xenobia

Bryllupsgave

30 indlæg i dette emne

Hmm var ovre og spise hos svigermekanikken i går og endnu engang kom vi til at tale om gaver og sørme om det ikke endte med at min svigermor sagde hvad vi får - hun vil jo være sikker på at det er det vi ønsker os! Hvor irriterende. Vores ønskeseddel er eller yderst nøje nedskrevet med præcist hvad vi ønsker og, hvor det kan købes, præcist navnet på tingen, stedet det kan købes og prisen. Men alligevel røbede hun det for os. Så det bliver ikke ligefrem en overraskelse :baa:

Dorthe :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Men uanset hvad vi får synes jeg ikke det er fedt at få det af vide!

De vil bare være sikre på at det nu er det vi ønsker os, fordi de så tit selv har fået gaver som de har sagt "iih det er vi glade for" og ikke ment det og ikke har villet bytte det. Derfor er de begyndt at købe deres gaver selv, så kan vi købe dem af dem og give dem til jul og fødselsdag. Så er de sikre på at få hvad de vil have.

Men er handler gaver ikke også om at overraske og glæde?

0

Del dette indlæg

Hi hi hi - ej... Jeg kunne ikke lade være med at grine... :biggrin:

Giver de sig simpelthen SELV gaver, ved at købe det de gerne vil ha' og så SÆLGE det til dem som de gerne vil have det af...??? :griner:-:biggrin: Det er sgi da lidt underligt...

:balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hi hi hi - ej... Jeg kunne ikke lade være med at grine... -HAHA-

Giver de sig simpelthen SELV gaver, ved at købe det de gerne vil ha' og så SÆLGE det til dem som de gerne vil have det af...??? :blink:-HAHA- Det er sgi da lidt underligt...

Jaja - hvis min svigermor gene vil have et par sutsko køber hun dem og siger hvad de har kostet - så kan hun få pengene og så liogger hun dem selv under træet til jul. Ligesom min svigerfar der gerne ville have et kamera som også blev købt af ham selv og prøvet et par måneder før jul. Juleaften bliver det så pakket ned igen og i fint papir og under træet!

Hvis de ser noget på nettet de kunne ønske sig siger de bare - kan vi ikke bestille det med det samme, så ved vi det er det rigtige vi får!

:griner:-:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

0

Del dette indlæg

Hold da op! Hvor er det bare langt ude.... :balloon:

Så ville jeg helt ærlig holde op med at give gaver... eller i deres situation - lade være med at ønske mig noget! Eller - HALLO - hvor nemt ville det liiige være at give korrekt informationer om sine ønsker?!

Ja man undres!

Men godt at I da får noget i kan bruge.... ;)

0

Del dette indlæg

Hi hi hi - ej... Jeg kunne ikke lade være med at grine... ()()

Giver de sig simpelthen SELV gaver, ved at købe det de gerne vil ha' og så SÆLGE det til dem som de gerne vil have det af...??? :blink:-HAHA- Det er sgi da lidt underligt...

Jaja - hvis min svigermor gene vil have et par sutsko køber hun dem og siger hvad de har kostet - så kan hun få pengene og så liogger hun dem selv under træet til jul. Ligesom min svigerfar der gerne ville have et kamera som også blev købt af ham selv og prøvet et par måneder før jul. Juleaften bliver det så pakket ned igen og i fint papir og under træet!

Hvis de ser noget på nettet de kunne ønske sig siger de bare - kan vi ikke bestille det med det samme, så ved vi det er det rigtige vi får!

:griner:-:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Ej, det er da det sygeste jeg nogensinde har hørt!! Hahahaha...

Og jeg forstår slet ikke hun behøvede at fortælle jer gaven, når det "bare" var et gavekort og at I klart og tydeligt havde ønsket jer det???

Men nu har hun vidst et lidt specielt forhold til det med at give gaver -HAHA-

0

Del dette indlæg

Hi Hi...

Det er det underligste jeg har hørt, og vi har har nogle i vores familie der os er lidt derhen ad, men din svigermekanik slår dem alligevel!!

Men det er da træls at vide hvad man får. Jeg har det nu også sådan at det er glæden ved at give og få gaver der varmer.

Hilsen Mette :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo gaver handler da i høj grad om at overraske og glæde, ellers er det jo bare ganske almindelige ting.

Jeg elsker at give gaver til jul, at se folks ansigter nå de åbner gaven.

Og helt klart til min fødselsdag vil jeg da også hellere have en god gave, som giveren har brugt lidt tid og energi på at finde til mig, end bare at gå ud og købe noget og så få pengene for det.

Det er tanken der tæller - er det ikke sådan? ;)

0

Del dette indlæg

Jo gaver handler da i høj grad om at overraske og glæde, ellers er det jo bare ganske almindelige ting.

Jeg elsker at give gaver til jul, at se folks ansigter nå de åbner gaven.

Og helt klart til min fødselsdag vil jeg da også hellere have en god gave, som giveren har brugt lidt tid og energi på at finde til mig, end bare at gå ud og købe noget og så få pengene for det.

Det er tanken der tæller - er det ikke sådan? ;)

Nemlig, det er tanken der tæller. Og ikke blive bitter over det man får. For som regel har folk lagt en kærlig tanke i det de har købt som gave,

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er GODT nok mærkeligt... Men det er nok fordi at jeg KUN giver gaver for at glæde andre - og elsker overraskelsesmomentet i det med at give en gave væk.

Men sådan er vi jo forskellige :balloon:

0

Del dette indlæg

Hi hi hi - ej... Jeg kunne ikke lade være med at grine... :biggrin:

Giver de sig simpelthen SELV gaver, ved at købe det de gerne vil ha' og så SÆLGE det til dem som de gerne vil have det af...??? :griner:-:biggrin: Det er sgi da lidt underligt...

:biggrin::biggrin::blink:DEN har jeg alligevel godt nok heller aldrig hørt før -HAHA--HAHA- Jeg synes nu nærmere det bare er komisk ()() Men om ikke andet overraskes I da heldigvis med så meget andet ;)

0

Del dette indlæg

:bearhug: - jeg griner altså stadigvæk over at der er nogen som "ønsker" sig ting på den måde at de selv køber det, og så "udlodder" gaverne til en form for viderekøb :balloons: Det er da totalt vanvittigt...

Så kunne I lige så godt stoppe med at udveksle gaver, og købe hver jeres ting i stedet for - til jer selv... :bearhug:

Med hensyn til jeres bryllupsgave og afsløringen af den, så forstår jeg egentlig godt deres trang til at fortælle jer det - set i lyset af hvordan de ellers har det med gaver... Jeg krydser så bare fingre for at de ikke har fortalt BELØBET på gavekortet, så DET i det mindste bliver en overraskelse...?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik tilmelding af en gæst igår. Hun spurgte os ligeud om vi ville have en specifik kunstgenstand som hendes (anerkendte) veninde laver. Vi fik beskrivelse af figuren og farver o.s.v., og det synes jeg egentligt var fint. For den kan nemlig ikke byttes igen, og hun ville så forfærdeligt gerne give os den.

Det skal lige siges, at vi har lavet en rimeligt uspecifik ønskeliste, hvor vi har skrevet at vi gerne vil kunne bytte ting hvis vi får 20 sæt salt og peber kværne...

Så det kan være meget hensynsfulgt af gæsten synes jeg.

Men når det er sagt, så er dine svigerforældre da lidt langt ude :balloons:

0

Del dette indlæg

Hi hi hi - ej... Jeg kunne ikke lade være med at grine... -HAHA-

Giver de sig simpelthen SELV gaver, ved at købe det de gerne vil ha' og så SÆLGE det til dem som de gerne vil have det af...??? http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif :( Det er sgi da lidt underligt...

:balloons:

:bearhug::bearhug::bearhug::blush::blush:

Gud hvor underligt....og barnligt! Hvad er ønskesedlen så opfundet for? (y)

HUUG Susanne

0

Del dette indlæg

Men uanset hvad vi får synes jeg ikke det er fedt at få det af vide!

De vil bare være sikre på at det nu er det vi ønsker os, fordi de så tit selv har fået gaver som de har sagt "iih det er vi glade for" og ikke ment det og ikke har villet bytte det. Derfor er de begyndt at købe deres gaver selv, så kan vi købe dem af dem og give dem til jul og fødselsdag. Så er de sikre på at få hvad de vil have.

Jeg synes godt nok også det lyder total langt ude...ja hvorfor så give gaver i det hele taget når glæden og overraskelsen er gået af...og ellers må de jo ønske sig penge så de bagefter kan gå ud og købe hvad de vil...

Og det der med at prøve gaven af inden og så pakke den ind igen...tja hva kan jeg sige :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Okay hvorfor ikke gøre det på den måde... :bask: (læs:meget mærkeligt forhold at have til at give gaver)

Jeg ville blive meget gal og skuffet hvis det var mine svigerforældre!!!

Selv børnenes gaver til jul og fødselsdag vil jeg ikke vide noget om, og jeg har altid sagt når folk ringede og spurgte om det kunne være en ide at det må de selv gøre op med sig selv...

Heller bytte en gave end vide på forhånd hvad man får...

Det er tanken der tæller og at folk har lagt tid og energie i at finde den gave til en!!!

Så jeg forstår dig godt og jeg sender dig en masse :balloons::bearhug::bearhug: og håber at i kan grine lidt af det senere hen i livet...

Knus Nanna.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer