Theshe

Lesbisk bryllup

197 indlæg i dette emne

Tillykke med den fine dato :lol:

Hvor langt er i kommet?

-Sophie

Tjah hvor langt er vi kommet...

Der er selvfølgelig lavet aftale med kirkekontoret/præst, dvs de nærmere detaljer skal først aftales senere. Så er feststedet reserveret, hvor vi skal snakke tidsplan, menu osv. her først i det nye år, så vi kan få invitationerne sendt afsted. Vi har reserveret nogle hytter på en campingplads lige ved siden af feststedet, til de som kommer langvejs fra bla.. Musikken er på plads. Kjolen er købt - selvom jeg havde besluttet mig for og lavet aftale med en syerske, men så var den der lige og så til halvpris, og en helt anden stil, end jeg havde regnet med. Har booket frisør på datoen. Ja og så samler jeg på idéer til alverdens ting. Ligenu har jeg lidt et problem, eller hvad jeg nu skal kalde det, fordi min kjole er champagnefarvet eller meget lys cappuchino - den er ihvertfald mørkere end råhvid - og det er både i forhold til farven på brudebuketten, brudepigekjoler, smykker osv osv. Men jeg har desværre ikke fået lagt billede ind endnu.

I er jo noget længere :baa:

Mvh

Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har vi efterhånden fået spørgsmålet om vi begge skal giftes i kjole 500 gange...Gerne af familie og venner...

...og jeg er snart træt af at høre det...

Etellerandetsted er det jo fint at de spørger...det er jo kun venlighed...

Mit største problem er jo nok bare, at jeg i dette forhold bliver set på som "manden", hvilket jeg synes var sjovt nok i starten, men som efterhånden irriterer mig grænseløst...

Deres eneste belæg for at jeg er "manden" er, at jeg en sjælden gang godt kan lide at spille playstation, at jeg spiller fodbold,når jeg er på Club La Santa og at Lisete går ofterer med makeup end jeg...

Folk går simpelthen bare udfra, at når vi nu er lebber, så skal vi da helt sikkert giftes i bukser...

Er det bare det generelle indtryk af lebber? At der altid skal være en maskulin iblandt dem? At lebber automatisk er maskuline? Hader kjoler?

Måtte bare lige spørge...bare lige lidt galde...er ikke sur :balloons:

-Sophie

0

Del dette indlæg

Nu har vi efterhånden fået spørgsmålet om vi begge skal giftes i kjole 500 gange...Gerne af familie og venner...

Mit største problem er jo nok bare, at jeg i dette forhold bliver set på som "manden", hvilket jeg synes var sjovt nok i starten, men som efterhånden irriterer mig grænseløst...

Deres eneste belæg for at jeg er "manden" er, at jeg en sjælden gang godt kan lide at spille playstation, at jeg spiller fodbold,når jeg er på Club La Santa og at Lisete går ofterer med makeup end jeg...

Folk går simpelthen bare udfra, at når vi nu er lebber, så skal vi da helt sikkert giftes i bukser...

Er det bare det generelle indtryk af lebber? At der altid skal være en maskulin iblandt dem? At lebber automatisk er maskuline? Hader kjoler?

Måtte bare lige spørge...bare lige lidt galde...er ikke sur :)

-Sophie

Hvor kan jeg altså godt forstå dine frustrationer... Men så var det jo lige at jeg skumlede lidt... hva med at tage røven lidt på alle... Normalt skal bruden jo vise strømpebånnd... Hva ni hvis Lisette have boksershorts på istedet???

Aaaiiiii ok ved godt det er en syg ide... Kunne bare lige godt se det sjove i det for mig :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster og hendes kone går altid i bukser begge to og ingen af dem bruge make-up, er de så to "mænd" i et lesbisk forhold? :)

De blev også gift i bukser, men ikke ternede skjorter. :) De havde søde feminine bluser på.

De har heller ikke kasket på og tegnebogen i baglommen.

Min søster havde en klassekammerat som også er lesbisk. Hun var helt klart "mand" hele hendes fremtoning og påklædning var absolut mandig, sådan har hun altid været, også selvom hun ingen kæreste havde. Hun gik altid i ternede skjorter, kasket og med tegnebogen i baglommen. :lol2: Måske er det derfor mange bliver forvirret over det.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Måtte bare lige spørge...bare lige lidt galde...er ikke sur :)

-Sophie

Hvor kan jeg altså godt forstå dine frustrationer... Men så var det jo lige at jeg skumlede lidt... hva med at tage røven lidt på alle... Normalt skal bruden jo vise strømpebånnd... Hva ni hvis Lisette have boksershorts på istedet???

Aaaiiiii ok ved godt det er en syg ide... Kunne bare lige godt se det sjove i det for mig :balloons:

:):):)

Det er god værkstedshumor!!!

Den tror jeg aldrig jeg får hende med på!!!

-Sophie

0

Del dette indlæg

Min søster og hendes kone går altid i bukser begge to og ingen af dem bruge make-up, er de så to "mænd" i et lesbisk forhold? :)

De blev også gift i bukser, men ikke ternede skjorter. :) De havde søde feminine bluser på.

De har heller ikke kasket på og tegnebogen i baglommen.

Min søster havde en klassekammerat som også er lesbisk. Hun var helt klart "mand" hele hendes fremtoning og påklædning var absolut mandig, sådan har hun altid været, også selvom hun ingen kæreste havde. Hun gik altid i ternede skjorter, kasket og med tegnebogen i baglommen. :lol2: Måske er det derfor mange bliver forvirret over det.

:balloons:

Det er rigtigt at der er mange maskuline lebber...Og drfor kan jeg også godt forstå at folk spørger....Der hvor jeg så bliver irriteret er, når familie og venner, som udmærket ved, at jeg f.eks. hele sommeren går i nederdel, går med makeup engang imellem o.s.v, spørger om jeg skal giftes i bukser...For jeg har IKKE en maskulin fremtoning. Vi var begge hetero før vi mødte hinanden og havde kun haft fyre o.s.v.

Jeg synes det er fint, at nogle lesbiske hellere vil giftes i bukser. Hvis man ikke har det godt i kjole, er der ingen grund til at tage nogen på. Det bryllup vi skal til i næste weekend med to piger er med den ene i kjole og den anden med bukser, og et andet par vi kender, vil også giftes i bukser begge to...

Jeg bliver bare ked af, at folk evt skulle se på mig som maskulin, når jeg nu ikke er det :)

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg i hvert fald :balloons:

Jeg blev bare så negativ den anden dag, da jeg skulle sidde og diskutere med en, hvorvidt jeg rent faktisk gik med nederdele og kjoler om sommeren eller ej!

-Sophie

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå at du bliver irriteret og frustreret over at møde den holdning (forventning?) især fra venner og familie som jo om nogen burde være dem der kender dig og ved hvad du står for.

I øvrigt synes jeg at det er en underlig idé at nogen har den forventning til lesbiske piger at de skal være maskuline af type.

Hvis man kigger rundt på heterosexuelle af begge køn, finder man da masser af både maskuline piger og feminine mænd. Selvfølgelig findes der lesbiske piger med en maskulin fremtoning, for de er jo en afspejling af de mange forskellige typer mennesker vores samfund består af.

Nu har jeg ikke mødt jer endnu, det kommer jeg jo heldigvis til om 2 måneder, men mit umiddelbare indtryk ud fra fotoet i jeres avatar er da at I begge er to kønne og meget feminine piger.

Jeg synes at du, Sophie, beskriver det så fantastisk smukt i et tidligere indlæg: Det var menneskene Lisette og Sophie I hver især forelskede jer i - ikke en type eller et bestemt køn - men et dejligt og vidunderlig menneske som I ikke ville leve uden resten af livet.

Stort :balloons: til jer begge fra Marianne

0

Del dette indlæg

HEJ!

Synes da det kunne være det med kjoler til Jer begge - mange kjoler er jo lidt i samme stil, men med forskellige snit, så det burde da kunne lade sig gøre.. Gad vide om I kan få rabat når I nu skal have to af alt :balloons:

Anna

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå at du bliver irriteret og frustreret over at møde den holdning (forventning?) især fra venner og familie som jo om nogen burde være dem der kender dig og ved hvad du står for.

I øvrigt synes jeg at det er en underlig idé at nogen har den forventning til lesbiske piger at de skal være maskuline af type.

Hvis man kigger rundt på heterosexuelle af begge køn, finder man da masser af både maskuline piger og feminine mænd. Selvfølgelig findes der lesbiske piger med en maskulin fremtoning, for de er jo en afspejling af de mange forskellige typer mennesker vores samfund består af.

Nu har jeg ikke mødt jer endnu, det kommer jeg jo heldigvis til om 2 måneder, men mit umiddelbare indtryk ud fra fotoet i jeres avatar er da at I begge er to kønne og meget feminine piger.

Jeg synes at du, Sophie, beskriver det så fantastisk smukt i et tidligere indlæg: Det var menneskene Lisette og Sophie I hver især forelskede jer i - ikke en type eller et bestemt køn - men et dejligt og vidunderlig menneske som I ikke ville leve uden resten af livet.

Stort :balloons: til jer begge fra Marianne

Et eller andet sted kan jeg godt forstå folks fordomme -vi havde dem selv nemlig!!!

Og du har jo fuldstændig ret Marianne...Der findes jo alle slags mennesker med alle slags udseende og sexuelle orienteringer :)

Tak for de søde ord din skønne mus!

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HEJ!

Synes da det kunne være det med kjoler til Jer begge - mange kjoler er jo lidt i samme stil, men med forskellige snit, så det burde da kunne lade sig gøre.. Gad vide om I kan få rabat når I nu skal have to af alt :balloons:

Anna

Ja det ville sgu være dejligt :) Men vi skal ikke købe kjlerne samtidig jo :) Men hvis vi falder for to kjoler det samme sted, skal vi helt sikkert presse dem lidt til noget rabat :)

-Sophie

0

Del dette indlæg

Hmmmm...

Nu sidder jeg jo her og får billeder i hovedet.. Hvis man nu siger at når et lesbisk par skal giftes så skal den ene have buksre på (hypotetisk ikke), betyder det så at når et bøsse-par skal giftes så skal den ene have brudekjole på?

Knuz Mia :balloons:

0

Del dette indlæg

Egentlig sjovt, at i bringer det her op lige nu :) Sad tidligere i dag og fortalte min kæreste om jeres bryllupsplaner (fordi jeg synes, det er så spændende og dejligt :)) - mest fordi vi alle fire havde været i kirke i dag... Jeg fortalte ham om jeres skrubler med hvem der skulle gå ind først, og så spurgte han, om i skulle i bukser eller kjoler. Da jeg så fortalte, at i begge skulle i kjoler, synes han, det var rigtig spændende. For som han sagde - selvfølgelig skal i det!

Men ja, 'man' - eller mange i hvert fald - har en eller anden id'e om, at der skal være en 'mand' og en 'kvinde' i et hvert homoseksuelt forhold. Og det er jo egentlig noget pjat...

Jeg kender da både feminine bøsser og maskuline lesbiske, men jeg kender så absolut også det modsatte. Kender da også heteroseksuelle forhold, hvor kvinden er mere mand en han er... :balloons:

Jeg forstår udmærket, at i begge vil være prinsesser på jeres store dag! Selvfølgelig. Og det er da også mit indtryk, at i begge er superfeminine :)

Med det sagt må i desværre nok bare leve med visse folks ignorante opfattelse... Heldigvis er de fleste trådt ind i det nye årtusinde, men der er desværre nogle, som ikke kan eller vil acceptere den måde, i har valgt at leve på. Og så længe folk er ignorante og ikke tør eller vil lære homoseksuelle at kende, så vil de nok sætte jer i kasser og klynge jer op på de 'nemme' klicheer. Jeg forstår det ikke, men sådan er det nu nok i dagens Danmark. Heldigvis er det min opfattelse, at det går den rigtige vej :)

Puh... Det er ikke let at formulere det på skrift... Håber ikke, jeg 'ramte' forkert... Og så håber jeg snart, at folk er færdige med at spørge, så i bare kan nyde jeres kjolejagt :)

Er det forresten ok at komme til globryllup - ved godt, der er lang tid til... Jeg ville da elske at se to smukke kjoler - og to smukke piger - til samme bryllup http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

- Louise

0

Del dette indlæg

Hmmmm...

Nu sidder jeg jo her og får billeder i hovedet.. Hvis man nu siger at når et lesbisk par skal giftes så skal den ene have buksre på (hypotetisk ikke), betyder det så at når et bøsse-par skal giftes så skal den ene have brudekjole på?

Knuz Mia :balloons:

:):):)

Det kunne i hvert fald se sjovt ud :)

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Egentlig sjovt, at i bringer det her op lige nu :) Sad tidligere i dag og fortalte min kæreste om jeres bryllupsplaner (fordi jeg synes, det er så spændende og dejligt :)) - mest fordi vi alle fire havde været i kirke i dag... Jeg fortalte ham om jeres skrubler med hvem der skulle gå ind først, og så spurgte han, om i skulle i bukser eller kjoler. Da jeg så fortalte, at i begge skulle i kjoler, synes han, det var rigtig spændende. For som han sagde - selvfølgelig skal i det!

Men ja, 'man' - eller mange i hvert fald - har en eller anden id'e om, at der skal være en 'mand' og en 'kvinde' i et hvert homoseksuelt forhold. Og det er jo egentlig noget pjat...

Jeg kender da både feminine bøsser og maskuline lesbiske, men jeg kender så absolut også det modsatte. Kender da også heteroseksuelle forhold, hvor kvinden er mere mand en han er... :balloons:

Jeg forstår udmærket, at i begge vil være prinsesser på jeres store dag! Selvfølgelig. Og det er da også mit indtryk, at i begge er superfeminine :)

Med det sagt må i desværre nok bare leve med visse folks ignorante opfattelse... Heldigvis er de fleste trådt ind i det nye årtusinde, men der er desværre nogle, som ikke kan eller vil acceptere den måde, i har valgt at leve på. Og så længe folk er ignorante og ikke tør eller vil lære homoseksuelle at kende, så vil de nok sætte jer i kasser og klynge jer op på de 'nemme' klicheer. Jeg forstår det ikke, men sådan er det nu nok i dagens Danmark. Heldigvis er det min opfattelse, at det går den rigtige vej :)

Puh... Det er ikke let at formulere det på skrift... Håber ikke, jeg 'ramte' forkert... Og så håber jeg snart, at folk er færdige med at spørge, så i bare kan nyde jeres kjolejagt :)

Er det forresten ok at komme til globryllup - ved godt, der er lang tid til... Jeg ville da elske at se to smukke kjoler - og to smukke piger - til samme bryllup http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

- Louise

Ja selvfølgelig er du velkommen til at komme til globryllup :blink: Det kunne da bare være for hyggeligt :blink:

Jeg kan se, at du også kommer til Zillatræf til januar :pokey:

Apropos homoer...Vi kender 3 bøsser, hvoraf de to af dem er sådan ret maskuline (man kan næsten altid høre det lidt på dem, når de taler, men det er ikke nogen som detbare lyser ud af), og så kender vi en MEGET feminin een, som slår alle tøser med flere længder :sm:

-Sophie

0

Del dette indlæg

Vi var til lesbisk bryllup sidste weekend, og fik taget en masse billeder. Skal nok smide nogen på, så snart jeg kan overskue det.

Den ene var i kjole, og den anden var i feminint jakkesæt...

-Sophie

0

Del dette indlæg

Vi var til lesbisk bryllup sidste weekend, og fik taget en masse billeder. Skal nok smide nogen på, så snart jeg kan overskue det.

Den ene var i kjole, og den anden var i feminint jakkesæt...

-Sophie

Når du kan overskue det??? Hva mener du med det???

:)KAN DU SÅ KOMME IGANG!!!!!! :bearhug:

Og det kan KUN gå for langsomt *SS* :unsure::blush::blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puh... Det er ikke let at formulere det på skrift... Håber ikke, jeg 'ramte' forkert...

Ikke for at ramme dig på nogen måde Louise, men det er netop sådan nogle kommentarer, som jeg synes er ENORMT underholdende når en hetero snakker om homoseksuelle forhold. Hvorfor er det lige at så mange forsøger at dække sig ind på den måde af frygt for at blive angrebet for at være homofobisk.

Majken har to homoseksuelle søskende, og jeg må nok erkende, at da jeg mødte den første af dem var det for mig en stor kamel at sluge - udelukkende fordi jeg havde en masse forudindtagede holdninger overfor "sådan nogen". Men jo mere jeg lærer Lotte at kende, desto mere synes jeg det er sjovt at lytte til andre heteroer snakke om homoer... For uha hvor er vi danskere dårlige til at snakke frit om emner, som vi bilder os selv ind er legale at snakke om samtidig med at vi inde bagved selv er lidt overbeviste om at det er et farligt emne...

Hvorfor er det i øvrigt forkert at kalde en afrikaner for neger eller sort, når han nu engang ER neger og sort? Og hvorfor må man ikke kalde en lesbisk for en lebbe, som jo egentlig bare er en betegnelse for hendes erklærede seksuelle tilbøjelighed? (uha jeg får lyst til at skabe en god diskussion nu)

:unsure::blush::blink::):bearhug::boohoo::boohoo::boohoo:-HAHA-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer