Sign in to follow this  
Followers 0
Gitte81

Test kage

10 posts in this topic

Hejsa

Ja så fik jeg lavet en lille test kage, af vores bryllupskage...

Synes nu den er blevet meget fin da det er førstegang jeg prøver at lave en kage med

sugerpaste og lave roser...

Jeg har brugt betty´s opskrift som er meget nem af følge

Men desvære kunne kim ikke lide den hindbærmusse der var i så nu skal jeg igang med en ny.

Nogen der ligger inde med nogen gode ideér til en kage der ikke bliver vammel men gerne frisk i smagen...

post-15700-1152404496.jpg

post-15700-1152404508.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa

Mange tak for de søøde svar...

Jeg ville også gerne prøve med jorbærmusse, menKim kan ikke tåle jorbær ()()

Har tænkt lidt på at lave en med færsken...

Havde hørt om en der lavede et lag vanilliecrem og lagde fersken skiver på og i næste lag noget fersken crem, nogen der kender opskriften på den ???

Vi er ikke så vilde med smørcremen som skal uden på kagen, men har læst et sted at man kan bruge abrikosmos, men det kan jeg ikke finde nogen steder...

Så kan man bruge abrikosmamelade ???

0

Annonce ♥

Hejsa

Mange tak for de søøde svar...

Jeg ville også gerne prøve med jorbærmusse, menKim kan ikke tåle jorbær -HAHA-

Har tænkt lidt på at lave en med færsken...

Havde hørt om en der lavede et lag vanilliecrem og lagde fersken skiver på og i næste lag noget fersken crem, nogen der kender opskriften på den ??? Jeg kender desværre ikke en opskrift på fersen creme, men skal da forsøge at se om jeg kan finde en.Vi er ikke så vilde med smørcremen som skal uden på kagen, men har læst et sted at man kan bruge abrikosmos, men det kan jeg ikke finde nogen steder... Du køber simpelthen en pakke med abrikosgrød som du så sier og så er det klar til brug.

Så kan man bruge abrikosmamelade ??? Kan man sikkert godt, men det er nok billigere med grøden.

0

Her er en opskrift på ferskenmousse jeg har googlet mig frem til:

(4 pers.)

Ingredienser

6 friske ferskner

3 dl. vand

2 dl. sukker

5 blade husblas

1-2 spsk. citronsaft

2½ dl. piskefløde

25 g hakkede mandler

1 fersken i både

Tilberedning

1. Læg husblassen i blød i rigeligt koldt vand, min. 10 min. Kog vand og sukker, til der er ca. halvdelen tilbage. Tag det fra varmen og lad det svale lidt. Mål 1½ dl. af sukkerlagen fra. Knug husblassen fri for væde og smelt den i den varme (ikke kogende) afmålte sukkerlage. Lad det blive fingervarmt.

2. Flå fersknerne og fjern stenen. Blend frugtkødet. Pisk sukkerlagen (med husblas) i lidt ad gangen, mens der piskes. Pisk fløden stiv og vend den i ferskenblandingen, når den begynder at stivne. Kom moussen i en skål eller portionsglas og lad den stivne helt. Pynt med hakkede mandler og friske ferskenbåde.

Synes da det lyder godt, helt sikkert noget jeg selv vil prøve en dag..

0