Theshe

Lesbisk bryllup

197 indlæg i dette emne

Jeg er helt med på, at nogen føler sig stødt ved at de bliver kaldt nogle ord, som gennem tiden har fået en negativ klang, men hvorfor er det lige at ordene overhovedet er nået til at blive negative?

En person med mørk farvepigmentering (var det politisk korrekt? :bask: ) er og bliver nougat/brun/sort/neger, men det må vi skisme heller ikke sige højt længere.

Og alt det på trods af at vi egentlig bruger nøjagtigt samme ord, som oprindeligt havde en objektiv deskriptiv betydning. I mellemtiden har eksempelvis nogle rige hvide (hvad hedder de på politisk korrekt sprog??) mennesker misbrugt ordet en smule og i deres tid brugt det i en alternativ betydning, men faktum for ordets betydning er jo stadig det samme.

Jamen det var faktisk lige det, der var min pointe: Ordet 'neger' for at betegne afrikanere er opstået som en negativ, nedsættende betegnelse for en samling mennesker, der blev taget fra deres hjemland og holdt som slaver for rige plantageejere i Brasilien. Det har aldrig været en neutral betegnelse for afrikanere. Kan du se forskellen?

I øvrigt er jeg ganske enig i, at P.C. nemt kan gå over gevind, og at der ikke er det mindste i vejen med at kalde en spade for en spade. MEN jeg synes også, vi skal respektere hinanden som medmennesker - og når nu det er sådan, at mange med mørkere hud end du og jeg ( ;) ) ikke bryder sig om at blive kaldt for negere, fordi betegnelsen er "opfundet" af en samling grusomme umennesker i 1700-tallet - ja så er det vel ikke så svært at forstå? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kalder vi dem bare kulmænd i stedet :cheerleader3:

(Skal vi ikke blive enige om det Jesper???)

-Sophie

Jo det kunne bestemt være en mulighed...

Men LENA, når nu neger (nigger på amerikansk) er så negativt et ord, hvorfor er det så lige at det er et helt almindeligt brugt ord blandt negere at bruge det? Hvis de synes det er så forfærdeligt, hvordan hænger det så sammen med, at vi konstant hører "Yo nigger" eller endnu bedre "yo nigga'" når vi færdes i engelsksprogede landes "sorte" kvarterer?

Det gør NETOP at jeg ser tingene fra stik modsat side som dig, netop fordi de selv bruger ordet i flæng.

- Je*per (i *olidaritet med *ofie *letter jeg *'et, for det ER ikke fedt at blive kaldt SO***)

0

Del dette indlæg

Men LENA, når nu neger (nigger på amerikansk) er så negativt et ord, hvorfor er det så lige at det er et helt almindeligt brugt ord blandt negere at bruge det? Hvis de synes det er så forfærdeligt, hvordan hænger det så sammen med, at vi konstant hører "Yo nigger" eller endnu bedre "yo nigga'" når vi færdes i engelsksprogede landes "sorte" kvarterer?

Aner det ikke - spørg dem! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lille kommentar - til en iøvrigt meget sjov debat

Grunden til at Negerne selv ofte ruger de negative betegnelser om demselv/hinanden - er udelukkende et resultat af afsmitning fra samfundet - en anden grund er yderligere er også at de, blandt dem selv også er slemme (især i nogle samfundslag) at skelne ml. de mørkere og lysere individer, og deriblandt give øgenavne. Og et levn fra gammel tid, hvor det var bedre at være en lys neger end en mørk!!! - Var det forståeligt??

En anden ting - are min personlige mening...

Ofte synes jeg ikke at det er ordene i sig selv jeg har et problem med - eller ser som problemet - desværre er det oftest den måde de bliver brugt/sagt der forvrænger dem til negativt...

F.eks. hvis Sophie har kaldt en ven på jobbet for perker med et humoristisk glimt i øjet og smil på læben og i øvrigt fordi hun korrekt har opfattet at personen kunne tage det - så er det hverken ment, opfattet eller på nogen måde at sammenligne med at råbe perker efter nogen på gaden (meget grelt eksempel i know....but my point).

Af samme grund synes jeg også der er ord jeg bare ikke benytter - ikke fordi jeg synes at de som ord nødvendighvis er forkerte - men fordi de hios mis fremkalder associationer/følelser jeg ikke vil stå indenfor.

Herunder er faktisk ordet Lebbe - et ord som jeg af en eller anden grund forbinder med en meget nedsættende måde at tiltale/omtale lesbiske på, hvorfor jeg ALDRIG ville benytte det - ikke engang hvis personen jeg snakkede med ikke selv havde et problem med det som sophie tydeligt ikke har. Og det er alene fordi jeg synes det har en negativ klang jeg ikke føler jeg vil videregive!!! (omvendt synes jeg personligt at homo-seksuel er meget sterilt) Giver det overhovedet nogen mening, for i mit hoved er det jo klart som blæk!!!! :cheerleader3:

Skal lige siges at jeg har mange andre ord, som jeg ikke bruger alene af samme grund....nemlig mere den måde de for mig til at føle, fremfor en mulig måde de for tilhøreren til at føle....

Badutski

0

Del dette indlæg

Lille kommentar - til en iøvrigt meget sjov debat

Ofte synes jeg ikke at det er ordene i sig selv jeg har et problem med - eller ser som problemet - desværre er det oftest den måde de bliver brugt/sagt der forvrænger dem til negativt...

F.eks. hvis Sophie har kaldt en ven på jobbet for perker med et humoristisk glimt i øjet og smil på læben og i øvrigt fordi hun korrekt har opfattet at personen kunne tage det - så er det hverken ment, opfattet eller på nogen måde at sammenligne med at råbe perker efter nogen på gaden (meget grelt eksempel i know....but my point).

Af samme grund synes jeg også der er ord jeg bare ikke benytter - ikke fordi jeg synes at de som ord nødvendighvis er forkerte - men fordi de hios mis fremkalder associationer/følelser jeg ikke vil stå indenfor.

Herunder er faktisk ordet Lebbe - et ord som jeg af en eller anden grund forbinder med en meget nedsættende måde at tiltale/omtale lesbiske på, hvorfor jeg ALDRIG ville benytte det - ikke engang hvis personen jeg snakkede med ikke selv havde et problem med det som sophie tydeligt ikke har. Og det er alene fordi jeg synes det har en negativ klang jeg ikke føler jeg vil videregive!!! (omvendt synes jeg personligt at homo-seksuel er meget sterilt) Giver det overhovedet nogen mening, for i mit hoved er det jo klart som blæk!!!! :cheerleader3:

Badutski

Jeg synes også at ordet "perker" oftest har en negativ klang. Derfor bruger jeg det kun i sjov, som du også kommer ind på. Min veninde laver selv dybt pis med det og så mange andre ting, så hun kan klare det -og så er hun hamrende integreret med dansk kæreste og en masse andre ting.

Du har ret i, at jeg INTET har imod ordet lebbe...men det er rigtigt,at det kan have en lidt negativ klang -Det kommer an på, hvordan det bliver brugt. Ikke desto mindre, er det et ord vi bruger meget om hinanden i homoverdenen (her lyder det som om jeg er VILDT integreret -det er jeg ikke, men jeg har da en del homovenner, men kommer ikke rigtig i miljøet).

Jeg har det personligt sådan, at jeg ikke definerer mig selv ud fra min seksualitet -eller det gør man vel altid lidt, og så alligevel ikke.

Jeg gør ikke ting, fordi at "...sådan gør lebber". Jeg har homovenner, men det er egentlig ikke nogen jeg har fået, bare fordi jeg er lebbe. Jeg har aldrig skelnet til folks sexualitet., når jeg vælger venner -jeg tager dem jeg synes er rare :bearhug:

Ligeledes udlever jeg heller ikke den betonlebbeske filosofi om karseklip, skovmandsskjorte og truckerrøv :biggrin:

Men i det hele taget er jeg rimelig kold overfor, hvad folk måtte synes om det, at jeg nu er i et forhold med en kvinde. Det vigtigste er, at jeg er lykkelig, og det er jeg, og så kan det jo ikke være meget bedre :yllove:

Tak for dit indlæg -HAHA-

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WOW en debat, og syntes egentlig de sidste indlæg sætter en meget god forklaring på hvad det her sexualitet er for noget.. Grunden til at den her debat måske er blevet så lang, ser jeg som et tegn på nysggerighed, og det syntes jeg er rigtig fedt, istedet for at isolere 2 styks TheShe's pga deres sexualitet! :cheerleader3:

Anna

0

Del dette indlæg

Interessant debat... Og egentlig underligt, at jeg ikke har blandet mig tidligere, men jeghar haft lidt travlt........

Det er ret svært i dagens Danmark at være politisk korrekt. Og jeg har oplevet at være i tvivl i mit arbejde, når jeg har skrevet en artikel... For hvad dækker f.eks. 'anden etnisk oprindelse end dansk' over? Det er ikke en særlig mundret betegnelse, men så vidt jeg ved, er det den korrekte betegnelse for tiden... Rent journalistisk ville jeg altid prøve at skrive mig udenom ord som 'sort' eller 'neger' eller 'perker' ved at sikre mig, at jeg kender den pågældendes historie - så kan jeg i stedet skrive at 'han er født og opvokset i Danmark men forældrene kommer fra XXXX'. Men i selskab med venner eller kolleger, bruger jeg da gerne disse ord...

Nogle af vores bekendte fra Pakistan kalder sig selv for Jalla'er, og så gør jeg det også. Men det er som om, at man ikke tør bruge betegnelser som lebbe, jalla, perker og neger, hvis ikke vedkommende selv bruger dem. I frygt for at blive stemplet som homofob eller racist...

Og er det bare mig, eller er ordet bøsse mere accepteret end lebbe? Det betyder jo næsten det samme, det er kun et spørgsmål om køn. Synes også homoseksuelle er lidt sterilt. Skal vi så omtale os selv som heteroseksuelle? Og hvis en 'sort' skal kaldes 'afroamerikaner' eller 'afrodansker' (ved faktisk ikke helt, hvad den politiske korrekte betegnelse er for tiden) skal vi så kalde os selv for 'kaukasiere' eller 'ariere'?

Jeg kan huske i min studietid blev vi præsenteret for en undersøgelse, som nogen havde lavet. Her blev en række danskere præsenteret for nogle udsagn om indvandrere og lign. trukket fra medierne, og så skulle de beskrive, hvordan de opfattede dem. Et af udsagnene havde formuleringen 'En fedladen neger' og her reagerede folk først på, at man ikke kunne kalde en mand for fedladen. Først bagefter reagerede de på ordet neger. Ret tankevækkende, synes jeg...

Men jeg må sige, at jeg bliver lidt harm, når aviserne død og pine skal gøre opmærksom på, at den lokale kiosk blev røvet af tre unge mænd med anden etnisk oprindelse end dansk. For de skriver jo aldrig, hvis der er tale om tre danske unge mænd. Så ville det jo bare være tre unge mænd - men hvis de 'ikke er danske' så er dette faktum pludselig relevant...

- Louise

0

Del dette indlæg

Og er det bare mig, eller er ordet bøsse mere accepteret end lebbe? Det betyder jo næsten det samme, det er kun et spørgsmål om køn. Synes også homoseksuelle er lidt sterilt. Skal vi så omtale os selv som heteroseksuelle? Og hvis en 'sort' skal kaldes 'afroamerikaner' eller 'afrodansker' (ved faktisk ikke helt, hvad den politiske korrekte betegnelse er for tiden) skal vi så kalde os selv for 'kaukasiere' eller 'ariere'?

Uha NEJ, vi må endelig heller ikke kalde os ariere, for det har jo DIREKTE association til Nazismen og 2. verdenskrig, hvor der netop i flæng blev snakket om at den ariske race skulle dominere.

På den anden side bør ordet kunne bruges lige så frit som ordet "Neger"!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha NEJ, vi må endelig heller ikke kalde os ariere, for det har jo DIREKTE association til Nazismen og 2. verdenskrig, hvor der netop i flæng blev snakket om at den ariske race skulle dominere.

På den anden side bør ordet kunne bruges lige så frit som ordet "Neger"!

Det er præcis det, jeg mener :cheerleader3:

- Louise

0

Del dette indlæg

Det er rigtigt at der er mange maskuline lebber...Og drfor kan jeg også godt forstå at folk spørger....Der hvor jeg så bliver irriteret er, når familie og venner, som udmærket ved, at jeg f.eks. hele sommeren går i nederdel, går med makeup engang imellem o.s.v, spørger om jeg skal giftes i bukser...For jeg har IKKE en maskulin fremtoning. Vi var begge hetero før vi mødte hinanden og havde kun haft fyre o.s.v.

Jeg synes det er fint, at nogle lesbiske hellere vil giftes i bukser. Hvis man ikke har det godt i kjole, er der ingen grund til at tage nogen på. Det bryllup vi skal til i næste weekend med to piger er med den ene i kjole og den anden med bukser, og et andet par vi kender, vil også giftes i bukser begge to...

Jeg bliver bare ked af, at folk evt skulle se på mig som maskulin, når jeg nu ikke er det :bearhug:

-Sophie

Et lille forsinket pip fra mig...jeg kan virkeligt godt forstå, at du bliver lidt ked af at blive maskuliniseret...jeg ville faktisk blive skidesur! Jeg er een Qvinde, Tøs, kælling, Pige - og jeg har ingen tissemand og jeg elsker at være kvinde. Og det ville jeg jo nok også gøre, selvom jeg elskede en anden kvinde!

Bare rolige Miss Sophie - dine skriverier her på BK efterlader INGEN tvivl om dit køn :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Men jeg må sige, at jeg bliver lidt harm, når aviserne død og pine skal gøre opmærksom på, at den lokale kiosk blev røvet af tre unge mænd med anden etnisk oprindelse end dansk. For de skriver jo aldrig, hvis der er tale om tre danske unge mænd. Så ville det jo bare være tre unge mænd - men hvis de 'ikke er danske' så er dette faktum pludselig relevant...

- Louise

Det er nu ikke helt korrekt... Læste på tv2 teksttv om en voldtægt, som der stod var begået af netop 3 DANSKE unge mænd. Jeg synes i øvrigt heller ikke om, at pressen skal censures på den måde, at man ikke må nævne de kriminelles herkomst/hudfarve og lign.

En af mine bedste kammerater er bøsse, men han omtaler sig selv som homo, og bryder sig bedst om den betegnelse. Derfor er det også det udtryk jeg bruger, og det dække jo så over begge køn. Har også flere venner der er enten homo eller bi, da folks seksualitet ikke rigtigt er noget jeg tænker over.

Jeg synes det er fint at sige tingene lige ud uden at censurere sig selv, og kalde en spade for en spade, så længe man ved de folk, man tiltaler, ikke ville blive såret over de udtryk, man bruger om dem.

0

Del dette indlæg

Lige et lille spørgsmål ;)

Føler I Sophie og Lisette, jer "isoleret" pga. jeres sexualitet ?

:bearhug:

Herinde eller generelt???

Næ det gør vi egentlig ikke...Folk har taget super imod os herinde, så det er dejligt :biggrin: Og hvis de ikke havde gjort det, havde det bare været deres tab -HAHA-

Det er rigtigt at der er mange maskuline lebber...Og drfor kan jeg også godt forstå at folk spørger....Der hvor jeg så bliver irriteret er, når familie og venner, som udmærket ved, at jeg f.eks. hele sommeren går i nederdel, går med makeup engang imellem o.s.v, spørger om jeg skal giftes i bukser...For jeg har IKKE en maskulin fremtoning. Vi var begge hetero før vi mødte hinanden og havde kun haft fyre o.s.v.

Jeg synes det er fint, at nogle lesbiske hellere vil giftes i bukser. Hvis man ikke har det godt i kjole, er der ingen grund til at tage nogen på. Det bryllup vi skal til i næste weekend med to piger er med den ene i kjole og den anden med bukser, og et andet par vi kender, vil også giftes i bukser begge to...

Jeg bliver bare ked af, at folk evt skulle se på mig som maskulin, når jeg nu ikke er det -HAHA-

-Sophie

Et lille forsinket pip fra mig...jeg kan virkeligt godt forstå, at du bliver lidt ked af at blive maskuliniseret...jeg ville faktisk blive skidesur! Jeg er een Qvinde, Tøs, kælling, Pige - og jeg har ingen tissemand og jeg elsker at være kvinde. Og det ville jeg jo nok også gøre, selvom jeg elskede en anden kvinde!

Bare rolige Miss Sophie - dine skriverier her på BK efterlader INGEN tvivl om dit køn :cheerleader3:

Det er jeg glad for at høre...-HAHA- Tak skal du have :)

- Louise

Det er nu ikke helt korrekt... Læste på tv2 teksttv om en voldtægt, som der stod var begået af netop 3 DANSKE unge mænd. Jeg synes i øvrigt heller ikke om, at pressen skal censures på den måde, at man ikke må nævne de kriminelles herkomst/hudfarve og lign.

En af mine bedste kammerater er bøsse, men han omtaler sig selv som homo, og bryder sig bedst om den betegnelse. Derfor er det også det udtryk jeg bruger, og det dække jo så over begge køn. Har også flere venner der er enten homo eller bi, da folks seksualitet ikke rigtigt er noget jeg tænker over.

Jeg synes det er fint at sige tingene lige ud uden at censurere sig selv, og kalde en spade for en spade, så længe man ved de folk, man tiltaler, ikke ville blive såret over de udtryk, man bruger om dem.

Vi omtaler os lige så tit som homo...eller bare som par...Jeg definerer mig egentlig ikke ud fra min seksualitet, men mere ud fra min personlighed :(

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hey..

Ved godt at jeg er lidt sent ude,men..

Hvor er det fedt at se kærlighed blive defineret udfra mennesket og ikke kønnet..

Selvom vi her i DK, gerne vil gå for at være frisindende og åbne, blir vi så satans bange når folk går "skiller sig ud fra mængden", herunder hudfarve, seksualitet osv.

Jeg vil gerne HYLDE de mennesker som tør det.. Som tør gifte sig med det menneske de elsker, istedet for at følge "normen" for hvad er normen?? Er normen ikke bare noget en flok snæversynet mennesker har sat sig for at mene og tro? Og hvis vi andre ikke mener det samme så er den gal? Selvfølgelig har vi ret til vores individuelle mening, ingen tvivl om det.. Men hvorfor er det vi dømmer folk på hudfarve eller sekualitet, det definerer jo ikke mennesket bag? Lad os finde tiden til at se mennesket bag!! Jeg glæder mig til den dag hvor vi alle får de samme rettigheder, uanset hudfarve eller sekualitet..

Tilykke til Sophie og Lisette, for at have fundet hinanden og kærligheden.. Ønsker jer alt held og lykke..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer