Moldam

Brude 04-08-2007

155 indlæg i dette emne

Jeg er her også. :bearhug:

Min dejlige kæreste har lige friet denne weekend og nu er kirken booket og vi er ved at finde et sted til festen.

Men er i andre snart færdige med planlægningen - jeg skal først til at begynde nu.

Kærligst Mette

VELKOMMEN HERTIL!

Og vi kan lige så godt advare dig: Du bliver afhængig ad det!! :thumbsupsmileyanim:

Tillykke med det. Må vi høre hvordan han friede osv.? :cheerleader3:

Godt I er gået i gang med planlægningen, for tror I skal til at være hurtige. Mange steder er allerede booket nu. Ikke for at gøre jer nervøse, men for at forberede jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. :bearhug:)

Det var et dejligt romantisk frieri, på et smukt hotelværelse, Hindsgavlslot, Fyn.

Min kæreste faldt på knæ og friede med en flot romantisk tale og en smuk ring, der har været hans mors, med to diamanter. Han har altid gerne ville fri med den, fordi han synes den repræsenterede de to sjæle og to familier der bliver bundet sammen til én. :thumbsupsmileyanim:

Har lagt mærke til at det meste er booket - vi har dog to eller tre muligheder: lottenborg (måske reserveret), Frederik og Louise eller Hansens køkken og bar (frederiksberg) - ellers må vi jo rykke det. ;-)

Hvordan går det med jeres planlægning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak. :bearhug:)

Det var et dejligt romantisk frieri, på et smukt hotelværelse, Hindsgavlslot, Fyn.

Min kæreste faldt på knæ og friede med en flot romantisk tale og en smuk ring, der har været hans mors, med to diamanter. Han har altid gerne ville fri med den, fordi han synes den repræsenterede de to sjæle og to familier der bliver bundet sammen til én. :thumbsupsmileyanim:

Har lagt mærke til at det meste er booket - vi har dog to eller tre muligheder: lottenborg (måske reserveret), Frederik og Louise eller Hansens køkken og bar (frederiksberg) - ellers må vi jo rykke det. ;-)

Hvordan går det med jeres planlægning.

Nå det lyder rigtigt romantisk. Min kæreste slog også rigtigt benene væk under mig da han friede:-)

Nå men vi har styr de nogle af de vigtigste ting: kirke er booket, restaurant er booket og menu næsten på plads, musik bestilt, fotograf bestilt, kjole købt (du kan godt glæde dig, det er den bedste oplevelse ;-)). Og så er vi ved at lave de sidste detaljer til invitationerne som snart kommer ud. Næste projekt bliver ringene.

Lyder godt I har nogle muligheder til feststed. Det skal nok blive rigtigt godt. Hvornår på dagen skal I giftes?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

ja jeg er ny herinde, men vil gerne tilslutte resten af jer madammer...da jeg også skal giftes den 4. august 2007. Glæder mig SÅ meget, men har kun planlagt kirke og feststed indtil videre - er vi bare alt for langt bagefter eller....?

Knus

Hej

Velkommen hertil :thumbsupsmileyanim: Vi vil høre mere om frieriet!!!

Jeg vil ikke sige at I er alt for langt bagefter. Det kræver måske bare at I er lidt mere intense omkring bryllupsplanlægningen og træffer beslutningerne hurtigere. Min kusine der blev gift 1.juli sidste år blev først "friet til" da de var på skiferie i februar. Og de nåede det da fint.

:cheerleader3: Lise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev friet til på vores 5-års-dag i oktober 2006 på et værelse på en meget romantisk kro. Han kunne ikke rigtig få det sagt, for han var så bevæget, og jeg tudbrøl - har man dog kendt magen! :-)

Uha, ja, vi er begyndt med invitationer...skal ud at se på nogle her i Århus, kunne egentlig godt tænke mig at lave dem selv, men det kommer an på, hvor besværligt og lang tid, det vil tage.... Har tænkt på at sende invitationer ud enten lige inden eller lige efter Påske - hvad gør I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :cheerleader3:

Vi sendt vores invitationer ud i går. 78 stk. Var en rigtig dejlig fornemmelse. Vi er meget tilfredse med dem. Så nu glæder jeg mig bare til folk begynder at reagere på dem!! :thumbsupsmileyanim:

Ellers er der vist ikke sket så meget hos os. Tror næste projekt er kigge at kigge på ringe. Og så mangler vi min kærestes tøj. Ellers tror jeg faktisk ikke der er så meget mere... Men der er jo også kun næsten 4 måneder til... Glæder mig bare som et lille barn :cheerleader3:

Hvor langt er I andre kommet?? Fortæl, fortæl.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har vist slet ikke fået 'meldt mig til' herinde endnu - men det gør jeg så nu.

Min kæreste friede til mig den 26/7 2005 (min fødselsdag), og vi var begge enige om, at vi ikke skulle giftes lige med det samme, men at vi ville vente til efter en evt. familieforøgelse. Den kom så i september sidste år, så nu er det nu.

Vi har en hel del på plads allerede. Kirke, feststed, musik, fotograf, invitationer er sendt ud for længe siden, brudekjolen er købt - tror faktisk at det eneste 'store' der ikke er på plads endnu er Martins tøj. Dvs bryllupsrejsen er der heller ikke styr på endnu. Vi vil gerne af sted alene, men vores datter er jo på det tidspunkt kun 11 måneder, så det er begrænset hvor længe hun kan undvære os (og omvendt). Jeg håber at vi kan få arrangeret et par dage i Amsterdam, men nu får vi se. Det kan også være vi vælger at vente til hun og en søster/bror er så store at de kan undvære os et par uger.

Det var vist det hele lige nu.

Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også giftes d. 4. august 2007.

Han friede i november 2004, men så købte vi hus og fik barn og så det først i år at vi har følt overskuddet var til det.

Kirke

Vi bookede kirke og sted i august sidste år. Vi skal holde det på en kro i Nordsjælland uden overnatningsmuligheder.

Kjole

Jeg har fået købt min kjole i sidste måned. En Gigi model.

Invitationer

Vi har lavet kladde til invitationer og menukort, men der er ikke sendt noget ud endnu, da vi mangler at få nogle detaljer på plads mht. overnatninger til gæsterne.

[/u]Ringe[/u]

Troede at vi skulle købe ringe i dag, for vi havde set nogle på et billede vi gerne ville have. Meeeen de kostede så lige 12.000 pr. stk, så nu må vi finde nogle andre. Vi har ellers kigget længe og er ikke rigtigt enige om hvad det skal være - bare at de skal være lidt anerledes og helst 2 farvede. Jeg vil have 1 g højst 3 sten i min ring og den skal ikke være større end at jeg senere kan få sat garderringe på eller til.

Overnatning

Vi ved hvor vi skal overnatte, men kan ikke booke før i april, da de er ved at bygge om.

Så er vi ved at lave om på det hele pga. de overnatninger og har faktisk i dag været ude og kigge på et alternativt sted. Et fedt sted med terrasse ned til en sø og udsigt fra etagerne til havet. Meeen vores bookede sted er nu nok mere os og det ligger direkte med udsigt ud over vandet/havet på en skrænt.

Så ydermere har vi nu fået den idé at ville giftes på stedet, så det skal vi nu til at undersøge om det kan lade sig gøre.

Dette selvom jeg har fået min gamle præst, som både har døbt og konfirmeret mig til at vie os denne dag. Han er gået på pension, men har nogle gudstjenester en gang imellem stadig. Men i kirke vil jeg på et tidspunkt, så hvis det kan lade sig gøre med det andet vil vi velsignes i kirken på vores 1 års bryllupsdag.

Vi har langt igen.....

Nå men ville bare lige fortælle lidt om vores planer indtil videre.

Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er her også... :(

Er ny i dette forum.

her er stort set alt planlagt, det gjorde vi sidste år hvor vi oprindeligt skulle ha været gift, men måtte desværre aflyse 14 dage før brylluppet... :bearhug:

Så kjolen har hængt i skabet i et års tid nu, nu håber jeg bare at jeg kan passe den :cheerleader3: . den eneste vi mangler er folk til servering, hvilket jeg også håber snart er hjemme.

Knus Ann-kathrin

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Hey! :bearhug:

Jeg skal ogå giftes den 4. august 2007 med min dejlige forlovede.

Vi er ikke så forfærdelig langt med forberedelser, men det begynder for alvor i april, hvor jeg skal lave invitationer sammen med min svigerinde og vores forældre skal mødes en weekend, (de bor hhv. Jylland og Sjælland) så vi kan få alle de store linier på plads. :(

Kirken er bestilt, receptionsstedet også og festen skal holdes på et hotel, som vi også har aftale med.

Kjolen har jeg Næsten på plads. Jeg har 2 hængende til side, som jeg snart skal vælge imellem - puha det er svært! Men det er en SUPERFED butik med GOD betjening.

Knus Thez

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der 4 måneder tilbage tøser!

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3: :cheerleader3:

(jeg ved godt at vores tællere siger noget andet, men fra den 4. april til den 4. august, der er der 4 måneder i mit hoved:))

Jeg håber, at det går rigtig godt med jeres bryllupsplanlægning! Vi er ved at have de fleste store ting på plads - dejligt!

:smilie_oster02: Anne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er rigtigt - i dag er der kun 4 måneder til, vi skal giftes :thumbsupsmileyanim: Jeg har skrevet datoen mange gange i dag, men først nu kommer jeg på denne her tanke, tiden flyder godt nok afsted!

Vi sendte vores invitationer ud sidste lørdag. Hvis alle kommer bliver vi 64, og i dag er vi allerede oppe på 19 tilmeldte, så det ser lovende ud :cheerleader3:

Rigtig god påske :smilie_oster05:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja det er helt vildt der ikke er mere end 4 mdr. tilbage!! :thumbsupsmileyanim: Husk at det er nu man kan melde sin vielse hos kommunen :smilie_oster05:

Hejsa :cheerleader3:

SKAL man melde den nu? Vi fik af vide af den attest ikke må være mere end 4mdr gammel og det at det var lige meget hvornår inden brylluppet den var lavet bare den ikke var mere end de 4mdr :cheerleader3:

Åh nej nu ved jeg pludselig ikke om vi har styr på det hele alligevel :cheerleader3:

Seadancer :smilie_oster05:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er helt vildt der ikke er mere end 4 mdr. tilbage!! :thumbsupsmileyanim: Husk at det er nu man kan melde sin vielse hos kommunen :smilie_oster05:

Hejsa :cheerleader3:

SKAL man melde den nu? Vi fik af vide af den attest ikke må være mere end 4mdr gammel og det at det var lige meget hvornår inden brylluppet den var lavet bare den ikke var mere end de 4mdr :cheerleader3:

Åh nej nu ved jeg pludselig ikke om vi har styr på det hele alligevel :cheerleader3:

Seadancer :smilie_oster05:

det er også rigtigt.... det er bare noget man kan gøre nu... da der er under 4 mdr til vores store dag... ville bare lige komme med en påmindelse ikke for at stresse! Du har god tid :smilie_oster05:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, jeg fandt os helt omme på side 10!! Det går da virkelig ikke piger!?! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Ja det er rigtigt, vielsesattesten skal snart sendes ind. Vi er så småt ved at have vores udfyldt. Nu skal jeg bare lige have fundet min dåbsattest, for den skal man bruge, ik?

Vi har fået en del tilbagemeldinger på vores invitationer. Der er faktisk en del som pr. brev eller kort har svaret tilbage. Det vidste jeg slet ikke man gjorde. Men det har faktisk været rigtigt dejligt at folk sådan har tænkt på en. Det vil jeg da huske når vi fremover skal til bryllup.

Ellers synes jeg vi har styr på det meste. Det næste bliver vist prøvesmagning på menu, men der går tid endnu inden råvarerne bliver klar.

Må nok sige at jeg synes at tiden går hurtigt. Den ene måned tager bare den anden, og den store dag kommer bare tættere og tættere på. Glæder mig for vildt!! :rolleyes:

Det var vist det fra mig. Lad os nu få lidt mere gang i denne tråd! Kom, fortæl om jeres planlægning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

Ja vi som troede alt var planlagt, undtagen serveringen...kunne godt tro om igen. Sidste år da vi måtte aflyse vores bryllup, ringede vi rundt til telt, underholdning, band osv, for at lave datoen om til den 4-8 i år. Vi har så lige ringet til band og underholdningen, for lige at få de sidste ting på plads og til vores store overraskelse, havde de glemt og skrive os ind i deres kalender, så de var booket til anden side... :rolleyes: . De kunne sagtens huske vores samtale sidste år, men havde lavet en fejl og det beklagede de selvfølgelig, meen hva fanden kan vi bruge det til, det er godt nok ikke let og finde andre, alle er jo stort set booket nu. Blev godt nok gal i hovedet... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/angry.gif . Når men vi tager det nu med et smil og går videre der fra... :respekt:

Ann-kathrin

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg med igen... Har lige haft travlt med at sætte vores nye hus istand og så havde vi en del problemer med at få internet herude. men nu er jeg fit for fight igen. Vi er så småt igang med kjolen, går og venter på vi får mønsteret hjem så vi kan gå igang med at sy en prøvemodel, købte gine i sidste uge, så er klar mangler bare mønstreret nu.

Invitationerne er jeg også igang med at lave, har næsten fundet ud af hvordan de skal se ud, mangler bare de sidste detaljer, og så skal jeg ellers igang med at masseproducere....

Det er dejligt at se der sker en masse hos jer andre, og at der er kommet nye til. Synes det er meget spændende at følge jer andres planlægning og dele ideer og inspiration med jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi har efterhånden styr på det meste.

Kjolen kommer hjem om ca. 14 dage :respekt: og indbydelserne er også sendt ud for ca. 1. mdr. siden.

Har netop udfyldt ægteskabserklæring og navneændring og skal til at sende dem nu.

Men så vidt jeg kan læse på ægteskabeserklæringen står der:

Parter, der er født i Danmark FØR den 1. januar 1960, dokumenterer deres navn ved fødsels-, dåbs eller navneattest....og så reglerne for sønderjylland.

For parter, der er født i Danmark EFTER d. 1. januar 1960 er det IKKE NØDVENDIGT at fremlægge dokumentation for navnet....og så igen reglerne for sønderjylland.

Jeg troede nemlig også at jeg skulle bruge min dåbsattest - men det ser ikke ud til at være nødvendigt. Eller ?

:respekt:

Lise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle 4 august brude

Så er jeg faktisk klar til bryllup - kjolen er blevet tilpasset og gommens tøj er fundet. Vielsesringene er i hus og resten har der været styr på i noget tid. Nu mangler vi bare at få besked fra de sidste gæster, men de har vist ikke travlt.. :) Vi har først SU d.1 juni så de kan nå det endnu..

Ja og så lige en kæmpe gevinst i lotto kunne også godt bruges - syntes pengene flyver afsted for tiden.

Jeg har dog lige haft en lille krise efter jeg prøvede min kjole igen - mon det nu var LIGE DÈN og I ved.. Alle de dumme tanker.. Men den sidder jo perfekt og jeg ved jo at den er lige mig. Meeeeeenn tanken var der alligevel. Men hva´, det er jo forhåbentlig også den eneste gang jeg skal giftes, så må jeg jo komme i tvivl om noget.. :balloon:

KH. Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3:Weeeeee 3 mdr tilbage :cheerleader3:

Uha, hvor går tiden dog hurtigt! Har netop idag siddet og forsøgt at få styr op to-do-listen, og blev glædeligt overrasket, da det viste sig vi faktisk have styr på meget mere end jeg troede! Vi har i den sidste uges tid fået styr på service og duge, vinen er bestilt og modtaget, den står nu og venter på hos i nogle venners garage, vi har ikke selv plads :rolleyes:

Invitationerne er jeg i fuld gang med at lave, så håber ikke det varer for længe før de bliver sendt ud.

Det vi mangler at få styr på den næste tid er:

- Få afleveret papirerne på rådhuset så vi kan få prøvelsesattesten

- Få styr på pas, vaccinationer m.m. til bryllupsrejsen

- Kontakte frisør ang. prøveopsætning

- Orientere banker m.m. om nyt efternavn, så snart vi har fået afleveret papirerne til kommunen og det er i orden

- Aftale møde med præsten'

- Lære brudevalsen, kan ikke helt få kæresten igang, er jo lidt svært at lære alene! :cheerleader3:

- jeg mangler stadig tilbehør til kjolen - sko, undertøj. Men har længe været på udkig efter det, har bare ikke rigtig fundet noget endnu. Har lidt svært ved det, da jeg ikke er så stor, så det meste passer ikke helt til mig, ÆV! :heart:

Og skal vi så lige få gang i denne tråd igen, var røget helt over på side 5.... :super:

Redigeret af Zide
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo hold da fast hvor tiden går. Nu er der under 3 måneder til!!

Der er da sket lidt her :ilovebryllupsklar:

Jeg har fundet det undertøj jeg skal have på. Blev bare forelsket ved første øjekast. Og så har jeg købt sko også. Så i lørdags var jeg ude og prøve det hele til kjolen, og det passede bare perfekt! Hvor var det bare dejligt at prøve kjolen igen, efter faktisk lang tid. Den hænger stadig i brudekjoleforretningen. Så jeg fik lavet de små tilpasninger til kjolen og så skal jeg hente den først i juli. Ih glæder mig som et lille barn... :denmarkflag:

Ellers er vi så småt begyndt at kigge på bordplan. Og er allerede nu ret rundtosset. Det er godt nok svært. Men jeg er nu sikker på at vi nok skal få det til at gå op i sidste ende.

Det var alt for nu! Farveller :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøzer :cheerleader3:

Ja tiden flyver bare afsted, det er slet ikke til at forstå.... Nu er det snart sommer, og ja så skal vi giftes :)

Synes vi har styr på det meste... Vi har talt med præsten, der er styr på maden, musiken, serveringspersonalet, kjolen, tilbehøret, osv. Vi mangler at få styr på gommens tøj, men han har travlt med projekt, så det bliver nok først efter hans eksamener.... Desuden skal vi her i weekenden en tur til grænsen med begge hold forældre. Lørdag køber vi vin ind, som vi så om aftenen skal smage på til god mad, og søndag køber vi så ind - vin, sodanvand og sprut. Vi skal have fadøl, så det finder vi ud af senere....

Det med den attest, havde jeg helt glemt, så godt i skrev det, det tror jeg, jeg vil undersøge i morgen....

Fortsat god planlægning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer