pernillek80

Bridezilla

20 indlæg i dette emne

Jeg har snakket med en veninde, der er ret træt af en "bride to be".

Den kommende brud har været på en mindre vellykket polterabend.

Generelt var der problemer med datoen. Brylluppet er i maj, og bruden ville på polter i april. Dette ønske kunne ikke imødekommes, da den ene af de 2 planlæggere har termin i april og den anden skal til afsluttende eksamen i slutningen af april.

Både overraskelsen på arbejdspladsen og brunch gik fint. Efterfølgende var der arrangeret paint ball, da de var 18 piger og hun gerne ville have noget, alle kunne være med til. Det gik hun fra "det sagde hende ikke noget at skyde på folk". Derudover satte hun sig ind i en bil og surmulede 1,5 time, da hun fandt ud af, at hun skulle fotograferes til en kalender (godt nok hjemme hos min veninde og ikke noget med ydmygende udklædninger, da alle de andre kunne stå inde for det), og det endte med, at hun tog afsted sammen med to andre piger til et neglestudie.

Her bagefter er venskabet ikke, hvad det var før. Min veninde er ret ked af, at der har været de problemer, men mit spm. er: Hvor langt kan man gå i sine krav til polterabend + festen generelt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun burde skamme sig!

Det er et stort arbejde at planlægge en polterabend og hvis én er højgravid og en anden snart skal til eksamen, synes jeg det er ret godt gået af dem at arrangerer en dag med de aktiviteter, som de beskriver.

For mit vedkommende handler det om at så mange som muligt har mulighed for og lyst til at møde op og hilse på hinanden inden vi - forhåbentligt - skal have en rigtig godt bryllupsfest og at vi på polterabend har en god dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes som sådan ikke man kan stille krav til en polterabend - det er noget ens venner arrangerer som en hyggelig "sidste vilde tur" inden man bliver gift.

Jeg håber da ikke at mine venner finder på at klæde mig ud og sætte mig til at sælge kys el roser i et storcenter, men hvis de gjorde er jeg da ikke sikker på, at jeg ville "stritte" imod.

Hvis ikke man har tænkt sig at være med på vennernes ideer, skal man frabede sig en polterabend.

Synes denne bride to be - som du skriver om virker enorm egoistisk og snobbet - jeg ville da være lykkelig for en dag som den, hvor mine venner bruger tid og ikke mindst penge på mig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min bedste veninde P og jeg skal giftes med 14 dages mellemrum, og vi har selvfølgelig debatteret en evt. polterarbend med hinanden, og hvad vi kunne tænke os....sågar udtrykt at det kunne være hyggeligt/sjovt at være sammen.

Jeg skrev sms med en af mine veninder, som skal være med til at arrangere min polterarbend sammen med P, og ja hun var næsten chokeret over, at jeg overhoved havde givet udtryk for, hvad jeg kunne tænke mig at lave på min polterarbend, og hun kunne slet ikke se, at P & jeg skulle på poller sammen....

Hun skrev til mig, at det jo er mine veninder, og så må jeg stole på, at de planlægger en dag i min ånd.

Jeg har bare ting, som jeg ikke VIL, og her tænker jeg på at danse mavedans (så er min dag ØDELAGT og jeg mener det), det med at sælge kys er jeg heller ikke speciel vild med men sælge kondomer er ok og jeg higer ikke efter en stripper.....det ved P heldigvis godt i kraft af, vi har udveklset ideer, så jeg er lidt rolig...

Men som jeg skrev pr. sms til den anden veninde, så kunne jeg da godt tænke mig, at nogle af mine ønsker blev opfyldt, men gør de ikke det, så er det helt 110 i orden med mig.....jeg vil gerne overraskes....

Jeg ved ikke, om hun er for meget din veninde? Jeg synes ikke, man kan tillade sig at surmule, for de har jo gjort alt for at dagen skulle blive perfekt og imødekomme hendes ønske om at alle skulle kunne være med....men hvis man har ting, som man direkte ikke vil deltage i som brud på en poller (mig med mavedans :blink: ) - bør man uanset om veninderne ønsker det eller ej have lov til at give udtryk for.....for det skal jo være en god oplevelse, og ja det må ikke være så rart, at man pga. man ikke har snakket ordentlig sammen om ønsker osv - opnår at blive mere eller mindre uvenner, og så lige op til sit bryllup.....

Svale

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes din venindes veninde lyder meget utaknemmelig. Det er efter min mening helt ok at sige fra til noget, der overskrider éns grænser (og hvad dét så lige er, er jo forskelligt fra person til person). Men man kan jo godt sige fra og stadig udtrykke taknemmelighed over, at folk har forsøgt at gøre det sjovt for én. Så hvis hun ikke brød sig om paint-ball, kunne hun jo have sagt med et smil, at det turde hun ikke eller det er imod hendes principper. Der kan jo være mange grunde, men under alle omstændigheder er jeg sikker på, at veninder ville forstå, hvis man ikke føler sig i stand til at gennemføre noget bestemt. Men at spille fornærmet og udvandre synes jeg sq er tarveligt :banned:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener ikke at man kan tillade sig at stille specifikke krav til ens polterabend. Selvfølgelig skal det være inden for ens egne grænser og veninderne må også vide om der er nogen man bare slet ikke er til eller ej. Men at man selv kommer og siger at "jeg vil dit og jeg vil dat" og at man så bliver sur over at det ikke er gået efter ens hoved synes jeg ikke man kan.

Et polterabend er jo en overraskelse som veninderne har lavet for en. Det må handle om tillid og de har om ikke andet lagt et stort stykke arbejde i at gøre det til en sjov og uforglemmelig dag.

Dorthe :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mener ikke man kan tillade sig at at stille krav til sin polterabend. Bortset fra at man selvfølgleig på en pæn måde gerne må sige fra, hvis der er noget, der overskrider ens grænser. Selv har jeg på forespørgsel fra en veninde givet udtryk for at jeg ikke ville kunne springe i faldskærm, gå op i en lille flyver eller springe bungy-jump eller hvad det nu hedder. Jeg vile ønske jeg turde det, men det gør jeg ikke.

At sidder og surmule og endda nærmest gå fra sin polterabend lyder i mine øre uhørt og uforskammet. Hvad skal I piger så gøre hvis I ikke kan lide menuen eller musikken til hendes bryllup. Eventuelt sidde og surmule eller skride. Nej du sådan spiller klaveret ikke.

Jeg synes egentlig hun bør få at vide at hendes adfærd var uacceptabel. Ikke noget med skænderi og "vi bliver uvenner" bare fortæl hende at den opførsel har man ikke, så hun ved det en anden gang, når nogen prøver at glæde hende på en eller anden vis.

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun burde skamme sig!

Det er et stort arbejde at planlægge en polterabend og hvis én er højgravid og en anden snart skal til eksamen, synes jeg det er ret godt gået af dem at arrangerer en dag med de aktiviteter, som de beskriver.

For mit vedkommende handler det om at så mange som muligt har mulighed for og lyst til at møde op og hilse på hinanden inden vi - forhåbentligt - skal have en rigtig godt bryllupsfest og at vi på polterabend har en god dag.

Jeg mener ikke at man kan tillade sig at stille specifikke krav til ens polterabend. Selvfølgelig skal det være inden for ens egne grænser og veninderne må også vide om der er nogen man bare slet ikke er til eller ej. Men at man selv kommer og siger at "jeg vil dit og jeg vil dat" og at man så bliver sur over at det ikke er gået efter ens hoved synes jeg ikke man kan.

Et polterabend er jo en overraskelse som veninderne har lavet for en. Det må handle om tillid og de har om ikke andet lagt et stort stykke arbejde i at gøre det til en sjov og uforglemmelig dag.

Dorthe :blink:

Jeg er helt enig med tøserne herinde - hun burde skamme sig. Der er blevet brugt tid og penge på hendes polterabend, og så opfører hun sig som en forkælet møgunge!!! Jeg ville godt nok blive skuffet over min veninde, hvis hun opførte sig på den måde :(

Hvis man gerne vil have, at der skal blive holdt polterabend for én, så må man tage tingene, som de kommer - ellers kan man jo blive fri. Man kan ikke sætte krav.

/Charlotte

/Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at man kan tillade sig at brokke sig over sine veninders påfund. Det er jo en dag de har lagt tid, energi og penge i at stable på benene.

Hvis man er afsindigt angst for højder (...eller mavedansere! :( ) og har fortalt sine venner det synes jeg dog at det bør respekteres. Der er ingen grund til med vilje at gøre en brud direkte ked af det på en dag der bør være fornøjelig.

:blink: Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke at man kan tillade sig at brokke sig over sine veninders påfund. Det er jo en dag de har lagt tid, energi og penge i at stable på benene.

Hvis man er afsindigt angst for højder (...eller mavedansere! :( ) og har fortalt sine venner det synes jeg dog at det bør respekteres. Der er ingen grund til med vilje at gøre en brud direkte ked af det på en dag der bør være fornøjelig.

:blink: Gitte

Jeg er helt enige her! Min søster har spurgt mig om der var noget jeg ville undvære.. Det er jo meningen at det skal være hyggeligt... Jeg ville nægte at gøre noget jeg ikke havde lyst til!!!!!!!!!! Og jeg kan virkelig være stædig!!!!!!!! Jeg vil mindes denne dag med et smil!!!!!!!!!!!!

knus

elisa

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke at man kan tillade sig at brokke sig over sine veninders påfund. Det er jo en dag de har lagt tid, energi og penge i at stable på benene.

Hvis man er afsindigt angst for højder (...eller mavedansere! :( ) og har fortalt sine venner det synes jeg dog at det bør respekteres. Der er ingen grund til med vilje at gøre en brud direkte ked af det på en dag der bør være fornøjelig.

:blink: Gitte

Jeg ved ikke, om du tænker på mit indlæg, men Søde Gitte...jeg tænkte faktisk på dig, da jeg skrev, at jeg ikke ville danse mavedans, men jeg ville da ikk have noget imod at møde dig in-real-life....det er mere mavedansen i sig selv...jeg er jo en stor pige, og jeg har kriller nok omkring min størrelse i forvejen, så ligefrem at skulle stå og blamere mig med min mave....nej tak.....selv om det uden tvivl nok er rigtig sjovt....så skal det bare være på enmandshånd og det er jo lidt svært til en poller :bearhug:

Svale

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg godt nok fået af vide at jeg ikke får nogen ;)

Men et krav ville jeg dog tillade mig at stille. Jeg skal til en stor eksamen i juni, der kræver meget forberedelser og jeg ville være lidt ked af at måtte gå glip af vigtig forberedelsestid til denne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm...

Jeg ser åbenbart anderledes på dette... Jeg synes godt at man kan stille krav, eller jeg synes godt at JEG kan stille krav.. Det er ikke alle mine veninder der har forståelse for at jeg ikke synes at strip er interessant, derfor har jeg sagt til de pågældende allerede nu at hvis det er noget de påtænker fordi de synes det var sjovt til deres polter så skal de vide at jeg udvandre..

Samtidig lider jeg af gigt så der er mange ting jeg ganske enkelt ikke kan, jeg skal ikke vandre rundt i timer nede i byen, jeg skal ikke lave alt muligt ekstremt, til gengæld har jeg meget humor og ELSKER at hygge mig.. Selvom der er ting jeg ikke vil eller kan synes jeg stadig der er mange muligheder..

Det der med at man skal drikkes fuld og sådan noget har jeg heller ikke forståelse for, jeg drikker generelt ikke vildt meget og det er ikke fordi jeg nemt bliver fuld.. Jeg gider bare ikke.. Kan sagtens ha det sjovt uden at være tæskelam..

Knuz Mia :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke at man kan tillade sig at brokke sig over sine veninders påfund. Det er jo en dag de har lagt tid, energi og penge i at stable på benene.

Hvis man er afsindigt angst for højder (...eller mavedansere! :bearhug: ) og har fortalt sine venner det synes jeg dog at det bør respekteres. Der er ingen grund til med vilje at gøre en brud direkte ked af det på en dag der bør være fornøjelig.

:blink: Gitte

Jeg ved ikke, om du tænker på mit indlæg, men Søde Gitte...jeg tænkte faktisk på dig, da jeg skrev, at jeg ikke ville danse mavedans, men jeg ville da ikk have noget imod at møde dig in-real-life....det er mere mavedansen i sig selv...jeg er jo en stor pige, og jeg har kriller nok omkring min størrelse i forvejen, så ligefrem at skulle stå og blamere mig med min mave....nej tak.....selv om det uden tvivl nok er rigtig sjovt....så skal det bare være på enmandshånd og det er jo lidt svært til en poller :super:

Svale

Hej Søde Svale.

Jeg synes bestemt at man skal have lov til at gøre opmærksom på, hvis der er noget man ville synes er ubehageligt og grænseoverskridende. Og jeg er bestemt ikke stødt. :bearhug:

Jeg har gudskelov aldrig oplevet at have en brud til polterabend som ikke havde haft lyst til at prøve det... men det er der nogle af mine veninder der har. Det er bestemt ikke sjovt som underviser af stå med en ulykkelig brud! Det er jo slet ikke meningen med en polterabend.

Jeg har dog haft polterabender, hvor selskabet troede at det KUN var bruden der skulle danse mens de så på. MEN DEN GÅR IKKE! Ikke hos mig i hvert fald. Så bliver det jo en slags udstilling af bruden. Det skal det ikke være. Bruden får altså også lov til at vælge om hun vil i et to-delt perlekostume eller om hun foretrækker en løs helkjole med møntbælte om hofterne. Det sidste vælger lidt 'fyldigere' brude ofte.

....men jeg LOVER at takke pænt nej hvis der er nogen der forsøger at booke mig til din polterabend! ;)

Mange knus fra Gitte :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke at man kan tillade sig at brokke sig over sine veninders påfund. Det er jo en dag de har lagt tid, energi og penge i at stable på benene.

Hvis man er afsindigt angst for højder (...eller mavedansere! :super: ) og har fortalt sine venner det synes jeg dog at det bør respekteres. Der er ingen grund til med vilje at gøre en brud direkte ked af det på en dag der bør være fornøjelig.

:blink: Gitte

Jeg ved ikke, om du tænker på mit indlæg, men Søde Gitte...jeg tænkte faktisk på dig, da jeg skrev, at jeg ikke ville danse mavedans, men jeg ville da ikk have noget imod at møde dig in-real-life....det er mere mavedansen i sig selv...jeg er jo en stor pige, og jeg har kriller nok omkring min størrelse i forvejen, så ligefrem at skulle stå og blamere mig med min mave....nej tak.....selv om det uden tvivl nok er rigtig sjovt....så skal det bare være på enmandshånd og det er jo lidt svært til en poller :bearhug:

Svale

Hej Søde Svale.

Jeg synes bestemt at man skal have lov til at gøre opmærksom på, hvis der er noget man ville synes er ubehageligt og grænseoverskridende. Og jeg er bestemt ikke stødt. :biggrin:

Jeg har gudskelov aldrig oplevet at have en brud til polterabend som ikke havde haft lyst til at prøve det... men det er der nogle af mine veninder der har. Det er bestemt ikke sjovt som underviser af stå med en ulykkelig brud! Det er jo slet ikke meningen med en polterabend.

Jeg har dog haft polterabender, hvor selskabet troede at det KUN var bruden der skulle danse mens de så på. MEN DEN GÅR IKKE! Ikke hos mig i hvert fald. Så bliver det jo en slags udstilling af bruden. Det skal det ikke være. Bruden får altså også lov til at vælge om hun vil i et to-delt perlekostume eller om hun foretrækker en løs helkjole med møntbælte om hofterne. Det sidste vælger lidt 'fyldigere' brude ofte.

....men jeg LOVER at takke pænt nej hvis der er nogen der forsøger at booke mig til din polterabend! ;)

Mange knus fra Gitte :(

Tak søde Gitte :bearhug: det er jeg glad for!! For som jeg skrev tidligere, så ville det ødelægge min dag SÅ meget, også selv om jeg har mulighed for at komme i en helkjole....heldigvis har jeg min søde veninde P, som skal stå for poller til mig, og jeg ved, hun ikke har intensioner om at gøre sådanne ting ved mig, så jeg tager det stille og roligt!!!

Svale

Redigeret af Svale
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver nødt til at stemme i med koret

Jeg synes absolut ikke at venindens opførsel er i orden!

Det jeg så tænker er, at en polterabend er da ikke bare noget selvfølgeligt! Det koster tid og kræfter at planlægge (har prøvet det selv) og ofte et godt greb i foret for veninderne!!

En anden ting jeg tænker er, at det er jo ens egne veninder vi taler om. Selvfølgelig kan der være nogen som man ikke har kendt så længe og derfor ikke kender ens grænser særligt godt, men som regel er der da en eller to i gruppen som kender bruden rigtig godt, og jeg kan da ikke forestille mig at nogen vil udsætte sin veninde for noget som man ved hun ikke kan lide!

Man kan selvfølgelig være uheldig og alligevel ramme forkert, og så synes jeg det er fint at kende sine grænser og sige fra, men det er kun hvis det virkelig er noget man ikke føler man kan stille op til. Jeg synes ikke at det er i orden hvis man bare synes at det er en kedelig ide, eller ikke lige det man havde tænkt sig. For hvis man har en helt klar ide om hvad man vil og ikke vil, så synes jeg at det ville være bedre at melde det ud til veninderne fra starten, og så må man se om de har lyst til at stille op til en forudbestemt poller eller ej!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hold da fast, jeg sad med åben mund, var nok lidt chokeret over hendes opførsel med at sidde og surmule også det med at hun bare tager afsted, ville nok overveje om jeg overhovedet ville med til hendes bryllup, kan godt forstå at venindeskabet ikke er det samme som før, det var da en side af hendes personlighed der kom frem der!!!

Nå men paintball jubii det vil jeg supergerne prøve, skyde på folk, hallo det er maling.

Nå men jeg har faktisk stillet krav til min polter, som jeg glæder mig super meget til.

En stripper er ikke lige mig, men er så kommet med en anden ide, som de så kan vælge at følge eller ej, det er op til dem og en stripper vil jeg da ikke surmule over, men det er lidt over min grænse, så jeg har foreslået en mandlig model til croquis tegning (forkert stavet).

Jeg er højdestræk, så jeg har anbefalet dem at lave være med at udsætte mig for det, fordi jeg går som oftes helt i stå og går i panik, så det er jo ikke så morsomt, for så kan jeg ikke udfører det jeg bliver sat til.

Plus så er der jo 4 som er gravide, så jeg har bedt om at de gerne må gøre det så tidligt som mugligt, så de ikke er så langt henne, som de ville være hvis det nu blev en mdr inden brylluppet. Vi skal giftes i august og den tidligste der her termin er min bedste veninde i juli, så i maj, ville det være bedst.

Har også sagt at hvis det er umuligt at udfører noget pga de er gravide, ville jeg blive super glad for en hyggeaften eller sleepover med tøserne, så jeg har heller ikke noget imod, at det foregår stille og roligt.

Ang. udklædning, først var jeg totalt imod, men nu har jeg bare sagt at jeg går ikke med til en udklædning, som viser noget bart, det skal helst være en udklædning, som kan være over mit eget tøj,

Ergo jeg har sagt de ting som går meget ud over min egen grænse eller som kunne ødelægge deres planlagte ting pga at jeg har feks højdeangst. Det sidste behøver jeg vist ikke at bekymre mig om, for min bedste veninde har også højdeskræk.

Har også bedst om aktiviteter som vi alle kan være med til, har godt nok en dejligt skøn slap og fyldt med strækmærke mave, men vil gerne være med til mavedans, bare ikke i todelt sæt, men det kan man jo også gøre i en tætsiddende bluse. Har nemlig hørt at gravide også kan være med der.

Har lagt vægt på at det også skal være en dag hvor de 4 gravide kan være med, hvis de altså kan den dag og vi skal have det hyggeligt.

He he en ting jeg ikke har frabedt mig, som jeg har en KÆMPE angst for at de gør, men som jeg overlader til dem, det er at jeg skal røre ved en edderkop, altså en fugleedderkop, der skal jo være nogle ting man ikke selv kan styre.

Ellers lader jeg det være totalt op til dem og jeg vil da ikke surmule, stoler på dem, de har før overrasket mig og min kæreste da vi kom hjem fra england, med bind for øjenene og kørte os ud til bøf og bowl.

Uh hvor jeg glæder mig, nå jeg må hellere videre med invitationerne, de laves jo ikke af sig sevl øv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg synes også at det er iorden at "stille krav". Her mener jeg, at det er ok at melde ud, hvilke ting man bestemt IKKE vil synes er sjovt. Personligt havde både min kæreste og jeg givet meget kraftigt udtryk for, at vi ikke ønskede noget vildt - elastikspring og lignende. Vi ville hellere - faktisk som din veninde også havde givet udtryk for - noget hvor alle ligesom var samlet om noget sjovt. Og vores venner sørgede for at vi hver især fik en kanon dag/aften. Det var lige i vores ånd! :-)

Paintball synes jeg da netop opfylder et ønsket om at lave noget sammen, og selvom det måske ikke lige var hendes ide om "noget sjovt sammen", synes jeg bestemt ikke at hun kan tillade sig at opføre sig som du der beskriver. Helt ærlig, her har man jo netop prøvet at efterleve hendes ønske, så kunne hun da vise lidt taknemmelighed, og hvis hun virkelig ikke kunne få sig selv til at deltage, så kunne hun da i det mindste sige det pænt. Ligefrem at sidde og surmule og til sidst udvandre.. Det synes jeg simpelthen ikke hun kan være bekendt. Hvis folk med vilje var gået imod hendes ønsker og prøvet at overskride hendes grænser, gøre hende til grin mm, så er det en helt anden snak, men det er da bestemt ikke tilfældet her!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man må næsten tro at de fleste veninder/venner, har en fornemmelse af hvor pågældendes grænser går. Går de imidlertid uden for disse grænser bør pågældende vel have lov at sige fra. Formålet er jo at det skal være sjovt for bruden/gommen at deltage i en polterabend fremfor en belastning.

Medmindre det ligesom ligger ret klart at bruden/gommen har nogle meget hårdt optrukne grænser og ikke accepterer meget slinger i valsen, kan man vel dårligt fortænke veninderne i ovenstående, som virker ret uskyldigt.

Til Mariemusens (og Peters) polterabend havde de lagt vægt på overfor de forskellige der planlagde det at det skulle være stille og roligt, og at de godt ville slutte det af samlet (med alle deltagerne) og det ønske blev da efterlevet (den del var så ikke stille og rolig).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer