Guest A-M

Finansering

44 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg kan se at det jeg egentlig havde skrevet i dette indlæg ikke er kommet med, men så skriver jeg det da bare igen

Vi betaler selv det hele. Fra den dag han røg på knæ har vi hver sat 4000 til side til brylluppet (ekskl bryllupsrejsen). Så når juli kommer står der 96.000 på vores bryllupskonto - eller det gør der så ikke, for de bliver brugt hen ad vejen.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at hører, hvor meget i har brugt/regner med at bruge og hvordan I så holder bryllupet, sådan der er noget at forholde sig til.

Vi er ved at overvejer mulighederne og hvor meget det eventuel vil koste. Vi har tænkt på reception og en fast for familien om aftenen.

Hilsen JKKSV

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

105.000 fra dine forældre??? Det var godt nok mange penge at give sin datter... Jeg er slet ikke jaloux! Honestly!

Hmm, ja, det er mange penge! De havde givet min bror det samme hvis han skulle giftes, desværre er han død i en ung alder så det bliver der ikke noget af. :super:

Men - vi var blevet gift uanset hvad - uden deres tilskud(som vi ikke havde regnet med) var vi taget på rådhuset og holdt fest på 1 årsdagen istedet..

Jeg var ved at falde ned af stolen da de meldte at de ville give så meget - vi viste godt de ville give noget men regnede med 10-15.000 eller nåwet i den størrelse..

De rejser en del(3-4 gange om året til Bornholm, USA, Afrika eller lign) og har lige startet projekt anlæg ny park/have til 200.000, så vi troede slet ikke de havde så mange penge de kunne give ud af - men det må de jo have haft et eller andet sted.. :bearhug:

Og, nej - mine forældre er ikke millionærer eller har guld gravet ned i haven, hvis nogen skulle få den tanke. :biggrin:

:denmarkflag::denmarkflag::bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her i huset har det været noget værre rod med tilskud fra mine forældre, som senere skulle være mod at de tog forskellige beslutninger. Så takkede vi nej, men sagde senere ja tak på et andet grundlag. Troede vi havde meldt klart ud, at vi selv ønskede at planlægge dagen, men nej - igen blev der for meget styring fra dem af, så jeg meldte personligt fra igen....og nu - ja der betaler min far for min kjole!!!

Så ellers står vi helt selv for resten, som løber op omkring 50.000,- vil nå at spare de fleste op, og regner så med at låne små 10.000 kr, som der kommer til at mangle....

Svale

0

Del dette indlæg

Hmmm, tælle tælle

Mine forældre betaler 25.000, N´s Mor betaler 15.000,- og vi betaler selv "resten" (ca.20.000,-).

Mine forældres tilskud kom helt uventet (oh hvilken fantastisk gave!!!) for 1 måned siden, ellers skulle vi selv lægge de 45.

Jeg må sige jeg føler mig utroligt heldig og begavet.

0

Del dette indlæg

Vi betaler hver en øre selv, og vores første budget løb op i godt 100.000 kr. inkl. bryllupsrejse. :bearhug: Det budget har vi så høvlet en del på, og har kunnet fjerne ca. 30.000 kr. Men vi er ikke sikre på, at det nye budget holder. Vi har næsten intet købt og har ingen faste prisaftaler, men vi har allerede fået øgede udgifter efter nogle mundtlige aftaler. Til gengæld har vi så sparet på et enkelt punkt indtil videre.

Financieringen sker med vores opsparing, og resten bliver taget på vores kassekredit, som forhåbentlig er nok! I værste fald udskyder vi bryllupsrejsen, men jeg er ikke meget for det, for så bliver den bare aldrig realiseret.

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi betaler det hele selv. Bugetteret 46000. Nu allerede sparet ca 6000 på at finde ting billigere.

Da jeg blev gift sidste gang, betalte mine forældre en stor del af gildet, hvilket gjorde at de var med i mange beslutninger og at jeg derfor ofte måtte gå på kompromis. Tillige skulle jeg næsten gøre regnskab for, hvad jeg brugte pengene til og hvorfor.

det skulle bare ikke ske igen. Nu er jeg også blevet 8 år ældre, så jeg havde måske mere mod til at sige fra, men ikke desto mindre så meldte vi fra starten, at vi selv betaler, for at undgå indblanden.

Nu blir det 100% på vores måde med vores ønsker :bearhug:

:blush:

Dinah

0

Del dette indlæg

Vi betaler også selv brylluppet. Var så heldige at få solgt vores lejlighed (andel) til en noget højere andelskrone end forventet og der var så omkring 100.000 til bryllup :bearhug:

Mine forældre kommer fra Jylland og tilbød at betale hvis vi holdt bryllup der, men det takkede vi nej tak til - dels da min kommende mand ikke kan se sig selv blive gift der, og dels fordi jeg tror min mor vil blande sig i alt for mange beslutninger, og så er det lettere helt selv at betale!!!

Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Angående det at få tilskud fra forældrene, som så kræver at have en finger med i spillet når der skal planlægges; Min veninde blev gift i juli sidste år og hans forældre gav et tilskud til festen. Men da de havde fået pengene kom der også krav til gæsterne. Han forældre skulle pludselig have nogle af deres venner med, som brudeparret eller ikke havde noget med at gøre. Men da de havde taget imod pengene hang de lidt på den og det endte med at de måtte bøje sig for forældrenes krav.

Vi har valgt at holde en hel del af planlægningen hemmeligt for at undgå at forældre vil komme og blande sig. Eksempelvis ved ingen (udover Boris og jeg) hvor festen skal holdes. Det finder de først ud af den dag de modtager invitationen. Til stor irritation for hans forældre som næsten er ved at gå i panik over det!

:bearhug: Dorthe

0

Del dette indlæg

Angående det at få tilskud fra forældrene, som så kræver at have en finger med i spillet når der skal planlægges; Min veninde blev gift i juli sidste år og hans forældre gav et tilskud til festen. Men da de havde fået pengene kom der også krav til gæsterne. Han forældre skulle pludselig have nogle af deres venner med, som brudeparret eller ikke havde noget med at gøre. Men da de havde taget imod pengene hang de lidt på den og det endte med at de måtte bøje sig for forældrenes krav.

Vi har valgt at holde en hel del af planlægningen hemmeligt for at undgå at forældre vil komme og blande sig. Eksempelvis ved ingen (udover Boris og jeg) hvor festen skal holdes. Det finder de først ud af den dag de modtager invitationen. Til stor irritation for hans forældre som næsten er ved at gå i panik over det!

:bearhug: Dorthe

Ej hvor godt med at I har hemmeligholdt feststedet!! Det er da en god måde at undgå indblanding....og lang næse til dem....

Svale

0

Del dette indlæg

Vi betaler selv ca. 80.000 kr, mine forældre har givet mig 10.000 til kjolen.

Vi får 10.000 af Søren's far (penge fra hans Farmor, som desværre er død), dem regner vi med at bruge på en bryllupsrejse :carrot:

Vi havde ca. sparet 50.000 kr sammen i sommers, da vi så solgte vores lejlighed og købte hus, har vi sat nogen af pengene fra overskuddet af til brylluppet.

Pernille :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi får hver især vores tøj af vores forældre. Resten betaler vi selv.

J har ellers forsøgt, at informere min far især om, at vi gerne vil følge de gamle traditioner især den part med, at det er brudens forældre der betaler. Min far syns vidst det er ok - hvis han så tilgengæld får lov til, at sætte standarden.

Og det gør de ikk - de holdt selv fest i deres 2 værelses lejlighed som de var flyttet ind i 14 dage tidligere. Den går ikk her. :bearhug:

Pernille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer