Guest pjevs

Pia og Johnny

275 indlæg i dette emne

Hej.

Det er et decideret testamente, men jeg kan ikke arve huset. Hvorfor kan jeg altså ikke huske, men jeg kan købe det til den offentlige vurderingspris.

Men vi skulle ellers arve efter hinanden, bortset fra Frejas tvangsarv.

Men jeg kan jo ikke sidde i uskiftet bo, så alt er nødt til at gøres op.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nu er frisøren på plads.

Hun klarer så os malingen :butterfly:

Hun er endda så flink at hun vil holde hendes salon lukket for at komme hjem til mig og smukkesere mine to brudepiger og mig.

Jeg rystede helt i bukserne da vi talte pris, men hun skal højst have 1500,-

Er det ik billigt???

Nå, men jeg er stadig totalt opsat på at holde bryllup d.12.8, så der skal nok komme en løsning på kontanthjælpsproblemet.

Om ikke andet må jeg bare finde en job og så er jeg ligeglad med om det kun bliver for 3 måneder.

Jeg VIL VIL VIL giftes med min elskede den dag. Basta BUM.

Ps. Jeg har forresten talt med min fagforening og min ide om at tage et arbejde i 3 måneder for derefter at blive sygemeldt og have ret til sygedagpenge, den er de med på.

Det er åbenbart sådan at kommunen hjælper dem på sygedagpenge før kontanthjælpsmodtagerne, da de sygemeldte skal følges op hver 8 uge og de er dyrere at have gående end kontanthjælpsmodtagerne der kun skal følges op hver 3 måned.

Utroligt at man skal ind og " kringle " systemet for at få den optimale støtte hva???

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg her igen.

Nu har vi truffet den endelige beslutning vedr. min far og hans kones deltagelse i vores bryllup.

Eftersom der har været så meget bøvl, har vi besluttet at vi ikke ønsker deres deltagelse i festen. Jeg vil ganske enkelt ikke gå og frygte ballade til mit bryllup og jeg ved at jeg vil være nervøs for hvordan det kommer til at gå.

Der er nok nerver i forvejen op til et bryllup, så jeg gør det nemmere for mig selv ved at beslutte at de ikke skal deltage.

De får en invitation til receptionen, men festen bliver uden dem.

Jeg er faktisk lettet over at jeg nu har truffet det valg, for så behøver jeg ikke spekulere mere over det. Jeg er dog ret overbevist om at der bliver en helvedes til ballade fordi de nu ikke bliver inviteret til festen, men jeg ved at familien bakker mig op, så -HAHA-

Vi har også besluttet at den musiker der skulle spille ( min fars ven) ikke skal komme alligevel. Vi har derfor lejet en jukeboks i stedet og så er der et anlæg i lokalet også. :o

Nu er jeg ved at komme i bryllupsstemning igen. Det har godt nok været noget sløjt på det sidste, pga. alle de problemer. -HAHA-:blink:

Men nu klør vi på igen. Vi skal igang med invitationer lige så snart min eksamen er overstået. :carrot: :carrot:

Så IM BACK GP

:blush: fra Pia

0

Del dette indlæg

Så nu er frisøren på plads.

Hun klarer så os malingen :butterfly:

Hun er endda så flink at hun vil holde hendes salon lukket for at komme hjem til mig og smukkesere mine to brudepiger og mig.

Jeg rystede helt i bukserne da vi talte pris, men hun skal højst have 1500,-

<{POST_SNAPBACK}>

-HAHA- pris

og dejligt at bryllupsstemningen er tilbage :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

HMMMMMMMMMM. Hvad skal jeg snart skrive ud over FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRK.

Som skrevet i small talk er vores lille go cart gået i stykker.

Den har brug for en ny motor og det vil koste os mindst 12000.

Vi er afhængige af den bil, så vi må skaffe de penge.

Derudover får jeg også en ordentlig tandlæge regning, efter den omgang jeg var igennem mellem jul og nytår. Det bliver vel en 4-5000.

Ergo har vi allerede nu skrabet udgifter sammen på små 17000. Godt gået eftersom vi har 6.1 i dag. Hvordan ser det så ikke ud når vi når d. 12.8 :loveboard:

Nå, men brylluppsudgifterne bliver ganske enkelt nødt til at formindskes, ja helst trylles til 0, men det sker vel ikke.

Jeg ser to muligheder:

1 at udskyde på ubestemt tid, evt. gå på rådhuset.

2. at holde et lille privat bryllup med kun de nærmeste som gæster og dermed spare receptionen væk.

Jeg hælder mest til plan 2.

Men hvordan gør vi så lige det, når planen var at hele min fars familie incl. min far og skrubben ( konen ) kun skulle med til receptionen ? ( henviser til tidligere indlæg om familiefejde)

Og ikke mindst Johnnys mormor og mine bedsteforældre, der kun vil med til receptionen, da de ikke kan holde til en held dag. ( de er alle over 80 )

Mine bedsteforældre skal komme helt fra Fyn og der er altså langt at køre bare for at komme med til vielsen i kirken.

Kan man evt. gøre det på følgende måde???

Vi sender invitationer ud til dem vi vil have med til fest.

Resten får mundligt af vide at de er velkommen i kirken til glo bryllup.

Vi skal vies kl. 13, derefter reception, og fotograferes kl. 16. Middag kl. 18.30 ( nuværende plan).

Vi ville så holde fast i planen, men i stedet for receptionen, kunne vi så byde dem der var til glo bryllyp, samt festgæsterne, på en kop kaffe efter kirken?

Altså ikke invitere til en reception, men dem der så dukker op, kommer med til en kop kaffe, hvis de har lyst.

Vores festgæster skal jo alligevel med til lokalet efter vielsen og hvis vi ikke holder reception er vi nødt til at siske op med noget andet.'

Vi kunne også forsøge at få vielsen rykket til lidt senere, men faktisk syntes vi at kl. 13 er et godt tidspunkt da vi så har mere tid sammen med gæsterne.

Og sidst men absolut ikke mindst. Hvad gør jeg med min far???

Hjælp mig, forslag modtages med kyshånd.

Knus Pia

Redigeret af pjevs
0

Del dette indlæg

Hej Pia

Ja jeg kan godt forstå jer.. hele sidste år havde vi samme økonomiske skrubler, den ene uventede regning oven i den anden :respekt:

Jeg synes dog heller ikke I skal aflyse reception, men prøv at kigge i Sussens tråd, hun har lige lavet en plan over deres reception og det er netop med kaffe og så serverer de bryllupskagen her, var det ikke en ide? det er en billig med hyggelig løsning...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pia

Jeg synes dog heller ikke I skal aflyse reception, men prøv at kigge i Sussens tråd, hun har lige lavet en plan over deres reception og det er netop med kaffe og så serverer de bryllupskagen her, var det ikke en ide? det er en billig med hyggelig løsning...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Pia!

Vi har lavet hele vores planlægning om herhjemme, osse mest pga af pengene!

Men jeg har med i mine overvejelser at vi holder en reception bagefter hvor bryllupskagen bliver serveret, den er med i budgette, så det bliver ikke så meget mere for drikkevarene!

Vi er jo i samme båd ang bryllup og kommune!

Håber at du får det løst!

0

Del dette indlæg

Vi kunne også forsøge at få vielsen rykket til lidt senere, men faktisk syntes vi at kl. 13 er et godt tidspunkt da vi så har mere tid sammen med gæsterne.

Og sidst men absolut ikke mindst. Hvad gør jeg med min far???

Hjælp mig, forslag modtages med kyshånd.

Knus Pia

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Pia

Jeg har lige siddet og læst din tråd og er imponeret over hvad du har nået og kan klare.

Jeg skriver lige hvad jeg syntes og som du evt. kan bruge til noget. Hvor om alting er, så ønsker jeg det beste for Dig/Jer.

Reception: - Hold en stor reception, hvor du byder på vin, øl og sodavand /

postevand.

- Små frikadeller og coktailpølser m/ baconsvøb.

Skåret frugt og agurke stænger og gullerod stænger.

Din far: Jeg har lært gennem livet, at hvis jeg er i tvivl, så spørger jeg.

Du kan få ro i sindet ved, at fortælle din far hvordan du har det og hvor

meget i tvivl du er. Spørg ham, om hvordan han ville have det, hvis det

var hans bryllup og hvad han ville gøre.

Hvis han bliver sur, er det hans problem, at blive god igen, det skal du

også huske, at fortælle ham

Han kan kun blive sur en gang og hvis du fortæller ham det nu, så

kan du nå at få det på afstand inden bryllupet.

Familie er man født ind i, venner vælger man selv.

Jeg sender dig lige en masse :bearhug: og :respekt: selvom jeg ikke har skrevet med dig før, men du lyder som om du har brug for det og jeg har overskudet.

-HAHA- ZeSp

Redigeret af zesp
0

Del dette indlæg

Vi var lige et smut i Jysk i dag, vi skulle have en morgenkåbe til Freja.

Ups så faldt jeg over disse lysestager/ dimeser, hvad man nu kalder sådan nogle.post-15158-1137425774.jpg

Man kunne få en æske med 2 i for 25 kr.

Eftersom vi jo sparer hvor vi kan, blev vi fluks enige om at det måtte være vores stager til brylluppet. Ergo, vi tømte butikken.

Egentlig ville vi jo have haft hvide lanterner, men dem her kunne vi ikke stå for.

Det var jo et godt tilbud fra Lars Larsen.

Men vi har så diskuteret lidt frem og tilbage hvad vi gør for at peppe dem lidt op.

Forslag 1. Hvidt strandsand i sammen med en enkelt rød rose.

Forslag 2. Klare krystalsten ( deko) sammen med en rose.

Hvad mener i? Har i andre gode forslag??

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan jo putte alt i de stager, bare det er smukt. Jeg tænker, frugter, chilli, tyl, blade, grene, perler, vand.... Med hensyn til deko sten (som jo også koster lidt) så kan du istedet finde småsten (ral) og så spraymale dem i den farve du ønsker. Det bliver også flot at spraymale grene.

:cheerleader3: Tine

0

Del dette indlæg

Ja som de andre skriver er muligheder jo mange lige efter budget - roser koster jo lidt.

ellers muslinger, kaffe, ris, et eller anden med tyl, sand, ...

man kunne også fylde det med vandt og have en blomst under vand eller noget andet svømmende i vandet.

Man kunne også være kreativ på papir - digt, billede af jer, noget fra invitation, skrive bryllup i forskellige sprog, ... og ligge papir langs kanten - så det bliver nærmest søjle agtig.

:cheerleader3: Sandra

Redigeret af EilaL
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer