Guest pjevs

Pia og Johnny

275 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Som jeg har skrevet i en anden tråd, er der jo problemer med min far og hans kone. Det er endt ud i at min far ikke vil deltage i mit bryllup, men det er hans problem.

Johnny og jeg har så besluttet at festen kun bliver for vores nærmeste familie og venner, så min fars familie skal kun med til receptionen.

Hvorfor bruge penge på gæster af pligt mere end af lyst???

Jeg føler helt ærligt ikke at jeg er tæt nok på dem til at de skal med til vores fest, jeg ville invitere dem fordi de er min fars familie, men nu hvor der er så meget bøvl med min far, så gider jeg helt ærligt ikke have dem med.

Så nu skal der nok blive problemer i familien, men skidt med det. Det er vores fest og vores penge. Og det er jo ikke ligefrem billigt at holde bryllup, og hvis vi ikke inviterer min fars familie sparer vi 5000 kr som vi kan lægge oveni bryllupsrejse budgettet.

<{POST_SNAPBACK}>

Total opbakning til beslutningen omkring din fars famillie :l31: Det er altså mange penge at spare, og dem kan man jo godt bruge på rejsen!

Desuden er det skørt at invitere folk bare for at inviterer.

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

Hej igen.

Jeg føler lissom gassen er gået lidt af ballonen. Alt det bøvl med min far det overskygger glæden ved planlægningen.

Jeg har det sådan lige nu, at jeg slet ikke har lyst til at invitere ham, han har jo selv frabedt sig en invitation, men både min mor og min stedsøster mener at jeg bør invitere ham, for selvfølgelig kommer han da.

Men helt ærligt, jeg er bange for mig selv, for jeg har slet ikke lyst til at have ham med! Og jeg har slet ikke lyst til at han skal føre mig op ad kirkegulvet, for den ære skal han ikke have, sådan som han opfører sig.

Jeg føler faktisk at han bør tage konsekvensen af hans åndsvage opførsel, og så slet ikke blive inviteret, men der er jo ingen der ønsker at være uvenner med sine forældre. Man ved jo ikke hvor længe man har dem.

Men skulle det nu gå i orden, så har jeg stadig ikke lyst til at han skal føre mig opad kirkegulvet, men hvordan siger man så lige det uden at skabe en dårlig stemning og blive uvenner igen?

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men skulle det nu gå i orden, så har jeg stadig ikke lyst til at han skal føre mig opad kirkegulvet, men hvordan siger man så lige det uden at skabe en dårlig stemning og blive uvenner igen?

Hilsen Pia

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes den løsning I fandt med at du gik sammen med jeres datter og så tog din kæreste imod dig inden du nåede helt op ad kirkegulvet var ginial! Det er enormt sødt og det vil da være noget hun vil elsker at høre om når hun bliver ældre :bearhug:

Kan I ikke bare sige at I gerne vil gøre det til en oplevelse for hende og at du ikke føler at du skal "gives væk". I kan nok ikke undgå at han surmuler, men du skal ikke gøre det hvis du ikke har lyst til det! Du bestemmer det.

0

Del dette indlæg

Kan se jeg slet ikke har været i din tråd endnu, sikke et skarn jeg er, men bedre sent end aldrig..... :)

Din kjole, din datter, indbydelser, borddækning og lys det hele ser bare så godt ud (you go girl :) ).

Og med hensyn til alle de problemer med din far, så syntes jeg bare du klarer det så flot. Og jeg er enig med Librian i at idéen med at du følges med din datter istedet for at blive givet væk, er rigtig fin, det tror jeg de fleste vil kunne forstå.

Men det er totalt sårbart sådan noget med familien, så jeg kan godt forstå du tænker meget på det.

:bearhug: Tine

0

Del dette indlæg

Super flotte lys :bearhug: Meget romatiske....

Mht din far har jeg jo fulgt med i den anden tråd, og jeg synes du er super stærk og det er dejligt at du får støtte fra kæresten. Jeg kan dog godt forstå dine bekymringer med den splid det kan skabe i familien, men det burde nu mere være din far der bekymrede sig, for man vælger ikke selv sine forældre men de har valgt deres børn, så det burde være ham der skulle kæmpe og ha ondt i maven og ikke dig! Jeg synes løsningen med kirkegulvet og din datter er rigtig god ligesom tanken med kun at invitere hans familie til reception og så få en fest hvor i ved folk der er med glædes på jeres vejne og ikke går med sure bagtanker over noget familiesplid.

Op med humøret og lad ikke dem ødelægge din glæde ved planlægningen af jeres store dag, selvom det kan virke hårdt tiltider :)

0

Del dette indlæg

IIIIIIIIH altså hvor er i bare søde allesammen. Det er helt ærligt jeres dejlige kommentarer der holder mig oppe og giver mig styrke til at ( prøve ) at være hård.

Johnny støtter mig selvfølgelig, men han er så stille og konfliktsky så han håber bare at alt går i orden. Se nu tiden an, siger han hele tiden, men jeg føler at jeg er blevet trådt så hårdt på, at jeg ikke bare kan se tiden an og lægge det bag mig.

Endnu engang tusind tak til jer alle. :bearhug::):)

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er jeg ked at på dine vegne, at der skal være bøvl med din far. Også speciel fordi det er et bryllup, en begivenhed hvor alle skulle være glade. Men mit råd til dig er at invitere ham. Hvad får du ud af at lave være med at invitere ham? Han bliver nok bare mere sur og i får et endnu dårligere forhold. Fordi han er et stort barn og reagerer sådan, er det jo ikke nødvendigt at du går ned på han niveau. Inviter ham ,og lad ham om valgtet.

Min far kommer slet ikke til mit bryllup, da jeg har mistet ham på tragisk vis. Og tro mig det gør ondt. Hvis jeg havde haft muligheden for at lave det om ville jeg, også selvom min far var et røvhul! 8Hvilket han var) Men det er jo op til dig, men jeg tror bare at du vil have det bedre hvis du inviterer ham. Så er valget hans, og hvis han ikke kommer....så er det han der går glip af noget!

Det er bare min menig, men jeg kender jo heller ikke alle detaljer i historien :0)

xxxxxxxxx jeg krydser fingre for at det går godt!

Knus Louise

0

Del dette indlæg

WOW. Hvor var jeg lige blevet af?

Vores planlægning var røget helt ned på side 5.

Sikke nowet sikke nowet.

Jeg må da vist snart til at tage mig sammen.

Men uha hvor tiden flyver afsted.

Eksamen, syg Freja, endnu en eksamen og vupti så er det jul.

Hi hi, jeg har lige julepyntet i dag, men det hører vist ikke til i dette forum.

Nå men bryllup.

Opdatering:

Far - ved stadig ikke hvsd vi gør. Tror jeg sender ham en invitation, men har omvendt også lyst til at lade ham tage konsekvensen af hans ord.

Overvejer faktisk at de kun skal inviteres til receptionen, så slipper vi for alt det bøvl.

Bryllupsrejse: var reserveret til Bulgarien på et helt nyt hotel.

Det lød totalt lækkert og vi skulle lige til at betale depositum, så kom der en mekaniker regning. FARVEL bryllupsrejse - depositum.

Nu venter vi og ser tiden an.

Vægt: Arbejder på det, men det er lidt på stand by.

Svigermor er stadig træls.

Johnny er min stjerne. Kan slet ikke vente til d. 12.8.

Make Up: hende der skulle klare den sag er gået ud af min klasse, så nu ved jeg ikke lige hvad jeg gør. Tror jeg får frisøren til det men hun har ikke sagerne så det er jeg ved at få købt. Har hørt om en trylle pind fra YSL og en foundtation fra youngblood, så det må jeg eje.

Smykker: Det klarer Linda fra min klasse ( regner jeg med)

Kage: Stadig Trisse.

Nå, men det var lige hvad jeg kunne komme på.

Knus fra Pia

0

Del dette indlæg

Tjah, jeg kan kun sige VELFÆRDSSAMFUND OG MIN BARE :blush:

Jeg er SÅ forbandet ked af det og gal. Det er skide unfair at fordi man har været syg, så skal hele verden ramle sammen.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg i øjeblikket er på kontanthjælp mens jeg går i skole. Planen er så at jeg skal have en elevplads som lægesekretær, hvilket ikke er nemt, men eftersom kommunen skulle støtte mig, ville det gå nemmere. Jeg har mulighed for revalidering og jeg VIL VIL VIL bare have en uddannelse.

Nu har jeg så lige været til samtale med min sagsbehandler og en beskæftigelsesrådgiver.

Når jeg er færdig med skolen 6.1 vil de have mig i en virksomhedspraktik for at finde ud af hvad jeg kan holde til osv. Fair nok, jeg kan starte d. 7.1 for min skyld. Eftersom det stadig er på kontanthjælp skal det bare være hurtigst mulig, da det ikke er til at overleve på kontanthjælp. Vi betaler jo også daginstitution og andre faste udgifter. Nå, men det er ikke sådan ligetil at skaffe sådan en virksomhedspraktik, så det er ikke godt at vide hvornår det kan lade sig gøre. Og så må jeg jo bare vente og håbe på at det bliver snart. Vi kan så ikke sælge den ene bil, da vi er afhængige af begge biler, for sidst de fandt en lægepraksis der ville have en som mig, var det i Vejle. Ergo må vi beholde bilen, så jeg kan køre efter hvor de finder en plads. Det er ikke muligt at komme på revalidering før det er afklaret hvad jeg kan, fair nok, men det er heller ikke muligt at få en afklaring før de finder en plads. Når så de 3 måneder er gået, skal der først tages stilling til situationen igen og så kan jeg muligvis begynde at søge en elevplads. Hvis jeg altså har mulighed for at gennemføre en uddannelse. Ellers skal jeg i fleks-job, hvilket de så først skal til at finde ud af der. Ergo kan jeg jo gost regne ud, at muligheden for at jeg er kommet ud af kontanthjælpssystemet til vores bryllupsdag 12.8, er lig NUL.

Hvad fanden er det for et latterligt system? Jeg er villig til at gøre hvad som helst bare for at komme fra kontanthjælpen, men i og med jeg har en sygdom der gør at jeg ikke kan arbejde fuldtid er jeg stavnsbundet.

Jeg kan ikke engang bare finde mig en elevplads selv, da jeg ikke kan arbejde fuldtid, så mine muligheder er bare låst fast.

UHA, håber snart at vi får en regering der kan se hvordan dagens Danmark virkelig er.

Så bryllupsplanlægningen er hermed på stand-by

0

Del dette indlæg

Æv, æv hvor er det noget bæ. Men desværre er det sådan at for at kunne klare at være i det system der kan give en hjælp når man har brug for det, skal man være stærk, og det er desværre de færeste der har brug for hjælp som samitdig er stærke. Man føler sig så lillebitte og afmægtig og ville ønske man bare kunne løbe skrigende væk fra det system, men...

Håber det lykkeds for dig med elevplads og færdiggørelse af studiet. Og håber ikke det kommer til at gå ud over brylluppet.

En bunke af dem her.

:blush::hug::hug::hug::(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels - du får lige dem :hug: :hug: :(:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Håber virklig det hele løser sig for jer uden alt for meget kamp mod systemet og uden at det går ud over bryllupet.

Jeg krydser alle 10 finger og tæer til jer!!!!

:blush::hug: Sandra

0

Del dette indlæg

For faen det er da bare for meget!

Lorte system - :bask: - du er jo ikke en af dem som ikke gider arbejde, vel?

Du har jo heller ikke bedt om at blive syg, vel? :hug:

Og så får man lige såen en spand kold vand i hovedet - det er bare SÅ urimeligt!! :hug:

Kunne man bare trylle, så du enten fandt en virksomhedspraktikplads lige med det vuns eller måske endnu bedre at du slap af med din sygdom...Men, nej, trylle kan jeg ikke.. :hug:

Har I ikke råd til bryllup hvis du bliver på kontanthjælpen indtil brylluppet?

Jeg kan ikke trylle, men jeg kan derimod give dig en stribe af disse og håber på at det hjælper bare lidt..

:blush::hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug::(:hug:

0

Del dette indlæg

For faen det er da bare for meget!

Lorte system - - du er jo ikke en af dem som ikke gider arbejde, vel?

Du har jo heller ikke bedt om at blive syg, vel?

Og så får man lige såen en spand kold vand i hovedet - det er bare SÅ urimeligt!!

Kunne man bare trylle, så du enten fandt en virksomhedspraktikplads lige med det vuns eller måske endnu bedre at du slap af med din sygdom...Men, nej, trylle kan jeg ikke..

Har I ikke råd til bryllup hvis du bliver på kontanthjælpen indtil brylluppet?

Det ville bestemt have set meget bedre ud økonomisk, hvis jeg ikke fik kontanthjælp, men det største problem er at hvis jeg er på kontanthjælp, kan vi jo ikke gifte os. Så mister jeg kontanthjælpen, da Johnny jo så skal forsørge mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

...vil bare lige indskyde at jeg også var på kontanthjælp da Dan og jeg giftede os (som følge af sygdom/depression). Fik direkte at vide af min sagsbehandler, at vi burde udskyde vores bryllup af "økonomiske årsager". Jeg blev TOSSET, og vi giftede os PÅ VORES DAG, og PÅ VORES PRÆMISSER. Ingen kommune skal bestemme hvornår jeg skal giftes!!

- men det havde svære økonomiske følger, for Dan skulle efterfølgende "forsørge" mig. Og eftersom han var (er) arbejdsløs, kan I selv lige forestille jer hvor mange penge vi havde... Men vi blev gift på VORES dag, og i dag fortryder jeg ingenting, selvom det virkelig var TOTALT hårdt.

Føler med dig...

0

Del dette indlæg

Altså hvor er i bare søde allesammen.

Uh de varmer de knus.

Det ville have meget store økonomiske konsekvenser for os hvis vi gifter os trods kontanthjælpen. I øjeblikket er det sådan at vi lige kan få tingene til at hænge sammen, det er hårdt men vi klarer det.

Mister vi min indkomst, kan vi blive nødt til at Johnny sælger huset, vi skal af med bilene og det vil vi ikke. Vi er glade for at bo i Hadsten, men pga. Johnnys arbejde er vi nødt til at have ihvertfald en bil og hvis jeg skal have mulighed for at finde noget hvor jeg kan være lidt fleksibel, er jeg os nødt til at have mulighed for at kunne køre.

Men nu ser vi tiden an, vi har trods alt hinanden og det er det vigtigste.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Hej Pia!

Jeg kan kun sidde og nikke med hovedet til alt det med kommunen!

Jeg står selv i den samme sitiuation............. Bare med en enkel forskel jeg kan slet ikke få min reavilidering i Tårnby kommune! Og efter følgende skal jeg jo så i arbejdsprøvning........Hvilket de tøver med da jeg stå til yderligere en operation!

Men Jeg håber at alting falder på plads efterhånden!

Krydser alt hvad krydses kan for dig og dine! :frizz2:

0

Del dette indlæg

Det  ville bestemt have set meget bedre ud økonomisk, hvis jeg ikke fik kontanthjælp, men det største problem er at hvis jeg er på kontanthjælp, kan vi jo ikke gifte os. Så mister jeg kontanthjælpen, da Johnny jo så skal forsørge mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Ahh, havde glemt den med forsørgerpligten når I bliver gift..

Det skal fandme gå iorden inden - det kan ikke passe andet! :bask:

Lige nogle flere af de her til jer:

:blush::(:hug::hug::hug::hug::hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det man kan undre sig over er at der er forskel på ugifte og faste samlevende. Det kan undre at ham (eller hende) der har boet fast sammen med en partner i 20 år ikke har forsørgerpligt, hvorimod ham (eller hende) der lige har mødt en pige og fluks skal giftes - ja det ser man - har forsørgerpligt selvom de måske dårligt nok er flyttet sammen.

Det jeg siger er ikke at der burde lukkes af for hjælp så snart at man er samlevende. Blot at man kan undre sig over at der er forskel. Man burde foretage en vurdering fra sag til sag og gå mere efter behov/muligheder frem for den ægteskabelige status.

0

Del dette indlæg

Det man kan undre sig over er at der er forskel på ugifte og faste samlevende. Det kan undre at ham (eller hende) der har boet fast sammen med en partner i 20 år ikke har forsørgerpligt, hvorimod ham (eller hende) der lige har mødt en pige og fluks skal giftes - ja det ser man - har forsørgerpligt selvom de måske dårligt nok er flyttet sammen.

Det jeg siger er ikke at der burde lukkes af for hjælp så snart at man er samlevende. Blot at man kan undre sig over at der er forskel. Man burde foretage en vurdering fra sag til sag og gå mere efter behov/muligheder frem for den ægteskabelige status.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jeg fuldstændig enig i.

I vores sag er det sådan, at Johnny ejer huset, bilen, jal alt. Fair nok, det er købt for hans penge, men skulle det ske at der sker ham noget ( Gud forbyde det ), ja så er jeg rent ud sagt på røven.

Godt nok har vi lavet testamente, så jeg har forkøbsret til huset osv. men uanset hvad vil jeg være tusind gange bedre stillet hvis vi gifter os. Og det vil det også være den anden vej, så det eneste der taler imod at vi ikke giftede os da vi ( eller han ) :blush: købte huset, er min kontanthjælp.

0

Del dette indlæg

Har I overvejet et decideret testamente. En forkøbsret hjælper ikke meget hvis man ikke har midlerne til at kunne udnytte den. Johnny ønsker vel heller ikke at den formue han måtte have skal overgå til forældrene. Det gælder nok særligt hvis der er børn inde i billedet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer