Moldam

Brude 04-08-2007

155 indlæg i dette emne

:loveshower::loveshower::loveshower::loveshower:

Jeg vil også være med her - skal også giftes 4/8-2007 - OG det bliver da helt SIKKERT strålende solskin. :griner:-

Min kæreste friede i 31/3-06 - lang tid siden efterhånden - men faktisk er jeg glad for at "vi" har haft god tid til planlægningen.

Vi har styr på stedet: Sengeløse Kro - mad, drikkevarer m.m. sørger de også for.

Kirke - Taastrup Nykirke kl. 14.30

Fotograf - venindes bror

Kørsel - Mercedes fra 1964 - også en vennetjenneste

Invitationsteksten er skrevet - og omskrevet igen og igen og igen.

Bryllupskagen er der næsten tjek på - bestiller vi i Bilka

Ja og efter d. 23/1-07, når jeg er helt færdig med mine eksamner - så skal der prøves kjoler.....JUBIII glæder mig så meget :bearhug:

Vi mangler at få styr på:

Bordplan

Toastmaster

Kjole

Tøj til gommen

Farvevalg på bord hos Sengeløse Kro - altså blomster og dug (med i prisen)

Gaveønsker

evt.

Mange knus til jer alle - 2007 - bliver et FANTASTISK år.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihhh hvor det kniber med at holde vores dato igang hva? :P

velkommen til i nye der her meldt jer her http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Jeg er kommet lidt længere siden sidst, har fået købt mit slør og tiara synes selv det er de "eneste ene", købte dem på ebay i england og måtte så kun af med 165kr for tiara og 250kr for sløret som er rigtig blødt der er ikke noget at komme efter :(

Er vi stadig kun 2 der har købt kjoler allerede?

Hvad skal i andre have og spise? Og hvor skal i holde det?

Seadancer (der stadig håber på mere aktivitet, vi har snart kun 6mdr tilbage)

Redigeret af seadancer
0

Del dette indlæg

Hej alle I med-brude,

ja vi må hellere til at få gang i denne tråd. Jeg er i fuld gang med at vælge brudekjole (se tråd under brudekjoler). I skal nok høre nærmere. Vi skal holde vores fest på SAS Radisson's restaurant. Den ligger på første sal med stor terasse ud over havnen. Det er så super flot!! Og i går fik vi første udkast af kokken til en menu. Det skal vi så til at kigge på og ned og prøvesmage. Hvis I andre har jeres menuer klar, må I endelig vise dem så vi andre kan få glæde af dem http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

Har I andre været ude og kigge på vielsesringe?? Jeg tror da snart vi vil til at kigge.

Hvad skal jeres "mænd" have på af tøj? Min kæreste er ved at kigge. Hælder nok til kjole og hvidt, men er slet ikke sikker.

Uhhhhh, jeg glæder mig så meget :-) Jeg synes det er ved at føles tæt på efter vi er kommet på den anden side af nytår. Hvad siger I?

0

Del dette indlæg

Har I andre været ude og kigge på vielsesringe?? Jeg tror da snart vi vil til at kigge.

Hvad skal jeres "mænd" have på af tøj? Min kæreste er ved at kigge. Hælder nok til kjole og hvidt, men er slet ikke sikker.

Uhhhhh, jeg glæder mig så meget :-) Jeg synes det er ved at føles tæt på efter vi er kommet på den anden side af nytår. Hvad siger I?

Vi er så småt begyndt og kigge vielsesringe, eller det vil sige det har vi gjort længe, men nu er vi begyndt at indskrænke det lidt.....vi har kigget på et sæt ved chanti og et sæt ved hellkes og tror måske nok det bliver en af dem :biggrin: Har også været rundt i smykkebutikkerne, men for det første har der ikke været ret meget vi kunne blive enige om, og dem vi kunne blive enige om var på 10.000 og 12.000 og det vil vi ikke give.

Hvad med jer selv?

Min kæreste har valgt smoking med butterfly til vores bryllup, det har han været helt sikker på fra start af http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Vi skal holde det i et "dobbelt" selskabslokale, så har vi har et til spisning og et andet lokale til kaffen. Vi skal have mad fra en kro, de kommer med kok og tjenere og det hele og bliver i 8 timer. Så er der vin ad libitum til maden og 3 retters menu og natmad for 278kr per kuvert http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Vi snakkede om at holde det ude, men blev enige om at lejede lokaler var mere egnede til os og de mennesker vi skal have med :)

Selv ved vi ikke hvad det bliver til med musikken endnu, men det skulle gerne være afgjort på søndag så skal jeg nok vende tilbage. hvad skal i have?

Fortææææl fortæææææææl, hvad snuser i rundt med? og hvor langt er i kommet? :balloons:

Seadancer

Redigeret af seadancer
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :balloons:

Ja lad os få lidt gang i denne tråd...

Jeg er p.t i gang med at prøve brudekjoler og tror måske jeg har fundet kjolen. Jeg bliver i hvert fald mere og mere vild med den, for hver gang jer ser den/viser billeder.

Vi har allerede købt vores ringe, da vi bestemt os for, at vi ikke ville ud at investere i både forlovelsesring og vielsesringe. Derfor købt vi ret hurtigt vores ringe. Det er lovedesign fra Bræmer.

Min kæreste har endnu ikke taget stilling til hvad han vil have på, og jeg tror ikke han synes han har travlt med at finde ud af det.

Vi skal holde festen på et rigtig lækkert 4-stjernet hotel, men har endnu ikke snakket med dem og menuen. Har dog fået deres tilbud på forskellige menuer.

:biggrin: Lise

0

Del dette indlæg

Jeg vil lige sætte et link ind til der hvor vi skal holde festen - JEG ER SÅ VILD MED STEDET...... :bearhug: :carrot: :biggrin: :carrot: :) :carrot:

Vi skal dog ikke sidde ved runde borde - men et E bord - vi har dog SLET IKKE styr på bordplanen endnu. Vil gerne lave et udkast, så ikke vi skal stresse med at få hele bordplanen løst i sidste øjeblik. Så skal der kun lidt ændringer hvis nogen melder fra.

http://www.sengeloesekro.dk/#pageType=news...1&menuId=25

Vi har købt vores ringe - I sommers da vi var i Egypten - de er bare flotte. Jeg har ikke set dem siden ferien, da de ligger i vores bankboks og vi har lovet hinanden at de først skal frem igen inden brylluppet. Men det er 24 karat guld belagt med hvidguld. I min er der 3 sten. Bare super smukke. Så er de børstet, hvis I forstår. :blushsmiley:

0

Del dette indlæg

jeg har måske også fundet kjolen, som lise bliver jeg også bare mere og mere vild med kjolen for hver gang jeg kigger på billederne, selvom jeg bare tænkt NEJ, da hun fandt kjolen frem ude i butikken! hehe! Så går og overvejer lidt, men tror sq det ender med jeg køber den, havde jo ellers forestillet mig jeg selv skulle sy!

Maden og stedet er der styr på. Festen holder vi i mødesalen på min fars arbejde, og en af min kærestes tidligere kolleger (de er kokke) skal lave maden, en superlækker fem-retters menu.

Ringene er der styr på, da vi fik dem, da han friede, og vil bruge de samme både som forlovelses og vielsesringe, dog skal vi have graveret i dem og pudset dem op inden brylluppet, så der er noget nyt.

Ved ikke hvad kæresten skal have på, men tror snart vi skal ud og kigge sammen, og så vil han alene afsted og købe tøjet sammen med en kammerat! han vil også gerne have tøjet som overraskelse i kirken, så det er jeg meget spændt på!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :bearhug:

Ja, nu ramler det for os, vi har lige aflyst mad og feststed. Vi fandt noget andet og meget bedre så nu skal vi holde det ude i stedet for, og der er mulighed for overnatning for vores gæster, så nu håber vi at vi har gjort det rigtige :balloons:

Seadancer

Nå da. Det lyder spændende... Fortæl fortæl. Hvor skal I så holde det henne og hvorfor ombestemte I jer?...

Jeg har nu købt min brudekjole. Det er bare så rart at have styr på og jeg kan bare slet ikke vente med at få den på :)

Og et spørgsmål til jer alle: Hvornår regner I med at sende inbydelser ud? Vi har snakket om april/maj, men ved ikke om det passer. Hvad tror I?

0

Del dette indlæg

Og et spørgsmål til jer alle: Hvornår regner I med at sende inbydelser ud? Vi har snakket om april/maj, men ved ikke om det passer. Hvad tror I?

Vi regner også med at sende indbydelser ud omkring april/maj, kæresten ville dog gerne have sendt ud tidligere. Men det synes jeg bliver for tidligt, vi har sendt save-the-date kort ud for lang tid siden så alle kender datoen, så der burde ikke være risiko for at nogen planlægger ferie på bryllupsdagen. Men da det bliver mig som skal lave invitationerne, så kan jeg bare trække den lidt, så de kommer ud når jeg synes :balloons:

0

Del dette indlæg

Nå da. Det lyder spændende... Fortæl fortæl. Hvor skal I så holde det henne og hvorfor ombestemte I jer?...

Jeg har nu købt min brudekjole. Det er bare så rart at have styr på og jeg kan bare slet ikke vente med at få den på :balloons:

Vi skal holde det på Fårup Skovhus i Saltum i stedet for, vi fik ideen på bryllupsmessen i aalborg. Og blev ret interesseret og tog så derop og kiggede, det ligger med "bagsiden" lige ind i skoven, og på den anden side af vejen er der også skov. Så vi kan lige forestille os hvor smukt det bliver til sommer :bearhug:

Derudover er der mulighed for at vores gæster kan blive og overnatte og spise morgenmad med os næste dag :)

Ihhhhh brudekjole.....fortæl fortæl, har du ikke et billed?

Vi sender vores invitationer ud i April måske sidst i marts så gæsterne kan nå og reservere værelser deroppe for de har ikke såååå mange værelser :super:

Seadancer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøøøøøj! den er flot og den sidder flot :balloons:

Hvor meget måtte du give for den hvis jeg må være fræk og spørge?:bearhug:

Har du været mange steder henne og kigge?:)

Seandancer

Tak :super:

Jeg har givet 5100 kr. for den, så den synes jeg egentlig er rimeligt. Jeg havde bestemt mig for ikke at tage efter prisen men at vælge den jeg helst ville have. Så var det jo bare heldig at det var den her jeg ville have. Jeg har været tre steder henne og kigge, og det var efter min mening nok. Tror der findes mange kjoler der minder meget om hinanden rundt omkring, så nogle gange bliver man nok bare mere forvirret af at kigge for meget. Hvad med dig, hvor langt er du i kjolekigningen? :super:

0

Del dette indlæg

Nøøøøøj! den er flot og den sidder flot :balloons:

Hvor meget måtte du give for den hvis jeg må være fræk og spørge?:bearhug:

Har du været mange steder henne og kigge?:)

Seandancer

Tak :super:

Jeg har givet 5100 kr. for den, så den synes jeg egentlig er rimeligt. Jeg havde bestemt mig for ikke at tage efter prisen men at vælge den jeg helst ville have. Så var det jo bare heldig at det var den her jeg ville have. Jeg har været tre steder henne og kigge, og det var efter min mening nok. Tror der findes mange kjoler der minder meget om hinanden rundt omkring, så nogle gange bliver man nok bare mere forvirret af at kigge for meget. Hvad med dig, hvor langt er du i kjolekigningen? :super:

Jeg kom kun 1 sted hen før jeg fandt kjolen jeg bare måtte eje :td: Jeg købte min kjole allerede i oktober, skulle egentlig bare ud og smugkigge for det var jo alt for tidligt, men turde ikke vente når jeg nu havde fundet KJOLEN :bearhug: Jeg kiggede heller ikke på prisen jeg prøvede jo bare løs, men den jeg faldt for var tilfældigvis på udsalg til 3700 altså halv pris af hvad den normalt koster, så jeg er egentlig også sluppet billigt over det.

De billeder jeg har af mig selv i den er ikke særlig gode desværre :biggrin:

Hende jeg var inde hos sagde faktisk at tit når hun fik nogen ind der havde været 10 steder henne var så forvirrede at de ikke vidste hvad de ville have :bearhug:

Men nu må vi se om det bliver den kjole jeg ender med at blive gift i, vi er i behandling for barnløshed, så det kan jo være der er gevinst og så må jeg ud og finde en ny kjole, hvis min ikke kan lægges nok ud :carrot:

Seadancer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :thumbsupsmileyanim:

Så er der igen sket lidt nyt hos os :balloon:

Vores gæster har mulighed for at overnatte på feststedet, vi håbede at ihvertfald vores forældre kunne finde på at blive, men men men der er faktisk 16 der har booket værelser -HAHA- Det synes vi da er vildt flot når man tænker på at vi kun bliver 30-35 til festen :bearhug:

Hvordan går det med i andre?

Jeg har lige fået mit specielle strømpebånd, som min svigermor har lavet til mig, for kunne ikke finde nogen jeg kunne lide :P

Ellers har vi fået lavet gæstebogen og bordkortene (som er risposer hvor navnene skal stå på båndet omkring).....vi mangler stadig indmaden til vores invitationer, men det udvendige er også færdigt. Vi dimler dog stadig lidt med hvornår vi skal sende dem ud:P

Seadancer

0

Del dette indlæg

Denne tråd må jeg også være med på - skal også giftes d. 4/8-07. :thumbsupsmileyanim:

Er nået rimelig lang med planlægningen, men skal også til at starte nyt job, så det er rart at der er lidt styr på de fleste ting..

Kirken er reserveret til kl.13

Receptionslokaler er også reserveret.

Invitationer er sendt - der var så mange som begyndte at snakke om ferie lige der omkring 4/8, så vi tænkte at vi hellere måtte senden dem afsted.

Kjolen er fundet - den er bare så fantastisk! :balloon:

Fotograf er booket.

Bryllupskage er bestilt.

Transport til og fra kirken er bestilt - vi skal køre med hestevogn.

Feststedet er booket og middagen + vin er på plads.

Så der mangler ikke så meget endnu.. :bearhug:

Hej fra Charlotte -HAHA-

Redigeret af CBV
0

Del dette indlæg

Hej alle :balloon:

Velkommen til jer nye og overfor jer gamle beklager jeg mit lange tids fravær, nu skal vi vist have rigtig gang i denne tråd :o

Det er nogle vildt flotte kjoler i alle har valgt, synes I ikke bare, at det var helt fantastisk at være ude for at se på kjole? Jeg nød helt vild at være prinsesse :bearhug: I kan se billeder af min kjole under vores bryllupsplanlægning, og her er der også et billed at den kirke, vi skal giftes i.

Jeg synes efterhånden, vi er nået rigtigt lang, men nu er der jo også under et ½ år til :thumbsupsmileyanim: Vi har

- Reserveret kirke og feststed

- Reseveret fotograf

- Reseveret kok og bestemt menu (kan ses i vores planlægningstråd) - men mangler serveringspersonale GP

- Arrangeret transportmiddel: min brors gamle amerikaner

- Reseveret overnatning

- Bestilt tid hos frisør - makeup

- Bestilt musik: En under maden og tre mere senere

- Købt brudekjole og noget af tilbehøret

- Valgt farvetema: Hvid og rød

- Bestilt flybilletter til London - så det bliver en 6 dags bryllupsreje derover

Desuden har vi købt ringe, da vi vil bruge vores forlovelsesringe. Dem købte vi i Egypten, hvor René friede til mig, men desværre er der opstået visse problemer med dem -HAHA- De er købt som 18 karat guldringe belagt med mat hvidguld i siderne, og med en hvid safirsten i min. Da vi havde brugt dem lidt tid, begyndte det matte hvidguld desværre at gå lidt af, og vi fik dem derfor vurderet her i Danmark. Det viste sig, at de er af 14 karat guld, som er belagt med noget der ligner hvidguld, men som vil gå af med tiden. Min sten er desuden syntetisk. Vi har haft dem sendt med en, vi kender ned til Egypten, men de var fuldstændig ligeglade dernede :biggrin: Det er ikke for at gøre dig nervøs Maria Viola, men det vil nok også være en ide for jer at få dem tjekket.... Vi har tænkt os, at vi vil have lavet vores ringe om inden brylluppet, så de bliver noget pænere, men vi ved endnu ikke hvordan.

0

Del dette indlæg

Jeg har besluttet mig for selv at sy kjolen i fællesskab med min mor, vi vil tage udganspunkt i denne kjole, og så tilrette så den bla kommer til at sidde pænere i taljen, vil også gerne have snøreruyg i.

Skal ud og kigge på gine og stof til en dummy-model, så vi kan få tilpasset kjolen inden vi går igang med det rigtige og sikker dyrere stof! Glæder mig bare SÅ meget.

Det band vi troede vi havde booket har disset os, men vi har måske fundet nogle andre, som er nogle bekendte, som desuden er meget billigere! Vi venter lige nu på at de melder tilbage om de an, krydser alt hvad vi kan...! De skal bare kunne!

På fredag skal vi ud og kigge på tøj til gommen hos kejserens klæder vi så på bryllupsmessen i århus. De laver skræddersyede smokings og habitter i kashmir, til den nette sum af 2500 kr. det glæder vi os meget til, er spændt på hvad det ender med han skal have.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der nyt fra mig :thumbsupsmileyanim:

Vi er nu ved at have menuen på plads med restauranten. Den kommer til at se sådan ud:

Velkomstdrink og diverse små snacks

Forret: Laks med Wasabiskum og ingefærshot

Mellemret: Gratine

Hovedret: Kalvefilet med danske grønsager, kartofler og sauce

Dessert: Bryllupskage og diverse små desserter severet fra buffet

Kaffe og kransekage

Natmad: Dansk pølsebørd med hjemmelavede salater og friskbagt brød

Hele aftenen er der vin ad libitum

Vi skal selvfølgelig ned og prøvesmage det hele engang senere når årstidens råvarer er klar. Mums :loveflag:

Vi får selvfølgelig bryllupssuiten som vi kan fejre dagen i :thumbsupsmileyanim:

Gæsterne kan overnatte for 940 kr. i dobbeltværelse. Synes umiddelbart det er lidt dyrt men det er selvfølgelig stadig billigt i forhold til stedet (skal holder på SAS Radisson). Håber bare sådan mange folk vil overnatte der, så vi kan hygge med morgenmad dagen efter.

Ellers arbejder vi i øjeblikket med invitationer. Regner med at sende dem ud engang midt i marts.

Redigeret af August 2007
0

Del dette indlæg

Det er søreme længe siden jeg har været herinde (FY SKAMME MIG!!)

Men der er da sket en smule hos mig også.

Vi har kigget MEGET på ringe, og vi glæder og enormt til vi i marts skal mødes med hende der skal lave dem.

Så har ENDELIG fået bestilt kirken til kl 14.00 i den moderne (grimme) kirke...

Skoene er jeg på jagt efter lige pt, men tror jeg har en idé til hvad det bliver...

Frisøren er booket

Michael skal finde tøj i april/maj sammen med sin far (der betaler... :cheerleader3:)

Maden KUNNE være noget ala:

Forret: Laksetatar med små smørstegte toast og grønt, lakserulle med filadephiaostecreme eller en blandet fisketallerken med grønt

Hovetret: Oksemørbrad (evt. grillet) med en masse grøntsager, salat, sovs og kartofler

Dessert: Bryllupskage (chokoladekage med forskellige fyld) med frugt til.

Så nu begynder der altså at ske noget...

Er der nogen af jer der allerede har sendt invitationerne ud?

0

Del dette indlæg

Det er søreme længe siden jeg har været herinde (FY SKAMME MIG!!)

Men der er da sket en smule hos mig også.

Vi har kigget MEGET på ringe, og vi glæder og enormt til vi i marts skal mødes med hende der skal lave dem.

Så har ENDELIG fået bestilt kirken til kl 14.00 i den moderne (grimme) kirke...

Skoene er jeg på jagt efter lige pt, men tror jeg har en idé til hvad det bliver...

Frisøren er booket

Michael skal finde tøj i april/maj sammen med sin far (der betaler... :thumbsupsmileyanim:)

Maden KUNNE være noget ala:

Forret: Laksetatar med små smørstegte toast og grønt, lakserulle med filadephiaostecreme eller en blandet fisketallerken med grønt

Hovetret: Oksemørbrad (evt. grillet) med en masse grøntsager, salat, sovs og kartofler

Dessert: Bryllupskage (chokoladekage med forskellige fyld) med frugt til.

Så nu begynder der altså at ske noget...

Er der nogen af jer der allerede har sendt invitationerne ud?

Nej vi har ikke sendt ud endnu, men vi arbejder ihærdigt på at få dem færdige. Hvis det går efter planen kommer de ud engang midt i marts. Hvad med jer, hvornår sender I ud?

Lyder som om I også er ved at have styr på en del.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer