Guest Ivalo

Inviterer man altid børn med

30 indlæg i dette emne

:bearhug:

Weeeeeeeeeeee - så blev det også min tur. ARJ hvor er det altså bare skønt - skrev nyheden ud til familie og alle venner og nogle bekendte som et moderne eventyr, der vakte stor jubel.

Hold da op hvor tanker og romantiske ideer flyver rundt i tagetagen som små sommerfugle.

Der er mere end 100 vi har lyst til at invitere til brylluppet, men vi har nok budget til omkring 70-80 stykker. Men vi skal have fundet et sted der både er godt og kan have de mange gæster. Det giver lige en økonomiske udfordring, som jeg kan læse at vi allesammen støder ind i. Der burde findes et særlig lotto-trækning for kommende brudepar med lidt god odds.

Nu er spørgsmålet så - inviterer man altid børn med - nogle af dem kender vi jo slet ikke men er dog gæsternes børn. Det er ikke fordi vi ikke vil betale for dem, men det betyder noget for hvilket sted vi har råd til at holde festen.

:balloons:

ØJJJJJ - jeg er vildt begejstre for det her forum - Hvor er i søde og det går da vildt stærkt med at få svar. Der er rigtig mange midnre børn og mange af dem har vi ikke noget forhold til. Så mon ikke vi bliver enige om at det bliver en voksenfest - vender det lige med gomsen. Egentlig følte jeg at jeg skulle have lidt dårlig samvittighed ved ikke at invitere dem med, men TUSINDE tak for Jeres gode svar. Nu tør jeg nok gøre som vi beslutter uden at føle mig nærig ;-)

Redigeret af Ivalo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hello...

Hmm, ja vi har jo så valgt at holde børnefri fest så alle dem med børn (et par stykker) må ud og finde en babysitter.. Det er synd for børnene at skulle emd til en fest hvor det forventes at de sidder stille i mange timer uden at løbe rundt og leger for så forstyrre de sangen eller talen eller tager opmærksomheden fra brudeparret...

Det var min mening, og jeg skal måske sige at dem vi inviterer med børn er glade for at komme afsted uden ungerne for så kan de bedre slappe af og nyde festen

Knuz Mia :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa, og tillykke med frieriet og det forestående bryllup. :balloons::biggrin:

Mht. spørgsmålet om børn eller ej, vil du nok møde mange svar.

Til vores bryllup har vi valgt at invitere familiens børn med -i alt seks unger. Fire af børnene er min kærestes fætres børn, men vi er tæt knyttet til dem i vores hverdag, såder var ingen tvivl om de skulle med. De to sidste (og de mindste) er en kusine og en nevø, og dem ville vi i hvert fald ikke undvære. -HAHA-

Vi har ikke inviteret venners børn - det ville trods alt være for langt ude! :-)

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget....

:bearhug: Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Tillykke med det...

Jeg vil tro det med børn er forskelligt fra familie til familie. Vi invitere alle børn med, men der er heller ikke nogen under 15 år, så det er ok.

Hvis der havde været mange børn/unge i aldersgruppen 0-14 år, tror jeg også vi havde valgt at sætte en aldersgrænse. For selvom man måske gerne vil betale, så er glæden for børnene begrænset - de forstår ikke ritualet og festen bagefter og jeg tror det bare er kedsommeligt for dem. (medmindre man laver specielle aktiviteter for dem)

Kommer også lidt an på, hvor langt børnene er ude. For tror man vil gøre lidt mere for festen bliver sjov for egne børn og nevøer/niecer, end for børn man meget sjældent ser og ikke har noget forhold til.

Giver det mening??

:balloons: Michela

0

Del dette indlæg

Mine to brødres børn skal med. Tre drenge på 13, 9 og 1½ til den tid. Kunne ikke forestille mig, at de ikke skulle være der. Den yngste bliver dog passet under festen, så mine bror og hans kæreste kan deltage i festen...

Andres børn inviteres ikke. Det er en voksenfest :balloons:

- Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal ikke have børn med, men ja jeg skal være TANTE.......JUBIIIIIIIIIIi ;) - så vil der på daværende tidspunkt være et spædbarn, som jeg ikke helt ved om skal med, tja så kan det være at der kommer 1 barn ;) - men det kan næppe spolere det hele ;)

Hvis det bliver sådan, så må jeg betale mig fra en barnepige...og så er den ikke længere....en der kan sidde og stirre ned i vuggen ovenpå så mor og far kan feste :balloons: ;)

0

Del dette indlæg

Vi inviterer alle familens børn med (sammen med deres forældre);

Mine brødre på 15 og 16

mine niecer på 3 og 5

mine kusiner på 10, 12 og 19 og min fætter på 17

min grandfætters børn på 13 og 15

min anden grandfætter på knap 1 år

De eneste "børn" der ikke bliver inviteret med er mine forældres venners (som er som onkel og tante for mig) store/voksne børn, som jeg ikke har set i flere år. De er 18, 23 og 26.

Vi har aldrig rigtig talt om, om børnene skulle med. Det har bare været helt naturligt, at selvfølgelig skal de det.

0

Del dette indlæg

Vi havde også valgt at holde det "børnefrit". Den yngste der var med var min kusine på 14, så var der en på 18 og en på 19 - og det var så det. mineveninder har alle børn i aldren 1-3 år og dem havde vi valgt ikke at invitere. Og den beslutning faldt i rigtig god jord. De glædede sig alle til en børnefri weekend - overnattede på hotellet hvor vi holdt festen. :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at invitere børn med - men kun familiens børn. Så må det være op til dem, hvorvidt de tager dem med eller får dem passet.

Der er basket, bordtennis og en stor have, hvor de kan spille fodbold, så der er noget at lave for dem når de begynder at blive rastløse.

Det er lidt svært, for mange af de inviterede børn er jo ikke småbørn, og jeg personligt ville blive meget ked af det, hvis min kusine ikke skulle med, bare fordi hun er barn.

- Lisette

0

Del dette indlæg

Først og fremmest er det et spørgsmål om hvad I vil og det bør I egentlig overveje allerede inden I vælger feststedet. Hvis beslutningen er at der skal børn med er et af de finere feststeder, evt. hvor der er flere selskaber, ikke sagen. Så bør man mere ty til en selskabslokale/forsamlingshus løsning, hvor man har lokaliteterne for sig selv og der også er et eller flere andre rum børnene kan lege i. Gerne også udenomsomgivelser så de kan komme lidt ud. Herudover handler det om at der er aktiviteter for dem. Det kan være legetøj, playstation o.l.

Fester med børn kan være lige så gode som andre og børnene sætter i sig selv sit præg på festen og er med til at skabe nogle uformelle ramme, hvad mange gerne vil have. Men overtrætte børn der hænger i benene på forældrene m.v. konstant er ikke sjovt. Derfor bør man have en løsning så man ved hvor børnene kan sove ud på de små timer.

0

Del dette indlæg

Tillykke med det og velkommen til.

Tror efterhånden det er ens eget valg, om man ønsker en fest med eller uden børn.

Vi valgte ikke at invitere børn under 15. Vi kender familiens børn godt nok til at vide, at de ikke kan håndtere at sidde stille og roligt i så mange timer - det er selvfølgelig naturligt for børn.

Men vi ønskede en "voksenfest", hvor man ikke blev forstyrret af urolige børn, og hvor forældrene ikke konstant skulle være på vagt og holde øje med dem.

Tror nu nok, at hvis der havde været spædbørn, så havde de fået lov at komme med.

Det fungerede som ønsket, og der var heldigvis ingen sure miner.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: Velkommen til,

og tillykke med det kommende bryllup.

Vi har ikke inviteret børn med.

Vores egne (5 og knap 3 år når brylluppet står) skal med i kirken og skal være med ved fotograferingen, men resten af dagen / festen er vores.

Forstå mig ret, for skulle de med, ville vi ikke kunne nyde festen, slappe helt af og give vores gæster den fulde opmærksomhed, som jeg synes det kræver at kunne give dem.

Og omvendt synes jeg heller at børnene vil få noget ud af at være med. Det de vil kunne huske, specielt den store, er oplevelsen kirken! :)

Jeg har ikke været med til et bryllup endnu, hvor der har været børn med, medmindre det har været babyer, som jo er afhængige, af specielt deres mor, på en helt anden måde.

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke været med til et bryllup endnu, hvor der har været børn med, medmindre det har været babyer, som jo er afhængige, af specielt deres mor, på en helt anden måde.Hilsen Solsikken :butterfly:

Utroligt men nu melder historien heller ikke noget om hvormange bryllupsfester du har været til :balloons: Man oplever at der er børn med ved ca. 30% af bryllupsfesterne i dag, når vi ser bort fra babyer og fester med 1-2 børn. Men igen er det heller ikke de fester der typisk holdes på fine feststeder. Her taler vi som regel om forsamlingshuse, selskabslokaler og havefester.

Men som sagt før: Det er en smagssag hvad man vælger at gøre.

0

Del dette indlæg

Altså, nu har jeg været med til 34 bryllupper. Det ene var dog et arbabisk bryllup, mens vi boede udenlands pga min fars arbejde. Der var der masser af børn, men det er kutyme der.

Dog har de andre bryllupper været af dansk islæt og der har ikke været børn til stede...min mand har været til 2 udover mig og der var heller ikke børn med.

Jeg synes selvfølgelig at spædbørn skal med, uden tvivl. De kan jo ikke undvære deres mor. Sålænge de er afhængige af amningen, så er de en obligatorisk del af deres mor....

Men vores 2 børn, på henholdsvis 3 og 6 (på bryllupstidspunktet 4 og 6½) skal ikke med.

Vi vil gerne have en voksenfest uden at forældrene behøver at tænke på andet end sig selv og resten af festen....desuden mener jeg ikke at der hører børn til når de voksner går til den efter middagen...men mon ikke de fleste af dem sover der? Måske, måske ikke...

Jeg ved i hvert fald at jeg ikke bryder mig om at drikke, når der er børn til stede...

Dog vil jeg sige, at har man en nær tilknytning til børn over konfirmations alderen...så er det lidt en anden sag...

Mvh Nanna :balloons:

0

Del dette indlæg

Hej :balloons:

Vi havde inviteret børn med til vores bryllup, men så blev jeg lige pludselig nervøs for om det nu også var en god ide, for kunne de nu opføre sig ordentlig???? ( 12 unger under 14....)

Men vi havde sendt indbydelserne ud, så min mand mente ikke vi kunne tillade os at lave om på det ved lige pludselig at lave en aldersgrænse..... Så klog, så klog.....

Nå men så måtte vi jo bare få det bedste ud af det....

Det skal lige siges, at festen skulle holdes på en kro, og hvor meget er der lige de kan give sig til der......!

Men men men, alle ungerne blev sat ved to borde i et hjørne hvor der var masser af plads (men i nærheden af forældrene) med masser af legesager.

Det gik over alt forventning, de unger der var værst, var faktist vores egne......

Selv under talerne lagde man ikke mærke til dem ( andre end vores unger...)

Jeg er glad for at vi ikke valgte nogen fra, fordi vi ser dem tit og de ville blive MEGET skuffede over ikke at komme med.

Jeg kan kun sige, at hvis I har meget med dem at gøre, og der er muligheder for det, så tag dem med. Der skal bare være noget de kan give sig til, så skal det nok gå...

:) Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke været med til et bryllup endnu, hvor der har været børn med, medmindre det har været babyer, som jo er afhængige, af specielt deres mor, på en helt anden måde.Hilsen Solsikken :butterfly:

Utroligt men nu melder historien heller ikke noget om hvormange bryllupsfester du har været til :balloons:

Jamen jeg har da været til en del efterhånden - vel en 10 - 12 stykker.

Hilsen Solsikken :butterfly:

0

Del dette indlæg

Hej igen allesammen :yay:

Tak for de super fine input. Det er fedt man ikke står alene med alle overvejelserne.

Sagen er nu næsten løst - min forlovede (fnis - er det ikke skønt at skrive sådan) er tyrkisk og vi har for at få så mange traditioner med som muligt valgt at afholde først reception og senere middag på et rigtig godt sted (som vi ikke har valgt endnu ;-)

Så nu kan alle komme med til reception og vi kan have det bedre med at ikke alle kan være med om aftenen. :blushsmiley:

Uh - det bliver en lang og god dag :balloons:

Knus og tak til Jer alle.

0

Del dette indlæg

Nu tænker jeg måske heller ikke så meget på om der er noget for dem at foretage sig ved festen....altså børnene...men mere at det lægger en dæmper på festen eller i hvert fald slut tidspunktet for udskejelserne....

Jeg ville hvis jeg vidste at jeg havde børn næste morgen der vågnede klokken ?? :) Tidligt!!! At jeg så ikke ville være party hardy :sleepy: til kl. 6 om morgenen.....

Mvh Nanna :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Vores datter skal helt sikkert med, kan ikke forestille mig mit bryllup uden hende..

Vores 2 nevøer + den lille nye (4 - 2 - ½ år til den tid) bliver inviteret med, og så må forældrene tage stilling til om de skal dem med..

Jeg har aftalt med min mor at hun tager sig lidt af Isabella (15 mdr til august) den aften - ja hun regnede/håbede faktisk også på det :bearhug:

:balloons: Keddi

0

Del dette indlæg

Nu tænker jeg måske heller ikke så meget på om der er noget for dem at foretage sig ved festen....altså børnene...men mere at det lægger en dæmper på festen eller i hvert fald slut tidspunktet for udskejelserne....

Jeg ville hvis jeg vidste at jeg havde børn næste morgen der vågnede klokken ?? :toot: Tidligt!!! At jeg så ikke ville være party hardy :sleepy: til kl. 6 om morgenen.....

Mvh Nanna :bearhug:

Hej

Jeg må lige tilføje, at det ikke lagde en dæmper på dem der havde børn med til vores bryllup. Og da ungerne efterhånden overgav sig, og ville sove, var der madrasser til dem. Og de voksne kunne feste videre. :balloons:

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange af forældrene der var "trætte" af deres børn dagen efter, men der var mange af dem der havde børn med, som var de sidste til at gå.

Jeg var bare glad for at vi havde lånt vores unger ud dagen efter........! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

:biggrin: Karina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer