Theshe

Lesbisk bryllup

197 indlæg i dette emne

Vi er blevet inviteret til to veninders bryllup den 2.12. Det bliver spændende at se, hvordan sådan et bryllup kommer til at foregå...IHH....og så kan vi måske få en masse inspiration...

(Brylluppet bliver vist ikke så overdådigt, men det bliver spændende)

Glæder mig til at høre om hvad I synes om deres bryllup og om I kunne bruge det som inspiration til jeres eget bryllup... Og huske ENDELIG at fortælle om kjolerne... HAr de begge valgt store eller enkle kjoler???

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er blevet inviteret til to veninders bryllup den 2.12. Det bliver spændende at se, hvordan sådan et bryllup kommer til at foregå...IHH....og så kan vi måske få en masse inspiration...

(Brylluppet bliver vist ikke så overdådigt, men det bliver spændende)

Glæder mig til at høre om hvad I synes om deres bryllup og om I kunne bruge det som inspiration til jeres eget bryllup... Og huske ENDELIG at fortælle om kjolerne... HAr de begge valgt store eller enkle kjoler???

Knuz Trine

Vores veninder er et lidt blandet par. Jeg ved, at den ene i hvert fald skal giftes i bukser. Den anden skal giftes i kjole, men ved faktisk ikke, om det bliver en egentlig brudekjole...er ret spændt.

Men hvor er det dog dejligt, at vi får en chance for at opleve et lesbisk bryllup også...i hvert fald, så vi kan få lidt gode ideer.

Uhh! :yllove:

0

Del dette indlæg

Hold da op en tråd! :blink: Stemningen/følelserne kører godt nok højt herinde. Hvad blev der af mottoet "alt er relativt, det afhænger af øjnene der ser". Jeg har en livsfilosofi som kører lidt på: jeg er enig om at være uening.... og at alt er relativt.

Det skal så lige siges at den kan man virkelig klare sig langt med. Vi er ikke alle ens og har alle ret til vores meninger, ja og endda at udtrykke den uaset hvad andre synes i forhold til (selvfølgelig på en forholdsvis sober måde, men så længe man ikke bander og kalder folk for grimme navne - synes det har været nogenlunde overholdt her).

Tag det dog for hvad det er, som I kan se..det har THESHE gjort....lyder som om de kender "turen"... -HAHA-

Ved jeg lige fik tråden afsporet igen, men jeg blev vist lidt opslugt :whistle:

Det var i øvrigt nok det mest velplanlagte bryllup jeg har været med til. Måske fordi det gør noget for en fest at der er TO super koordinerede bridezillas i stedet for den mere traditionelle kombination (1 stresset og overbebyrdet bridezilla + 1 halvsløv clueless mand) ;-)

Her blev jeg så lige stødt -HAHA- Det var da noget af en generalisering!!! skal lige siges at jeg har en fantastisk mand, som hellere end gerne er lige så stor en del af planlægning som jeg selv.... :bearhug::loveshower::kiss:

Tillykke med kærligheden THeshe...uanset alder,køn, trosretning, oprindelsessted osv. så er det altid en vidunderlig oplevelse....

Følger med på sidelinjen for det meste, det tager jo noget tid med alle de tråde...hehehe :)

Glæder mig nu også til at se jeres kjoler....men hvis det var mig, så skulle den anden brud IKKE se den. Synes nemlig det er noget af det mest spændende den dag. Jeg glæder mig nu også vildt til at se min mand stå der oppe...IHHHHH hvor bliver han flot!! Det skal da være en overraskelse for mig også....

Har I hørt fra andre lesbiske par endnu herindefra? Det kunne da være sjovt for jer...selvom resten af planlægningen egentlig er det samme som for heteroseksuelle (fint ord hva? Synes i det mindste det lyder bedre end at sige "os andre" :( )

Nå men held og lykke med det.... :toot:

mvh Nanna (y)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den gård kender jeg godt...Det er en stor flot, hvid gård med rød port...:(

Det er den - og tak.... Der kommer jeg fra, bor dog ikke hjemme mere... :bearhug: er jo ligesom også (y) så det burde vel være det sidste jeg gjorde...hehe

Bor i stedet selv på Lundekrog Gaard, kun 7 km. fra mine forældres gård, mellem Ejby og Ll. Skensved (den med de 2 store halmfigurer om sommeren, måske kender I også den).

------------------

I øvrigt fedt at komme til et lign. bryllup før ens eget, så kan man hugge og stjæle de gode ideer - og iøvrigt stryge dem der måske ikke virker så godt i praksis...hehe..

Nød selv de 2 brylluppe i vores familie, lige inden vores eget, for man bliver absolut ikke hverken glemt eller vækl i "Mængden" af bryllupper - i stedet for man lov til at stå endnu mere ud, fra de andre, fordi man i de små detaljer liver endnu mere bevidst om hvad man er til og hvem man er...hehe

adutski

0

Del dette indlæg

hvorforo må i ikke blive viet i kirken ???????underligt vi leve ri år 2006.......jeg vil ønske jer tillykke med jeres store dag....og ønske jer god fest glæder mig til at se billeder af to smukke brude

hihi

camilla

Vi må ikke blive gift i kirken alene af den grund at vi er lesbiske. Vi må dog godt blive velsignet i kirken, hvis vi har været forbi rådhuset, så det bliver vi jo nødt til :toot:

Hold da op en tråd! Stemningen/følelserne kører godt nok højt herinde. Hvad blev der af mottoet "alt er relativt, det afhænger af øjnene der ser". Jeg har en livsfilosofi som kører lidt på: jeg er enig om at være uening.... og at alt er relativt.

Det skal så lige siges at den kan man virkelig klare sig langt med. Vi er ikke alle ens og har alle ret til vores meninger, ja og endda at udtrykke den uaset hvad andre synes i forhold til (selvfølgelig på en forholdsvis sober måde, men så længe man ikke bander og kalder folk for grimme navne - synes det har været nogenlunde overholdt her).

Tag det dog for hvad det er, som I kan se..det har THESHE gjort....lyder som om de kender "turen"...

Ved jeg lige fik tråden afsporet igen, men jeg blev vist lidt opslugt :whistle:

Det går nok du :kiss: Vi har ikke noget imod lidt debat jo :hug:

Tusind tak for de søde ord -HAHA-

Det var i øvrigt nok det mest velplanlagte bryllup jeg har været med til. Måske fordi det gør noget for en fest at der er TO super koordinerede bridezillas i stedet for den mere traditionelle kombination (1 stresset og overbebyrdet bridezilla + 1 halvsløv clueless mand) ;-)

Her blev jeg så lige stødt :) Det var da noget af en generalisering!!! skal lige siges at jeg har en fantastisk mand, som hellere end gerne er lige så stor en del af planlægning som jeg selv....

Tillykke med kærligheden THeshe...uanset alder,køn, trosretning, oprindelsessted osv. så er det altid en vidunderlig oplevelse....

Følger med på sidelinjen for det meste, det tager jo noget tid med alle de tråde...hehehe :(

Glæder mig nu også til at se jeres kjoler....men hvis det var mig, så skulle den anden brud IKKE se den. Synes nemlig det er noget af det mest spændende den dag. Jeg glæder mig nu også vildt til at se min mand stå der oppe...IHHHHH hvor bliver han flot!! Det skal da være en overraskelse for mig også....

Har I hørt fra andre lesbiske par endnu herindefra? Det kunne da være sjovt for jer...selvom resten af planlægningen egentlig er det samme som for heteroseksuelle (fint ord hva? Synes i det mindste det lyder bedre end at sige "os andre" (y) )

Nå men held og lykke med det.... -HAHA-

mvh Nanna :bearhug:

Vi er endnu lidt i tvivl, om vi skal se hinanden eller ej...Problemet er jo nok, at vi har været bedste veninder i over 10 år, og vi stoler mere på hinanden end på nogen andre. Så hvem andre ville vi kunne få 100% ærlig kritik fra?

Den gård kender jeg godt...Det er en stor flot, hvid gård med rød port...-HAHA-

Det er den - og tak.... Der kommer jeg fra, bor dog ikke hjemme mere... -HAHA- er jo ligesom også :blink: så det burde vel være det sidste jeg gjorde...hehe

Bor i stedet selv på Lundekrog Gaard, kun 7 km. fra mine forældres gård, mellem Ejby og Ll. Skensved (den med de 2 store halmfigurer om sommeren, måske kender I også den).

------------------

I øvrigt fedt at komme til et lign. bryllup før ens eget, så kan man hugge og stjæle de gode ideer - og iøvrigt stryge dem der måske ikke virker så godt i praksis...hehe..

Nød selv de 2 brylluppe i vores familie, lige inden vores eget, for man bliver absolut ikke hverken glemt eller vækl i "Mængden" af bryllupper - i stedet for man lov til at stå endnu mere ud, fra de andre, fordi man i de små detaljer liver endnu mere bevidst om hvad man er til og hvem man er...hehe

adutski

Jeg tror faktisk vist nok, at jeg har set den gård...-HAHA- Det er altså lidt pudsigt det her :)

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:boohoo:

Helt ærligt, man kan godt blive velsignet, hvis man er gift. :baa: Dansk lovgivning. :biggrin:

Jeg er altså lidt nysgerrig, hvad skal I have på af tøj i kirken? Min søster og hendes kone var jo "kun" på rådhuset og havde et pænt sæt tøj på bestående af bukser og bluser.

Vi skal begge have brudekjole på. Vi bliver bare nødt til at sørge for, at de ikke fylder for meget -for så er der jo ikke plads til os begge :kiss:

Der er ingen af os der har lyst til, at være klædt ud som brudgom :kiss:

Nej, hvorfor dog ikke? :denmarkflag: "Alle" ved da, at der i homoseksuelle forhold, er én der er mand og én der er kvinde.... :whistle:

Nåååh...ikke? :balloons:

Går I på kjoleshopping hver for sig og holder det hemmeligt for den anden indtil den store dag?

Går I sammen op af kirkegulvet eller, hvordan gør I?

Det må være skægt at planlægge bryllup med én, der går ligeså meget op i det, som én selv. Det skaber til gengæld nok også lidt flere...øhm..uoverensstemmelser...Jeg kan f.eks. stort set bestemme det hele :balloon:

0

Del dette indlæg

:balloon:

Vi har faktisk selv været i tvivl, om vi skulle se hinandens kjoler, men efter en spørgerunde i dette fantastiske forum har flertallet stemt for, at det skal vi ikke. Så det skal vi ikke :balloons:

På selve dagen kredser vores tanker lidt om, at here comes the bride måske bliver spillet to gange...Det vil være rigtig fedt, hvis kirken har to indgange, men det kan jeg selvfølgelig ikke huske. Håber præsten kan være os behjælpelig.

Vi vil begge gerne have den lange tur ned af gulvet alene med vores fædre, hvor ALLE øjne er på os...

Du har ganske ret i, at der er flere uoverensstemmelser, når der er to, der er engageret i planlægningen. Er nu meget glad, for at Sophie nogen gange kan slå bremserne lidt i. Har en tendens til at falde for de dyre ting, og hvis jeg var alene om planlægningen ville brylluppet koste en halv million!!!Uden at overdrive... :whistle:

- Lisette :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hvis I ellers kan bestemme jer til, hvem der skal gå først (måske bare den ældste, for at gøre det nemmere?), så kunne I jo gå ind i kirken en ad gangen?

Så får I både mulighed for, hver især at blive fulgt af jeres far mens alles øjne er på jer, og for, ikke at se hinanden før inde i kirken.

(I øvrigt må jeg lige sige, at hvis man er kristen bør man jo også følge et af bibelens vigtigste budskaber, nemlig at lade Gud, og Gud alene, om at dømme alle mennesker. Der er vel ingen, der kan blive straffet for andres fejltagelser?

Desuden mener jeg ikke, at homosexualitet er noget, man kan "gøre for", så der må kirken altså bare oppe sig!)

Og slutteligt: Hvor er det dejligt, at I har fundet hinanden. Tillykke med det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis præsten er med på det, bruger vi helt sikkert ovennævnte løsning. Lisette går så op med sin far først, og så kommer jeg bagefter :balloons:

Uhh glæder mig sådan! der er al for lang tid til :balloons:

0

Del dette indlæg

Hvis præsten er med på det, bruger vi helt sikkert ovennævnte løsning. Lisette går så op med sin far først, og så kommer jeg bagefter :)

Uhh glæder mig sådan! der er al for lang tid til :)

Først og fremmest velkommen til, kan se at jeg ikke lige havde fået skrevet en velkomst besked :)

Kommer jo ikke så tit forbi herinde i dette skønne forum mere -HAHA-

Kan huske da vi (læs: jeg :blink: ) planlagde bryllup at der føltes det også som om der var sååå lang tid endnu.. Men tiden flyver afsted, og på et tidspunkt vil I sidde og tænke tilbage på en af de bedste dage i jeres liv. Jeg har stadig lidt svært ved at komme ned på jorden igen -HAHA-

Det er fantastisk at være gift, og kan kun sige glæd jer. :)

Derudover vil jeg lige pointere at turen op til alteret slet ikke føles så lang som den er, tværtimod. Men øøøhh jeg opfattede heller ikke ret meget, tudede hele vejen op -HAHA-

Har fulgt lidt med i jeres planlægning, og synes det er såå spændende både mht. brudebuketten, men også med kjolerne. Glæder mig til at se billeder :balloons:

Iøvrigt super med de m&ms jeg læste at I har bestilt. Hvis jeg havde haft råd til det, så var vores bryllup også endt med et budget nær den halve million. Men det er jo også så nemt at blive revet med -HAHA-:balloons:

Tdiligere spurgte i til buketter, jeg gav 1000 kr. for brudebuket, brystbuketter og borddekorationer til sammen.. smider lige et billede ind af buketten, som iøvrigt blev bundet af min mor.

Men mange gange tillykke med det forestående bryllup :bearhug::blush:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif

millioner af :balloons: Louise

post-15016-1163491481.jpg

Redigeret af Misskjergaard
0

Del dette indlæg

Hej Louise!

Dejligt at få en besked fra en gift kvinde...så vi kan se, hvor meget vi har at glæde os til.

Du har fuldstændig ret i, at det er meget nemt at blive revet med i al det bryllupshalløj - og alt alt for dyrt.

Det er en meget smuk buket, du havde. Det ville være rart, hvis man kendte en, der kunne binde blomster - men tør ikke rigtig overlade det til min mor, da hendes idé om en blomst er af plastik!!! :balloons:

Tusin tak for dine søde ord og interesse - det er så dejligt, når folk skriver til os.

:balloons::balloons:

Lisette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:):):) Jamen Lisette, tænk på hvor mange penge vi kunne spare...og vi skulle heller ikke bruge penge på at få den tørret ! :):cheerleader3::cheerleader3:

-Sophie

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: HVor godt at se det fra den lyse side...

Sad lige at tænkte lidt... nu har en masse jo sagt hvor godt... To Bridezillaer der engagere sig og alt det der... Her er så lige et skræmme billede... Hvad hvis I begge pms'er på den store dag??? :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Nu er der ikke længe til I skal til bryllup, glæder mig til at høre om det.. Kunne I ikke spørge om det var ok at lægge et par enkelte billeder herind??? Ville da rigtig gerne se hvordan de ser ud og i det hele taget hvordan det ser ud npr to af samme køn bliver gift, det kommer jeg jo nok ikke til at se ellers *SS* (ja ja jeg er underlig og VILDT nysgerrig)

Så lige at det er samme dag som vi skal i teateret og se et jule eventyr... Så skal da lige sende jer en tanke mens I er afsted og håbe på Sne... Kunne da være super romantisk med en blid julesne *SS*

0

Del dette indlæg

Hej Louise!

Dejligt at få en besked fra en gift kvinde...så vi kan se, hvor meget vi har at glæde os til.

Du har fuldstændig ret i, at det er meget nemt at blive revet med i al det bryllupshalløj - og alt alt for dyrt.

Det er en meget smuk buket, du havde. Det ville være rart, hvis man kendte en, der kunne binde blomster - men tør ikke rigtig overlade det til min mor, da hendes idé om en blomst er af plastik!!! :)

Tusin tak for dine søde ord og interesse - det er så dejligt, når folk skriver til os.

:):)

Lisette

mange tak for de søde ord :cheerleader3: bliver helt

kan kun sige glæd jer :cheerleader3: synes stadig det er mærkeligt at være en gift kvinde, skal jeg stadig lige vænne mig til.

den med plastik det lan jeg godt se, jeg ville måske også vælge at købe en istedet :cheerleader3: selvom det jo ville være meget nemmere når den skal tørres :cheerleader3:

håber om ikke andet, at i kan bruge billedet til inspiration, for hvis nu man havde to buketter, i den form. så har vi da vist et hjerte :cheerleader3:

millioner af :) Louise, en gift kvinde :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

I får lige et billede, det kunne da godt, med lidt god vilje, line et hjerte :)

post-15016-1163799715.jpg

Bukketten overlapper godt nok lidt, men hvis man holdte de to bukketter rigtigt. så tror jeg det kunne se super smukt, og romantisk ud.

og I kan jo mikse med indholdet i bukketterne som I har lyst til.

Redigeret af Misskjergaard
0

Del dette indlæg

:):):) Jamen Lisette, tænk på hvor mange penge vi kunne spare...og vi skulle heller ikke bruge penge på at få den tørret ! :):cheerleader3::cheerleader3:

-Sophie

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: HVor godt at se det fra den lyse side...

Sad lige at tænkte lidt... nu har en masse jo sagt hvor godt... To Bridezillaer der engagere sig og alt det der... Her er så lige et skræmme billede... Hvad hvis I begge pms'er på den store dag??? :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Nu er der ikke længe til I skal til bryllup, glæder mig til at høre om det.. Kunne I ikke spørge om det var ok at lægge et par enkelte billeder herind??? Ville da rigtig gerne se hvordan de ser ud og i det hele taget hvordan det ser ud npr to af samme køn bliver gift, det kommer jeg jo nok ikke til at se ellers *SS* (ja ja jeg er underlig og VILDT nysgerrig)

Så lige at det er samme dag som vi skal i teateret og se et jule eventyr... Så skal da lige sende jer en tanke mens I er afsted og håbe på Sne... Kunne da være super romantisk med en blid julesne *SS*

Arghhhh 2 x pms = Tillykke og pisosse :cheerleader3:

Mon ikke jeg kan få knaldet lidt billeder herind...det tror jeg nu ikke de har noget imod...Det bliver spændende at se brylluppet, for den ene skal vist giftes i bukser :cheerleader3:

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

mange tak for de søde ord :cheerleader3: bliver helt

kan kun sige glæd jer :cheerleader3: synes stadig det er mærkeligt at være en gift kvinde, skal jeg stadig lige vænne mig til.

den med plastik det lan jeg godt se, jeg ville måske også vælge at købe en istedet :) selvom det jo ville være meget nemmere når den skal tørres :cheerleader3:

håber om ikke andet, at i kan bruge billedet til inspiration, for hvis nu man havde to buketter, i den form. så har vi da vist et hjerte :)

millioner af :) Louise, en gift kvinde :cheerleader3::cheerleader3::)

Tak for tippene...den er rigtig flot den buket :cheerleader3: Tror du man kan få den i plastik ? :cheerleader3::cheerleader3: :cheerleader3:

-Sophie

0

Del dette indlæg

Sikke en debat der pludselig kom, men fint nok :) Alle har jo ret til at have deres egen mening.

Vi kan ikke alle være enige, og nogle mennesker forholder sig jo bare mere til gamle skrifter end til almindelig sund fornuft.

For nogen er troen det der holder dem oppe, og det kan være svært at rykke på den forestilling.

Jeg syntes personligt, at homoseksualitet var noget af det klammeste før i tiden, og kunne ikke fatte at folk kunne være sammen med en af eget køn -indtil jeg mødte mit livs kærlighed. For både min kæreste og jeg gjaldt det, at vi begge var i heteroseksuelle forhold før vi mødte hinanden. Vi havde ingen forestillinger om at skulle være sammen med en anden pige. Men lykken kan findes på mange måder, og for vores vedkommende blev vi forelsket i mennesket i den anden, ikke i kønnet eller fordommende omkring kønnet. Det kan ske for alle, og for os bliver det så foreniget i et bryllup til næste år.

Den der med at homoseksualitet skylder en eller anden brist i barndommen, giver jeg ikke en skid for! Hvad er det dog for en gang vås! Nok skal der da nok være nogle kvinder, som er blevet forulempet, som så foretrækker kvinder efterfølgende, men den teori holder altså ikke i længden.

For vores andre homoseksuelle venners vedkommende, og for vores, gælder det, at vi faktisk er vokset op i gode, lykkelige familier. Haft ukomplicerede, lykkelige barndomme -og så er vi på et tidspunkt blevet tiltrukket af det samme køn.

Enhver er sin egen lykkes smed, så hvorfor lytte til folks fordomme, fremfor at følge sit eget hjerte?

Min overbevisning er, at alle bliver født biseksuelle. Det er bare et spørgsmål om, hvem de møder først.

Vi betaler præcis lige så meget i skat som alle jer andre, og så er det ikke fair, at vi ikke får de samme ydelser, som alle andre.

Hvordan ville i forholde jer, hvis homoseksuelle f.eks. blev nægtet adgang til sygehuset, fordi de var homoseksuelle, men stadig betalte lige så meget som alle andre?

:lol:

Bare en lille udluftning af min mening.

-Sophie

(Tak for opbakningen, jer der ser igennem fordommene)

Dejligt med lidt debat, men det er nu lidt uden for emnet

Hej med Jer...

Ja selv om det er ved at være noget siden, at disse indlæg blev skrevt, vil jeg da også lige give mit besyv med. Kunne ikke være mere enig, når du/I skriver, som I gør, om at blive forelsket i mennesket og ikke kønnet. Har selv prøvet det...

Dorthe

0

Del dette indlæg

Tusind tak for de søde ord...Hvor er det pænt af dig, at du lige skriver til os :lol:

Har du også været i et forhold med en kvinde??

-Sophie

Har sendt en PM - skal forøvrigt også giftes d. 30. juni 2007

Dorthe

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer