Theshe

Lesbisk bryllup

197 indlæg i dette emne

Hejsa Theshe!

Vil da også lige bidrage med et velkommen til... :angry::blush::oops: Jeg kender ikke noget til bryllupstraditioner ved homosexuelle, men syntes, da at det burde være de samme som os "normale"... ;) Glæder mig til at læse jeres tråd! Husk billeder, billeder, billeder... Held og lykke med det hele.

:bearhug: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes den 30.06.07, men det bliver lidt anderledes fra "almindelige" bryllupper, da vi lige skal et smut forbi rådhuset om morgenen, før vi kan bliver viet i kirken senere samme dag.

Jeg søger lidt erfaringer fra andre homoseksuelle par. Hvordan foregik det for jer?

Hej

Vi er også et lesbisk par der blev viet på rådhuset 24. maj 2003. Festen blev holdt for den nærmeste familie/vennekreds. En kirkelig velsignelse har vi dog tilgode.

0

Del dette indlæg

Hej Katharina..

Grunden til at mange folkekirker ikke vil vie homoseksuelle par er at det står i biblen at kærlighed mellem to af samme køn er usmageligt (eller hvad ord de nu lige får brugt, kan ikke huske det lige nu). Og biblen er jo den bog som folkekirken bygger deres tro på så de er nødt til at følge den.. Det er heller ikke alle kirker og præster der vil velsigne et homoseksuelt par fordi det er imod den kristne tro... Apostolsk kirke som jeg kommer i vil du aldrig få til at vie eller velsigne et homoseksuelt par.. Men i det mindste holder min kirke ikke kurser for homoseksuelle i håb om at rense dem for de synder der gør at de er homoseksuelle.. Det er der andre frikirker der gør meget i. :)

TheShe... Håber ikke jeg støder dig/jer med mit indlæg for det er bestemt ikke meningen.. Vil blot komme med lidt info... :balloons:

Knuz Mia :cheerleader3:

Tjaa... I Bibelen står der også at kvinder skal tie i større forsamlinger - og den dag i dag bliver der uddannet flere kvindelige præster end mandlige.

Folkekirken bygger på en fortolkning af Bibelen - og Gud ske lov for det. Fortolkningen er siden Luther blevet opdateret løbende - men homoseksuelles rettigheder er endnu ikke blevet opdateret. Desværre.

Det er snyd - og uetisk - og dumt - og gammeldags.

Men pyt nu med det.

Theshe. Tillykke med dit kommende bryllup.

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi er også et lesbisk par der blev viet på rådhuset 24. maj 2003. Festen blev holdt for den nærmeste familie/vennekreds. En kirkelig velsignelse har vi dog tilgode.

Har i planer, om at skulle i kirke også? Vi har et lesbisk vennepar, som blev gift på rådhuset i marts, og som skal giftes i kirken her til december. Vi ville dog have begge dele samme dag, så bryllupsdagen passer :bearhug:

Hejsa og velkommen til.

Nu hvor I begge skal have brudekjole på, kan jeg kun sige.. billeder, billeder, billeder og atter billeder :bearhug:

Skal I så sammen ud og kigge, eller vil i ikke vide havd hinanden har på???

HIlsen Nadia

Vi lover der nok skal komme en masse billeder!

Jeg tror vi køber kjolerne sammen for at koordinere, så de passer lidt sammen. De skal i hvert fald ikke være for prangende / store, for så er der ikke plads til os begge ved alteret! Men jeg tror vi går til frisøren hver for sig, så vi først ser den færdige anden i kirken...

(Det kan jo også være vi vælger at købe kjole hver for sig) :heart:

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Hej Katharina..

Grunden til at mange folkekirker ikke vil vie homoseksuelle par er at det står i biblen at kærlighed mellem to af samme køn er usmageligt (eller hvad ord de nu lige får brugt, kan ikke huske det lige nu). Og biblen er jo den bog som folkekirken bygger deres tro på så de er nødt til at følge den.. Det er heller ikke alle kirker og præster der vil velsigne et homoseksuelt par fordi det er imod den kristne tro... Apostolsk kirke som jeg kommer i vil du aldrig få til at vie eller velsigne et homoseksuelt par.. Men i det mindste holder min kirke ikke kurser for homoseksuelle i håb om at rense dem for de synder der gør at de er homoseksuelle.. Det er der andre frikirker der gør meget i. :)

Knuz Mia :)

Tjaa... I Bibelen står der også at kvinder skal tie i større forsamlinger - og den dag i dag bliver der uddannet flere kvindelige præster end mandlige.

Folkekirken bygger på en fortolkning af Bibelen - og Gud ske lov for det. Fortolkningen er siden Luther blevet opdateret løbende - men homoseksuelles rettigheder er endnu ikke blevet opdateret. Desværre.

Det er snyd - og uetisk - og dumt - og gammeldags.

/Fortuna

Ja der bliver uddannet flere kvindelige end mandlige præster nu, men nu har præstegerningen også ændret sig de sidste 2000 år. Kvindelige præster dengang fx hos grækerne var faktisk prostituerede der hørte til templet, derfor fordømmer Paulus de kvindelige præster, da det jo er utugt.

Folkekirken bygger på bibelen og bibelen siger flere steder homoseksualitet er en synd. Gud har skabt os alle JA men de valg vi træffer, de er vores egne, vi har fået vores frie vilje. Hvis forskerne en dag finder et gen for homoseksualitet, så vil jeg se anderledes på det, men indtil da vil jeg vælge at tro at det er et sted i opvæksten det sker, som en "reaktion" på udefrakommende faktorer. Gud skabte mand og kvinde, ikke kvinde og kvinde, eller mand og mand. Hvem bestemmer hvad der er etiskt? samfundet? Så hvis jeg holder mig til bibelen er jeg så uetisk, dum og gammeldags?

Jeg er ked af hvis jeg støder nogen, men det er trods alt et forum hvor der skal være plads til alle mennesker og meninger ...både dine og mine :blush:

Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja men det samfund vi lever i idag er ikke bygget på historierne om at gud skabte manden og kvinden, men på videnskaben og dets teorier om evolution. Folkekirken skulle gerne være for alle, men har ikke forstået at verdenen omkring den har forandret sig.

Jeg er ked af hvis jeg støder nogen, men det er trods alt et forum hvor der skal være plads til alle mennesker og meninger ...både dine og mine

Ja der skal være plads til alle, også til dine meninger..... bare ikke i folkekirken :) Homoseksuelle kan være medlem af folkekirken, de kan blive døbt, konfirmeret og begravet....Men de kan ikke blie gift!!! Får de så en reduktion af kirkeskatten???? Ja Undskyld jeg syntes det utrolig vattet og helt uacceptabel i år 2006!

Anja

0

Del dette indlæg

Hvorfor...

Bliver jeg angrebet for blot at ville informere? Jeg har ikke lavet reglerne i biblen.. Jeg respektere folks seksualitet.. Dermed også Theshe og du vil aldrig høre mig fordømme deres forhold... Og jeg kender en del homoseksuelle som jeg er meget gode venner med.. Men når det er sagt er jeg stadig enig i det der står i biblen.. Jeg tror ikke på "the big bang" og jeg synes det er okay at man ikke vil vie homoseksuelle.. Men faktisk er det op til den enkelte præst om de vil mener jeg.. Og så vil jeg ikke ha mere diskussion om den sag, det er ikke det der er topic her..

0

Del dette indlæg

Ja men det samfund vi lever i idag er ikke bygget på historierne om at gud skabte manden

Ja der skal være plads til alle, også til dine meninger..... bare ikke i folkekirken :blush: Homoseksuelle kan være medlem af folkekirken, de kan blive døbt, konfirmeret og begravet....Men de kan ikke blie gift!!! Får de så en reduktion af kirkeskatten???? Ja Undskyld jeg syntes det utrolig vattet og helt uacceptabel i år 2006!

Anja

100% enig med Anja og det er en af flere årsager til at jeg ikke betaler til folkekirken. Et er at mange af dagens præster - bl.a. vores egen i byen - er tidsvarende men det gør sig på mange punkter ikke gældende for bibelen. Nu er det godt nok et stykke tid siden (læs mange år) siden jeg har kigget i den men den har jo netop ikke ændret sig.

"Gud skabte mand og kvinde, ikke kvinde og kvinde, eller mand og mand".

Tja Gud skabte vel også sorte og hvide mennesker, men betyder det at det er tilladt at forskelsbehandle og diskriminere. Lige såvel som at man heller ikke skal diskriminere eller forskelsbehandle homoseksuelle blot fordi begrebet ikke fandtes dengang hvor bibelen blev skrevet. Det gjorde kvindernes ligestilling iøvrigt heller ikke :)

Mia skriver at det er op til den enkelte præst om de vil vie homoseksuelle. Det er da heller ikke fair og det er diskrimination så det basker.

Et andet øjeblik ser man præster eller en bestemt præst skjule personer der er udvist af landet som led i - hvad han betegner - som en kirkelig gerning. I alle andre sammenhænge betegnes det som selvtægt.

Hvis der er frikirker i dagens Danmark som holder kurser for homoseksuelle i håb om at rense dem for deres synder (kan ikke tro at der er nogle som deltager i sådanne kurser) som det bliver nævnt, bør de for mig at se fratages enhver form for statsstøtte omgående. Det er jo direkte sygeligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare til info...

Ingen frikirker modtager statsstøtte, de lever på tiende og pengegaver fra deres medlemmer.. Og selv Im'erne har haft sådanne kurser (folkekirken) Folk melder sig frivilligt fordi de selv tror at homoseksualitet er en sygdom da det er det eneste de har hørt.. men skal vi ikke tage den i en andet tråd og ikke denne der ikke handler om emnet

0

Del dette indlæg

Ja men det samfund vi lever i idag er ikke bygget på historierne om at gud skabte manden og kvinden, men på videnskaben og dets teorier om evolution. Folkekirken skulle gerne være for alle, men har ikke forstået at verdenen omkring den har forandret sig.

Jeg er ked af hvis jeg støder nogen, men det er trods alt et forum hvor der skal være plads til alle mennesker og meninger ...både dine og mine

Ja der skal være plads til alle, også til dine meninger..... bare ikke i folkekirken :) Homoseksuelle kan være medlem af folkekirken, de kan blive døbt, konfirmeret og begravet....Men de kan ikke blie gift!!! Får de så en reduktion af kirkeskatten???? Ja Undskyld jeg syntes det utrolig vattet og helt uacceptabel i år 2006!

Anja

Jamen hvem har egentlig sagt at folkekirken skal "følge med tiden" hvis det betyder at den smider det den bygger på væk? Hvad er det så for en "kirke" vi har med at gøre? En "kirke" som folk kan bruge præcis som de vil til deres store eventyrbryllup og til begravelser "og det er så det der passer til mig, og alt andet gider jeg ikke have noget med at gøre". Mange herinde ønsker jo egentlig ikke en kirke med Gud, de ønsker bare en bygning hvor designet passer dem, og hvor de kan få lov til at gå op af kirkegulvet med deres flotte hvide kjole, som vi alle sammen har drømt om siden at vi var 3 år. Hånden på hjertet, hvor mange af jer har læst i bibelen/bedt til Gud inde for den sidste tid? Det med Gud og Jesus, det er ikke noget der er med i hverdagen hos rigtig mange der bliver gift i kirkerne.

Jeg synes lidt at der er den her holdning at præsterne bare skal "stikke piben ind" og gøre ligesom parret gerne vil have, uden at tage hensyn til hvad han/hun egentlig tror på og står for. For præsterne bliver jo betalt af staten, og så er de blevet degraderet til service-personer istedet for en person som har Gud tæt på sig i sin hverdag og som skal bringe Guds budskab videre.

Om man så burde lave en adskilligelse af kirke og stat, det er en hel anden disskusion. Og nu vil jeg prøve at tie stille for det var slet ikke det den her tråd skulle handle om. Hvis noget vil svare mig så må de meget gerne gøre det med en pm. :blush:

Stine

0

Del dette indlæg

Sikke en debat der pludselig kom, men fint nok :blush: Alle har jo ret til at have deres egen mening.

Vi kan ikke alle være enige, og nogle mennesker forholder sig jo bare mere til gamle skrifter end til almindelig sund fornuft.

For nogen er troen det der holder dem oppe, og det kan være svært at rykke på den forestilling.

Jeg syntes personligt, at homoseksualitet var noget af det klammeste før i tiden, og kunne ikke fatte at folk kunne være sammen med en af eget køn -indtil jeg mødte mit livs kærlighed. For både min kæreste og jeg gjaldt det, at vi begge var i heteroseksuelle forhold før vi mødte hinanden. Vi havde ingen forestillinger om at skulle være sammen med en anden pige. Men lykken kan findes på mange måder, og for vores vedkommende blev vi forelsket i mennesket i den anden, ikke i kønnet eller fordommende omkring kønnet. Det kan ske for alle, og for os bliver det så foreniget i et bryllup til næste år.

Den der med at homoseksualitet skylder en eller anden brist i barndommen, giver jeg ikke en skid for! Hvad er det dog for en gang vås! Nok skal der da nok være nogle kvinder, som er blevet forulempet, som så foretrækker kvinder efterfølgende, men den teori holder altså ikke i længden.

For vores andre homoseksuelle venners vedkommende, og for vores, gælder det, at vi faktisk er vokset op i gode, lykkelige familier. Haft ukomplicerede, lykkelige barndomme -og så er vi på et tidspunkt blevet tiltrukket af det samme køn.

Enhver er sin egen lykkes smed, så hvorfor lytte til folks fordomme, fremfor at følge sit eget hjerte?

Min overbevisning er, at alle bliver født biseksuelle. Det er bare et spørgsmål om, hvem de møder først.

Vi betaler præcis lige så meget i skat som alle jer andre, og så er det ikke fair, at vi ikke får de samme ydelser, som alle andre.

Hvordan ville i forholde jer, hvis homoseksuelle f.eks. blev nægtet adgang til sygehuset, fordi de var homoseksuelle, men stadig betalte lige så meget som alle andre?

:)

Bare en lille udluftning af min mening.

-Sophie

(Tak for opbakningen, jer der ser igennem fordommene)

Dejligt med lidt debat, men det er nu lidt uden for emnet

Redigeret af Theshe
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når alle andre gør det, er jeg også nødt til at give mit besyn med. Man kan jo sige, at jeg er en del af emnet. Jeg er den lykkelige indehaver af min kæreste TheShe.

Der er ikke noget som homoseksualitet, der kan få sindende i kog hos folk...

Man kan finde mange skrifter, som fordømmer homoseksualitet eller har en mening om det. I nogle dele af verden slår man dem ihjel. Det er skræmmende, at så mange mener, at det er i orden at vi homoseksuelle skal have dårligere betingelser end andre.

Ingen mennesker er bedre end andre, og ingen burde have flere rettigheder end andre - uanset køn, race og seksualitet.

Det er bemærkelsesværdig, at folk føler sig nødsaget til at finde en grund (oftest i barndommen) til at nogen bliver tiltrukket af det samme køn.

Det er en sjov forestilling, at homoseksuelle skulle have haft en dårlig barndom. Det er jo ikke rigtigt.

En kærlighed mellem to mennesker er vel det et ægteskab i bund og grund handler om - og ifølge statistikken over skilsmisser i Danmark er kærlighed mellem en mand og kvinde ikke altid holdbart i længden. (Måske ikke liiige det rette forum at komme med den oplysning :banned:

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over heteroseksuelles forhold, ægteskab, børneopdragelser med mere. Men hvad giver så heteroseksuelle ret til at dømme mit liv?

Jeg synder ikke ved at elske min kæreste - heller ikke selvom vi er af samme køn.

Stine, du spørger i sit indlæg hvor mange der beder til Gud? Dertil kan jeg svare, at det gør jeg hver aften, og det har gjort i mange år. Jeg er lebbe & kristen! Og ja præsterne skal stikke piben ind.

Hvis man forsvarer den manglende vilje til at vie homoseksuelle med at grundlaget er biblen, ja så må det vel være hele biblen, og ikke kun udpluk af det. Og biblen bygger jo altså på mange forældet forestillinger, som vi i dagens Danmark har taget afstand fra for længe siden.

Stof til eftertanke...måske?

Med venlig hilsen

Lisette

0

Del dette indlæg

Nej hvor i to bare beskriver det perfekt! Men igen det er selvfølgelig også jer der står i situationen!

Jeg tror på gud, og beder min aftenbøn hver eneste aften, og jeg har intet som helst imod folk med anden sexuel tiltrækning, end den accepterede! Ja for om man er bi - homo - hetero eller nonseksuel, ja så er det da ligemeget! Det er som Theshe som flot skriver, et spørgsmål om hvem man møder, eller ikke møder! Det handler om kærlighed og mennesker og ikke had og fordom!

Jeg er troende, og efter min mening, og efter mit kendskab til bibelen, står der at Guds hus er for alle, at vi skal elske vores næste, og at vi skal respektere og acceptere hinanden som vi er! At elske og ære i medgang og i modgang, handler netop om dette!

Vi bør som medmennesker udvise forståelse for hinanden, om det er fordi vi er tykke, tynde, høje, hetero eller homoseksuelle, muslismer eller budhister!

Guds budskab ligger tydeligt og klart for mig, det er kærligheden og forståelsen for hinanden! Så er der måske nogen der vil sige jeg har misforstået noget, i så fald synes jeg det er sørgeligt for dem!

Kirkens opgave er at fastholde traditionerne, men samtidig forny sig! Verden udvikler sig, og hvis kirken vil overleve må de følge med tiden!

Kære Sofie og Lisette, ja i betaler også skat, ja i yder til samfundet, men ja også I er guds børn på lige fod med alle os andre! I blev velsignet i kirken som spæd, sagde selv ja som unge, og den kirke hvis velsignelse i før har fået vender jer nu ryggen! Jeg forstår godt jeres skuffelse, harme og vrede! :)

0

Del dette indlæg

Tak for de søde ord -de varmer :)

Vi er heldigvis så heldige, at vores præst er en god ven af familien (Lisettes). Hun har både døbt og konfirmeret Lisette, og havde ingen betænkelighed med at velsigne os i kirken. Men hun er nu også en ret sej præst :blush:

Knus fra

Lisette og Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...

Ja et lidt sent velkommen til skal der også lyde fra mig...

Øhm jeg har læst tråden igennem og synes ikke rigtig jeg kan se hvor i skal giftes henne?

Her med tanke på at møde op til globryllup... Vi piger herinde eeeeelsker jo kjoler og når man så kan komme til at se hele 2 super flotte brude på een gang, så er man jo lidt nysgerrig.

P.S. Det er selvfølgelig også iorden hvis ikke I vil ud med, hvor i skal giftes..

0

Del dette indlæg

Ikke fordi jeg vil blande mig i debatten om hvad Biblen mener om dette eller hint. Jeg har en lesbisk søster, hun har vidst det siden hun var omkring 13 år, men har gået med det i sig selv. Resten af familien har tit talt om, at vi troede hun var lesbisk, men ikke spurgt, desværre, for hun "sprang først ud" (hader de ord) da hun var 31. Da hun var først i tyverne mødte en mand som hun havde småkærstet med i skoletiden, blive stormende forelsket, blev gift og fik den mest vidunderlige søn. Efter at have været gift i 6 år ville hun pludselig skilles. Det blev hun og efter et par måneder, fortalte hun mig og min familie, at hun var lesbisk, jeg kiggede på hende, smilede og sagde, at det vidste jeg da egentlig godt. Vi snakkede meget om det og hun ville ikke rigtig fortælle det til vores forældre og vores 4 andre søskende. Vi fik hende overtalt og hun fortalte det, også til eksmanden. Vores forældre var noget chokeret, men vænnede sig til tanken efterhånden, ellers havde de mistet hende. Der gik yderligere nogle måneder og så mødte hun kvinden i sit liv, hendes historie er næsten magen til. De to har det så godt sammen med deres to drenge. Det var dem jeg skrev om der blev gift på rådhuset i maj.

Nå det kort af det lange var (ha ha det er vist for sent), at jeg ville sige, at jeg bestemt tror, at min søster er født lesbisk, og jeg har tit tænkt på, at vi nok skulle have spurgt hende, tænk hun har gået i 18 år og ladet som om hun var hetro. Det er sgu da spild af godt liv.

:loveshower:

0

Del dette indlæg

Vi vil give dig ret i, at er helt sikkert også er nogen der ved det fra de er helt unge. Vi har da også to veninder, som aldrig har været sammen med mænd, men derimod kun med kvinder.

For vores vedkommende, tændte vi kun på mænd før, og nu har vi det sådan, at vi bliver forelsket i mennesket og ikke kønnet.

Tusind tak for din historie. Den sætter det i et tredje perspektiv.

Dejligt for din søster at hun har fundet lykken :bearhug:

:respekt:

0

Del dette indlæg

Puha... Sikke en tråd...

Først vil jeg lige ønske jer tillykke med jeres kærlighed... Det er fantastisk når man i denn verden bland, død og ødelæggelse kan finde den sande kærlighed i en anden sjæl...

Derefter vil jeg lige påpege at vi lever i en verden i konstant forandring og hvis kirken er den eneste der ikke skal ændre sig, så kommer den sq til at sakke efter, for 100 år siden var kirkerne fulde, men nu står de gerne halvtomme hver eneste søndag, og kirkerne ændre sig med at prøve at tiltrække folket og få dem i kirke igen, men snak om sikker sex, alkoholmøder osv... Men en alkoholiker der vil giftes i kirken får jo heller ikek at vide at det kan han/hun ikke fordi de drikker...

Jeg beder til gud og jeg tror på mere mellem himmel og jord, men jeg er også vokset op med en meget tolerant og absolut fantastisk præst... Og når jeg nu som en del af befolkningen mener at det er ok at vie homoseksuelle par, hvorfor skal min mening så ikke tælle, jeg betaler trods alt for at kirken kan bevares...

Men nu vil jeg bede admin om at lukke tråden, 1. fordi den er kommet ud på et sidespor og to fordi stemningen har ændret sig og nogle føler sig angrebet og det er ikke meningen...

Glæd jer over kærligheden, den er noget af det smukekste der findes u guds verden, hvor der hver dag er død, ødelæggelse, misbrug og i verden hvor kun få mennesker kan kaste med sten fordi de ikke bor i et glashus...

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer