Theshe

Lesbisk bryllup

197 indlæg i dette emne

Vi skal giftes den 30.06.07, men det bliver lidt anderledes fra "almindelige" bryllupper, da vi lige skal et smut forbi rådhuset om morgenen, før vi kan bliver viet i kirken senere samme dag.

Jeg søger lidt erfaringer fra andre homoseksuelle par. Hvordan foregik det for jer?

Vil også gerne høre fra andre, som har en idé om, hvordan man lige får et bryllup til at køre, f.eks. i kirken, hvor der jo ikke er en gom :loveboard:

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Har ikke de store erfaringer med lesbiske bryllupper, men mon ikke det er som man selv vil have det? Flere herinde er også blevet viet på rådhuset først, og så haft en cermoni på en strand e.l., med gæsterne efterfølgende.

Skal til min svigerinde og hendes kærestes bryllup (også lesbiske) d. 9/9, og det regner jeg da med bliver som de "almindelige" bryllupper jeg har været til, bortset fra at de ikke skal i kirke...

Nå, men jeg ville jo egentlig bare sige det jeg startede med; Velkommen til :balloons:

:loveboard: Maiken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har spillet til flere homoseksuelle bryllupsfester og de plejer at blive holdt på præcis samme måde som alle andre bryllupsfester. Nogle bliver gift på rådhuset, andre i kirken. Nogle fester er mere formelle. Nogle mere uformelle. Nogle fortsætter til langt ud på natten. Andre slutter allerede kl. 2.

I er iøvrigt ikke de eneste lesbiske par herinde. Jeg mindes at jeg fornylig så et par indlæg fra en ny bruger der skrev lidt om sit kommende lesbiske bryllup.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal både på rådhuset og i kirke på den store dag. Vi kan jo desværre ikke blive viet direkte i kirken, så vi snupper begge dele samme dag. Rådhuset er kun for os og to vidner.

Resten af festen vil blive holdt helt traditionelt -så traditionelt som det nu kan blive :balloons:

:loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Hej og velkommen til!

Jeg er ikke selv homoseksuel så der er ikke noget jeg kan bidrage med i den retning, men jeg ved at der er mange som har gjort lige som jer, både hetero og homoseksuelle! Der er mange der vælger at lade sig borgerligt vie først, inden at de går i kirken og bliver velsignet! Principielt burde der jo ikke være nogen forskel på det bryllup i vælger at holde, og så det bryllup jeg f.eks. skal have! Tror det er lige meget hvilken seksuel tilgang man har, så holder man brylluppet som man vil have det!

Kan dog se det virker til at i er lidt kede af at i ikke kan blive i kirken, det jeg godt forstå, er det noget præsten bestemmer eller er det dansk lovgivning? Ja undskyld hvis jeg spørger for meget!

Nå men i alle fald, velkommen til, og TILLYKKE! glæder mig til at følge med i jeres planlægning! :griner:- Og husk billeder! :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hullah! :blink:

Jeg ved der er min. ét andet lesbisk par herinde - men pokker stå i om jeg kan huske hvem det er *tsk tsk*

Anyways; http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif-ligt velkommen til! ()()

:o

Birgit (der næsten kan få hikke ved tanken om hele 2 bridezillas under samme tag :griner:- )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til - det har jeg slet ikke fået sagt :balloon: .

Jeg synes det er pragtfuldt, at I også vil være med her :balloons: . Personligt finder jeg det underligt, at I ikke kan blive viet direkte i kirken som hetroseksuelle par, men der er desværre stadig nogen der ikke har fundet ud af, at vi lever i det 21-århundrede!

Planlægningen, ja som Downfall skriver, så kan det blive en sjov affære :bearhug: , men jeg håber I får nogle hyggelige timer med planlægningen.

Billeder af de ting der bliver planlagt/lavet... stedet festen skal holdes, ja ALT - det er altså noget vi gerne vil se herinde :bearhug: .

:bearhug:

-Lisbeth

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spekulerede faktisk også på, hvorfor man ikke så flere homoseksuelle par på Bryllupsklar. De af mine bøsse-bekendtskaber, som er blevet gift, har da holdt lige så store - om ikke mere overdådige - bryllupper som heteroseksuelle.

Ærlig talt synes jeg, det er lidt synd. For jeg er helt sikre på at bøsser såvel som lesbiske kan bidrage mindst ligeså meget til forummet som alle os andre...

Så jeg håber, at se mange flere homoseksuelle herinde. Og hermed en kærlig velkomst til alle de, som allerede har fundet vej herind. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spekulerede faktisk også på, hvorfor man ikke så flere homoseksuelle par på Bryllupsklar. De af mine bøsse-bekendtskaber, som er blevet gift, har da holdt lige så store - om ikke mere overdådige - bryllupper som heteroseksuelle.

Ærlig talt synes jeg, det er lidt synd. For jeg er helt sikre på at bøsser såvel som lesbiske kan bidrage mindst ligeså meget til forummet som alle os andre...

Så jeg håber, at se mange flere homoseksuelle herinde. Og hermed en kærlig velkomst til alle de, som allerede har fundet vej herind. :)

Jamen helt sikkert da men jeg tror ikke det er helt tilfældigt. Selvom bryllupsklar er Danmarks største og mest besøgte bryllupssite, så udgør brugerne stadigvæk kun en lille brøkdel af de brudepar der bliver gift. Jeg kan se det ud af de henvendelser vi får.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan desværre ikke bidrage til jeres spørgsmål, da jeg aldrig har været til lesbisk bryllup, men har da været til et enkelt bøssebryllup.

Det var rigtig hyggeligt.

God mad og musik, kransekage, champagne og brudevals.

Sødt og romantisk.

VELKOMMEN til dette forum og held og lykke med brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan desværre ikke bidrage til jeres spørgsmål, da jeg aldrig har været til lesbisk bryllup, men har da været til et enkelt bøssebryllup.

Det var rigtig hyggeligt.

God mad og musik, kransekage, champagne og brudevals.

Sødt og romantisk.

VELKOMMEN til dette forum og held og lykke med brylluppet.

Tak :cheerleader3: Vi er også glade for at være her, og er i fuld gang med planlægningen...men puha...det bliver godt nok dyrt...heldigvis har vi så TO brudens far!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde var til et bøssebryllup i sidste weekend. Hendes største problem forud for festen var, hvem der skulle kysse hvem, når gommene gik på toilettet...

Det endte bare med at alle kyssede hver gang :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde var til et bøssebryllup i sidste weekend. Hendes største problem forud for festen var, hvem der skulle kysse hvem, når gommene gik på toilettet...

Det endte bare med at alle kyssede hver gang :loveboard:

Ej hvor sjovt :rolleyes: Det lyder som en sjov fest :bearhug:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og svigerinde blev gift den 20. maj i år. Det var "kun" på rådhuset, og så var vi hjemme ved dem bagefter og få lidt at spise. Det er heldigt med to "brudens far" :cheerleader3:

Jeg er ikke så meget inde i det med loven, og vil gerne vide hvordan det kan være I skal giftes på rådhuset først, det er da noget underligt noget. :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et stort tillykke til Theshe og Lisette med det forestående bryllup :cheerleader3::loveboard:

Min søster og svigerinde blev gift den 20. maj i år. Det var "kun" på rådhuset, og så var vi hjemme ved dem bagefter og få lidt at spise. Det er heldigt med to "brudens far" :bearhug:

Jeg er ikke så meget inde i det med loven, og vil gerne vide hvordan det kan være I skal giftes på rådhuset først, det er da noget underligt noget. :blush:

Så vidt jeg ved åbner lovgivningen ikke mulighed for at registrerede partnerskaber kan foretages i kirken endnu. De kan kun foretages på rådhuset.

Derfor er det nødvendigt at tage turen derind først og så tage en kirkelig velsignelse bagefter.

:rolleyes: fra Marianne

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved åbner lovgivningen ikke mulighed for at registrerede partnerskaber kan foretages i kirken endnu. De kan kun foretages på rådhuset.

Derfor er det nødvendigt at tage turen derind først og så tage en kirkelig velsignelse bagefter.

:cheerleader3: fra Marianne

Nej det har du fuldstændig ret i. Vi skal desværre en tur forbi rådhuset om formiddagen, hvilket irriterer os grænseløst. Vi betaler lige så meget i skat som alle andre :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå at I drøn-irriterede over at I ikke kan blive viet i kirken.

Det virker heller ikke rimeligt, at lovgivningen tillader registreret partnerskab, men bare ikke lige når det gælder om at få den foretaget i kirken.

Vi er også ude i næsten samme løsning som jer.

Vi ønsker ikke at blive viet i en kirke men helst udenfor på et sted vi holder meget af begge to. På den anden side vil vi gerne have noget mere personligt end rådhusets 45 sekunders forestilling.

Men hvis man skal vies udenfor kirken af en præst skal biskoppen give sin tilladelse og det gør de principielt ikke med mindre der er tale om syge mennesker, der ikke selv er i stand til at komme hen i kirken.

Derfor er planen at vi bliver viet på feststedet af en repræsentant fra den stedlige kommunen og samtidig supplerer min onkel, der er pensioneret præst (og dermed ikke underlagt nogen biskop længere :whistle: ) med en kirkelig velsignelse under samme ceremoni.

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:blush:

Helt ærligt, man kan godt blive velsignet, hvis man er gift. :baa: Dansk lovgivning. :angry:

Jeg er altså lidt nysgerrig, hvad skal I have på af tøj i kirken? Min søster og hendes kone var jo "kun" på rådhuset og havde et pænt sæt tøj på bestående af bukser og bluser.

Vi skal begge have brudekjole på. Vi bliver bare nødt til at sørge for, at de ikke fylder for meget -for så er der jo ikke plads til os begge :oops:

Der er ingen af os der har lyst til, at være klædt ud som brudgom :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder altså virkelig urimeligt at i ikke kan blive viet i kirken! Ja jeg ser det helt ærligt som dobbeltmoralsk! De vil gerne velsigne jer men ikke vie jer! Helt ærligt flyt da ind i det 21 århundrede!

Det siges at Gud skabte alt på jorden, både manden og kvinde! Hvis kirken tror på at Gud skabte alt, må han også have skabt det nonseksuelle, det homoseksuelle og det heteroseksuelle væsen! Hvorfor være så snæversynet, og kun se på det der ikke træder ud fra normalen, og være så kynisk at man blot vil velsigne!

Ja jeg håber ikke jeg fornæmer nogen, men jeg synes virkelig det er en skam for jer, når i virkelig ønsker en kirkelig vielse at i så ikke kan få den!

Jeg glæder mig meget til at følge med i jeres planlægning (skal i ikke snart have en tråd?)! Og sikke heldige i er at i har 2 gange brudens far! Her har vi kun én, men en fattig en af slagsen! :blush:

:angry:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Katharina..

Grunden til at mange folkekirker ikke vil vie homoseksuelle par er at det står i biblen at kærlighed mellem to af samme køn er usmageligt (eller hvad ord de nu lige får brugt, kan ikke huske det lige nu). Og biblen er jo den bog som folkekirken bygger deres tro på så de er nødt til at følge den.. Det er heller ikke alle kirker og præster der vil velsigne et homoseksuelt par fordi det er imod den kristne tro... Apostolsk kirke som jeg kommer i vil du aldrig få til at vie eller velsigne et homoseksuelt par.. Men i det mindste holder min kirke ikke kurser for homoseksuelle i håb om at rense dem for de synder der gør at de er homoseksuelle.. Det er der andre frikirker der gør meget i. :oops:

TheShe... Håber ikke jeg støder dig/jer med mit indlæg for det er bestemt ikke meningen.. Vil blot komme med lidt info... :blush:

Knuz Mia :angry:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for infoen Mia! :angry: Jeg forstår bare stadigvæk ikke de kirker der så godt vil velsigne dem, ikke vil vie dem! Hvad er forskellen? Begge gange anerkender man jo forholdet og giver dem den kirkelige velsignelse!!

Altså jeg er selv et troende menneske, men jeg ser ikke noget forkert i jeres kærlighedsforhold! Tværtimod! Det er jo en hyldest til kærligheden når to mennesker bliver gift, ikke nødvendigvis foreningen mellem mand og kvinde!

Bibelen blev skrevet mange mange år senere end handlingerne fandte sted, og netop derfor vil der være nogle holdninger og meninger der er præget af de der skrev den, og måske ikke altid fortælle om den fjer der blev til en høne!

Jeg håber at i to får et vidunderligt bryllup, også på trods af at i blot kan blive velsignet i kirken og skal den trælse vej omkring rådhuset først! :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for den søde opbakning -den betyder meget for os :angry:

Vi vil gerne lave en planlægningstråd, men er ikke helt sikre på, hvordan vi gør?

Nogen der kan hjælpe? :bask:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

UHHH det er så dejligt! Glæder mig meget til at høre jeres historie! Det er altid så rart når folk de gider fortælle lidt om dem selv!

Du går ned i det fora der hedder " Min bryllups planlægning" Så siger du opret nyt emne, navngiver emnet med jeres navne eller hvad i har lyst til, og så er det bare igang med at skrive!

Prøv at kigge lidt på de andres tråde for at finde inspiration! :angry:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer