sannebj

12. August brude:)

330 indlæg i dette emne

[Det kan du jo have ret i, det havde jeg slet ikke tænkt på -HAHA-

Hvor skal du egentlig vies henne og hvor holder I festen?

Tak for numrene, nu har jeg i hvert fald også det andet sted, hvis det er. Men mon ikke, de har prøvet at binde til flere af gangen? Jeg ringer til dem i morgen...

Har du billeder af, hvordan du gerne vil have din brudebuket? Det kunne da være sjovt at se. Jeg blander mig også lidt, jeg har da printet nogle ideer ud til min kæreste -HAHA- Men det vil han nu også gerne have, så føler han sig lidt mere sikker...

()() Cecilia

Hej igen

Nej jeg har desværre ingen billeder - den er fri fantasi -HAHA-

Det skal være en hjerteformet buket uden noget der hænger ned. Med 3 forskellige nuancer af lyserøde roser, der skal kun være en ganske lille smule grønt, for at hun kan forme hjertet, og så skal der lidt perler I, der matcher dem jeg har i håret. Brystbuketter bliver lavet med en af roserne (den mellemste nuance) og med bånd på der matcher farven på min kjole. Vores datter skal have en lille buket med 3 roser i den lyseste nuance. Vores søn vil ihvertfald ikke have nogen blomster (man er vel 6 år og forfængelig :thanks: )

Vi skal vies i Hjordkær kirke, som ligger omkring 8 km fra Aabenraa og festen skal holdes på Øster Højst Kro.

Hejsa!

Så vil jeg bare lige opsummere, at nu er det i orden med blomsterne. Det er Mette der laver vores, jeg vil gætte på, det også er hende, der skal lave din. Min kæreste aftalte buket og til brudepiger og knaphul med hende, mens jeg ventede udenfor og så aftalte vi med blomster i håret. Det skal nok blive godt :)

Tak for din hjælp, det lyder rigtig flot, sådan som du skal have det. Min kæreste henter nok blomsterne ved 13-tiden om lørdagen, måske I ses:-) Ellers tager hans fætter dem med senere. Jeg ved ikke, hvor længe før vielsen, man kan hente dem, så de ikke bliver kedelige, at se på.

(y) Cecilia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

QUOTE(JannieB @ Jul 8 2006, 13:0 PM) *

Jeg synes også at vi er en del bagud... Min kjole kommer først hjem i slutningen af juli hvorefter den skal tilrettes... Jeg mangler stort set alt tilbehør; sko, taske, undertøj osv., er ved at gå helt i panik!! Jeg vågner tit med sved på panden pga. mareridt mht. vores bryllup. Er der andre der har det sådan eller er det bare mig?

Jeg bliver mere og mere nervøs for hvordan dagen kommer til at gå, er så bange for at et eller andet går galt!! Man skal da ellers nyde planlægningen??? Synes godt nok jeg har svært ved dette.

Vil lige spørge jer om en ting. Min mor gik desværre bort sidste år, og der er jo en der skal sidde på den plads hun skulle have haft. Vi har snakket meget om at min søster kunne sidde der, men hun er jo kun 16 år, så spørgsmålet er om hun vil kede sig?? Jeg har også et par mostre, men vil helst ikke vælhe imellem dem. Hvad ville I gøre?

Min farmor døde pludseligt her i starten af April måned, springer man så bare hende over ved hovedbordet eller....? Er også lidt nervøs for min farfar da de (farmor & farfar) holdt guldbryllup på den kro vi nu skal holde vores bryllup på (Lindenborg Kro), jeg vil hade at se ham ked af det...

Hjælp??

Hej Jannie

Jeg syntes ikke I behøver at finde en erstatning for din mor eller farmor-. Det er nemlig rigtig svært :-)

Men hvis I endelig gerne vil så er din søster da ikke et dumt bud. Hun vil helt sikkert blive elevild over at skulle sidde så tæt på centrum af festen...

Lige noget andedet...

Skal i holde fest på Lindenborg Kro??? d. 12. august???

DET SKAL VI OGSÅ :blink:

Vi skal være i rød restaurant... Så er det måske jer der skal være i den gule??

Pudsigt...

Tror ikke du skal stresse så meget over det du mangler...

Vi har skrevet ned på en seddel hvad vi mangler, og lige pludselig er det bare gået hurtigt med at strege ud...

Bor du i Roskilde?? Så vil jeg anbefale dig at gå ned i Aage Müller og kigge på undertøj, det er der jeg købte mit :-)

Har du brug for en taske på den store dag?? Jeg har ikke nogen og tænkte egentlig, ville den ikke vbare være i vejen???

Tag det roligt og nyd det...

-HAHA--HAHA-:bearhug:

Majse

0

Del dette indlæg

Hej Majse.

Jeg tror at hvis vi sætter nogen derop bliver det min søster, enten hvor min mor eller farmor skulle have siddet...

Ja, vi skal holde festen på Lindenborg Kro, d. 12 august -HAHA-

Det var da pudsigt... Ja, det er os der skal være i den gule, og med fri bar i Hunting baren, rigtig dejlige lokaler!

Må man spørge hvad I skal have at spise på Lindenborg Kro?

Jeg bor i Ballerup, men kommer oprindeligt fra Hedehusene, og det meste af min familie kommer derfra, så det kunne da egentlig godt være man skulle smutte en tur forbi Aage Müller i Roskilde.

Mht. til tasken, tror jeg ikke jeg vil undvære.. Det ser lidt pænere ud med en taske, end at rende rundt med en pakke rød cecil i hånden :bearhug: Det er bare svært at finde den rigtige, har efterhånden kigget MANGE steder. Men skal til Italien på fredag, så kan det jo være man finder noget der...

Har bare været så stresset for tiden, men har 3 ugers sommerferie nu, det må da kunne sætte stress nivaeuet lidt ned.

Tak for -HAHA- og for besvarelsen =)

0

Del dette indlæg

Hej igen alle jer 12. aug brude... (altså jeg er også!)

Jeg har det lidt som om det her bryllup er sådan en stor lys sky jeg ikke rigtigt kan se igennem... Jeg synes der mangler SÅ meget, men jeg kan bare ikke lige se hvad??? Jeg føler ikke jeg har styr på en skid for at sige det ligeud, men på den anden side kan jeg ikke lige se hvad det egentligt er der mangler...

- Jeg skal hente kjolen og venter STADIGT spændt på Simons kilt (håber den kommer til tiden?!?)

- Vi skal hente sodavand, lidt øl, ølkrus, nutella (Mmm...) i Tyskland

- Vi skal have styr på morgenmaden

- Vi skal lave bordkort og bordplan på pap

- Jeg skal have booket en tid til at lave negle med lillesøs og veninde den 11.

- Jeg skal have booket tid til hårfarve og brynretning omkring tirsdag (Er det for sent?)

- Jeg skal printe kirkehæfter

- Vi skal have styr på musikken (skal selv lige lave nogle playlister)

- Blomster til kirken

- ??? Der mangler altså noget, og det er sikkert vigtigt!!!

Jeg tror det er fordi Simon står for at indkræve s.uér for hans familie og venner, og det er mildest talt et kaos. Han har ikke styr på hvornår de forskellige kommer fra Irland og Norge, og de fleste af hans gæster står skrevet ned som f.eks. "Ursula plus 5" - og det er dæleme stressende når jeg ikke aner hvem der kommer og hvad det endelige antal er!!!

Lige lidt galde over ham, for det er det eneste (udover brudebuketten) har skal styre, men det kan han åbenbart ikke engang...

Der er også lidt tryk på ligenu, vi har nemlig købt hus her den 1/7 - og det var et stort virvar af papirer, mægler, advokat, forsikring og bank - lige til at tabe pusten over! (og så skulle jeg lige op i Patologisk anatomi med et pensum på 1200 sider samtidigt med at jeg er ved at afslutte et forskningsår hvor jeg liiiige skal have analyseret det sidste års arbejde og skrevet en rapport...)

Jeg glæder mig til at nå dagen og puste ud...

(Det skal altså lige siges at jeg faktisk er ret glad i låget i denne tid - jeg er en af de personer der ikke kan leve uden at have travl, så det hele går nok)

:loveshower::loveshower::loveshower: Fra Trine!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jannie

Vi skal have eventyr menuen. Helt klart den jeg syntes så mest spændende ud :bearhug:

Hvad med jer?? Vi har ikke taget den store bar, men bare taget den almindelige bar...

Hvor mange bliver I?? Vi bliver 36 Det meste er familie.

Ja det er ikke sådan at have en last :blink: Det har jeg ikke så det eneste jeg skal have med er lommetørklæder og det klarer min niece for mig.

Lækkert at have ferie nu. Jeg har ugen op til brylluppet og så to uger efter...

Hvor skal i vies henne??

Håber du nyder din ferie til Italien.

-HAHA--HAHA-

Majse

0

Del dette indlæg

Hej igen :biggrin:

Den lyder også rigtig lækker, altså eventyr menuen. Vi besluttede os forKærlighedsbryllup menuen, men med samme forret som i skal have , og så bliver det som et 9-timers arrangement, så alt i alt løber vores op i 798 kr pr person. Og det er med den store bar :biggrin:

Vi bliver vidst 57 inkl. os selv, det er også den nærmeste familie og aller nærmeste venner...

Vi skal vies i Ballerup kirke kl. 13, den er rigtig flot, og meget gammel.. Vi skal også holde reception her i Ballerup.

Det må være rart ikke at have den last :griner:- Men uanset hvad ville jeg nok komme til at mangle min taske, da jeg sjældent er foruden :biggrin:

Jeg er under uddannelse, så jeg kan desværre ikke selv planlægge hvornår jeg har ferie, kunne ellers have været dejligt at kunne gøre ligesom dig, at have ferie før og efter brylluppet..

Hvor skal i vies henne? Og hvad tid?

Jo tak, skal nok blive godt med lidt afslapning udenlandsk, glæder mig!

:bearhug::bearhug:

Jannie.

0

Del dette indlæg

Hey :griner:-

Hvornår kommer I til Lindenborg?? Vi skal være der kl. 18.00 til velkomstdrinken :biggrin:

Vi skal vies i Vindinge Kirke kl. 14.00, det er svigerfamiliens familiepræst der skal vie os. (Vi bor selv i Sverige men vi ville gerne vies i Danmark) Min forlovedes forældre bor i Vindinge (Lige uden for Roskilde)

Receptionen bliver holdt hjemme hos svigerforældrene der bor 500 m fra kirken :blush:

På Lindenborg har vi arrangeret et 8 timers arrangement, men fik at vide at hvis vi ikke var klar til at gå kl. 02 skulle vi bare sige til, så blev de der lidt længere :biggrin::biggrin:

Er du stresset lidt ned?? Har du skrevet en liste over hvad du mangler?? Det syntes jeg er en helt vildt god ting, for så kan man strege ud når man har lavet en ting GP (Fik lige en bekræftelse på bilen i dag. Endnu en ting der kan streges ud :hug:)

Majse

0

Del dette indlæg

[Kun 1 måned tilbage...jubii[/size]i

Vi er vist efterhånden ved at være godt med.

Menuen er bestemt

Gæstepræsentationerne til bordhæftet er også næsten på plads

Jeg fik taget boudoirbilleder i går, der skal bruges til morgengave. Glæder mig så meget til at se min mands ansigt, når han får dem

Bryllupsislagkagen, som vi skal have til dessert er også bestilt

Kirkehæfterne er også designet, ligger klar på computeren til at blive printet ud. Præsten skal bare lige godkende salmerne.

Brudebuketten har min kæreste også bestilt..uhhh jeg er så spændt på at se, hvad han har bestilt

Samtidig blev borddekorationerne også bestilt ved samme blomsterhandler

Min mor ringede forleden dag for at sige at hun havde købt tyl til at pynte bil (min fars) som vi skal køre i

Så vi mangler nærmest kun at printe diverse ting ud. Men det tager vel ikke så lang tid og nu har min kæreste også ferie fra fredag, så kan vi tage en dag med gråvejr, hvis der kommer sådan en, og samle bordhæfterne.

På tordag kan vi hente ringe

D. 24. skal jeg hente min kjole....glæder mig til at prøve den, hvor den er blevet tilrettet mig

Min kærestes bukser kommer først hjem d. 28, men butikken har lovet at de kan lægge dem op fra dag til dag, så det skulle ikke være et problem

Så nu glæder jeg mig bare, kan næsten ikke vente til at det bliver vores tur :bearhug:

Men polterabend har vi ikke haft endnu. Vi forbereder os hver lørdag, men de har ikke været her endnu.

Hvordan ser det ud med jer, er I også ved at være godt med??

Redigeret af SPA
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan ser det ud med jer, er I også ved at være godt med??

Hos os går det også rigtig godt.

Vi skal mødes med præsten i dag. Her skal vi aflevere navneændringsattest og aftale salmer og alt det der.

Blomsterne kan vi først arrangere efter d. 21. juli da vores blomstermand kommer hjem fra ferie der.

Vielsesringene skal hentes d. 21 og kjolen skal hentes d. 27. Jeg glæder mig helt vildt til at prøve kjolen igen efter den er tilrettet...

Så mangler vi bare:

- Skjorte, slips, manchetknapper til gommen

- Sendt vores menu til min morbror så han kan trykke menubånd (bliver afleveret i week enden)

- Blomster (efter 21.)

- Lære brudevalsen færdig

- Bordplan

- Købe engangskamera

- modtage prøvelsesattest

Så der er totalt styr på det hele...

Polter sker på lørdag, så der er jeg også helt vildt klar :griner:-

Majse

0

Del dette indlæg

Hej :biggrin:

Vi skal også ankomme klokken 18 til velkomstdrink :blush:

Det er da også et rigitg dejligt område (Roskilde/Vindinge)

Vi snakkede om at blive viet i Jesus kirken i Valby, det er den kirke jeg er vokset op med i min helt tidlige barndom. Jeg er døbt der, mine forældre blev gift i den kirke, og vi kom der til gudstjenester til jul og andre helligdage.. Men besluttede os for Ballerup kirke som "en frisk start" ingen af os har tilknytning til den kirke, andet end vi bor i sognet...

Vores reception foregår lige ovre på den anden side af vejen i forhold til hvor vi bor, det ligger 5 min. i bil fra kirken.. :biggrin:

Vi har et 9-timers arrangement på Lindenborg, sådan at vi er færdige klokken 3, jeg tror ikke min forlovede og jeg holder meget længere end det :biggrin:

Er endelig begyndt at stresse lidt ned, DEJLIGT! Har fået streget en del på listen, det meste af det der mangler er mit tilbehør, men det skal jeg nok nå GP

Vi skal køre i limo hele dagen, indtil vi når Lindenborg, glæder mig rigtig meget :bearhug:

Vi fandt brudepigekjoler igår, så endnu en ting streget ud...

Men ellers lyder det da til at du er meget godt med? Jeg kan godt se jeg mangler en smule mere end dig, men tror endelig på at jeg når det :yay:

:bearhug::griner:-

Jannie

0

Del dette indlæg

Da vi skulle vælge kirke var det rimelig nemt. Jeg er vokset op i Ishøj, men har ingen tilknytning til nogen kirker i området. Min kommende er vokset op i Vindinge, hans far er i menighedsrådet og præsten har været som et medlem af familien i hele hans liv, så det var der ingen diskution om :-)

;ed hensyn til at stresse... Ja der er jo ingen grund til det. Bare nyd det nu når du har ferie og tag dig en tøsetur sammen med en veninde eller sådan noget. Og få købt det du mangler...

Altid godt med lister så er der mere styr på tingene syntes jeg :griner:-

Håber du når det hele.

DER ER JO KUN 30 DAGE TIL :biggrin:

Majse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hø hø, gæt hvem der også var til Sting-koncert igår..? "Vores" sang er Fields of Gold, og atter engang måtte jeg jo så knibe en tåre og holde rigtig godt fast i min dejlige kæreste. Jep, Sting styrer!

Det var da den fedeste koncert. Sikke en stemning, Sting på scenen og kæresten i hånden......kan det blive bedre?

:biggrin::):biggrin::):biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er kommet lidt videre på listen. I går fik vi hentet alt vinen i Føtex og det kan anbefales!!!

Rødvinen koster 75 kroner flasken, den fik vi handlet ned i 39 kroner flasken. Hvidvinen koster 59 kroner flasken, den fik vi for 39 kroner flasken, Martini Asti til 70 kroner flasken, fik vi for 50 kroner flasken osv. Ialt fik vi 3300 kroner i rabat og så kan man retunerer de flasker der er uåbnede efter festen. Det hele blev læsset på en palle og bragt ud til bilen af dem, lige til at køre afsted med. PERFEKT service.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Tjo, det går da langsomt fremad her også. Vi har netop fået at vide, at vores ringe og Robs tøj og manchetknapper er klart til afhentning, så det er jo dejligt. Der kommer nok til at gå lidt, før vi kan hente det, da det befinder sig i Holland... Men vi ved, at det hele passer, da Rob prøvede størrelsen i en anden farve, og ringene prøvede vi i ufærdig form. Så ingen panik der.

Og så er jeg jo igang med bordkortene. Første ryk gik egentlig ok, så nu mangler jeg bare at lime selve navnene på, som min mor har skrevet. Næste skridt er menukortene. Tror nu, jeg springer over, hvor gærdet er lavest og kun laver ét pr. to eller fire gæster, alt efter hvor langt papiret rækker... Og så mangler vi stadig gaveposerne! Vi har bestilt indholdet allerede, men det trækker ud, så nu begynder jeg at blive en smule svedig. Ellers burde det hele være på plads, tror jeg. Håber bare, min lille spire i maven ikke gør kjolen for stram! Skal til tilretning d. 31. juli, så I må gerne krydse fingre :biggrin:

0

Del dette indlæg

Håber bare, min lille spire i maven ikke gør kjolen for stram! Skal til tilretning d. 31. juli, så I må gerne krydse fingre :biggrin:

Er du gravid eller bare nervøs??

Jeg er ikke så nervøs endnu. Men der er jo også 3 uger endnu :biggrin:

Majse

Jeg er skam gravid!!! Afslørede det i min tråd fornyligt, men glemte lige at lufte nyheden her også. Så "den lille spire i maven" er skam en bebs-to-be! Jeg kommer til at være 14 uger henne på dagen, så ingen kan rigtigt sige, hvor stor jeg når at blive. Hmmm, nervøs? Ikke over andet end om kjolen passer :biggrin: ... Endnu!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov, glemte forresten at sige, at vi har reserveret bryllupsrejse!!! Bureauet skal stadig tjekke, om hotellet er ledigt, men hvis alt går vel rejser vi først et par dage til Hong Kong og så videre en uges tid til Filippinerne - lækkert, ik?

0

Del dette indlæg

Hov, glemte forresten at sige, at vi har reserveret bryllupsrejse!!! Bureauet skal stadig tjekke, om hotellet er ledigt, men hvis alt går vel rejser vi først et par dage til Hong Kong og så videre en uges tid til Filippinerne - lækkert, ik?

Jamen tillykke med den lille bebs så :biggrin:

:biggrin:

Vi har også lige fået bekræftelse på vores bryllupsrejse.

Søndag d. 13. august går turen til Frankrig i 2 uger :biggrin:

Majse

0

Del dette indlæg

Tillykke med din lille bebs i maven og hvor er I begge heldige, at skulle ud at rejse...

Vores økonomi er kun til nogle dejlige dage ved Rømø i mine svigerforældres autocamper (den er så! lækker) og så vil vi holde resten af de 14 dage hjemme i København og prøve at få oplevet alt det, vi ellers ikke når i hverdagen. Forhåbentlig det også bliver til noget strandvejr ligesom på Rømø. Så sover vi på en campingplads lige ved siden af, for derefter, at køre camperen ned på stranden, helt ned til vandet, hvor vi spiser morgenmad og først kører tilbage om aftenen igen. Vi har lige været der et par dage for 14 dage siden og det er bare så dejligt.

Her til formiddag skal jeg ringe til vores feststed og få fastlagt nogle af de sidste ting. Jeg synes jeg har lidt halv-stress hele tiden selvom jeg ikke rigtig ved, over hvad. Der er nok bare for kort tid tilbage nu... I mandags var jeg til frisør og troede, jeg skulle have lavet en prøveopsætning, men hun ville kun klippe mig. Det bliver alligevel ike ens, sagde hun og hun var sikker på, det nok skulle blive flot på dagen. Og jeg har fuld tiltro til hende. Hun er ret ung, men virkelig god og sød. Det er en tilfældighed hun lige er i Jylland til vores bryllup, så hun kan komme og sætte håret. Ellers ville jeg have kastet mig ud i et eller andet selv... :biggrin:

Og så har jeg skrevet i min planlægning om, at stenen er faldet ud af min ring!!!! Og guldsmeden gik på ferie, da jeg ringede til hende i mandags og er først tilbage d. 8 august. Så hun har den 8 og 9 til at lave den, da vi tager til stedet d. 11 og overnatter. Måske det er derfor, jeg har fået stress, jeg er bare så ked af det og vred. Hun burde have sagt, at jeg bare skulle komme ind med den, med det samme, selvom hun netop gik på ferie. Hun har i forvejen måttet reparere den og det var ikke engang i orden, så jeg ville have den lavet igen, efter brylluppet. Nogle fejl i guldet, som hun selv blander. Øv øv øv :biggrin:

Og min kærestes tøj er der også nogle problemer med hos skrædderen... Nu er alt ellers gået så godt indtil nu, hvorfor skal der så lige pludselig opstå disse problemer? :biggrin:

0

Del dette indlæg

Og så har jeg skrevet i min planlægning om, at stenen er faldet ud af min ring!!!! Og guldsmeden gik på ferie, da jeg ringede til hende i mandags og er først tilbage d. 8 august. Så hun har den 8 og 9 til at lave den, da vi tager til stedet d. 11 og overnatter. Måske det er derfor, jeg har fået stress, jeg er bare så ked af det og vred. Hun burde have sagt, at jeg bare skulle komme ind med den, med det samme, selvom hun netop gik på ferie. Hun har i forvejen måttet reparere den og det var ikke engang i orden, så jeg ville have den lavet igen, efter brylluppet. Nogle fejl i guldet, som hun selv blander. Øv øv øv :hug:

Og min kærestes tøj er der også nogle problemer med hos skrædderen... Nu er alt ellers gået så godt indtil nu, hvorfor skal der så lige pludselig opstå disse problemer? :(

Det var da helt vildt ærgeligt med den sten... Det er jo meningen at den skal blive i ringen.... :):) Det burde absolut ikke ske... Håber du har skreget hovedet af hende over ikke at have lavet jeres ringe ordentligt...

Hvad er der galt med din kærestes tøj??

Vores planlægning er indtil videre gået fint. Vi skal hente ringe på fredag, så må vi se hvordan de er blevet :hug:

Du får lige en masse :biggrin::biggrin::biggrin: fra mig

Majse

0

Del dette indlæg

Jeg er skam gravid!!! Afslørede det i min tråd fornyligt, men glemte lige at lufte nyheden her også. Så "den lille spire i maven" er skam en bebs-to-be! Jeg kommer til at være 14 uger henne på dagen, så ingen kan rigtigt sige, hvor stor jeg når at blive. Hmmm, nervøs? Ikke over andet end om kjolen passer ... Endnu!

Stort tillykke til dig. Det er da skønt! Jeg skal nok krydse fingre for at kjolen passer den 31. ellers må de jo lægge den lidt ud :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer