karinadahl

Natmad eller ingen natmad????

29 indlæg i dette emne

Hjæææælp, vi er i et dilemma :bearhug:

Vi går til bords kl. 18.00 og skal have 3 retter mad. Omkring kl 22.00 skal vi så ind i et andet rum og have kaffe og bryllupskage, dette tager nok en times tid, så er kl 23.

Så skal vi danse brudevals, så bliver kl omkring 23.30 når der bliver spillet op til dans.

Vores problem er så at festen slutter kl. 02 og skal vi så danse 1½ time og så spise natmad kl. 01 eller skal vi danse 2½ time og så slutte uden natmad.

Jeg syntes ikke 1½ times dans er særlig meget og jeg vil næsten hellere danse end at spise. Men på den anden side er natmaden jo også en god afslutning, så folk ikke er i tvivl om at festen er ved at være slut.

Hvad syntes I, kan man godt springe natmaden over eller høre det ligsom til???

:balloon:

Redigeret af karinadahl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Puha den er da svær synes jeg, normalt ville jeg helt klart sige natmad for man mangler noget sådan ved 2 tiden, men der slutter jeres fest jo................

Hvis I vælger en ret der ikke tager så længe at spise kunne man jo godt gøre det til slut altså kl 0130.

0

Del dette indlæg

Er der ikke mulighed for begge dele, evt blot stille nogle frikadeller eller suppe eller hvad i nu kunne tænke jer op. Så kan folk selv vælge om de vil sidde og ha en bid mad eller om de hellere vil ud og svinge træbenet den sidste time ???

0

Del dette indlæg

Nej, der er desværre ikke mulighed for begge dele, det er enten eller.

Vi SKAL være ude kl. 02 ellers skal vi betale 2500 pr ekstra påbegyndt time og det er vi simpelthen for nærrige til...

Det skal lige tilføjes at natmaden koster 4000 ekstra, kom nu tøser kan man ikke godt være bekendt at springe den over???? :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg synes godt, at I kan springe den over... det er jo helt op til jer. Men så synes jeg måske, at I skal gøre opmærksom på det, når I byder velkommen eller lign. Nogle bliver nemlig til natmad, da det nærmeste er en pligt. Hvis der ingen natmad er, så behøver de, der vil tidligt hjem jo ikke at vente og ingen bliver skuffede kl. 01.30...

0

Del dette indlæg

Vi SKAL være ude kl. 02 ellers skal vi betale 2500 pr ekstra påbegyndt time og det er vi simpelthen for nærrige til...

Det skal lige tilføjes at natmaden koster 4000 ekstra, kom nu tøser kan man ikke godt være bekendt at springe den over???? :balloon:

Synes egentligt det er for dårligt af feststedet, at det er enten eller...

ved min storebror og hans kones bryllup, blev natmaden serveret som tag selv..

Kan i så ikke bare få nogle chips eller noget, så gæsterne ikke er blive vildt sultne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser lige at i skal have præcis det "samme" arrangement, som vi har tænkt os! Jeg synes også at de 2.500 ekstra for en time er "meget" - også udfra at baren vil blive efter forbrug i dén periode...

Men jeg havde faktisk tænkt mig at vi skulle have natmad... ca. kl 0.20! Kan der ikke dækkes op til natmad i kongesalen? For så tror jeg måske at vi dropper det....

En anden ting: Når i også have bryllupskagen i løbet af aftenen, så ville jeg nok droppe natmaden.... Gæsterne er helt sikkert for mætte, og vil næppe føle at de mangler mad kl 1.

Jeg forstår dit dilemma - men hvad med at tage en snak med Marianne fra Villa Rex - det virker som om hun har ret meget erfaring, og ved hvad der "spiller"!

Jeg vil foresten MEGET gerne høre hvordan det hele forløber sig.... vi skal selv i august 2007.

0

Del dette indlæg

Synes egentligt det er for dårligt af feststedet, at det er enten eller...

ved min storebror og hans kones bryllup, blev natmaden serveret som tag selv..

Kan i så ikke bare få nogle chips eller noget, så gæsterne ikke er blive vildt sultne.

Jeg ved ikke om det er for dårligt. Det er jo den måde de har valgt at gøre det på. Det der kan undre mig er sammensætningen med at en fest skal slutte kl. 2 og at der er overnatning. Netop overnatningen gør at mange som ellers ville køre tidligt hjem ville være motiveret for at fortsætte ud på de små timer.

Men til gengæld har I på denne måde nogle gæster som er rimeligt friske (medmindre nogle da sætter sig i et hjørne i en bar og fortsætter).

Natmad eller ej. Jeg syntes næsten det er synd at skibbe natmaden når I nu disker op med sådan et arrangement og natmad.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Det der kan undre mig er sammensætningen med at en fest skal slutte kl. 2 og at der er overnatning. Netop overnatningen gør at mange som ellers ville køre tidligt hjem ville være motiveret for at fortsætte ud på de små timer.

Jeg synes bestemt ikke det er en mærkelig løsning!

I denne tid er der mange "sammenbragte" familier på tværs af landet, hvilket gør det nødvendigt med overnatning til i hvert fald halvdelen af gæsterne.... Dét er i hvert fald tilfældet i vores situation! En del af selskabet er samtidig ældrere mennesker, som nok meget gerne vil slutte kl. 2 eller tidligere...

Idéen med at slutte kl 2, sove og spise morgenmad sammen næste dag, synes jeg er helt ideel til at få et længere arrangement ud af det!

Taget i betragtning at dagen starter allerede kl. 12 i kirken, reception og en lang middag, så er de fleste nok også trætte henad kl. 2.... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

:balloon::bearhug::biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg var til et bryllup sidste forår, hvor man netop havde gjort det sådan at man først fik 3 retter, derefter kaffe, så brudevals, ca. 1½ times dans og så en god halv time til natmaden og så sluttede festen kl. 01.30 eller 02.00 (jeg kan ikke lige huske det præcis...)

Og der synes jeg helt bestemt det var ærgeligt at bruge tid på natmaden (det var ikke muligt at fortsætte med at danse i stedet for at spise da buffet-bordet blev sat op midt på dansegulvet http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/sad.gif ) Men festen var ellers lige kommet virkelig godt igang, alle var i totalt godt humør og dansede virkelig meget og havde det kanon sjovt. Og så er det da bare for ærgeligt at slutte efter 1½ time. Og man er i hvert fald ikke spor sulten når det kun er 1½ time siden man sidst fik noget at spise

Så ud fra min erfaring ville jeg helt sikkert vælge at springe natmaden over og så bare få festet igennem :balloon: når man har siddet så længe og spist tidligere på aftenen... Hvis man gør opmærksom på at der ikke bliver natmad kan folk jo altid lige spise lidt ekstra under middagen hvis de er bange for at gå sultne i seng :bearhug:

:biggrin: Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi i onsdag var ude på Kronprinds Frederik snakkede vi også om natmad, de servere den kl 1 og festen slutter kl 2, grunden til at mange restaurationer siger kl, 2 er at erfaringen viser at det er bedst at stoppe når festen er god for så tager gæsterne hjem med en følelse af at ha været til en knaldgod fest i stedet for at den får lov at fortsætte og blive lidt "lam" for så er det man husker... Jeg synes sådan set at det var en ret god forklaring..

Knuz Mia :balloon:

0

Del dette indlæg

Hej :bearhug:

Med den tidsplan ville jeg helt sikkert droppe natmaden.

Men - jeg ville nu overveje, om ikke det er værd at bruge 2500 kr. mere og forlænge festen lidt. I det store regnskab er de penge givet godt ud efter min mening. Jeg synes det er tidligt at skulle stoppe kl. 2.00.

:balloon:

Ulla

0

Del dette indlæg

Da vi i onsdag var ude på Kronprinds Frederik snakkede vi også om natmad, de servere den kl 1 og festen slutter kl 2, grunden til at mange restaurationer siger kl, 2 er at erfaringen viser at det er bedst at stoppe når festen er god for så tager gæsterne hjem med en følelse af at ha været til en knaldgod fest i stedet for at den får lov at fortsætte og blive lidt "lam" for så er det man husker... Jeg synes sådan set at det var en ret god forklaring..

Knuz Mia :balloon:

Det er da en forklaring ja, men som regel er man ude for at middagen trækker ud til kl. 23 - 24, svarende til at der kan danses brudevals kl. 24. Det giver sammenlagt 1 time til dans hvis der skal serveres natmad kl. 1. Det er de færreste der kan spise natmad 1 time efter de har rejst sig fra bordet og det man oplever rundt omkring er da også at der ikke bliver spist noget særligt natmad.

1 times dans fra kl. 24 - 1 er nok lige i underkanten for de fleste, der har ønsket og sørget for at der er mulighed for dans, hvorimod to timer er mere passende. Det man kan gøre er at annoncere at nu er der natmad i et hjørne o.l. og lade dansen fortsætte - måske bare i et mere afdæmpet niveau.

Jeg har ofte oplevet feststeder hvor de ville have at musikken helt blev slukket under natmaden med det resultat at folk ikke kunne danse videre imens, men de fleste feststeder bøjer sig for gæsternes/brudeparrets ønske :bearhug:

Vi har iøvrigt aldrig oplevet at en fest bliver "lam" blot fordi den fortsætter til kl. 3 eller 4 for den sags skyld. Der vil så nok være nogle af de ældre der er gået i seng, men det er der jo heller ikke noget galt i. Men jo det er rigtigt. Ulempen ved at spille til festen slutter er at man ikke slutter når festen er på toppen, men når de sidste går i seng. Det gør vi så alligevel af og til idet vi jo ofte spiller på steder hvor festen skal slutte kl. 2.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, jeg forstår heller ikke argumentet med den "lamme" fest efter kl. 2. Jeg er enig med Diskobil i, at hvis festen slutter kl. 2, ville jeg også skippe natmaden.

Pernille

Misforstå mig ikke. Jeg siger ikke at man direkte skal skippe natmaden blot fordi festen skal slutte kl. 2, men man behøver ikke at gøre det store nummer ud af det; Forstået på den måde at man stiller det frem, annoncerer det, lader folk danse videre - hvis de vil selvfølgelig.

0

Del dette indlæg

av den er svær, men jeg vil nok vælge at droppe natmaden. på den måde får I nået længer tid til at danse i og nå festen slutter kl.2 så kan jeg ikke se nogle grund til at I skal server natmad, for den kan jo "ødelægge" danse lidt. nå I nu gdot vil have mere tid til at danse i.

:bearhug: annmarie

0

Del dette indlæg

Vi dropper natmaden ovenpå 4 retter + kage, så vi kan danse og slutte festen 02.30. Morgenen efter serveres der der brunch som en afrunding.

Jeg har altid syntes at natmaden på en eller anden måde var overflødig, men det er vel op til de individuelles smag.

Vh Banditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have natmad, for den "redder" mange for tømmermænd dagen efter.

Og hvis vi skal have nogen forhåbninger om, at alle kommer op til brunch dagen efter og er klar til at blive kørt hjem kl 11:00, så regner vi med, at slutte kl 01:30, men er villige til at forsætte, hvis stemningen er til dét.

Det blive en rigtig lang dag.

Zennie

0

Del dette indlæg

Det er da en forklaring ja, men som regel er man ude for at middagen trækker ud til kl. 23 - 24, svarende til at der kan danses brudevals kl. 24. Det giver sammenlagt 1 time til dans hvis der skal serveres natmad kl. 1. Det er de færreste der kan spise natmad 1 time efter de har rejst sig fra bordet og det man oplever rundt omkring er da også at der ikke bliver spist noget særligt natmad.

Jeg er enig - og uden at nedenstående historie har relation til "Kronprindsen" (Hotel Kronprinds Frederik i Fredericia) har vi desværre netop i denne weekend oplevet, at man ikke altid kan stole på de råd man får fra det personale, der ellers skulle være professionelle...

En af mine DJ's var i går hyret til et bryllup i Vestjylland, hvor han skulle spille fra 17.30-02.00. Omkring ved 23-tiden er der kaffepause og i den forbindelse var han så ude i køkkenet og spise. Her var personalet tydeligt begejstrede over, at natmaden skulle på bordet allerede klokken 1 - "så kunne de jo komme tidligt hjem", og så var der jo selvfølgelig en, der dristede sig til at spørge om ikke også DJ'en syntes, det var en herlig ting.

DJ'en måtte jo så svare, at han var hyret til klokken 2 og med mindre KUNDEN gav ham anden besked, ja så var der altså musik til klokken 2. Det udløste et større drama i køkkenet, hvor han blandt andet blev belært om, at når maden kom på bordet, ja så stoppede musikken, og det havde han værs'go at rette sig efter. BASTA!

Da problemet ikke kunne løses på anden måde, måtte han derfor til sidst have fat i værtsparret og spørge hvad de mente. De syntes festen skulle fortsætte til klokken 2, da det jo ligesom var det, de havde betalt for...

Med til historien hører at der var fuld knald på festen frem til klokken 2.

Med 3 retter mad + kage er der INGEN, der for alvor er sultne klokken 1.30... så jeg ville også lave det lille trick med at stille lidt let mad frem i et hjørne og lade festen fortsætte til klokken 2. Så kan de småsultne få en bid mad... og alle andre kan skyde den af en time mere til det musik, I alligevel har betalt for :-)

0

Del dette indlæg

Hej! Kunne ikke være mere enig med Diskobil og Jesper.. Man har jo nærmest ikke lavet andet end at spise hele dagen/aftenen, så hvis festen skal slutte kl to, er det da vigtigere at då danset og brændt noget af alkoholen af. Jeg ville klart også vælge at forlænge festen en time mere, end at spise natmad.. Vi skal selv ha' natmad, men bestemt først efter kl to, men vi kan også feste til vi ikke gider mere... eller er fuldstændig lamme!! Så er der nok nogle sjove historier bagefter!! Men held og lykke med beslutningen!! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg er enig - og uden at nedenstående historie har relation til "Kronprindsen" (Hotel Kronprinds Frederik i Fredericia) har vi desværre netop i denne weekend oplevet, at man ikke altid kan stole på de råd man får fra det personale, der ellers skulle være professionelle...

En af mine DJ's var i går hyret til et bryllup i Vestjylland, hvor han skulle spille fra 17.30-02.00. Omkring ved 23-tiden er der kaffepause og i den forbindelse var han så ude i køkkenet og spise. Her var personalet tydeligt begejstrede over, at natmaden skulle på bordet allerede klokken 1 - "så kunne de jo komme tidligt hjem", og så var der jo selvfølgelig en, der dristede sig til at spørge om ikke også DJ'en syntes, det var en herlig ting.

DJ'en måtte jo så svare, at han var hyret til klokken 2 og med mindre KUNDEN gav ham anden besked, ja så var der altså musik til klokken 2. Det udløste et større drama i køkkenet, hvor han blandt andet blev belært om, at når maden kom på bordet, ja så stoppede musikken, og det havde han værs'go at rette sig efter. BASTA!

Da problemet ikke kunne løses på anden måde, måtte han derfor til sidst have fat i værtsparret og spørge hvad de mente. De syntes festen skulle fortsætte til klokken 2, da det jo ligesom var det, de havde betalt for...

Med til historien hører at der var fuld knald på festen frem til klokken 2.

Med 3 retter mad + kage er der INGEN, der for alvor er sultne klokken 1.30... så jeg ville også lave det lille trick med at stille lidt let mad frem i et hjørne og lade festen fortsætte til klokken 2. Så kan de småsultne få en bid mad... og alle andre kan skyde den af en time mere til det musik, I alligevel har betalt for :-)

Hej Jesper..

De historier har jeg desværre også hørt, dog aldrig fra Kronprindsen og ham vi snakkede med fortalte at de gjorde meget ud af at festen blev som brudeparret ønsker det og at han ikke finder sig i at hans personale gør noget for at ødelægge en fest..

Men man kan jo desværre være uheldig at rende i noget personale der bare gerne vil hjem..

Forresten har i spillet på kronprindsen før?

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi vælger også at der skal serveres natmad. Bandet går på scenen omkring midnat og spiller 3 x 45 minutter. Ved dog ikke lige hvor natmaden kommer ind - men det finder vi ud af når vi skal tale med hotellet.

Har valgt stedet udfra at der ikke skal være et bestemt tidspunkt festen skal være slut på. Flere af de andre steder vi havde set på havde det de kaldte 6 eller 7-timers menuer og vi synes vi og vores gæster skal have lov til at feste lige så længe de orker. Det er nemlig også en af hotellets politikker. Og der vil være personale så længe der er gang i festen. Super lækkert.

Dorthe

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer