Malice

Pianist til middagen

20 indlæg i dette emne

Vi er ved at planlægge, hvilken pianist vi skal benytte til brylluppet.

Vi skal bruge en fyr, der kan sidde og hamre lidt i et flygel under middagen.

Hans repertoire skal holdes på det strengt instrumentale, da hverken min gom eller jeg bryder os om skåleviser eller konfirmationsmusik.

Pianisten skal spille 6 timer fra kl 18 til midnat, hvor han skal runde af med brudevalsen.

Vi har fra Musikformidlingen fået et tilbud på en pianist.

Det kommer til at koste os 6000 kr + 225 krs moms af provisionen at få pianisten til at spille 6 timer.

Hvis han skal benytte dét flygel, som Radisson stiller til rådighed, koster det yderligere 1100 kr oveni, dvs. den udgift det koster at få flygelet stemt.

Hvad det ville koste, hvis pianisten selv skulle transportere sit flygel, aner jeg ikke, men jeg kunne forestille mig, at det bliver nogenlunde det samme beløb, hvis ikke dyrere.

Altså 7125 kr for 6 timers pianistmusik.

Min gom siger "det er dyrt".. :banned:

Og så spørger jeg jer andre..

Hvilken musikløsning har I valgt?

.. og hvad skal/skulle I betale for den? :)

Har manden ret, eller er han helt fra den? :bask:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste og jeg skal give 8.500 for en trio der både spiller stille og roligt dinnermusik - vi vil heller ikke have skåleviser og den slags - og bagefter spiller de op til dans. De 8.500 er et tilbud fra deres side som giver 8 timers musik, ellers koster de 1.500 i timen og for 8 timer vil det jo give 12.000.

Så 7000 for 6 timer lyder i mine øre rimeligt nok hvis der havde været flere musikere med. 7000 til en mand synes jeg lyder af lidt meget, og hvordan kan det være, at det koster over 1000 kr ekstra hvis han skal spille på det klaver der allerede står der? Det kan godt være det skal stemmes lidt men det burde da stadig være billigere end hvis han skulle have sit eget med. Eller er det bare utrolig besværligt at stemme et klaver?

0

Del dette indlæg

Det lyder rimeligt nok for mig, at det koster 1100 at stemme et klaver.

Ikke at tage det tager flere timer at stemme det, men det tager dog noget tid, og klaverstemmerens timeløn + transport iberegnet.. tjaeh, så lyder det ikke så slemt på mig, at det koster 1100 kr.

Men altså 6225 kr for en pianist, der spiller i 6 timer..??

ER det virkelig bare mig, der ikke synes, det lyder vanvittigt?? :)

0

Del dette indlæg

Vi havde valgt at hyre en proffesionel klassisk guirtarist til at spille under middagen. Han var med fra middagen startede ved 18-tiden og til brudevalsen. Han spillede SÅ smukt og diskret. Og kunne spille med til de sange der kom.

Han kostede 4.000 + 500 i kørsel, da vi holdt festen helt i Næstved. Det synes jeg ikke var dyrt, for vi fik så sandelig noget for pengene.

Guiraristen var Peter Reiming og han er helt klart at anbefale.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Begge dele lyder som i den dyre ende ....

Sidst jeg har hørt priser på en klaverstemmer, kostede det ikke 1100 dkr, men det er der nok også meget forskel på.. søg lidt rundt og du vil kunne finde nogle der kan gøre det for 500 dkr.. hvis det er noget hotellet sørger for tjener de måske lidt på det oveni..

Ang. pianist, så lyder en timepris på 1000 dkr af ret meget. De pianister vi samarbejder med tager ml. 5-600 dkr i timen og spiller også kun rent klaver.

Kontakt til disse kan du evt. finde på vores hjemmeside under menúen "Dinnermusik".

Mange hilsner

Michael

0

Del dette indlæg

Vi havde valgt en guitarist til hele aftenen. Akustisk ved velkomstdrinken udenfor, stille musik (med sang) under middagen, brudevals samt dansemusik derefter. Han spillede fra 17.30 til ca. 03.00. Vi gav 5.500,-. Hvad jeg umiddelbart kan finde på nettet, så koster pianister ca. 600,- i timen.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg søgt lidt på pianister og har fundet en som tager 3.500 for 4 timers dinnermusik og han spiller også gerne til medbragte festsange og til brudevalsen. Han er fra Fyn så han skal have et lille tillæg hvis festen er på Sjælland eller i Jylland, men det burde jo være til at overkomme.

Han hedder Jørgen Groth og det jeg så på hans side var nok til at jeg allerede har kontaktet ham så han kan spille til vores bryllup. Vi har heldigvis ikke nogen aftale med de andre som vi skulle give 8500 for.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har kontakt med en pianist jeg kender, som tager 500 i timen for at tage ud at spille. Så jeg vil bestemt sige at 6000 for 6 timer er meget. Det er altså en fed hyre på lige omkring 600 i timen efter skat.

Jeg kunne forstå prisen, hvis det var en trio der skulle komme og spille en 4 timers tid til middagen.

0

Del dette indlæg

Han hedder Jørgen Groth og det jeg så på hans side var nok til at jeg allerede har kontaktet ham så han kan spille til vores bryllup. Vi har heldigvis ikke nogen aftale med de andre som vi skulle give 8500 for.

Jørgen Groth kan jeg sige god for - han er superdygtig og iøvrigt en af de pianister, som vi også benytter :)

0

Del dette indlæg

Hej !

Jamen musik er dyrt - det har din kæreste ret i.

Vi har afholdt et meget vellykket bryllup d. 12 august og da havde vi en pianist som skulle have 5000 kr. han havde sine egne instrumenter med og han spillede fra kl. 18.00 indtil 23.30. Derefter havde vi 2 gutter der kom og satte musik på og de skulle have 2000 kr.

Der skal også siges, at pianisten kom langvejsfra og var bestilt igennem et buro der heddder Xcluzive entertainment og ligger i Århus. Han hedder Nicolai Brandt og gjorde det super.......

Håber det var til lidt hjælp

Kh

JT1975

'

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En god pianist ligger på ca. 3.500 kr. og så kan der være noget variation med hensyn til kørsel. Det er også det leje vores pianister ligger i.

Det viser for mig at se blot at det nemt kan være dyrere at booke musik via et bookingbureau end ved at booke direkte.

Jeg kan iøvrigt kun sige god for Peter Reiming som bliver nævnt i denne tråd.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hej :)

Vi skal give 2.500 kr. for en pianist fra kl. 17.45 - 23.30. Vi har hørt ham før til et bryllup. Han spiller i et band, men tager altså også ud selv og spiller. Så vi har gjort et "kup" kan jeg næsten læse :rolleyes: Men jeg synes også, at 6-7000 kr. lyder helt vildt dyrt. Jeg havde kontakt til to andre fundet her på BK - og der var prislejet ca. 4.000 kr.

God jagt :balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg har erfaret at mange musikkere/ pianiseter tager mellem 600 og 700 kr. i timen.

det syntes jeg er en ok pris. vores pianist skulle have 700, men vi fik ham til 600. og han brugte det klaver der var på stedet. det skulle vi ikke give noget ekstra for.

at i skal betale for at få flyglet stemt er forkert. hvad så hvis der kommer et selskab der skal bruge det dagen efter, de skal vel ikke også betale for at få det gjort.

Det vil sige at i skal betale for andres fornøjelse... det er da ikke rimeligt. Det må være op til stedet at betale for det. det er vel en service de har, at andre kan låne det. ellers skal de ikke have det. det er min mening.

go fest Lone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jørgen Groth kan jeg sige god for - han er superdygtig og iøvrigt en af de pianister, som vi også benytter :)

Det er jeg glad for at høre. Vi har allerede fået svar fra ham, han er fri den dag og vil gerne spille. Der kommer 500,- oveni for kørsel, men det er også helt i orden.

0

Del dette indlæg

Det er jeg glad for at høre. Vi har allerede fået svar fra ham, han er fri den dag og vil gerne spille. Der kommer 500,- oveni for kørsel, men det er også helt i orden.

Tag du bare ham - han er rigtig dygtig, og da hans repertoire også indeholder numre, du ikke hører hver dag, bliver det også en musikalsk oplevelse :)

0

Del dette indlæg

Hvis han skal benytte dét flygel, som Radisson stiller til rådighed, koster det yderligere 1100 kr oveni, dvs. den udgift det koster at få flygelet stemt.

Hvad det ville koste, hvis pianisten selv skulle transportere sit flygel, aner jeg ikke, men jeg kunne forestille mig, at det bliver nogenlunde det samme beløb, hvis ikke dyrere.

Nu kan jeg ikke tale for pianister generelt men jeg vil jo mene at når man får en pris på en pianist så er det inkl. at denne medbringer eget piano. Det gælder ihvertfald for vores egne pianister og de pianister jeg ellers kender/har talt med. Er der klaver på feststedet bruger de normalt det, hvis det ellers lyder ordentligt. Jeg har endnu aldrig hørt om feststeder som kræver betaling for at stemme et klaver.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer