Theshe

Lesbisk bryllup

197 indlæg i dette emne

Men nu vil jeg bede admin om at lukke tråden, 1. fordi den er kommet ud på et sidespor og to fordi stemningen har ændret sig og nogle føler sig angrebet og det er ikke meningen...

Er tråden ikke kommet udover den fase og ind på rette spor igen - Hvis der er - eller kommer - andre lesbiske par vil det da være synd for dem hvis de ikke har mulighed for "at komme frem". Medmindre "The She's" ønsker tråden lukket kan jeg egentlig ikke se nogen grund til det, :respekt:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men nu vil jeg bede admin om at lukke tråden, 1. fordi den er kommet ud på et sidespor og to fordi stemningen har ændret sig og nogle føler sig angrebet og det er ikke meningen...

Er tråden ikke kommet udover den fase og ind på rette spor igen - Hvis der er - eller kommer - andre lesbiske par vil det da være synd for dem hvis de ikke har mulighed for "at komme frem". Medmindre "The She's" ønsker tråden lukket kan jeg egentlig ikke se nogen grund til det, :respekt:

Nej det synes jeg bestemt ikke, jeg ved at der er folk der er blevet så ked at de slet ikke vil skrive i denne tråd, så derfor synesjeg den skal stoppes inden den ryger ud på et sidespor igen, alle argumenter og meninger er jo også kommet ppå bordet nu, både de gode og de dårlige...

Synes bare at vi skal stoppe nu mens legen er god og så skal Theshe og Lisette bare have lov til at glæde sig over deres store kærlighed *SS*

0

Del dette indlæg

Nej det synes jeg bestemt ikke, jeg ved at der er folk der er blevet så ked at de slet ikke vil skrive i denne tråd, så derfor synesjeg den skal stoppes inden den ryger ud på et sidespor igen, alle argumenter og meninger er jo også kommet ppå bordet nu, både de gode og de dårlige...

Synes bare at vi skal stoppe nu mens legen er god og så skal Theshe og Lisette bare have lov til at glæde sig over deres store kærlighed *SS*

Undskyld, fru jeg-administrere-ikke-jeg-kan-bare-godt-lide-at-bestemme-men-jeg-har-reelt-ingen-magt-så-derfor-spiller-jeg-bare-med-musklerne. (ja undskyld)

Jeg giver diskobil ret, tråden er kommet på rette kurs igen, men bliver så igen igen trukket på et sidespor.

Og du kan jo bare scrolle om på side to for præsis at finde ud af HVAD der går galt, personen har trukket sig, så længere er den vel ikke ?

Jeg forstår SIMPELTHEN ikke at det skal være SÅ fint pusset, altsammen.....

Hvis TheShe og Lisette ville have tråden slettet SÅ gav de nok besked.

Jeg beklager at jeg går over stregen her, men det syntes jeg ærlig talt også at du gør Kalland. :respekt:

0

Del dette indlæg

alle argumenter og meninger er jo også kommet ppå bordet nu, både de gode og de dårlige...

Øh - Nu handlede tråden ligesom ikke om meninger om, og argumenter for og imod lesbiske. Det var der den kom ud på et sidespor.

Well - Det behøver vi ikke at diskutere for det er ikke vores afgørelse men administratorernes. :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok... Nu slappper du lige af Bridezila.... Det der med navn kom vi lige som over da vi var teenagere... Der er ingen grund til at angribe for det hele fra min side af er kun sagt i den bedste emning og ikke et nagativt ord og for at være helt ærlig så har din kommentar lige fået mig til at græde, men det er du vel temmelig ligeglad... KUnne finde en masse navne igen ud fra din tidligere indlæg, men det vil jeg lade være med for dette er vel et VOKSENT forum

0

Del dette indlæg

Ok - ro på igen.

Kalland/Trine: Du er i din gode ret til at synes, at tråden skal lukkes. Det er din holdning, og den skal vi respektere omend man kan være uenig. Jeg vil vælge ikke at lukke tråden, for jeg er sikker på, at den nok skal komme på rette spor igen.

Bridezilla24: Jeg er ikke særlig vild med, at du giver de andre brugere øgenavne, fordi de har en anden mening end dig. Venligst stop med det. Det er selvfølgelig helt ok at være uenig, men det skal holdes i en god tone. Ok?

Og til TheShe og Lisette: Hjerteligt velkommen herinde - det er dejligt at få nogle anderledes input til bryllupsdebatten.

:respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest:

Kære TheShe & Lisette, tillykke med jeres forestående bryllup. Det er ALTID fantastisk når to mennesker vælger at leve resten af livet sammen. Dertil vil jeg sige, at jeg er ked af, at jeres tråd kom til at handle om alt andet end jeres søgning på erfaringer mht. bryllupper fra andre lesbiske par. Tingene bliver desværre hurtige "farlige" når der blandes religion ind i diskussioner. Og det kom uheldigvis til at gå ud over den oprindelige tråd. :)

Dernæst vil jeg tilslutte mig Vibekeld og håbe, at den gode stemning kommer igen. Der skal være plads til alle mennesker og deres meninger. Og så tænk på, hvorfor vi alle sammen er herinde. VI SKAL GIFTES :biggrin::respekt: :carrot: :bearhug: og det er jo umådelig dejligt for os alle sammen. Om man så er to brude, to gomme eller en af hver slags. -HAHA-

Et lille input fra mig, og rigtig god weekend til jer alle sammen.

:blink: Christine

0

Del dette indlæg

Ok - ro på igen.

Bridezilla24: Jeg er ikke særlig vild med, at du giver de andre brugere øgenavne, fordi de har en anden mening end dig. Venligst stop med det. Det er selvfølgelig helt ok at være uenig, men det skal holdes i en god tone. Ok?

Javel.! (ingen ridser i lakken, det ser pænere ud)

Men nu anser jeg det nu ikke for øgenavne i ordets bedste forstand. - men jeg tager den bare pb med Kalland.

0

Del dette indlæg

Ok - ro på igen.

Javel.! (ingen ridser i lakken, det ser pænere ud)

Men nu anser jeg det nu ikke for øgenavne i ordets bedste forstand. - men jeg tager den bare pb med Kalland.

Udtrykker jeg mig ikke tydeligt nok?

Det har ikke noget med ridser, lak eller pænt udseende at gøre, jeg beder om simpel høflig adfærd herinde. Dvs. er man uenig så siger man det på en pæn måde, det burde være almen viden, at det er en god stil at lægge for dagen.

Og nu gider jeg simpelthen ikke høre et ord mere om det her fnidderi.

Jeg sletter alle nye indlæg, som ikke har noget med emnet at gøre.

Tråden skal tilbage på rette spor af respekt for trådstarterne.

Capiche?

0

Del dette indlæg

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, om I har gjort jer nogen tanker med hensyn til polterabend.

Tror I at I får en hver eller bliver det en fælles?

(Hvis I altså ønsker en polterabend)

Jeg kender et lesbisk par, som havde fælles polter og det gik rigtig fint :smolf:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm..

Det var da egentlig et spændende spørgsmål... Umiddelbart skulle man tro at de ville få en fælles fordi de er to piger.. Men jeg håber daogså lidt for jer at i får en hver for sig, så bliver det da fedt at komme hjem og fortælle hvad ens venner og familie har fundet på... For i har vel også hver jeres venner??

Knuz Mia :respekt:

P.S Og så håber jeg i er klar over at jeg på intet tidspunkt har været ude på at såre eller fornærme jer, det var ikke meningen med de indlæg jeg har postet :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, om I har gjort jer nogen tanker med hensyn til polterabend.

Jeg kender et lesbisk par, som havde fælles polter og det gik rigtig fint :smolf:

Uuuuuuuuuh... godt spørgsmål... For selv om I ikke er mand og kvinde, så er I jo stadig to... Og en polterabend er vel traditionelt den sidste "single" aften sammen med vennerne.. Men hvis I har mange fælles venner så er problemet vel også om de har råd til to polter abender *SS* Nu må I rigtig komme frem i skoene, her er jo mange interesserede piger *SS*
0

Del dette indlæg

Altså nu spørger jeg måske dumt! Men er et polteraben for to kvinder ikke det samme som hvis det er en mand og en kvinde, eller to mænd?

Kristian og jeg får to forskellige, vi har fælles venner og venner hver for sig, ligesom de fleste andre par! Det er vel meget normalt!

Jeg håber i får det polteraben i ønsker, og jeg kunne da godt tænke mig at høre hvis der er noget specielt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså nu spørger jeg måske dumt! Men er et polteraben for to kvinder ikke det samme som hvis det er en mand og en kvinde, eller to mænd?

Kristian og jeg får to forskellige, vi har fælles venner og venner hver for sig, ligesom de fleste andre par! Det er vel meget normalt!

Jeg håber i får det polteraben i ønsker, og jeg kunne da godt tænke mig at høre hvis der er noget specielt?

Ja, det tænkte jeg også på - men det kan da godt være at I selv har nogle ønsker ?

0

Del dette indlæg

Puha... Sikke en tråd...

Først vil jeg lige ønske jer tillykke med jeres kærlighed... Det er fantastisk når man i denn verden bland, død og ødelæggelse kan finde den sande kærlighed i en anden sjæl...

Derefter vil jeg lige påpege at vi lever i en verden i konstant forandring og hvis kirken er den eneste der ikke skal ændre sig, så kommer den sq til at sakke efter, for 100 år siden var kirkerne fulde, men nu står de gerne halvtomme hver eneste søndag, og kirkerne ændre sig med at prøve at tiltrække folket og få dem i kirke igen, men snak om sikker sex, alkoholmøder osv... Men en alkoholiker der vil giftes i kirken får jo heller ikek at vide at det kan han/hun ikke fordi de drikker...

Jeg beder til gud og jeg tror på mere mellem himmel og jord, men jeg er også vokset op med en meget tolerant og absolut fantastisk præst... Og når jeg nu som en del af befolkningen mener at det er ok at vie homoseksuelle par, hvorfor skal min mening så ikke tælle, jeg betaler trods alt for at kirken kan bevares...

Glæd jer over kærligheden, den er noget af det smukekste der findes u guds verden, hvor der hver dag er død, ødelæggelse, misbrug og i verden hvor kun få mennesker kan kaste med sten fordi de ikke bor i et glashus...

Knuz Trine

Det er sødt af dig, at du tænker på, om vi måske bliver stødt af alle indlæggene. Tak for omtanken, men vi synes nu bare det der dejligt at få en debat igang. Mennesker er jo ikke ens, og vi har jo alle vores egne meninger. At der er nogen der ikke mener, at homoseksuelle hører til i kirken, det er jo deres sag. Vi er bare taknemlige for, at vi kan få en tur i kirken også. Det er da ærgeligt, at vi skal forbi rådhuset først, men så får vi det med. Da vi var i forhold med fyre, var det jo en selvfølge, at vi selvfølgelig skulle giftes i kirken, og det er ikke så meget anderledes nu.

Du foreslår at tråden nedlægges. Tak for omsorgen, men vi ville blive meget kede af det, hvis den blev lukket. Vi kan godt tåle lidt debat, og de fleste homoseksuelle har jo oplevet lidt modgang hist og her :pokey:

Vi ville blive meget glade, hvis den forblev åben -og for vores skyld kan folk sagtens ytre deres meninger -vi bliver ikke såret : :bearhug:

Er tråden ikke kommet udover den fase og ind på rette spor igen - Hvis der er - eller kommer - andre lesbiske par vil det da være synd for dem hvis de ikke har mulighed for "at komme frem". Medmindre "The She's" ønsker tråden lukket kan jeg egentlig ikke se nogen grund til det, :pokey:

Enig, enig -vi ønsker den IKKE lukket

Først og fremmest:

Kære TheShe & Lisette, tillykke med jeres forestående bryllup. Det er ALTID fantastisk når to mennesker vælger at leve resten af livet sammen. Dertil vil jeg sige, at jeg er ked af, at jeres tråd kom til at handle om alt andet end jeres søgning på erfaringer mht. bryllupper fra andre lesbiske par. Tingene bliver desværre hurtige "farlige" når der blandes religion ind i diskussioner. Og det kom uheldigvis til at gå ud over den oprindelige tråd. :(

Dernæst vil jeg tilslutte mig Vibekeld og håbe, at den gode stemning kommer igen. Der skal være plads til alle mennesker og deres meninger. Og så tænk på, hvorfor vi alle sammen er herinde. VI SKAL GIFTES og det er jo umådelig dejligt for os alle sammen. Om man så er to brude, to gomme eller en af hver slags. -HAHA-

Et lille input fra mig, og rigtig god weekend til jer alle sammen.

:biggrin: Christine

Tak for de søde ord -allesammen :pokey: Og god weekend :sm:

Vi har skrevet på vores hjemmeside, at vi helst vil have en polterabend sammen. Vi har jo, før vi blev kærester, været bedste veninder i mange år, og vi har altid gerne villet være med til den anden polterabend. Oven i det er stort set alle vores venner fælles venner, da vi altid rendte sammen, da vi kun var veninder. Så jeg ved ikke lige, hvordan det ellers skulle fungere.

Problemet er nok bare, at mange af vores venner ikke kender hinaden så godt, så spørgsmålet er, om vi overhovedet får en polterabend...vi håber det -HAHA-

Vi ville heller ikke have noget imod at få en hver, men det er stort set de samme venner der skal med til begge (hvis der bliver en)

Hmm..

Det var da egentlig et spændende spørgsmål... Umiddelbart skulle man tro at de ville få en fælles fordi de er to piger.. Men jeg håber daogså lidt for jer at i får en hver for sig, så bliver det da fedt at komme hjem og fortælle hvad ens venner og familie har fundet på... For i har vel også hver jeres venner??

Knuz Mia :blink:

P.S Og så håber jeg i er klar over at jeg på intet tidspunkt har været ude på at såre eller fornærme jer, det var ikke meningen med de indlæg jeg har postet :)

Vi ved godt, at ingen har været ude på at såre os. Vi er heller ikke blevet såret. Det er spændende at høre om folks holdninger og forbehold :)

God weekend allesammen

GP:respekt:

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i Lidemark Kirke den 30.6.07 kl. 13

Et forsinket Tillykke skal lyde fra mig, har lige siddet og læst hele tråden og faldt sørme over denne ene lille sætning....

FEDT tænkte jeg......det er jo MIN præst...Og ja hun er sej.

Jeg har selv sunget som forsanger i kirken (dog Bjæverskov kirke, som hun også står for) i mange år (fra jeg var 14-18 år) og i den periode viede hun også lesbiske par. Så hun har altid været med egne meninger og stået ved dem.

Og kan jo så ikke lade være med at tænke hvem af Jer, der er fra skovbo - og hvor i Skovbo???? hehe. For der er jeg jo født og opvokset (konfirmeret i Bjæverskov....) Så måske har vi mødt hinanden...

Vi blev også viet af Hanne - hun tog villigt turen til Køge kirke, da vi skulle vies og holdt den bedste og mest personlige tale til os... så glæd Jer - der er meget at se frem til.

Venligst

Badutski

0

Del dette indlæg

Det er Lisette der kommer fra Lidemark. Kender du hende?

I mange år var hun bedste veninde med præstens datter Martha.

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil da også lige ønske jer velkommen til!! Det er ikke noget så dejligt, som når kærlighed opstår mellem to mennesker. Og måske er det særlig dejligt når bryllupsklokkerne ringer for et lesbisk par - for det betyder nemlig TO brudekjoler og TO brudeslør og TO gange lækkert opsat hår og TO brudebuketter - og i det hele taget to af alt det spændende som man elsker at se på til bryllupper :-P

Jeg forstår bare ikke hvorfor I ikke vil have "store" kjoler? Jeg har godt nok kun været til eet lesbisk bryllup, men der havde begge brude kæmpe designerkjoler med slæb på og det var bare SUPER smukt og overdådigt og slet ikke noget problem at kjolerne var kæmpe. Brudeparret havde fået dem syet samme sted og i samme stoffer og en stil der passede sammen, men i forskellige snit der klædte dem bedst hver især - og det så bare SÅ godt ud!

Det var i øvrigt nok det mest velplanlagte bryllup jeg har været med til. Måske fordi det gør noget for en fest at der er TO super koordinerede bridezillas i stedet for den mere traditionelle kombination (1 stresset og overbebyrdet bridezilla + 1 halvsløv clueless mand) ;-)

Jeg kan også kun anbefale at være sammen om processen med at få syet/købe kjolen (eller i jeres tilfælde kjolerne). Min ægtefælle og jeg var sammen om det og turene til skrædderiet sammen og hele planlægningen af kjolen var bare SÅ romantisk og en fantastisk oplevelse at dele. Og selvom man ikke skulle tro det, så blev det alligevel en overraskelse at se hinanden i kirken, fordi det hele ser anderledes ud når man har fået sat håret, lagt make up, har brudebuket, slør på og er spændt og rørt.

Med venlig hilsen

Louise

P.S. Synes i øvrigt det er helt fint at folkekirken ikke vil vie homosexuelle. Synes bare at det ville være mere fair, hvis man ligesom diskriminerede hele befolkningen på tur.

Fx. kunne man undlade at vie homosexuelle i det første år at hvert årti. Det næste år kunne man så nægte at vie rødhårede og året efter mænd over 40. Fjerde år i hvert årti kunne det så være folk med store fødder og året efter kunne man blankt nægte at vie folk med bogstavet "a" i deres fornavn. Året efter kunne det så være århusianere samt folk med lige postnumre og de sidste tre år ville det så være henholdsvis folk med jagttegn, hundeejere og sluttelig folk med fodvorter. Når man så gik ind i det næste årti, kunne man starte forfra med homosexuelle.

P.P.S. Til dem der måtte behøve det, kan disse <ironi> </ironi> indsættes efter behag ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg vil da også lige ønske jer velkommen til!! Det er ikke noget så dejligt, som når kærlighed opstår mellem to mennesker. Og måske er det særlig dejligt når bryllupsklokkerne ringer for et lesbisk par - for det betyder nemlig TO brudekjoler og TO brudeslør og TO gange lækkert opsat hår og TO brudebuketter - og i det hele taget to af alt det spændende som man elsker at se på til bryllupper :-P

Jeg forstår bare ikke hvorfor I ikke vil have "store" kjoler? Jeg har godt nok kun været til eet lesbisk bryllup, men der havde begge brude kæmpe designerkjoler med slæb på og det var bare SUPER smukt og overdådigt og slet ikke noget problem at kjolerne var kæmpe. Brudeparret havde fået dem syet samme sted og i samme stoffer og en stil der passede sammen, men i forskellige snit der klædte dem bedst hver især - og det så bare SÅ godt ud!

Det var i øvrigt nok det mest velplanlagte bryllup jeg har været med til. Måske fordi det gør noget for en fest at der er TO super koordinerede bridezillas i stedet for den mere traditionelle kombination (1 stresset og overbebyrdet bridezilla + 1 halvsløv clueless mand) ;-)

Med venlig hilsen

Louise

P.S. Synes i øvrigt det er helt fint at folkekirken ikke vil vie homosexuelle. Synes bare at det ville være mere fair, hvis man ligesom diskriminerede hele befolkningen på tur.

Fx. kunne man undlade at vie homosexuelle i det første år at hvert årti. Det næste år kunne man så nægte at vie rødhårede og året efter mænd over 40. Fjerde år i hvert årti kunne det så være folk med store fødder og året efter kunne man blankt nægte at vie folk med bogstavet "a" i deres fornavn. Året efter kunne det så være århusianere samt folk med lige postnumre og de sidste tre år ville det så være henholdsvis folk med jagttegn, hundeejere og sluttelig folk med fodvorter. Når man så gik ind i det næste årti, kunne man starte forfra med homosexuelle.

P.P.S. Til dem der måtte behøve det, kan disse <ironi> </ironi> indsættes efter behag ;-)

:biggrin::bearhug::blink::respekt: Fed humor!

Du har fuldstændig ret -det er skønt at vi kan få to af alle de ting, der gør bryllupper flotte! Og vi er jo bare helt vilde med at planlægge -jeg tror det er derfor vi er kommet så langt allerede.

Lige nu er vi ved at lede efter pæne stole til udlejning, så hvis du eller nogen andre har nogle gode links, så sig endelig til. Vi har svært ved at finde nogen, som vi synes er flotte.

Ligeledes med telte...Hvis der er nogen der kender en billig og god udlejer, så sig endelig til, for receptionen skal holdes i telt nemlig -HAHA-

Du har ret med de store kjoler...Det kunne faktisk se ret godt ud. Vi har hele tiden vidst, at vi nok hellere lige måtte koordinere sammen, men nu er vi ikke længere begrænset til de små kjoler...dejligt :)

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Det er Lisette Madsen der kommer fra Lidemark. Hun er årgang 1980. Kender du hende?

I mange år var hun bedste veninde med præstens datter Martha.

Hmmm.... umiddelbart siger navnet mig ikke noget - men jeg er nu også rigtig sørgeligt dårlig til navne :respekt: .

Jeg selv kommer fra Bjæverskov, (Vindegaard på vindegårdsvej.) Og er også årgang 1980. Gik dog i Skole i Borup og ikke i Bæverskov/Vemmedrup.....

Badutski

0

Del dette indlæg

Vi er blevet inviteret til to veninders bryllup den 2.12. Det bliver spændende at se, hvordan sådan et bryllup kommer til at foregå...IHH....og så kan vi måske få en masse inspiration...

(Brylluppet bliver vist ikke så overdådigt, men det bliver spændende)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer