at servere dåse øl og vand :)

:huh: Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

hejsa

må erklære mig enig med de ovenstående :bearhug:

0

Del dette indlæg

Var til en bryllup hvor der også var dåsevand og øl til festen. Alle var i havet med solskinnet og hyggede bare. Og til aftensmad blev der oficielle serveret vin og vand, men man kunne selv hente dåseøl. Og hvis man ikke vil have øldåse på det dejlig pyntet bord - så skænker man dem dog bare op i et glas.

Der var ikke nogen der tog det tungt, og alle generationer nydede deres dåse drikkevarer.

Senere blev der stillet forskellige flasker sprut på barbord og der kunn blændes med de sodavand, det gav for det første ikke mange åbnede og bare startete flasker men folk kunne tømme deres dåse og havde større udvalg.

Så go for it :jupi:

0

Del dette indlæg

Det ville ikke genere mig at servere "dåse-drikkelse"..

Og jeg ville som gæst heller ikke synes det var mærkeligt.

Men hvis du selv har det lidt dårligt med det, så synes jeg du skal lade være. Men som sagt, hvis du spørger om min ærlige mening, så kan jeg ikke se noget problem i det! :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Nu bor vi på sjælland så grænse-dåser er ikke rigtigt en mulighed. Men sodavand på flaske er altså ikke meget dyrere. Denne uge har Bilka en kasse med 30stk mærkevarer til 45kr !!! man skal selvfølgelig lige lægge 40kr i pant pr kasse, men de kommer jo tilbage igen efter festen. Er der ikke en Bilka i nærheden har Super Best samme tilbud til 50 kr og de andre supermarkeder har det også ind imellem - bare hold øje med tilbudsaviserne :kissthefrog:

0

Del dette indlæg

Vi går også ind for dåser. :heppe:

Vi kører i morgen til Tyskland - vi bor nord for Roskilde - men mener stadig det er en god idé.

Vores bryllup skal holdes i telt i haven. Vi bliver 76 personer (børn og voksne) der

næsten alle enten kommer og hjælper til dagen før eller bliver og overnatter til næste dag.

Vi forventer at der bliver drukket rigtig meget øl og især sodavand. BEER

Det smarte er at vi kan have øl og vand liggende i store baljer med koldt vand (etiketten ryger ikke af, som på alm. flasker)

Der er ikke pant på, så dåserne kan trampes flade og smides i sorte sække.

Vi står ikke med en masse 1½ liters flasker der er taget hul på.

Vores venner vil gerne købe evt. overskud.

Når vi nu alligevel er der, køber vi også det spiritus vi mangler (kan godt betale sig) samt Nutella til morgenmaden - uhmmmmm.

Mange hilsner

Bettina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer