Guest Vesper

M & Cs bryllup d. 15/9-07

218 indlæg i dette emne

Hej Christa og Mie.

Har jeg slet ikke fået hilst på jer.....hmmm.. ups :hug: Det skal der rådes bod på ;)

Christa TILLYKKE med fødselsdagen i går, håber du havde en dejlig dag :hug:

Mie det er da skønt at din mor er så interesseret og nærmest rørt over at hendes datter skal giftes, det skal nok blive en hyggelig dag når I skal ud at kigge på kjole. Jeg havde også min mor og en veninde med, og jeg ville ikke have undværet nogen af dem.

Jeg synes nu at det er nogle søde invitationer i har fået lavet, har I fået sendt dem ud? og hvornår har SU frist? Vi skal nemmelig have lavet invitationer inden for de næste 14 dage, og vi skal giftes samme dag som jeg......15. sep. 2007 :cheerleader3: Rart med lidt indspiration :biggrin:

Jeg kan se at I er nået langt, men jeg må vist hellere kigge forbi lidt oftere.....vi 15. sep. 2007 brude må jo hellere støtte hinanden :hug: Glæder mig til at følge med de næste 7 mdr.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhh, vi har forøvrigt bestilt tid i House of Brides på næste mandag. Vi glæder os helt vildt! De har lige de 2-3 mærker, som vi godt kan lide.

Min kære mor tager med derind og så står den ellers på hygge med hende resten af dagen. Når nu hun sådan er kommet til København ;o)

- Mie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

i må huske at skrive modeller og designere ned, man må jo ikke tage billeder der inde :thumbsupsmileyanim:

Nå ja, det var måske en meget god idé ;o) Det glemmer jeg sikkert i min ekstase over at fundet en fantastisk Rembo kjole.

Er der ellers nogle gode råd? Hvad skal man tænke på, som man altid glemmer?

- Mie

0

Del dette indlæg

Det lyder, som om du havde en rigtig dejlig fødselsdag, Christa! Og hvor var det da sødt af dig, Mie, at tage fri og lave lækker mad til Christa og jeres gæster :bearhug:

Rigtig god tur til HoB næste mandag - jeg håber, vi kan komme til at se billeder :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3:

Maja

Hej Maja

Tak for hilsenen. Ja, der viste jeg mig fra den pænere side ;o)

Vi må desværre ikke tage billeder derinde - med mindre vi selvfølgelig finder kjolen - eller spørger riiiiigtiiiiiiig pænt om lov :smash:

- Mie

0

Del dette indlæg

Hej Christa og Mie.

Har jeg slet ikke fået hilst på jer.....hmmm.. ups :bunny_4: Det skal der rådes bod på ;)

Christa TILLYKKE med fødselsdagen i går, håber du havde en dejlig dag :bearhug:

Mie det er da skønt at din mor er så interesseret og nærmest rørt over at hendes datter skal giftes, det skal nok blive en hyggelig dag når I skal ud at kigge på kjole. Jeg havde også min mor og en veninde med, og jeg ville ikke have undværet nogen af dem.

Jeg synes nu at det er nogle søde invitationer i har fået lavet, har I fået sendt dem ud? og hvornår har SU frist? Vi skal nemmelig have lavet invitationer inden for de næste 14 dage, og vi skal giftes samme dag som jeg......15. sep. 2007 :thumbsupsmileyanim: Rart med lidt indspiration -HAHA-

Jeg kan se at I er nået langt, men jeg må vist hellere kigge forbi lidt oftere.....vi 15. sep. 2007 brude må jo hellere støtte hinanden :griner:- Glæder mig til at følge med de næste 7 mdr.

Jeg havde helt overset din besked :super: Skal aldrig ske igen!

Men tak for velkomsten. Bedre sent end aldrig ;o)

Vi sendte invitationerne ud for en lille måneds tid siden. Vi var i rigtig god tid, men vi vidste, at mange i familien planlagde ferie i september, så derfor tog vi ingen chancer (+ vi glædede os som vanvittige på deres reaktion, så vi kunne ikke vente længere. Hehe) Vi har SU d. 1. juli. Mener jeg. Så er der stadig 2½ måned til at få de sidste ting på plads. Og over halvdelen har allerede svaret, så det er super!

Og ja, det er super med min mors engagement. Hun ringer flere gange om ugen for lige at tjekke, om der er noget bryllups-nyt, og om vi mon husker aftalen om kjole-kig ;o)

Jeg lurer lige i din tråd senere, for ja, vi skal da helt sikkert holde sammen ;)

:cheerleader3: fra Mie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

i må huske at skrive modeller og designere ned, man må jo ikke tage billeder der inde :bearhug:

Nå ja, det var måske en meget god idé ;o) Det glemmer jeg sikkert i min ekstase over at fundet en fantastisk Rembo kjole.

- Mie

Næ, det synes jeg egentlig ikke andet end lige at have bare lidt makeup i ansigtet og håret sat bare lidt, ellers kan det godt være lidt svært at se sig selv der :thumbsupsmileyanim:

men jeg synes ligesom prikken over iet var da jeg fik et slør på til kjolen, så kunne jeg rigtig se hvordan det ville se ud. Ikke nødvedigvis at jeg SKULLE have slør på, men bare sådan for at se det..

0

Del dette indlæg

i må huske at skrive modeller og designere ned, man må jo ikke tage billeder der inde :bearhug:

- Mie

Næ, det synes jeg egentlig ikke andet end lige at have bare lidt makeup i ansigtet og håret sat bare lidt, ellers kan det godt være lidt svært at se sig selv der :thumbsupsmileyanim:

men jeg synes ligesom prikken over iet var da jeg fik et slør på til kjolen, så kunne jeg rigtig se hvordan det ville se ud. Ikke nødvedigvis at jeg SKULLE have slør på, men bare sådan for at se det..

Uhh ja, gode råd. Tak for det!

0

Del dette indlæg

Ihh, jeg er altså nødt til at fortælle noget, der ikke er spor bryllupsrelateret, men ikke mindre fantastisk af den grund :thumbsupsmileyanim:

Vi har købt lejlighed. Altså det er ikke nyheden, for det er snart ½ år siden vi skrev under på den. Det er noget nybyggeri, som er indflytningsklart til november. Så det glæder vi os selvfølgelig helt vildt til :bunny_4:

Men vi bor i en leje-lejlighed nu, og her kommer nyheden: Ejendommen skal sælges, og så er reglerne jo sådan, at lejerne skal tilbydes at købe ejendommen på andelsbasis. Og det skal alle beboerne stemme om i aften! Vi skal være min. 50% og efter de første par møder, var vi kun 30%, så derfor lavede vi en "initiativgruppe", der har været rundt og stemme dørklokker og informeret osv., og det ser faktisk ud som om, at vi lige præcis runder de 50% :griner:-

Vi har fået lavet en valuar-vurdering, der siger, at vores andel er lige under ½ mio. værd :super: Vi skal selv give 31.000 kr. for den. Så stiger vores husleje oveni, men det er jo lige meget, når vi flytter til november.

Så kl. 19 i aften, kan vi være blevet ½ mio. rigere :yeah:

Så er der altså dømt Rembo over hele linien, piger! (Så blev det lidt bryllupsrelateret alligevel) :cheerleader3:

Spændingen er næsten ikke til at holde ud!

Og oveni det, havde jeg sidste arbejdsdag i min gamle afdeling igår, så nu har vi lige en hel uges ferie sammen, inden jeg starter i den nye stilling 1. marts. Så bliver det altså ikke meget bedre :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej,

Tak for hilsnen i min tråd, for et par uger siden.

Det er spændende med købet af andelsboligerne. Når nu I i aften stemmer for, at I kan købe lejlighederne på andelsbasis, skal I lige være opmærksom på følgende:

Når andelskronen skal beregnes, er det ikke sikkert, at Valuar vurderingen er den højeste. I disse dage bliver ejendomsvurderingerne fra det offentlige frigivet, og jeg har lige oplevet at valuar vurderingen var lavere end den offentlige vurdering. Det kan derfor godt betale sig at undersøge hvilken en af § fra andelsloven som skal benyttes (enten § 5 b eller § 5 c) til fastsættelse af andelskronen.

Håber det var forståeligt.

Held og lykke på dit nye job i øvrigt.

Henriette :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig er det da værd at undersøge men i langt de fleste tilfælde vil valuarvurderingen være den højeste. De off. ejendomsvurderinger ligger som udgangspunkt altid under den reelle handelsværdi. Det skyldes et forsigtighedsprincip/retssikkerhedsprincip hvorefter folk ikke skal sættes i skat (ejendomsværdiskat/ejendomsskat) af værdier som de ikke har.

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig er det da værd at undersøge men i langt de fleste tilfælde vil valuarvurderingen være den højeste. De off. ejendomsvurderinger ligger som udgangspunkt altid under den reelle handelsværdi. Det skyldes et forsigtighedsprincip/retssikkerhedsprincip hvorefter folk ikke skal sættes i skat (ejendomsværdiskat/ejendomsskat) af værdier som de ikke har.

Jamen, du skal være opmærksom på, at de offentlige vurderinger ikke er blevet reguleret siden 1/10-04, hvorfor de får en ordentlig stigning nu her pr. 1/10-06.

Men jeg er enig i forsigtighedsprincippet, men kan også kun sige hvad jeg (som revisor) har erfaret i år.

Valuarvurderingerne og ejendomsvurderingerne vil udjævne hinanden i år - og man kan risikere at den offentlige vudering er højere end valuarvuderingen.

Henriette

0

Del dette indlæg

Hej Henriette

Vi har godt taget højde for forskellen mellem de 2 vurderingsformer. Men den offentlige vurdering er meget lav, så selvom det ser ud til, at vi får en 3-dobling i vores område, er valuar-vurderingen stadig højest. Så det er nok den, vi vælger.

Men tak for info ellers.

- Mie

Redigeret af Vesper
0

Del dette indlæg

Hej Henriette

Vi har godt taget højde for forskellen mellem de 2 vurderingsformer. Men den offentlige vurdering er meget lav, så selvom det ser ud til, at vi får en 3-dobling i vores område, er valuar-vurderingen stadig højest. Så det er nok den, vi vælger.

Men tak for info ellers.

- Mie

Er det ejendomsvurderingen pr. 1/10-06 i har sammenlignet med eller den pr. 1/10-05 (som i øvrigt er indentisk med vurderingen pr. 1/10-04 da de ikke er blevet reguleret siden).

Jeg er revisor, og har rigtig meget med andelsboligforeninger at gøre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Henriette

Men tak for info ellers.

- Mie

Er det ejendomsvurderingen pr. 1/10-06 i har sammenlignet med eller den pr. 1/10-05 (som i øvrigt er indentisk med vurderingen pr. 1/10-04 da de ikke er blevet reguleret siden).

Jeg er revisor, og har rigtig meget med andelsboligforeninger at gøre.

Ehh, det må være den fra 2006. Jeg kender ikke lige datoen for vurderingen, men det må være fra d. 1/10-06. Vi har både en revisor og en jurist indeover, og de snakkede om, at de præcise tal ikke var kommet endnu, men de regnede med, at vurderingen var blevet 3-doblet i forhold til den fra 2004.

Man kan godt høre, du ved, hvad du snakker om, så det er super med inputs :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men jeg er enig i forsigtighedsprincippet, men kan også kun sige hvad jeg (som revisor) har erfaret i år.

Valuarvurderingerne og ejendomsvurderingerne vil udjævne hinanden i år - og man kan risikere at den offentlige vudering er højere end valuarvurderingen.

Henriette

Som nogle ved laver jeg andet end Diskobil og driver selvstændig skatterådgivningsvirksomhed ved siden af. Der har jeg også lidt med andelsboligforeninger at gøre i ny og næ. Det er rigtigt at de offentlige vurderinger kommer derop af i år men erfaringerne fra tidligere år viser dog at ejendomsvurderingerne endnu aldrig har ramt de reelle handelspriser.

Dog bliver det nok meget close i år hvor ejendomspriserne er ved at falde lidt.

I må for guds skyld ikke fraflytte lejligheden inden dens status som andelslejlighed er endeligt på plads. Dette for at sikre at I er skattefri af avancen ved salget. Det er I ikke hvis jeres beboelse kun ligger forud for ændringen af ejendommens status.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer