Melanie25

SLØR

49 indlæg i dette emne

Hej...

Jeg valgte også at få skiftet mit rigtige (dyre) slør ud, med et billigt "selv-syet" et, inden brudevalsen. Der var ingen der bemærkede det (selvom det faktisk slet ikke lignede det rigtige..... - enten var de for høflige eller for snaldrede).

Jeg fortryder ikke et sekund. Alle morede sig da sløret blev flænset (se billedet :bearhug: ) Og jeg har mit flotte dyre slør intakt.

post-17876-1165998157.jpg

:cheerleader3: Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey :cheerleader3:

Jeg ved lige hvordan du har det. Har selv haft en række bekymringer med det, faktisk så mange jeg seriøst overvejer slet ikke at have noget slør. Jeg ved at min mor ikke har fået hendes ødelagt, hun fik en af dem der serverede til at hjælpe hende med at gemme det. Det kan jeg overhovedet ikke se noget galt i. Det er jo ens egendel og selvfølgelig vil man da passe på det. Hvad angår det med at det bringer lykke kommer det nok nærmere an på hvor meget energi du ligger i dit ægteskab om det kommer til at bringe dig lykke, end om nogen har revet dit slør itu med fråde om munden.

Virker bare en smule forkert at man ikke bare kan bede folk om ikke at ødelægge det :lol2:

Hej Shinary

Du har fuldstændig ret.....lige mine ord!!! Tusind tak.

Som jeg efterhånden har fået læst alle svar grundigt igennem, har jeg besluttet at købe et billigt ekstra slør, som jeg skifter til lige inden brudevalsen, som de kan rive og klippe i lige så tosset de vil.

Solstråler

Melanie

Redigeret af Melanie25
0

Del dette indlæg

Nu er jeg ny herinde og jeg syntes godt nok der en tendes til at man gerne vil alt det, der kommer en selv til gode ved et bryllup, så skal der sku holdes på traditionerne, men når det er traditioner hvor man selv kommer til at skulle yde noget, eks. oprydning i huse, penge til slør, ja så får piben straks en anden lyd. De må gerne lave fis i vores hus ( læs ikke hærværk) og tøserne skal da have et stykke af mit slør..... Traditioner er til for at holdes....:-)

Men det er kun min holdning

0

Del dette indlæg

Ja se, inden jeg læste denne tråd, mente jeg også at der ikke var nogen som skulle få lov til at rive i mit slør. Men efter denne læsning.. så har jeg da vist skiftet lidt mening. For ja, hvad skal jeg bruge det til bagefter.. så skal finde et billigt slør.. behøves ikke at koste en bondgård, for ja, kjolen vil jeg passe på, men sløret.. jeg skal jo ikke giftes flere gange alligevel.

Og hvis nogen har lyst til at rive i det, så ok. har godt nok kun oplevet det en gang folk har gjort det ud af de 5 brylluper jeg har været til. Så ja måske det sker for mig, eller også gør det ikke. I do not know. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se nu er jeg jo slet ikke kommet så vidt i planlægningen endnu, vi har ikke engang bestemt os for en dato endnu, så det...

Men alligevel vil jeg da sige at hvis jeg finder et dyrt og fint slør vil det da betyde meget for mig at det ikke bliver klippet i stykker, men på den anden side vil jeg da heller ikke fratage mine gæster den fornøjelse det er at klippe sløret i stykker, så jeg tror nok jeg vil vælge at købe, eller få en bekendt til at fremstille et noget billigere slør som gæsterne så kan gå amok på hvis de ønsker det... det samme gør vi nok med Karstens slips... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

hilsen Gitte

0

Del dette indlæg

Hvis man skal gå efter traditionerne skal sløret rives i stykker for held.. Jeg hørte vist nok en gang at antalet af stykker skulle svarer til antal år ægteskabet ville holde..

Hvis man skal have et traditionelt bryllup fyldt med alle de mere eller mindre åndsvage traditioner, så er man jo næsten nød til at tage rive-sløret-itu-traditionen med..

Jeg vil nok også vælge at have to slør, for mit bryllup skal være med det meste af overtroen og traditionerne omkring brylluppet...

0

Del dette indlæg

NO WAY

om der skal klippes i mit flotte slør...jeg bliver helt gal bare ved tanken :biggrin:

Jeg går meget op i traditioner, men lige den med at rive mit slør i stykker den vil jeg ikke være med til og det bliver også gjort klart til brylluppet.

For det første så elsker jeg mit slør og det har været svært at finde et som passer til kjolen :loveshower: , for det andet så har det kostet 1500 kr. (og vores penge er små) og for det tredje så betyder minder meget for mig - deriblandt også mit slør :balloons:

Jeg har ligesom hende der startede indlægget oplevet overfusningen...bla. af min svigermor om at j"amen det skal rives og klippes i" og da jeg sagde fra fik jeg også afvide at "jo det skal det og det bestemmer du ikke" men dælme jo...mit smukke slør skal forblive intakt eller bliver jeg nok lidt negativ :bask:

Jeg vil også lige sige at jeg nok ligesom mange andre så vælger at få et ekstra slør de kan gå amok på...ligeledes vil morten ikke have klippet sit slips (som han siger så ødelægger man ikke et slip til 400 - 500 kr.) og der vil nok også blive købt et ekstra http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Redigeret af serlingsen
0

Del dette indlæg

Mit slør skal ikke ødelægges og det siger vi "med store bokstaver" - hvis I forstår - når vi fortæller reglerne. Fx. skal alrygning foregå udendørs.

Jeg vil gerne give kjole og/eller slør videre til min datter, hvis jeg altså får en. (Vi har en søn på 9 måneder). Da kjolen nok er for umoderne til den tid, kan det jo være at hun kun vil bruge sløret..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver helt bange - jeg skal også betale 1500 for min slør og jeg kan slet ikke overskue, hvis det skal flåes af mit hår, som jeg har brugt timer på at få sat, og min mands kravat skal heller ikke klippes - det koster 500 kr!!!!

Men hvordan kan man sige det på en pæn måde, så man ikke lyder som en mokke??

Ja, det er meget muligt at det er traditionen, men helt ærligt: hvorfor skal det være en tradtion at gøre noget, som bruden eller gommen bliver kede af?

0

Del dette indlæg

Hey derude

Jeg har lige været ude at købe min drømmekjole inkl. det smukkeste slør med broderier og perler på sammen med min mor, svigermor og kusine.

Sagde så, at det næsten var synd at klippe det i stykker...

Det skulle jeg sørme aldrig have sagt...blev fuldstændig overfuset med kommentarer som:

"Det skal det, det bringer held og lykke"

"Det er en tradition, så der er ingen vej uden om"

"Det blir det, det får du ikke selv lov til at bestemme"

Og efter de kommentarer inkl. min egen følelse selvfølgelig, har jeg slet ikke lyst til at få det klippet.....og så vil jeg, undskyld sproget, skide på om det er en tradition, bringer held og lykke eller om det støder nogens følelser!!

Men vil da gerne lige høres jeres mening tøser???

Solstråler

Melanie

Hvis du ikke får lykke og held fordi de ikke må kilppe i dit slør... så gør jeg slet ikke, for jeg skal ikke ha' slør på... ;) Jeg kan godt forstå dig... der er rigtig mange meget smukke slør med kniplinger osv. som ville være en dødskam at rive itu....

Hmmm... ok jeg har ombestemt mig... vil forfærdelig gerne ha' slør på... men tager nok et billigt et, som gerne må rives lidt i... ;-)

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu havde jeg af samme grund besluttet mig for et billigt sør, som jeg havde fået en bekendt til at sy til mig. Derefter havde min dejlige mormor så siddet og broderet de yndigste perler i toppen af sløret, på det øverste lag (det var i to lag).

Så folk måtte altså gerne rive i mit slør, dog havde jeg blidt spurgt de nærmeste om ikke de kunne tage den underste, lange del af sløret, og lade det øverste lag med perlerne blive tilbage. Det respekterede alle, undtager SVIGERMOR :balloon: , for som hun sagde: hun ville da have det der var flottest.....grrrr.

Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg har ellers normalt en sød og venlig svigermor, men hun er lidt egocentreret og glemmer tit andre folks følelser. Og som sagt var mit slør da også ret billigt, og ikke et af de meget dyre, men var lidt ærgelig over det med perlerne...

0

Del dette indlæg

Det respekterede alle, undtager SVIGERMOR :biggrin: , for som hun sagde: hun ville da have det der var flottest.....grrrr.

Ja, og det er lige nøjagtig det, jeg også frygter, for sådan er min svigermor også!!!

Jeg er super glad for alle dem, der har givet deres mening til kende, men jeg har besluttet mig for, at INGEN skal røre mit smukke slør. Men vælger så at få lavet et billigt et, som jeg får sat i lige inden brudevalsen, og det kan de så rive/klippe i som de ønsker.

Tusind tak for alle jeres besvarelser. :balloon::bearhug::bunny_4:

Melanie

Redigeret af Melanie25
0

Del dette indlæg

Inden jeg købte mit slør ville jeg lade hoben af frådende kvinder rive det til ukendelighed - men så så jeg mit smukke slør, så nu har jeg skiftet mening! Jeg køber i stedet for et billigt slør og skifter ud med det rigtige inden brudevalsen.

Hvad der skal ske med sløret bagefter har jeg ikke besluttet mig for, men måske kommer det til at indgå i en kommende dåbskjole? Eller som himmelseng over en vugge?? Det vil tiden vise! Og måske når jeg at skifte mening inden det bliver Skt. Hans, og så får kvindfolkene alligevel lov at rive det rigtige - men at flå og rive - det skal de få lov til, for jeg synes det har været en lidt flad fornemmelige de gange, hvor jeg blot har set på at mændene klippede gommens sokker, men der ikke var noget til os kvinder at rive i :bearhug:

0

Del dette indlæg

Inden jeg købte mit slør ville jeg lade hoben af frådende kvinder rive det til ukendelighed - men så så jeg mit smukke slør, så nu har jeg skiftet mening! Jeg køber i stedet for et billigt slør og skifter ud med det rigtige inden brudevalsen.

Hvad der skal ske med sløret bagefter har jeg ikke besluttet mig for, men måske kommer det til at indgå i en kommende dåbskjole? Eller som himmelseng over en vugge?? Det vil tiden vise! Og måske når jeg at skifte mening inden det bliver Skt. Hans, og så får kvindfolkene alligevel lov at rive det rigtige - men at flå og rive - det skal de få lov til, for jeg synes det har været en lidt flad fornemmelse de gange, hvor jeg blot har set på at mændene klippede gommens sokker, men der ikke var noget til os kvinder at rive i :bearhug:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var ude for at købe min kjole og slør sagde ekspedienten, at hun ville råde mig til at få (købe) et "riveslør" eller hvad hun nu kaldte det.

Både fordi det vil være ærgelig at sløret bliver revet/klippet i stykker, hvis man gerne vil beholde det intakt. Men også fordi at hvis der er perler på, vil de straks ligge ud over hele gulvet.

Og hvis der på feststedet er parketgulv, kan det ødelægge gulvet.

Så jeg regner med at jeg køber et ekstra slør, som så sættes i lige inden brudevalsen.

Man kan stadig beholde det andet på, men så bare holde ved det, når de så går i gang med at klippe i reserve sløret.

:bearhug: Lise

0

Del dette indlæg

Der skal absolut ikke pilles ved mit slør på nogen måde, :bask: men det er der også en helt bestemt grund til. Mit slør er nemlig et arvestykke. Det er næsten 100år gammelt og er båret af alle kvinder i lige linje fra min oldemor til idag. (og kun med 1 skildsmisse... :thumbsupsmileyanim: ) Men dermed har jeg også bådet noget lånt (fra mange lykkelig gifte kvinder) og noget gammelt :loveshower:

Camilla

0

Del dette indlæg

Kan sagtens forstå dem der IKKE vil have deres slør revet i stykker! Har været til et bryllup hvor bruden bad om at man ikke rev i sløret (det gjorde hun under velkomsttalen), og det var der ingen der sagde noget til. Det er jo også KUN dig der kan bestemme hvad DU vil - det skal andre ikke blande sig i!!!!!

Personligt SKAL de rive i mit slør! Men det er jo alt efter hvem vi er. Mit slør er også gulvlangt og uden broderi og perler.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Allerførst vil jeg bare sige, det bestemmer man sq selv! Hvis ikke man vil have revet sløret i stykker, så må gæsterne altså bare acceptere det, hvad enten de er enige eller ej.

den melding har jeg også fået, at det bestemmer man da ikke selv, det bliver bare revet alligevel. og helt ærligt hvis gæsterne ikke kan acceptere et valg fra brudeparret, så er de sq ikke velkomne til min fest...!

Har selv prøvet nogle af de dyre slør, overvejede en blondekjole på et tidspunkt, med et flot flot blondeslør til, og hvis det var blevet det, ja så var der INGEN der skulle rive i det!

Men synes nu alligevel det er en sød tradition, og er endt op med at vi selv syer hele baduljen også sløret, det sidste jeg prøvede var et helt enkelt slør uden nogen dikkedarer,og det ville de tage 900 kr for. hvad sker der lige? Brudetyl koster 20 kr meteren...! Nå men vi syer altså selv, og så kommer sløret ikke til at koste mere end 100 kr, og så må de rive i det lisså tosset de vil. Det bliver gulvlangt, og så er der da noget at rive i!

Men... det er altså op til en selv hvad man vil, og det må folk altså respektere! ellers er et rive-slør jo en mulighed, hvis man gerne vil hav traditionen med. Som sagt behøver det ikke koste meget at lave.

0

Del dette indlæg

Jeg vil lige starte med, at sige, at jeg ikke har læst hele tråden, men kun det første indlæg.

Min mor og jeg har faktisk netop haft en samtalte om det, hun sagde, at dengang hun blev gift, spurge gæsterne, om de måtte og det havde hun bare sagt nej til. Det synes jeg også bare, at du skal gøre, når du jo er glad for sløret, jeg håber at du finder ud af det :bearhug:

Dejligt at du er så glad for dit slør :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

De må klippe og rive alt det de overhovedet vil i mit slør. For det er nemlig derfor jeg med vilje har købt et meget billigt slør til sølle 100 kr. Bare jeg selv får et stykke af sløret, så er jeg glad.

Jeg går meget op i traditioner og netop også derfor vil jeg have at de skal klippe/rive i mit slør. Så fra starten af vidste jeg, at jeg ikke skulle ud og finde et dyrt slør.

Dels også fordi, at jeg ikke har tænkt mig at beholde det bagefter. Jeg vil som sagt gerne have et stykke af det, for jeg skal lave en lille æske med lidt forskelligt i, som jeg kan tage frem og kigge på eller vise til andre. Hvorfor købe et slør til flere hundrede kroner, for så bagefter bare at lade det hænge i et skab?

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer